די היינטיגע בית דין סיסטעם איז אינגאנצען ציבראכען אין א גיטע פאל , געפירט דורך נאאיווע בהמות אין א מיטעלע פאל, און קארופטירט אין ערגסטען פאל.
פארוואס איז דאס אזוי?
1. בית דין האט נישט קיין שום אינטערעס צי ענדיגען דיני תורה, וויבאלד זיי מאכען שווערע געלד אויף א יעדע שעה
2. קאנפליקט אוו אינטרעסט, וויאזוי קען איינער וואס נעמט געלט זיין א בית דין? ווי די גמרא, מסכת כתובות דף קה תנא דבי רבי ישמעאל: ‘ושוחד לא תקח’ – אפילו לשפוט צדק. (מען רעדט נישט פון קיין גראבע שוחד מען רעדט פון נעמען געלט פון ביידע זייטען)
3. נישטא קיין עטישע סטאנדארטן און קאנסעקווענסען, א דיין קען טוען מה שליבו חפץ און קיינער קען נישט/וויל נישט עם טשעלענדזשען, ווען האט מען לעצטע מאל געהערט אז א דיין איז געווארען געפייערט/ארעסטירט/געקנסט פאר קארופציע? קיינמאל.
4. זיי געבן ארויס עיקולים און סירובים ווי א בית דין אבער אין די שטרי בירורין שטייט אין קליינע אותיות אז זיי פסק׳נען נישט אלץ א בית דין נאר אלץ ג׳ רועי בקר (אזוי קען מען זיי קיינמאל נישט אפפרעגן זייערע פסקים) איז אויב ביסטו נאר ג׳ רועי בקר וויאזוי געסטו ארויס עיקולים און סירובים? ביסט נישט מער ווי א פשוטע טעראריסט וואס רייט אויפן תמימות פונעם ציבור!
5. נישטא קיין טוענישע סטאנדארטען, אין בית דין גייט אז די טוען מאכט צישאנד און צישפאט די צד שכנגד, אז יענער זאל פארלירן חשק צי קומען און יענער זאל שנעל מאכען א פשרה אדער אויפגעבן, ס׳האט גארנישט צי טוהן מיט הלכה אדער סברא.
פארוואס איז דאס אזוי?
1. בית דין האט נישט קיין שום אינטערעס צי ענדיגען דיני תורה, וויבאלד זיי מאכען שווערע געלד אויף א יעדע שעה
2. קאנפליקט אוו אינטרעסט, וויאזוי קען איינער וואס נעמט געלט זיין א בית דין? ווי די גמרא, מסכת כתובות דף קה תנא דבי רבי ישמעאל: ‘ושוחד לא תקח’ – אפילו לשפוט צדק. (מען רעדט נישט פון קיין גראבע שוחד מען רעדט פון נעמען געלט פון ביידע זייטען)
3. נישטא קיין עטישע סטאנדארטן און קאנסעקווענסען, א דיין קען טוען מה שליבו חפץ און קיינער קען נישט/וויל נישט עם טשעלענדזשען, ווען האט מען לעצטע מאל געהערט אז א דיין איז געווארען געפייערט/ארעסטירט/געקנסט פאר קארופציע? קיינמאל.
4. זיי געבן ארויס עיקולים און סירובים ווי א בית דין אבער אין די שטרי בירורין שטייט אין קליינע אותיות אז זיי פסק׳נען נישט אלץ א בית דין נאר אלץ ג׳ רועי בקר (אזוי קען מען זיי קיינמאל נישט אפפרעגן זייערע פסקים) איז אויב ביסטו נאר ג׳ רועי בקר וויאזוי געסטו ארויס עיקולים און סירובים? ביסט נישט מער ווי א פשוטע טעראריסט וואס רייט אויפן תמימות פונעם ציבור!
5. נישטא קיין טוענישע סטאנדארטען, אין בית דין גייט אז די טוען מאכט צישאנד און צישפאט די צד שכנגד, אז יענער זאל פארלירן חשק צי קומען און יענער זאל שנעל מאכען א פשרה אדער אויפגעבן, ס׳האט גארנישט צי טוהן מיט הלכה אדער סברא.
לעצט רעדאגירט: