- זיך איינגעשריבן
- אפר. 12, 2024
- מעסעדזשעס
- 764
- רעאקציע ראטע
- 1,866
חלק א'
אין יאר 1240 אין פאריז איז דער תלמוד בבלי געברענגט געווארן אין געריכט צו ווערן אנגעקלאגט און כמה וכמה חטאים וואס די תלמוד פארזינדיגט זיך אנטקעגן די מענטשהייט.
דער שופט האט צוזאם געשטעלט א דזשורי קאמיסיע צו אויס הערן די טענות פון ביידע זייטן און פסקנן למי הזכאי ולמי החייב.
א משומד איז געווען דער קטיגור האט פרעזענטירט די פעלערהאפטיגקייט פון די תלמיד און ארויס געברענגט ווי שלעכט דער תלמוד בבלי לערנט אויס זיינע נאכפאלגער נישט צו זיין מאראליש, עטיש. אין קורצען נישט זיין קיין מענטשען צווישען מענטשען נאר ממש להיפך רציחה ג"ע וש"ד איז פראמאטירט און פארלאנגט פון אירע נאכפאלגער. זיי זאלן זיך פאר די זאכן מוסר נפש זיין. און ע"כ ליידט זייער דער עטישער בירגער פון די בירגער וואס זענען תלמדיתטן און פירן זיך אויף ווי חיות אין וואלד. דערפאר בעהט מען פון געריכט צו פארדאמען און אסרן דאס מין לימוד אין א יעדע מדינה אין פראנקרייך בכל מקום אשר דתו מגיע זאל די תלמוד ווערן פארברענט נאכן עס אוועק נעמען פון ווי די בירגער זיי זאלן נישט דערצו קענען האבן קיין צוטריט בתי מדרשים, און פון הייזער זאל עס ווערן קאנפעסקירט און עס זאל זיין בבל ירא ובל ימצא בכל מדינות המלך.
אלץ סניגור פארן תלמוד זענען געווארן גסאמענסט רבנים פון גאנץ פראנקרייך צו קומען צום משפט צו פארטיידיגען דעם קטיגורס טענות. און קומען עדות זאגן בעד התלמוד. ווי פארשטייט זיך אליינס עס דארף בכלל נישט קיין באשרייבונג אז דער פסק האט געלויטעט אז די תלמוד איז גילטי עס טשארדזשד ע"פ די טענות פון דעם קטיגור. און 2 יאר נאך דעם ענדגילטיגען פסק איז א געוואלד מיט ש"ס'ן אסאך דערפון איבער געשריבען מיט די האנט זענען פארברענט גאווארן ברוחבה של עיר הבירה אין איינע פון די קעניגליכע סקווערס אין פאריז. און די פסק איז מקיום געווארן מיט חומרות יתרות למען ישמעו ויראו, אזא פארברעכער איז נידון לשריפה כדי צו מקיים זיין תשביתו התלמוד ולא ימצא בבתיכם.
א געזעץ איז ארויס געגעבן געווארן אדאנק דעם גילטי ווערדיקט אז אזא חיבור ווי דער תלמוד טאר זיך אין קיין שום הויז אדער שוהל געפונען איבער גאנץ פראנקרייך.
אינטערסאנט אבער אז דער פויבסט זעלבסט האט אדאנק דעם פסק פארלאנגט פון די קריסטענטום אז א יעדעס קריסט ווייס שווערט ביי אלעם הייליג אינעם יוזל זאל באזיצען א צענזערירטע ש"ס וואס נעמט ארויס די חלקים וואס פארשעמט דעם קריסט און נעמט ארויס אלע וואלגארישע םסקים און היסטאריע וואס דער קריסט האט נישט געגליכען פונעם תלמודץ אבער די בעצם ש"ס האבן זיי געהאלטן פאר א חשובער רעספעקטעד ארטיקעל וואס קען דינען די קריסטענטום מיט א שטרענגע צענזור.
אין יאר 1240 אין פאריז איז דער תלמוד בבלי געברענגט געווארן אין געריכט צו ווערן אנגעקלאגט און כמה וכמה חטאים וואס די תלמוד פארזינדיגט זיך אנטקעגן די מענטשהייט.
דער שופט האט צוזאם געשטעלט א דזשורי קאמיסיע צו אויס הערן די טענות פון ביידע זייטן און פסקנן למי הזכאי ולמי החייב.
א משומד איז געווען דער קטיגור האט פרעזענטירט די פעלערהאפטיגקייט פון די תלמיד און ארויס געברענגט ווי שלעכט דער תלמוד בבלי לערנט אויס זיינע נאכפאלגער נישט צו זיין מאראליש, עטיש. אין קורצען נישט זיין קיין מענטשען צווישען מענטשען נאר ממש להיפך רציחה ג"ע וש"ד איז פראמאטירט און פארלאנגט פון אירע נאכפאלגער. זיי זאלן זיך פאר די זאכן מוסר נפש זיין. און ע"כ ליידט זייער דער עטישער בירגער פון די בירגער וואס זענען תלמדיתטן און פירן זיך אויף ווי חיות אין וואלד. דערפאר בעהט מען פון געריכט צו פארדאמען און אסרן דאס מין לימוד אין א יעדע מדינה אין פראנקרייך בכל מקום אשר דתו מגיע זאל די תלמוד ווערן פארברענט נאכן עס אוועק נעמען פון ווי די בירגער זיי זאלן נישט דערצו קענען האבן קיין צוטריט בתי מדרשים, און פון הייזער זאל עס ווערן קאנפעסקירט און עס זאל זיין בבל ירא ובל ימצא בכל מדינות המלך.
אלץ סניגור פארן תלמוד זענען געווארן גסאמענסט רבנים פון גאנץ פראנקרייך צו קומען צום משפט צו פארטיידיגען דעם קטיגורס טענות. און קומען עדות זאגן בעד התלמוד. ווי פארשטייט זיך אליינס עס דארף בכלל נישט קיין באשרייבונג אז דער פסק האט געלויטעט אז די תלמוד איז גילטי עס טשארדזשד ע"פ די טענות פון דעם קטיגור. און 2 יאר נאך דעם ענדגילטיגען פסק איז א געוואלד מיט ש"ס'ן אסאך דערפון איבער געשריבען מיט די האנט זענען פארברענט גאווארן ברוחבה של עיר הבירה אין איינע פון די קעניגליכע סקווערס אין פאריז. און די פסק איז מקיום געווארן מיט חומרות יתרות למען ישמעו ויראו, אזא פארברעכער איז נידון לשריפה כדי צו מקיים זיין תשביתו התלמוד ולא ימצא בבתיכם.
א געזעץ איז ארויס געגעבן געווארן אדאנק דעם גילטי ווערדיקט אז אזא חיבור ווי דער תלמוד טאר זיך אין קיין שום הויז אדער שוהל געפונען איבער גאנץ פראנקרייך.
אינטערסאנט אבער אז דער פויבסט זעלבסט האט אדאנק דעם פסק פארלאנגט פון די קריסטענטום אז א יעדעס קריסט ווייס שווערט ביי אלעם הייליג אינעם יוזל זאל באזיצען א צענזערירטע ש"ס וואס נעמט ארויס די חלקים וואס פארשעמט דעם קריסט און נעמט ארויס אלע וואלגארישע םסקים און היסטאריע וואס דער קריסט האט נישט געגליכען פונעם תלמודץ אבער די בעצם ש"ס האבן זיי געהאלטן פאר א חשובער רעספעקטעד ארטיקעל וואס קען דינען די קריסטענטום מיט א שטרענגע צענזור.