עוואלוציע און איר פסיכאלאגישער אפעקט - חלק ב'

פעדער

פרישער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
מאי 20, 2024
מעסעדזשעס
15
רעאקציע ראטע
181
דער אימפליקאציע פון עוואלוציע

איידער מיר זעצן פאר דעם אנאליז איבער דער פסיכאלאגישע אפעקט וואס עוואלוציע, אדער בעסער - דאס זיך באקענען דערמיט - האט אויפן מענטש, איז וויכטיג צו פארשטיין א העכסט-צענטראלע פונקט אינעם פסיכאלאגישן אספעקט, דאס איז, דער זוך נאר באדייט. נעמליך, א מענטש איז נישט וויליג צו לעבן טאמער זיין עקזיסטענץ טראגט נישט קיין שום באדייט, עס מיינט גארנישט פאר איהם, ער קען נישט זען דער וויכטיגקייט פון זיין לעבן פאר איהם אדער פאר אנדערע.

פארוואס דאס איז אזוי קען מען דורכטון אין אנדערע ראמען אנבאלאנגט מענטאל העלט (אפשר וועמער עס לאזן פאר @אלפא...) אבער דאס איז למעשה דאס מציאות. א מענטש וועט שטענדיג זוכן דער אורזאך פארוואס ער לעבט יעצט. עס קען זיך טוישן, עס מוז נישט שטענדיג בלייבן דער זעלבע זאך, אמאל איז עס א גוטע פריינד און אמאל א וויכטיגע זאך וואס ער דארף ערלעדיגן. ווילאנג ער שפירט זיך באדארפט, וויכטיג פאר איינעם צו פאר עפעס, איז ער באקוועם מיט זיין געוויסן.

עס איז וויכטיג צו פארשטיין אז דער באדייט וואס דער מענטש זוכט און טרעפט עס, מוז נישט זיין עפעס וואס איז ווירקליך באדייטפול ביז צום סוף, עס איז איהם גענוג אז עס איז באדייטפול פאר איהם יעצט אין זיין סיטואציע, וואו ער געפונט זיך. דאס מיינט אז א מענטש וועט זיך בדרך כלל באגענוגן מיט דעם אז ער איז געגעבן געווארן א פראיעקט טראץ דעם וואס אז מען טראכט אריין איז דער גאנצע פראיעקט איבעריג.

מיר קענען אלע דעם משל פונעם ארעסטאנט אין טורמע וואס פאר צען יאר האט ער געדרייט א ראד אין זיין פארשפארטער קאמער מיינענדיג אז ער מאלט ווייץ און ווען ער איז ארויסגעקומען האט ער איינגעזען אז עס איז בלויז א ראד און איז נישט פארבינדן מיט גארנישט.

טאמער לאמיר זאגן וועט דער מאן איינזען אז ער האט ווירקליך געמאלן ווייץ וועט ער זיין צופרידן, ער וועט נישט דארפן זיכער מאכן אז די ווייץ האבן מענטשן טאקע גענוצט אויף צו באקן ברויטן אדער אז די מענטשן וואס האבן געגעסן די ברויטן וואס מען האט געבאקן פון זיין ווייץ זענען געווען נוצבאר פאר דער געזעלשאפט.

דער זעלבע איז מיט יעדער סארט באדייט וואס דער מענטש זוכט. דערמיט איז דער געזעלשאפט ענליך צו א בין שטאק. יעדער אינדיווידואלע בין האט זיך זיין תפקיד וואס ער ערפילט לויט זיינע פעאיגקייטן און שפירט זיך גוט דערמיט, אפגעזען ווי אזוי עס וועט זיך שפעטער אויסשפילן אין דער צוקונפט.

רעליגיע נעמט אבער באדייט צו א נייע שטאפל אינגאנצן. רעליגיע - על כל פנים - דער וועג ווי אזוי מיר קענען איר, זאגט אז אלעס האט אן אמת'ע באדייט וואס גייט ביז אייביג און ענדיגט זיך קיינמאל, עס קען זיין אז דער סיבה פארוואס מענטשן זענען אויפגעקומען מיט דער געדאנק פון רעליגיע איז וויבאלד דער מענטש האט זיך געזען לעבן פאר עפעס וואס אויב מען טראכט אביסל טיף אריין - א זאך וואס דער מענטש איז אבסעסירט דערמיט, קומט מען אן צו דעם מסקנא אז עס איז איבעריג, און אזוי ארום האט ער זיך געטראפן אין א וואקום פון באדייט און רעליגיע איז דא כדי אנצופילן דעם וואקום

