דער 'קול גיי' גייד

זית רענן

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
אפר. 15, 2024
מעסעדזשעס
250
רעאקציע ראטע
1,589
מאכט זיך גאנץ אפט וואס אינגעלייט הייבן אן איינזען אז זיי האבן בעצם די סקיל סעט צו זיין א 'קול גיי' (קילער זכר), נאר זיי ווייסן נישט פונקטליך ווי אזוי צו אנהייבן, ווי אזוי גייט צו דער פראצעדור, וואס טוט מען ערשט וכו'.

פארשטייט זיך אז די ענדגילטיגע ציל איז צו האבן דעם אפיציעלער סטאטוס אלס א 'קול גיי', אבער מ'קען נישט פון איין טאג צום צווייטן אראפפליקן דעם בארד אדער אריינרוקן דעם ציצית אונטערן קורצע ארבל טי שירט מיט א שמיר פון פערפיום אזוי ש'מיר ש'דיר אנדעם וואס ס'זאל מאכן הייסע אויגנברעמען שטארק פארקנייטשט.

איז פארשטענדליך אז אזא שנירל איז וויכטיג, סיי מצד ווען איז מען מודיע פארן ווייב אז מ'איז קיל געווארן, פאר'ן מאמע, פאר'ן שוויגער וכו' און וואס זענען די ערשטע וויכטיגסטע שריט וואס מ'דארף טון אויף זיך צו קענען אפיציעל אריינרוקן אינעם ליסטע און ווי אזוי נעמט מען עס צום נעקסטן לעוועל אן אנמאכן א ויצעקו אינעם שטעטל אדער שול'כן, דהיינו מ'זאל זיך נישט אונטערשישקענען אז דער יונגערמאן האט זיך נעבעך אנגעהויבן שטארק גליטשען מיט די לינקס אויף רעכטס העמדער וכדו'.

התכבדו מכובדים, יעדער וואס האט אריינצורעדן אינעם נושא זאל ביטע מיטטיילן זיין עקספערטיז וזכות הרבים תלויה בו.
 
איך קען נישט אריינרעדן
ווייל איך בין שוין עלטער
מיינע מאדעס און טרענדן
וועל איך נישט טוישן פאר קיין געלטער

אבער ווי איך פארשטיי
פון כאפן א בליק
איז עס צוטיילט אין צוויי
דער מיט געלט און דער וואס האט נישט גענוג

אויב האסטו אסאך פון די גרינע
דאן האב איך א געדאנק א פיינעם
קויף דיין ווייב א שייטל פון די מאדערנע מינע
ביז נאך'ן אקסל זאלסט דיר נישט שעמען פון קיינעם

פאר די זומער זוך א ווינטערייזד הויז
מיט א געשמאקע גרופע
פארשטייט זיך קאנטרי איז מער לויז
ס'קען זיין בעלז גער סאטמאר אדער פאפא

אין שטאט פארברענג אליין
און ארבעט טאג נאך טאג
און אױב ביינאכט דו פילסט עלנד ווי א שטיין
א לאנגע וואויסנאוט אין וואטסעפפ אריינזאג

קען איינער אריינקומען קלאר ווי זית זך
מיט א עצה פאר א גוטע טשיל?
שוין געבראטן פלייש דריי מאל די וואך
אפשר אבער נאך איין גריל

די פיאות אונטער די אויער
געב עס א ווארף ארויף
און ווען דו קומסט ארויס פון שויער
מיט זשעל נעם דיין בארד צונויף

דיין העמד גלאט און שיין
מיט ציצית וואס מ'זעהט נישט ארויס
א שמאלע הויזן מלא חן
ווארן נאר אן דעם... נישט ווערן פלוצלינג גרויס

איך קען אזוי שרייבן און שרייבן
אבער ווער האט צייט און געדולד
די מחשבות מען דארף פארטרייבן
אריינצוברענגן דעם צווייטן סארט אינעם בילד

פאר די וואס האט נישט געלט
קען איך נישט זאגן גענוג הויעך
פאר צום אנדערן זייט וועלט
און ווער פארשוואונדן ווי רויעך

אן געלט ביסטו נישט ווערט קיין סאך
קענסט נישט אנטייל נעמען אין די קהילה
עס קאסט מיר א גוטע לאך
אז דו האסט צו ווערן 'cool' געטראכט אפילו

אין 2024 היימישע קולטור
ביסטו אן געלט און שיינע קאר גארנישט ווערט
ס'איז א פאקט קראנט און וואר
די מוסדות מיט'ן רבי'ן האבן דיר טיף אין דער ערד
 
מאכט זיך גאנץ אפט וואס אינגעלייט הייבן אן איינזען אז זיי האבן בעצם די סקיל סעט צו זיין א 'קול גיי' (קילער זכר), נאר זיי ווייסן נישט פונקטליך ווי אזוי צו אנהייבן, ווי אזוי גייט צו דער פראצעדור, וואס טוט מען ערשט וכו'.

