שלמה המלך און כלל ישראל האבן געפראוועט א יו״כ בּאַל

דורש אמת

היימישער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
יולי 30, 2024
מעסעדזשעס
30
רעאקציע ראטע
151
ווי שוין דערמאנט דא האט שלמה המלך געפראוועט סעודות אום יום כיפור צוזאמען מיט כלל ישראל
אזוי זאגט די גמרא (מועד קטן ט.) וואו דו קענסט זעהן דא:
Moed Katan 9a:8
(scroll אראפ צו אמר רבי פרנך)

אויך אין מדרש רבה
וואו דו קענסט זעהן דא

און אויב איז דאס נאכנישט גענוג, איז א בת קול ארויס און געזאגט צו זיי:
איר זענט אלע אנגעברייט צו עולם הבא!
 
לעצט רעדאגירט:
אויב נאר האט שלמה המלך עקזיסטירט, און אויב האט שוין די תורה דאן עקזיסטירט..

דאס איז אמאל זיכער אז די תורה האט אין יענע צייטן נישט געהאט די דאגמאטישע באגלייטונג מיט וואס עס קומט היינט, און זיי האבן געהאט אסאך מער פלעקסיביליטי צו דרייען מיט די רולס..
 
אויב נאר האט שלמה המלך עקזיסטירט, און אויב האט שוין די תורה דאן עקזיסטירט..

דאס איז אמאל זיכער אז די תורה האט אין יענע צייטן נישט געהאט די דאגמאטישע באגלייטונג מיט וואס עס קומט היינט, און זיי האבן געהאט אסאך מער פלעקסיביליטי צו דרייען מיט די רולס..
עס איז געווען נבואה דעמאלטס, איז מסתמא עס אויך געווען עפ"י ציווי ה', פארוואס דארף מען טראכטען אז ס'איז געוועהן בעבירה און מען האט געדרייט מיט די רולס ?
 
עס איז געווען נבואה דעמאלטס, איז מסתמא עס אויך געווען עפ"י ציווי ה', פארוואס דארף מען טראכטען אז ס'איז געוועהן בעבירה און מען האט געדרייט מיט די רולס ?
דאן פארוואס האבן זיי מורא געהאט נאכדעם אז זיי זענען חייב כלייה?
 
דאן פארוואס האבן זיי מורא געהאט נאכדעם אז זיי זענען חייב כלייה?
איך האב גענדיגט מיט א ? צו ווייזען אז איך פרעג נישט אז איך זאג

קען זיין די אידן האבן נישט געוויסט די נבואה [נישט מסתבר...] אדער אפשר האבן זיי געפילט אז they over did it
בקיצור איך ווייס נישט, איך פרעג נאר
 

בייגעלייגטע פיילס

  • 2968_The Secret of Hoshana Raba_ When All the Jews Ate On Yom Kippur.pdf
    788.2 KB · געזען: 17
אויב נאר האט שלמה המלך עקזיסטירט, און אויב האט שוין די תורה דאן עקזיסטירט..

דאס איז אמאל זיכער אז די תורה האט אין יענע צייטן נישט געהאט די דאגמאטישע באגלייטונג מיט וואס עס קומט היינט, און זיי האבן געהאט אסאך מער פלעקסיביליטי צו דרייען מיט די רולס..
דאס וואלט געשטימט אויב ס׳וואלט געווען א פסוק אין תנ״ך, אבער דאס איז אין די גמרא!

די עיקר פּוינט איז אז די גאנצע מעשה האט מען פון אונז פארהוילן
 
עס איז געווען נבואה דעמאלטס, איז מסתמא עס אויך געווען עפ"י ציווי ה', פארוואס דארף מען טראכטען אז ס'איז געוועהן בעבירה און מען האט געדרייט מיט די רולס ?
מ׳זעהט אז די האסט נישט אריינגעקוקט אינ׳ם שטיקל גמרא וואס איך האב אויבן צוטירט
 
הרב יקובסון ברענגט נאך פונעם ראגעטשאווער א גאונישן מהלך און דעם נושא. איך האב מיך אזוי באלעקט דערמיט, אז איך האב מיך מקשר געווען מיט אים פערזענליך צו באדאנקען.

The Secret of Hoshana Raba: When All the Jews Ate On Yom Kippur - TheYeshiva.net | Rabbi YY Jacobson
לויט דעם קומט דאך אויס אז אלע אידן וואס האבן געפאַסט יו״כ זענען פטור פון הושענה רבה 😉
 
דאס וואלט געשטימט אויב ס׳וואלט געווען א פסוק אין תנ״ך, אבער דאס איז אין די גמרא!

די עיקר פּוינט איז אז די גאנצע מעשה האט מען פון אונז פארהוילן
וַיִּקָּהֲלוּ אֶל הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה כָּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל בְּיֶרַח הָאֵתָנִים בֶּחָג הוּא הַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי, עס איז א בפירוש'ע פסוק.
 
וַיִּקָּהֲלוּ אֶל הַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה כָּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל בְּיֶרַח הָאֵתָנִים בֶּחָג הוּא הַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי, עס איז א בפירוש'ע פסוק.
אין פסוק שטייט בחג
 
דאס וואלט געשטימט אויב ס׳וואלט געווען א פסוק אין תנ״ך, אבער דאס איז אין די גמרא!

די עיקר פּוינט איז אז די גאנצע מעשה האט מען פון אונז פארהוילן
האסט נישט אויסגעהערט די רבי אין חדר
עס איז אויכעט דא א מעשה פון איינער פון די צדיקים וואס האט אינמיטן יו"כ געזאגט אז מען האט שוין געפועלט אלעס און מען קען שוין אויספאסטן אויב איינער קען ברענגען די פרטים
 
האסט נישט אויסגעהערט די רבי אין חדר
עס איז אויכעט דא א מעשה פון איינער פון די צדיקים וואס האט אינמיטן יו"כ געזאגט אז מען האט שוין געפועלט אלעס און מען קען שוין אויספאסטן אויב איינער קען ברענגען די פרטים
איך געדענק נישט יעצט מיט וועם עס איז געווען, אבער איך האב דאס אמאל געפארשט, און איך בין דערגאנגען אז דער אריגינעלער מעשה איז געווען אז ער האט געזאגט אז ווען ער האט ווען נישט מורא וואלט ווען געלאזט אויספאסטן.
איך דארף זוכן אין מיינע ארכיוון.
 
די מעשה גייט מיטן הייליגן בארדיטשעווער זי"ע
 
וואו איז די ערשטע בוך וואו די בארדיטשובע/רימינובע מעשה איז געדרוקט? ס׳קלינגט ווי א מגלה טמירין מעשה.
 
דאכט זיך ספר 'אור למאיר' (פשעמישל תרע"ג) - שפירא (פרשת יתרו).
 
געדענקסט אפשר אויף וועלכע פסוק ווייל איבערקוקענדיג שנעל טרעף איך עס נישט.
 
Back
Top