(איך גיי יעצט בכלל נישט אריין אין דער ווירקליכקייט פון רעליגיע אדער סיי וועלכע רעליגיעזע קאנצעפט, איך באציה זיך איינפאך צו דער פסיכאלאגישע אספעקט דערפון)

למשל א מענטש עסט און ער זוכט א באדייט צו זיין עסן. פון אויבן אויף איז עס פשוט, ער איז הונגעריג און דער הונגער נודזשעט איהם, אבער ער איז נישט צופרידן דערמיט, ער וויל אז דאס זיך אנזעטיגן זאל טראגן משמעות. דעריבער וועט ער זוכן צו טוהן עפעס מיט זיין צייט, עפעס וואס ער האלט פאר וויכטיג. ער גייט ארויס ארבעטן, אין זיין ארבעט שפירט ער זיך גוט אז ער העלפט אנדערע, ער ביישטייערט פאר דער געזעלשאפט און ווען ער קומט אהיים מיט זיין טשעקל, שפירט ער זיך ערפילט מיט זיין עררייכונג.

ער מאכט געלט זיך צו קענען ערנערן צו קענען גיין ארבעטן און מאכן געלט און דער צענטער פון דער גאנצע ראד איז זיין ביישטייערונג צו דער געזעלשאפט, מיט וואס עס זאל נאר זיין.

אבער דער רעליגיעזע מאן איז נישט צופרידן מיט דער גאנצע ראד, אז מען קלערט אביסל אריין – טענ'עט ער – קומט מען צו צום מסקנא אז דער גאנצע ראד איז איבעריג. יעדער ארבעט און געבט זיין ביישטייערונג צו דער געזעלשאפט, ווען דער גאנצע געזעלשאפט איז בלויז דא צו צוגעבן צו דער געזעלשאפט, טא וואס פעלט אויס דער געזעלשאפט אינעם ערשטן פלאץ?

דעריבער איז געקומען דער רעליגיעזע מאן מיט אן אויפטו אז עס איז נישט דער געזעלשאפט וועמען מיר דינען אזוי געטריי, עס איז דער אויבישטער וואס איז אין צענטער פונעם קרייז, איהם דינען מיר מיט אונזערע טאהאטן און דער גאנצע געזעלשאפט פאר וועמען מיר ארבעטן אזוי שווער, עקזיסטירט טאקע פאר דעם איינצעלע ציהל, צו דינען דעם באשעפער.

דערמיט איז שוין פארשטענדליך פארוואס דער טעאריע פון עוואלוציע צינדט אן אזא גרויסע רויטע לעמפל אינעם מוח פונעם רעליגיעזן מאן, דאס איז נישט אזוי ווייט צוליב די לעכער אין דער טעאריע זעלבסט אדער אינעם קוריעזקייט פון דער געדאנק דערפון, נאר איבער אלעם איז עס צוליב דער איינפלוס וואס דער טעאריע האט אויף דער גאנצע פונדאמענט אויף וועלכע רעליגיע איז געבויעט. עס איז נישט דער טעאריע זעלבסט וואס שטייט איהם אזוי אין וועג, נאר עס איז דער אימפליקאציע - וואס עס מיינט פאר איהם, טאמער איז עס טאקע אמת.

עוואלוציע קומט זאגן אז אלע קאמפליצירטע באשעפענישן וועלכע מיר קענען אויף דעם וועלט זענען א רעזולטאט פון נאטירליכע סעלעקציע און זענען נישט צושטאנד געקומען – ווי ביז דאן געמיינט – אין זייערע ענדגילטיגע פארעם אויף איין מאל.

דער טעאריע פון עוואלוציע האט טאקע געהאט א באדייטענדע אימפליקאציע אויף דער געזעלשאפט, ווארשיינליך מער פון סיי וועלכע אנדערע וויסנשאפטליכע טעאריע אין די לעצטע יארן, און טאקע נישט אימזיסט, עוואלוציע איז א טעאריע וועלכע רירט אן די שווערסטע קשיות וואס דער מענטש פרעגט זיך זינט ער איז באוואוסטזיניג צו זיין עקזיסטענץ. עס געבט א נייע געדאנקענגאנג צו נארמאס וועלכע האבן געדינט אלס דער פונדאמענט פון סאציאלע קאנסטראקט זינט דער אויפגאנג פון ציוויליזאציע.