פארשטייט זיך אז די ענדגילטיגע ציל איז צו האבן דעם אפיציעלער סטאטוס אלס א 'קול גיי', אבער מ'קען נישט פון איין טאג צום צווייטן אראפפליקן דעם בארד אדער אריינרוקן דעם ציצית אונטערן קורצע ארבל טי שירט מיט א שמיר פון פערפיום אזוי ש'מיר ש'דיר אנדעם וואס ס'זאל מאכן הייסע אויגנברעמען שטארק פארקנייטשט.

איז פארשטענדליך אז אזא שנירל איז וויכטיג, סיי מצד ווען איז מען מודיע פארן ווייב אז מ'איז קיל געווארן, פאר'ן מאמע, פאר'ן שוויגער וכו' און וואס זענען די ערשטע וויכטיגסטע שריט וואס מ'דארף טון אויף זיך צו קענען אפיציעל אריינרוקן אינעם ליסטע און ווי אזוי נעמט מען עס צום נעקסטן לעוועל אן אנמאכן א ויצעקו אינעם שטעטל אדער שול'כן, דהיינו מ'זאל זיך נישט אונטערשישקענען אז דער יונגערמאן האט זיך נעבעך אנגעהויבן שטארק גליטשען מיט די לינקס אויף רעכטס העמדער וכדו'.

התכבדו מכובדים, יעדער וואס האט אריינצורעדן אינעם נושא זאל ביטע מיטטיילן זיין עקספערטיז וזכות הרבים תלויה בו.
המתחיל במצוה אומרים לו גמור, סקיקט אויס אז די האסט באקאנטשאפט אין די נושא, ני, ווי איז געווען דיין עקספיריענס?
 
מיכאל שניצלער ע״ה האט א ניגון אויף דעי נושא
 
מאכט זיך גאנץ אפט וואס אינגעלייט הייבן אן איינזען אז זיי האבן בעצם די סקיל סעט צו זיין א 'קול גיי' (קילער זכר), נאר זיי ווייסן נישט פונקטליך ווי אזוי צו אנהייבן, ווי אזוי גייט צו דער פראצעדור, וואס טוט מען ערשט וכו'.

פארשטייט זיך אז די ענדגילטיגע ציל איז צו האבן דעם אפיציעלער סטאטוס אלס א 'קול גיי', אבער מ'קען נישט פון איין טאג צום צווייטן אראפפליקן דעם בארד אדער אריינרוקן דעם ציצית אונטערן קורצע ארבל טי שירט מיט א שמיר פון פערפיום אזוי ש'מיר ש'דיר אנדעם וואס ס'זאל מאכן הייסע אויגנברעמען שטארק פארקנייטשט.

איז פארשטענדליך אז אזא שנירל איז וויכטיג, סיי מצד ווען איז מען מודיע פארן ווייב אז מ'איז קיל געווארן, פאר'ן מאמע, פאר'ן שוויגער וכו' און וואס זענען די ערשטע וויכטיגסטע שריט וואס מ'דארף טון אויף זיך צו קענען אפיציעל אריינרוקן אינעם ליסטע און ווי אזוי נעמט מען עס צום נעקסטן לעוועל אן אנמאכן א ויצעקו אינעם שטעטל אדער שול'כן, דהיינו מ'זאל זיך נישט אונטערשישקענען אז דער יונגערמאן האט זיך נעבעך אנגעהויבן שטארק גליטשען מיט די לינקס אויף רעכטס העמדער וכדו'.

התכבדו מכובדים, יעדער וואס האט אריינצורעדן אינעם נושא זאל ביטע מיטטיילן זיין עקספערטיז וזכות הרבים תלויה בו.
איך פארשטיי נישט פארוואס מענטשן פילן פאר וויכטיג אפצוגעבן דין וחשבון פאר די מאמע/שוויגער וכד׳ וואס דארפסטו דוחק זיין את הקץ? גענוג צו טון וואס דו האסט צו טון, צוביסלעך בשותפות מיט דיין עקרת הבית און פארטיג. אליין אייצולאדענען טראבּל זעהט אויס ווי א שלעכטע סטראטעגיע צו מיר.

איך האב געזעהן חברים וואס האבן זיך זייער שטאטליך געטוישט און זיי האבן געהאט הצלחה (אוודאי איז עס נישט געגאנגען געשמירט מיט די בני בית גלייך, אבער זייער שווערע ארבעט פון דורכקומען און מסביר זיין און אויסארבעטן א מיטל וועג מיט וויפיל זיי קענען דילן מיט -ס׳האט זיך גוט אויסגעצאלט זייער effort אין קאמיוניקעישן (אסך גייען פאר הילף, קענען זיי עס אויספלאנען צוביסלעך אויף א גוטע pace וואס פילט פאסיג אין זייער סביבה/משפחה און אפילו פאר זיי אליין אויפצובויען די קאנפידענס צו נעמען גרינגער די קריטיק וואס מ׳קען נישט פארמיידן)
 
מאכט זיך גאנץ אפט וואס אינגעלייט הייבן אן איינזען אז זיי האבן בעצם די סקיל סעט צו זיין א 'קול גיי' (קילער זכר), נאר זיי ווייסן נישט פונקטליך ווי אזוי צו אנהייבן, ווי אזוי גייט צו דער פראצעדור, וואס טוט מען ערשט וכו'.

פארשטייט זיך אז די ענדגילטיגע ציל איז צו האבן דעם אפיציעלער סטאטוס אלס א 'קול גיי', אבער מ'קען נישט פון איין טאג צום צווייטן אראפפליקן דעם בארד אדער אריינרוקן דעם ציצית אונטערן קורצע ארבל טי שירט מיט א שמיר פון פערפיום אזוי ש'מיר ש'דיר אנדעם וואס ס'זאל מאכן הייסע אויגנברעמען שטארק פארקנייטשט.

איז פארשטענדליך אז אזא שנירל איז וויכטיג, סיי מצד ווען איז מען מודיע פארן ווייב אז מ'איז קיל געווארן, פאר'ן מאמע, פאר'ן שוויגער וכו' און וואס זענען די ערשטע וויכטיגסטע שריט וואס מ'דארף טון אויף זיך צו קענען אפיציעל אריינרוקן אינעם ליסטע און ווי אזוי נעמט מען עס צום נעקסטן לעוועל אן אנמאכן א ויצעקו אינעם שטעטל אדער שול'כן, דהיינו מ'זאל זיך נישט אונטערשישקענען אז דער יונגערמאן האט זיך נעבעך אנגעהויבן שטארק גליטשען מיט די לינקס אויף רעכטס העמדער וכדו'.

התכבדו מכובדים, יעדער וואס האט אריינצורעדן אינעם נושא זאל ביטע מיטטיילן זיין עקספערטיז וזכות הרבים תלויה בו.
דער ערשטע זאך זעה צו מאכען א בארג פון געלט, ווייל דאן וועט די גאנצע פרשה סך גרינגער הן מצד די בית מדרש דו מוסד און מצד די פאמיליע אויך
 
לאור די רעאקציעס אזוי שיין
וועל איך געבן נאך א שרייב
פאר מיין ווייב קומט אהיים
און איך פארלאנג פון איר א רייב

אויב ווילסטו זיין קיל
דאן ברויכסטו אבאכט געבן
רייכערן און טרינקען פיל
צו מאכן קורץ דאס לעבן

טראכט וואס ווייניגער פון חכמה ובינה
דאס איז גע'אסר'ט ביי יעדער איינער
ענדערש זיי מזנה, געב א טרענע
און ווי לאנג דו גלייבסט אין רבי שייעלע, שטערן וועט דיר קיינער


(פאר דיר גאסט, אנטשולדיגט פארן זיין אזוי צעפראסקעט. עס טוט מיר פשוט וויי אז צו גאסיפ איז דא הונדערטע געסט, אבער סתם א טאג קונה זיין אביסל מער אינטעלעקט איז ליידער די זעלבע צוואנציג מענטשן. יהי רצון שנהיה לראש, נוצן מער די קאפ, ולא לזנב, נישט זיין ביזי מיטן 'וויידל')
 