איינער פון די ביישפילן וויאזוי עוואלוציע האט געווירקט אויפן וועג וויאזוי א געזעלשאפט פירט זיך איז נאציזם וואס איינער פון די הויפט קאנסטיטוציעס דערפון איז געווען ראסע-הירארכיע וואס איז געווען באזירט אויף דער טעאריע פון עוואלוציע וואס זאגט אז דער שטארקע זיגט און געוועלטיגט איבער דעם שוואכע.

א היינטיגע ביישפיל וויאזוי עוואלוציע ווירקט אויף דער געדאנקענגאנג פון דער געזעלשאפט איז דער וועג וויאזוי די היינטיגע וועלט באציט זיך צו קלימאטן טויש און דער פאראנטווארטליכקייט וואס דער מענטש האט אויף דער נאטור.

אמאל האט זיך א מענטש אנגעקוקט ווי דער נזר הבריאה דער שפיץ פונעם וועלט באשאף וועלכע געוועלטיגט אויף אלעס און אלע זענען אינטערטעניגט אונטער איהם אבער ווען עוואלוציע איז געווארן ברייט פארשפרייט און אנגענומען האט עס געטוישט דעם גאנצן בליק, נעמליך, מיר זענען בלויז נאך א קליין שראפל אינעם רוזיגן ברייטן וועלט און אונזערע פליכט אין דער בריאה איז איינפאך נישט אנצוזייען איבעריגע שאדן נאר אפלעבן אונזערע לעבן אונטער דער שאטן פונעם אוניווערס, פירן אונזערע ווירטשאפט אלס א טייל פונעם ביאספערא אויפן ערד קוגל.

איי וועט א מענטש קומען פרעגן אויב נישט רעליגיע און אלס איז בלויז דא פערצופאל, וואס פעלט אויס צו היטן אויף דעם הייקעלען ביאספערא? וועמען וועט שטערן אז עס גייט צוגרינד? דער קשיא האט נישט קיין תירוץ אויסער אז מיר האבן זיך געטראפן לעבן אין א וועלט וואס עקזיסטירט און מיר האבן גענומען אויף זיך אלס א פליכט צו היטן אויף דער בריאה ווי ווייט מיר קענען ווייל אויב נישט טראגט אונזערע לעבן נישט קיין באדייט.

און קורץ: דער קאמפף פאר אדער קעגן עוואלוציע, איז אסאך ווייטער פון דער ארגומענט צו מיר שטאמען פון אפען אדער נישט, עס איז דער אימפליקאציע דערפון, טאמער שטאמען מיר ווירקליך פון אפען, וואס מיינט עס פאר אונז היינט.
 
וואו!!!
אזוי טיעף ארויסגעהאט, אזוי קלאר ארויסגעברענגט, אזוי גוט באשריבן!
כ'פיהל ווי אונז גיימער אריין אין אן עפאכע! דעם תקופה פון @פעדער!

(כ'ווארט שוין בכליון עינים פארן קומענדיגן ארטיקל!)
 
געוואלדיג.
עס קומט אויס אז די כיטערע (סאו טו ספיק) עוואולוציע באקט איין אין אונז א האס צו זיך זעלבסט אלץ כדי אז די סימפל מיינדעד וואס טרעפן נאר א גליק און די סופער נעטורעל / אינפינעט זאלן האבן א ווילן צו עקזיסטירן און זיך מערן, אט דאס איז די וואונדערליכע "מוטער נאטור"!
 
אמאל האט זיך א מענטש אנגעקוקט ווי דער נזר הבריאה דער שפיץ פונעם וועלט באשאף וועלכע געוועלטיגט אויף אלעס און אלע זענען אינטערטעניגט אונטער איהם אבער ווען עוואלוציע איז געווארן ברייט פארשפרייט און אנגענומען האט עס געטוישט דעם גאנצן בליק, נעמליך, מיר זענען בלויז נאך א קליין שראפל אינעם רוזיגן ברייטן וועלט און אונזערע פליכט אין דער בריאה איז איינפאך נישט אנצוזייען איבעריגע שאדן נאר אפלעבן אונזערע לעבן אונטער דער שאטן פונעם אוניווערס, פירן אונזערע ווירטשאפט אלס א טייל פונעם ביאספערא אויפן ערד קוגל.