לעצט רעדאגירט:
אבער סתם א טאג קונה זיין אביסל מער אינטעלעקט איז ליידער די זעלבע צוואנציג מענטשן.
זאלסט מיך זייער אנטשאלדיגן די אלע שנירלעך וואס רעדן פון די אלע מדע ומחשבה ענינם הייבט זיך אן זייער שיין ביי די דריטע פאסט קומט איינער אריין און ער הייבט אן נאכברענגן פון פרעפעסארן לאנגע דרשות און ענגליש, רוב עלום איז נישט אויף די לעוועל.
למשל די שנירל וויאזוי צו מסדר זיין א הלכהדיגע סעלאשן פאר גט עביאזערס, איך האב געפרעגט די בעסיק קוועסשענס, איך האב באקומען אפאר לייקס, קיינער האט זיך נישט גענימען די מי מסבר זיין פאר דאמיס, סוי ווען מרעד עניטינג, קוק צו וועלעכע לעוועל איז עס?
אינזער עולם ווען סקימט צו עניטינג חוץ גאסעפ זענען מיר דאמיס. מיינט נישט אז אינז וויל מער אזוי זיין,
מיר בעטן ענק אינטעלעקטאלע חברה, פליז לאזט ענק אביסל אראפ צום עולם.
יישר כח
 
זאלסט מיך זייער אנטשאלדיגן די אלע שנירלעך וואס רעדן פון די אלע מדע ומחשבה ענינם הייבט זיך אן זייער שיין ביי די דריטע פאסט קומט איינער אריין און ער הייבט אן נאכברענגן פון פרעפעסארן לאנגע דרשות און ענגליש, רוב עלום איז נישט אויף די לעוועל.
למשל די שנירל וויאזוי צו מסדר זיין א הלכהדיגע סעלאשן פאר גט עביאזערס, איך האב געפרעגט די בעסיק קוועסשענס, איך האב באקומען אפאר לייקס, קיינער האט זיך נישט גענימען די מי מסבר זיין פאר דאמיס, סוי ווען מרעד עניטינג, קוק צו וועלעכע לעוועל איז עס?
אינזער עולם ווען סקימט צו עניטינג חוץ גאסעפ זענען מיר דאמיס. מיינט נישט אז אינז וויל מער אזוי זיין,
מיר בעטן ענק אינטעלעקטאלע חברה, פליז לאזט ענק אביסל אראפ צום עולם.
יישר כח
א. האסט א גוטע טענה. די עצם שרייבן מיינט אז מ'וויל עפעס איבערגעבן. איז דארף מען טראכטן ווער די אודיענץ איז. (איך פרוביר). (מי אני איז שוין אראפגעלאזט. ווילסט נישט וויסן וואס ער האט צו זאגן נישט אראפגעלאזט.)

ב. על זה דוה לבינו על זה חשכה עיננו.... אז אפי אין תורה'דיגע נושאים, וואס אפיציעל איז עס די איינציגסטע לימוד אין אונזער סיסטעם ביז די חתונה, איז רוב עולם נישט באהאווענט מער ווי די נאאיווע ביסל פון די מלמדים. ס'איז אן עקסטערע טאפיק.

ג. קיינער האט ח"ו נישט טענות. איך האב אויך קלאר געמאכט אז איך רעדט דווקא צו די הונדערטער געסט (נישט ניקים) וואס זענען דא נאר ווייל אייוועלט לאזט פונקט נישט די גאסיפ. זיי זענען מער ווי וועלקאם. קרעמל איז דא פאר יעדעם, פריי פון צענזור. איך בין נישט בעל-הבית דא בכלל. איך האב פשוט געשריבן מיינע געפילן.

ד. ווען ס'טוט מיר וויי איז עס נישט אויף קיין מענטשן. יעדער מענטש איז א פראדוקט פון זיין ענווייראמענט. וואס ס'טוט מיר וויי איז א סיסטעם וואס פראדוצירט ערוואקסענע מענטשן וואס לעבן נעבעך אין חושך.
 
אינזער עולם ווען סקימט צו עניטינג חוץ גאסעפ זענען מיר דאמיס. מיינט נישט אז אינז וויל מער אזוי זיין,
איך דיסעגרי. דו האסט א ניק דא. דו ביסט אטאמאטיק פון די מינאריטעט. ווען די פרשה איז געענדיגט זענען אלע געסט צוריק אויף אייוועלט איבערקייען די לעצטע אינטערוויו אויף קול מבשר. הלוואי איך בין נישט גערעכט.
 
מיר בעטן ענק אינטעלעקטאלע חברה, פליז לאזט ענק אביסל אראפ צום עולם.
גם אני מצטרף אז ווער עס קען זאל זיך אביסל אראפ לאזען אז איך זאל אויך קענען פארשטיין
 
לאמיר טראכטן די בעיסיקס:

לאז אראפ דאס גארטל הארט אונטערן תחת און עפן דאס רעקל

דאס קאפעליטש הייב אויף שיף אויף ארויף

טוה זיך אן א Bluetooth אויפן אויער

קלאפ אראפ די לייז פון די רעקל

הייב אן קומען אין מקווה מיט צוויי זייף באטלעך, עקסטער פארן גוף

די נאסע פאסט-מקווה פיאות ווארף אונטערן אויער ביז נאכן דאווענען

אויב דו ריייכערסט נאכנישט- הייב אן

קיי טשווינ-גאם

הייב אן קויפן קענס אנשטאט באטלעך. גיי אריבער פון מים חיים צו עכטע קאוק, שפעטער צו מער אומקאנווענציאנאלע געטראנקן ווי אייס טי וכדומה

הייב אן הערן מרדכי בן דוד און רוק זיך שטייט שטייט אין די ריכטונג פון יעקב שוועקי (די ענדיגילטיגע ציל איז ישי ריבו אבער דו האלטסט נאך לאנג נישט דארט)

האנדעל דיך איין א א האנדפול ענגליש אויסדרוקן (בעיסיקלי, ליטערלי, אבוועסילי, סא, וואטעווער, טשילן וכו'... די ש*ט ווארט איז פאר אסאך שפעטערדיגע שטאפל אויב דו וועסט בכלל דעגרייכן דארט..)

ווינטער טויש אויף דאס וועסטל פאר א סוועדער. הייב אן מיט א פעך שווארצע און רוק זיך צוביסלעך צוביסלעך צו טונקל בלוי.

אויפן פליגער טוה אויס די קאפעליטש. אויב דו ביסט שוין אויף א ווייטערע שטאפל- טוה אויס דאס רעקל און בלייב מיט די נאקעטע וועסטל

ביי האלידעי רייס זיך אויף: לייג די טלית קטן אונטערן העמד, מאך בעטערי פיאות אויפן אויער און הייב אן שטייטלעך ארויפצוהייבן די עקן פונעם העמד ארבל. אויב ביסטו ממש געוואגט קענסטו שפרינגן גלייך צו א סינטעטישע טלית קטן
 
לאמיר טראכטן די בעיסיקס:

לאז אראפ דאס גארטל הארט אונטערן תחת און עפן דאס רעקל

דאס קאפעליטש הייב אויף שיף אויף ארויף

טוה זיך אן א Bluetooth אויפן אויער

קלאפ אראפ די לייז פון די רעקל

הייב אן קומען אין מקווה מיט צוויי זייף באטלעך, עקסטער פארן גוף

די נאסע פאסט-מקווה פיאות ווארף אונטערן אויער ביז נאכן דאווענען

אויב דו ריייכערסט נאכנישט- הייב אן

קיי טשווינ-גאם

הייב אן קויפן קענס אנשטאט באטלעך. גיי אריבער פון מים חיים צו עכטע קאוק, שפעטער צו מער אומקאנווענציאנאלע געטראנקן ווי אייס טי וכדומה

הייב אן הערן מרדכי בן דוד און רוק זיך שטייט שטייט אין די ריכטונג פון יעקב שוועקי (די ענדיגילטיגע ציל איז ישי ריבו אבער דו האלטסט נאך לאנג נישט דארט)

האנדעל דיך איין א א האנדפול ענגליש אויסדרוקן (בעיסיקלי, ליטערלי, אבוועסילי, סא, וואטעווער, טשילן וכו'... די ש*ט ווארט איז פאר אסאך שפעטערדיגע שטאפל אויב דו וועסט בכלל דעגרייכן דארט..)

ווינטער טויש אויף דאס וועסטל פאר א סוועדער. הייב אן מיט א פעך שווארצע און רוק זיך צוביסלעך צוביסלעך צו טונקל בלוי.