דער מין האנושי איז אנדערש פון אלע אנדערע ברואים מיט דעם וואס זיי קענען צוזאם-ארבעטן אויף א פארנעם וואס קיין שום אנדערע ברואים אויף דיר וועלט קען נישט.
איר קאמיוניקאציע מעגליכקייטן מיט די סאוציאלע לעבנסשטייגער, בנוסף צו איר פארשטאנד איבער די נוצבארקייט פון די וועלטליכע רעזארסן, האט איר ערמעגליכט צו טאקע זיין סיי דער בריה וואס געוועלטיגט אויף אלע אנדערע באשעפענישן, און אויך דער איינציגסטע בריה וואס קען פארשטיין די מושג פון א תכלית אין לעבן.

אונזער דור לעבוד דורך א גאר שטורמישע טויש אין די וועלט'ס היסטאריע וואס איז טאקע געשאפן געווארן דורך די מענטשליכע מין, נעמליך די קאמיוניקאציע מעגליכקייטן זענען אנגעקומען צו א מאקסימום וואס פאר נישט צו לאנג צוריק וואלט עס בלויז געווען א ווילדער דמיון, די וויסנשאפט איבער אלס אינעם וועלט און אינדרויסן פונעם וועלט וואס זענען בלויז געווען אינעם מענטש'נס מח, ווערן יעצט אריבערגעפירט דורך מענטשן, צו א דומם, וואס וועט ביז עטליכע יאר זיין קלוגער ווי אלע מענטשן פונעם וועלט'ס היסטאריע בענעזאם און קענען עווענטואל אנפירן מיט אלע וועלט'ס באדערפענישן אן קיין מענטשליכע הילף.

פארשטייט זיך אז עוואלציע איז מסביר אז אמאל איז נישט אזוי געווען, פארקערט, דער מענטש איז געווען פון די שוואכסטע ברואים פון איר סייז, און פלעגט זיך באהאלטן אין די היילן צו פארמיידן פארציקונג, אבער אין לויף פון די יארן איז די מענטשליכע מין געווארן די איינציגסטע בריה וואס האט די אלע מעגליכקייטן און האלט ביי א מצב פון פארמיידן איר נאטירליכע אויסוועלונג (קראנקע, פיזישע אדער גייסטישע, אדער מענטשן מיט שטארקע פעלער'ן, ווערן ארויסגעהאלפן דורך די מענטשהייט (אין די מערב וועלט לענדער בעיקר) און אזוי ארום קענען זיי ווייטער זיך פרוכטבארן און אריינברענגן נייע פראבלעמען אינעם מענטשליכע מין. מאידך איז דא אזאנע ארגינעזאציעס ווי דור ישרים און דאס גלייכן וואס פארמיידן פראבלעמען).
 
פונקט איז מיר אויסגעקומען דעם זומער צו אבזערווירן ממש דעם נקודה.
אין א טענה'ריי צווישן חברים איבער קלימאטן טויש און 'די עידזש אוו די יוניווערס', האט זיך צו מיר זייער שטארק ארויסגעוויזן אזא ווידערווילן פון געוויסע צו אנערקענען אין די תוקף פון סייענס בכלל און אין די נאמנות וואס מ'קען זיי (גערעכט אדער אומריכטיג) געבן ווען עס קומט צו אפלערנען די וועלט.

עס האט געשיינט צו זיין טיפער ווי סתם 'די סתירה' צווישן סייענס מיט אידישקייט לגבי די פרטים פון די טעאריעס (בריאת העולם, עוואלוציע, וכו'), ס'איז נישט די אינדיווידואלע קשיא'לעך וואס שטייט זיי אין וועג ווייל די תורה זאגט אנדערש, אדרבה אסאך פון זיי זענען אפי' אפען לגבי דעם חלק אז דאס איז א קלענערע פראבלעם אראפצושלינגן ווי די עצם סייענטיזם ווס רעליגיע פראבלעם.