אויפן פליגער טוה אויס די קאפעליטש. אויב דו ביסט שוין אויף א ווייטערע שטאפל- טוה אויס דאס רעקל און בלייב מיט די נאקעטע וועסטל

ביי האלידעי רייס זיך אויף: לייג די טלית קטן אונטערן העמד, מאך בעטערי פיאות אויפן אויער און הייב אן שטייטלעך ארויפצוהייבן די עקן פונעם העמד ארבל. אויב ביסטו ממש געוואגט קענסטו שפרינגן גלייך צו א סינטעטישע טלית קטן
דאס איז פאר א יונגערמאן אדער פאר אן איין און צוואנציג יעריג בחור וואס האט אויפגעגעבן אויף א גוטע שידוך? 😆
 
דאס איז פאר א יונגערמאן אדער פאר אן איין און צוואנציג יעריג בחור וואס האט אויפגעגעבן אויף א גוטע שידוך? 😆
מנן קען נישט וויסן פון ווי די יונגערמאן הייבט אן זיין טונא בייגל קאריערע. איך האב געשריבן די בעיסיק שבבעיסיק מ'בעט די עולם זאל עס נעמען אויף ווייטערע שטאפלען
 
איך וואלט געזאגט אנצוהייבן מיט די רש"י'ס גאטשעס, קודם כל איז עס א זאך וואס מ'קען נישט געהעריג מוחה זיין ווייל דער וואס קוקט אין מקוה אידעך צריך מחאה אחריו.
איז קודם מיט ווייסע קורצע וואס גייען הארט העכערן קני, דערנאך קען מען טוישן צו די סטרעטשעבל סחורה פון וואס די קינדערישע בודשי'ס ווערן פראדוצירט און ווילאנג ס'איז נישט גענצליך א בודשי, האט עס נאך א דין רש"י'ס און מ'איז יוצא דערמיט. (אויב שטאמט איר פון אחינו בני הספרדים קען מען לכתחילה נעמען א בודשי), דערנאך קען מען אנהייבן עקספערימענטירן מיט קאלירפולע סחורה.

אז די גאטשעס זענען שוין מסודר, הייבט מען אן קריגן קאנפידענס און מ'קען זיך נעמען צום שיך.
פאר א גענצליכע בעגינער וואלט איך געראטן צו קויפן אזא מאדנע אויסקוקנדיגער לאופער'ס שיך וואס זעט לאו דווקא אויס קיל אבער וועט גרינגער מאכן דעם טראנזאקציע צום קילן לאופער'ס עווענטואל. דערנאך קען מען אביסל פראבירן קונצן מיט די ציצית, קודם די בענדלעך אין די טאשן, דערנאך אינעם הויזן אריין, נאכדעם קאטאן, אינעווייניג און בינגאו! ביזט שוין האלב קול!

קאנגרעטס!!
 
איך וואלט געזאגט אנצוהייבן מיט די רש"י'ס גאטשעס, קודם כל איז עס א זאך וואס מ'קען נישט געהעריג מוחה זיין ווייל דער וואס קוקט אין מקוה אידעך צריך מחאה אחריו.
איז קודם מיט ווייסע קורצע וואס גייען הארט העכערן קני, דערנאך קען מען טוישן צו די סטרעטשעבל סחורה פון וואס די קינדערישע בודשי'ס ווערן פראדוצירט און ווילאנג ס'איז נישט גענצליך א בודשי, האט עס נאך א דין רש"י'ס און מ'איז יוצא דערמיט. (אויב שטאמט איר פון אחינו בני הספרדים קען מען לכתחילה נעמען א בודשי), דערנאך קען מען אנהייבן עקספערימענטירן מיט קאלירפולע סחורה.

אז די גאטשעס זענען שוין מסודר, הייבט מען אן קריגן קאנפידענס און מ'קען זיך נעמען צום שיך.
פאר א גענצליכע בעגינער וואלט איך געראטן צו קויפן אזא מאדנע אויסקוקנדיגער לאופער'ס שיך וואס זעט לאו דווקא אויס קיל אבער וועט גרינגער מאכן דעם טראנזאקציע צום קילן לאופער'ס עווענטואל. דערנאך קען מען אביסל פראבירן קונצן מיט די ציצית, קודם די בענדלעך אין די טאשן, דערנאך אינעם הויזן אריין, נאכדעם קאטאן, אינעווייניג און בינגאו! ביזט שוין האלב קול!