אריינטראכטנדיג, איז מיר אויסגעקומען זייער ענליך צו וואס דו ברענגסט דא אזוי מייסטערפול ארויס,

היסטאריש גערעדט זענען מיר מענטשן אלץ געוען זייער אונטערשטעליג אין פארשטיין און באמת קענען אפלערנען די בריאה אויף סיי וועלכע פראקטישע וועג, קולטורן זענען געקומען און קולטורן זענען געגאנגען, יעדע גענעראציע האט געטראפן נייע פשטים און נייע מהלכים וויאזוי צו מאכן סדר און 'קאָפּ‎‎ען' מיט די כאאס, און אזוי האבן טאקע ארויסגעשפראצט איין רעליגיע נאכן צווייטן, קודם טאקע פרימיטיוו - צוטיילנדיג די מאכט פאר די זון/לבנה/מזלות/שטורעמעס אליין, ביזן ווערן מער און מער פארגעשריטן און אוועקשטעלן איין צענטראלע מאכטפולע-אומזעבארע כח וואס 'דאס איז עס' - מיט אים לוינט זיך צו זיין אויפן ווייסן בלאט.
זאכן האבן ווייטער נישט געמאכט קיין עכטע סענס - אבער עכ"פ ס'האט מער נישט געדארפט מאכן קיין סענס, עס איז דא א care taker, ווילאנג ס'מאכט סענס פאר אים און ווילאנג מיר זענען פארזיכערט אז וואס ער האלט אונז דארפן וויסן ווייסן מיר און מער פון דעם איז א שאד די צייט - איז דאך גוט.

עד שבא סייענס.

קודם זייער פרימיטיווע, אבער היבש שנעל זענען חידושים אפירגעקומען. און ביי חידושים רעדן מיר נישט פון חידוש'פולע מאטעמאטישע פארמולעס, חידוש אין די סענס אז מ'קען עס בכלל משיג זיין און אז עס אין אונזער רשות עס אדורכצוטון און גאר מעגליך פארשטיין - א זאך וואס איז אומוויכטיג און אפי' אביסל חוצפה'דיג/סכנה'דיג אנקעגן דעם אלמעכטיגן.
די ערשטע אויפרייס* איז געקומען מיט קאפערניקוס וועלכע האט פראפאזירט אז די וועלט איז נישט אין צענטער פון די בריאה, וואס חוץ פון דאס ארויסשלעפן אונזער עגאאיסטישע מעכטיגקייט פון אונטער די פיס האט עס אסאך ערגער געווירקט אויף אונזער סעקיוריטי און אונזער פארגלייבטקייט אין דעם אלמעכטיגן וואס וואלט אונז זיכער מודיע געווען אלעס וואס מיר דארפן און קענען משיג זיין, און איינמאל עס זענען דא השגות וואס - אפי' מעגליך נישט קיין סתירה, אבער פארט - זענען אומבאקאנט פאר אונז דורך דעם מקור המדע, זענען מיר היבש screwed.

עוואלוציע איז די נעקסטע שטאפל דערפון - ווי עס נעמט אונזער גאנצע עגא-צענטרישקייט איבער וואס מיר האבן אפי' פארדינט ג-ט'ס סטעמפל - אדער עכ"פ נישט זיין מחאה - און מיר ווערן דא געוואר אז עס הייבט זיך נישט אן.

כמו כן מיט קלימאטן טויש - עס איז מער נישט ג-ט וואס איז די gatekeeper וואס מיר דארפן וויסן און וואס מיר זאלן וויסן זיך אפצוהיטן אדער סיי וואס, עס איז א נייע ענטיטי גערופן סייענס, און ס'מאכט נאך אפי' סענס אויך...

אין אנדערע ווערטער: עס איז נישט די ליטעראטורישע סתירה וואס איז עט סטעיק, מיט דעם ווי געשמועסט קען מען זיך גרינגליך אן עצה געבן. עס איז די פאוער סטראגל - די קאמפעטישאן - דעם 'מי בראש' פראגע, וואס אויב סייענס שטעלט זיך ארויס צו גרייכן צו א נייע לעוועל אין ווארהייט און אין פארשטאנד טייטשט זיך די רעלעישאנשיפ מיט רעליגיע בהחלט אפ אנדערש און אסאך מער מינימאל ווי ביז יעצט געמיינט, און עס פירט צוריק צו די אומזיכערקייטן וואס האט געשאפן דעם חלל פאר רעליגיע אויפן ערשטן פלאץ.
דאס איז בפשטות וואס די מער-רעליגיעזערע קענען נישט פעיסן און קענען נישט שלום מאכן מיט.




* איך האב נישט יעצט מעיין געווען אין די פונקטליכקייט און די טיים ליינס פון סייענטיפישע אנטדעקונגען אנבאלאנגט רעליגיע. די געדאנק אבער איז דא.
 
אין אנדערע ווערטער: עס איז נישט די ליטעראטורישע סתירה וואס איז עט סטעיק, מיט דעם ווי געשמועסט קען מען זיך גרינגליך אן עצה געבן. עס איז די פאוער סטראגל - די קאמפעטישאן - דעם 'מי בראש' פראגע, וואס אויב סייענס שטעלט זיך ארויס צו גרייכן צו א נייע לעוועל אין ווארהייט און אין פארשטאנד טייטשט זיך די רעלעישאנשיפ מיט רעליגיע בהחלט אפ אנדערש און אסאך מער מינימאל ווי ביז יעצט געמיינט, און עס פירט צוריק צו די אומזיכערקייטן וואס האט געשאפן דעם חלל פאר רעליגיע אויפן ערשטן פלאץ.
דאס איז בפשטות וואס די מער-רעליגיעזערע קענען נישט פעיסן און קענען נישט שלום מאכן מיט.
🔥
און אויף דעם איז חל די גערת החכם: "גאייווה! גאייווה! גאייווה!"
 
אין אנדערע ווערטער: עס איז נישט די ליטעראטורישע סתירה וואס איז עט סטעיק, מיט דעם ווי געשמועסט קען מען זיך גרינגליך אן עצה געבן. עס איז די פאוער סטראגל - די קאמפעטישאן - דעם 'מי בראש' פראגע, וואס אויב סייענס שטעלט זיך ארויס צו גרייכן צו א נייע לעוועל אין ווארהייט און אין פארשטאנד טייטשט זיך די רעלעישאנשיפ מיט רעליגיע בהחלט אפ אנדערש און אסאך מער מינימאל ווי ביז יעצט געמיינט, און עס פירט צוריק צו די אומזיכערקייטן וואס האט געשאפן דעם חלל פאר רעליגיע אויפן ערשטן פלאץ.
דאס איז בפשטות וואס די מער-רעליגיעזערע קענען נישט פעיסן און קענען נישט שלום מאכן מיט.

די שאלה איז אויך מיט וויפול סייענס אווערלעפט רעליגיע, דהיינו רעליגיע פארמאגט אין זיך עטליכע הינזיכטן, ס'דא די קלעימס וואס זי מאכט (גרויסקייט פון איר גאט און ווי אזוי ער/זי פירט אלסדינג אן מיט אלע מעשי נסים וכדו') וואס קען ווערן געטשאלענדשד דורך סייענס (לדוגמא, די אופן הבריאה, סיבת הקשת, צי די זון גייט בכלל ארום די וועלט אז ס'זאל זיין בכלל א תועלת אין איר אפשטעלונג וכו') אבער רעליגיע, ווי יעדע זאך אויף דער וועלט, עוואלווד מיט מיט סייענס און טרעפט זיך מיסטישע סיבות און העכערע כונות אין זאכן, אדער סתם פשרות וואס מען מאכט דעם רעליגיע אביסל פלעקסיבל בשעת וואס מען רייט אויף די לימיטאציעס פון סייענס, ורעליגיע כמנהגו נוהג.

די עיקר נוצן פון רעליגיע איז לענ"ד די קאמיוניטי לייפסטייל און תכלית אין לעבן וואס זי שטעלט צו, טאקע מיט דעם וואס יעדער פירט זיך די זעלבע סארט לעבנסשטייגער ע"פ תורת משה, ישו, מוחמד וכו' גיבט עס א שטארקע סענס אוו טרייבעליזם וואס איז וויכטיג פאר אסאך מענטשן.
די קלעימס וואס זי מאכט מיט אירע סתירות, וועלן רוב מענטשן פארקוקן, אזוי לאנג ווי עס שטעלט זיי צו זייערע געברויכן.
 
it's not about the claims it's about the essence

די צענטער פונקט צו וואו די קאמיוניטי הענגט זיך אן און וואס מ'פארהייליגט דאס איז וואס דורקהיים האט מסביר געווען איז ג-ט בשורש.

אזוי צו אזוי קען נישט אנקומען עפעס און אוועקבלאזן די 'פארהייליגונג' אויף איין וועג אדער די אנדערע. און אין אונזער פאל איז עס סייענס וואס שטעלט זיך העכער לגבי איין געוויסע אספעקט, נעמליך, אמת און וויסנשאפט.
 
Back
Top