קאנגרעטס!!
אז מ'האלט שוין נאך די דריי בענדלעך דהיינו ציצית, גאטשעס און שיך, (הגם וואס לאופער'ס האט נישט קיין אפיציעלע בענדלעך, האבן אבער אמאליגע שיך געהאט בענדלעך, די זעלבע קען געזאגט ווערן אויף גאטשעס פון אמאל) אויף וואס דער פסוק איז מעיד והחוט המשולש לא במהרה ינתק און דער תנא איז מעיד אז ווער עס טוט די אלע דריי זאכן איז באוויליגט, קען מען זיך נעמען אביסל צום פיאות.

די פיאות האבן עטליכע שטאפלען פון קילקייט, ס'דא וואס זענען גורס א גאר מאגערן שיעור, דערנאך איז דא וואס שניידן עס קורץ, אנדערע וועלן עס דייקא לאזן וואקסן ביז כמעט די בעלי באטאן (ויש לזה טעם עפ"י סוד ואיכהמ"ל), ס'דא וואס וועלן עס לייגן גלאט אונטערן אויער, און געוויסע וועלן א גאנצע וואך מאכן דערפון באטעריעס און שבת וועט ער זיי אראפלאזן, (אויב ביזטו פון ארץ ישראל זאלסטו זען צו לייגן כאטש א צוויי כזיתים דשעל אויף איטליכע פיאה אזוי אז מ'זאל קענען דערויף רייבן די מרור ווען ס'פעלט אויס). ונהרא ונהרא ופשטיה.

יעצט מיט די העמד, קודם קויפט מען מיט א לייכטע דעזיין, אזאנס וואס מאכט נאכנישט קיין גרויסע העדליינס, דערנאך קען מען זיך אביסל אפגרעידן צו קורצע ארבל, דערנאך לינקס אויף רעכטס, און נאכדעם קומט א טי שירט (בימים מקדם האט מען געדארפט א ראדיאו כנגד דעם אונטן, היינט קען מען שוין יוצא זיין מיט'ן סמארטפון מיט א גרויסע האלטער).

הויזן קויפט מען שמאלע, מאך נאר זיכער אז דיין דשאנק האט וואו זיך צו באקוועם מאכן, ווייל אויב ווערט בטעות נתעורר א קושוי עצומה קען ווערן א קאנפליקט מיט די הויזן און ס'קען זיך ענדיגן מיט אן אומגעוואונטשענע עקספלאושען.
 
הויזן קויפט מען שמאלע, מאך נאר זיכער אז דיין דשאנק האט וואו זיך צו באקוועם מאכן, ווייל אויב ווערט בטעות נתעורר א קושוי עצומה קען ווערן א קאנפליקט מיט די הויזן און ס'קען זיך ענדיגן מיט אן אומגעוואונטשענע עקספלאושען.
אין מיין פיוט אויבן האב איך שוין אנגעמערקט אויף די ענין. ורבים חללים הפילה ליידער (לא בחרב, אבל בקשת, וד"ל) . וכבר עוררו רבים על זה.
 
אין מיין פיוט אויבן האב איך שוין אנגעמערקט אויף די ענין. ורבים חללים הפילה ליידער (לא בחרב, אבל בקשת, וד"ל) . וכבר עוררו רבים על זה.
לכשתעיין תמצא אז מיר ביידע רעדן טאקע פון די זעלבע מציאות אבער מיר זענען מחולק.
דו האלטסט אז מ'דארף אבאכט געבן אז ס'זאל נישט יערן, דהיינו קויף די טייטסטע וואס שייך און דערנאך האלט זיך בענוה ובשפלות.
איך האלט אז מ'זאל בשעת'ן קויפן לאזן פלאץ פאר דעם, ווייל אמאל ברויך מען נוצן דעם שמינית שבשמינית.
ואלו ואלו דברי אלוקים חיים ומי יעמוד בסוד קדושה וטהרה.
 
אז מ'האלט שוין נאך די דריי בענדלעך דהיינו ציצית, גאטשעס און שיך, (הגם וואס לאופער'ס האט נישט קיין אפיציעלע בענדלעך, האבן אבער אמאליגע שיך געהאט בענדלעך, די זעלבע קען געזאגט ווערן אויף גאטשעס פון אמאל) אויף וואס דער פסוק איז מעיד והחוט המשולש לא במהרה ינתק און דער תנא איז מעיד אז ווער עס טוט די אלע דריי זאכן איז באוויליגט, קען מען זיך נעמען אביסל צום פיאות.

די פיאות האבן עטליכע שטאפלען פון קילקייט, ס'דא וואס זענען גורס א גאר מאגערן שיעור, דערנאך איז דא וואס שניידן עס קורץ, אנדערע וועלן עס דייקא לאזן וואקסן ביז כמעט די בעלי באטאן (ויש לזה טעם עפ"י סוד ואיכהמ"ל), ס'דא וואס וועלן עס לייגן גלאט אונטערן אויער, און געוויסע וועלן א גאנצע וואך מאכן דערפון באטעריעס און שבת וועט ער זיי אראפלאזן, (אויב ביזטו פון ארץ ישראל זאלסטו זען צו לייגן כאטש א צוויי כזיתים דשעל אויף איטליכע פיאה אזוי אז מ'זאל קענען דערויף רייבן די מרור ווען ס'פעלט אויס). ונהרא ונהרא ופשטיה.

יעצט מיט די העמד, קודם קויפט מען מיט א לייכטע דעזיין, אזאנס וואס מאכט נאכנישט קיין גרויסע העדליינס, דערנאך קען מען זיך אביסל אפגרעידן צו קורצע ארבל, דערנאך לינקס אויף רעכטס, און נאכדעם קומט א טי שירט (בימים מקדם האט מען געדארפט א ראדיאו כנגד דעם אונטן, היינט קען מען שוין יוצא זיין מיט'ן סמארטפון מיט א גרויסע האלטער).

הויזן קויפט מען שמאלע, מאך נאר זיכער אז דיין דשאנק האט וואו זיך צו באקוועם מאכן, ווייל אויב ווערט בטעות נתעורר א קושוי עצומה קען ווערן א קאנפליקט מיט די הויזן און ס'קען זיך ענדיגן מיט אן אומגעוואונטשענע עקספלאושען.
נעקסט קען מען אפירנעמען דעם באהאלטענעם זאקן (וואס אנדערע רופן שטרימפ, א ווארט צו וואס איך האב זיך קיינמאל נישט געהעריג קאנעקטעד, ס'האט מיר געשמעקט פון אן אלטמאדישע ווערטערבוך און איז גאנץ נאנט צום ווארט 'שטינקט', וואס איז א טערמין וואס קען אסאך מאל זיך אידענטיפיצירן מיט זאקן. אחוץ מזה גראמט זאקן מיט א באקאנט'ן ענגלישע ווארט)

עניוועי, דער זאקן קען בעצם האבן שטארקע כאראקטער אויב ווייסט מען וויזוי זיך צו טשאטשקענען דערמיט, ס'קען אבער אויך זיין א חורבן אויב קען מען נישט די אלף בית דערפון, ממילא איז די ערשטע כלל זייער וויכטיג צו וויסן אז ווייסע זאקן האט נישט קיין דריסת הרגל אויף א קיל'ן אינגערמאן'ס פערשט, די עיקר סיבה איז נישט ווייל ווייס איז בעצם היפוך קיל, אדרבה גאר אסאך גוי'אישע ספארטלער גייען מיט ווייסע זאקן, נאר דער פראבלעם איז אז די פרומעטשקעס האבן דאס געהיידשעקט און פארהייליגט, און דאס איז שוין געווארן אפגעשטעמפלט אלס דער קאליר זאקן וואס שטינקט פון פרומע פוס'ן שווייס רח"ל, ענליך צו וואס די ציונים האבן געטון מיט'ן מגן דוד האבן זיי געטון מיט ווייסע זאקן נאר עס אריינגעלייגט אין די זיעה של קדושה שופלאד, זה לעומת זה עשה אלוקים.

כ'וואלט מציע געווען קודם צו אנהייבן מיט א שטילער דעזיין וואס קען נישט אזוי גרינג באמערקט ווערן און שפעטער נאך וואס מ'פילט שוין גרייט צו גיין צום נעקסטן לעוועל קען מען אריינרוקן אביסל קאליר, לכתחילה איינס וואס מעטשט מיט די בודשי גאטשעס, אבער בדיעבד קען עס דוקא זיין א קאמפלימענטרי קאליר וואס זאל טאקע ארויסברענגן קאנטראסט.

איינמאל די זאקן איז שוין גוט קיל, ביסטו שוין כמעט אריינגעסיינט אין די קילע אינגעלייט קלאב!
 
Back
Top