- זיך איינגעשריבן
- אוג. 5, 2024
- מעסעדזשעס
- 24
- רעאקציע ראטע
- 198
דער מנהג על פי הלכה איז אז ווען איינער איז אין די יאר נאך זיין טאטע/מאמע איז אז ווען ער דערמאנט זיי זאל ער צולייגען די ווערטער "הריני כפרת משכבו",
שטעלט זיך די שאלה טאקע יא ביסטו גרייט דערפאר באמת?
אבער די שאלה איז נאר גילטיג אין די ערשטע טעג פון נאך די פטירה ווייל נאכדעם ווערט מען טאקע א כפרה... פון אלע מיטדאווענערס פון דיין מנין,
אלס איינער וואס [ל"ע ול"ע] גייט עס יעצט אדורך קען איך טאקע מיט-טיילן וואס מען גייט דורך ביי איין עמוד-דאווענען,
ווי הויעך כ’וועל נאר דאווענען וועט דער יעקע אייביג קומען צו לויפן מיט זיין קניידל -פארם האנט אויף די אויער און שרייען "פליז דאווען לאועדלי".
אין א טאג וואס ס’איז געווען אביסל טרעפיק אין בעט אין איך יאג זיך "טאקע" ביים דאווענען וועט דער נערוועזער הרב כעסן שליט"א קלאפן מיט זיין אצבע צרדה אז איך זאל זיך שוין אונטעריאגן... און פארקערט אויכעט ווען כ’בין אין די מאאד צו דאווענען אביסל שטייטער וועלן צוויי מענטשן קומען לויפן ובנשימה אחת וועלן זיי ביידע זאגן זייערע פארקערטע דעה,
אדער פונקט נעכטען האבן זיך געשטעלט ניין ליטוואקעס אין מיין מנין מנחה און צו להכעיס פלאנען זיי נישט אויסטרעטן פאר 15 מינוט אדער פאר נקדישך [ס’ווענט זיך וואס קומט ערשט...]
איין עפיזאד וועל איך דערציילען וואס האט זיך אפגעשפילט דעם פארגאנגענעם שבעה עשר בתמוז,
דאס דאווענען ביז’ן הויעכען איז געגאנגען אלעס געשמירט, אבער דארט מיטגעדאווענט האט עפעס א נשמה’לע וואס האט א הויעכע קול ווי א בער אין זיינע אמן’ס האט ער געמוזט זאגן מיט די נוסח פון יום טוב, א צווייטע נשמה’לע האט געטענה’ט אז זיין טאטע איז שוין אויפ’ן עולם האמת האט ער מיטגעדאווענט מיט מיר בקול רם דעם גאנצע חזרת הש"ץ, אזאנץ איז נישט געפערליך נאכדערצו ווען מען רעדט פון טייערע זיסע "ריינע" נשמות.
אבער ווען ס’איז געקומען צו זאגן "סליחות" דארטען האט זיך דער ליטוואק אויפגעוועקט פון זיין דאווענען שלאף, ווארום מען גייט יעצט זאגן טרויערדיגע זאכן פון שלעכטע געשעהענישן איז ער געווארן זייער עקסיידעט און זיך גענומען זאגן דעם סליחה [מיט’ן מחיל’] שטאט הויעך אויפ’ן קול אזש כ’האב איהם געמוזט איבערשרייען,
שפעטער פיינעלי איך ענדיג צו די סליחות קומט ער צולויפן you're not saying אבינו מלכינו? כ’האב איהם געוויזען ניין,
איך הייב אן צו זאגן קדיש יתגדל ויתקדש קומט צו א צווייטער ליטוואק מיט א טענה why do you skipping אבינו מלכינו?
דעמאלטס איז שוין געווען נתמלאה הסאה און איך האב זיך צושריגען אויף דעם פארשוין מיט א הויעכע "ויצמח פורקניה"
שטעלט זיך די שאלה טאקע יא ביסטו גרייט דערפאר באמת?
אבער די שאלה איז נאר גילטיג אין די ערשטע טעג פון נאך די פטירה ווייל נאכדעם ווערט מען טאקע א כפרה... פון אלע מיטדאווענערס פון דיין מנין,
אלס איינער וואס [ל"ע ול"ע] גייט עס יעצט אדורך קען איך טאקע מיט-טיילן וואס מען גייט דורך ביי איין עמוד-דאווענען,
ווי הויעך כ’וועל נאר דאווענען וועט דער יעקע אייביג קומען צו לויפן מיט זיין קניידל -פארם האנט אויף די אויער און שרייען "פליז דאווען לאועדלי".
אין א טאג וואס ס’איז געווען אביסל טרעפיק אין בעט אין איך יאג זיך "טאקע" ביים דאווענען וועט דער נערוועזער הרב כעסן שליט"א קלאפן מיט זיין אצבע צרדה אז איך זאל זיך שוין אונטעריאגן... און פארקערט אויכעט ווען כ’בין אין די מאאד צו דאווענען אביסל שטייטער וועלן צוויי מענטשן קומען לויפן ובנשימה אחת וועלן זיי ביידע זאגן זייערע פארקערטע דעה,
אדער פונקט נעכטען האבן זיך געשטעלט ניין ליטוואקעס אין מיין מנין מנחה און צו להכעיס פלאנען זיי נישט אויסטרעטן פאר 15 מינוט אדער פאר נקדישך [ס’ווענט זיך וואס קומט ערשט...]
איין עפיזאד וועל איך דערציילען וואס האט זיך אפגעשפילט דעם פארגאנגענעם שבעה עשר בתמוז,
דאס דאווענען ביז’ן הויעכען איז געגאנגען אלעס געשמירט, אבער דארט מיטגעדאווענט האט עפעס א נשמה’לע וואס האט א הויעכע קול ווי א בער אין זיינע אמן’ס האט ער געמוזט זאגן מיט די נוסח פון יום טוב, א צווייטע נשמה’לע האט געטענה’ט אז זיין טאטע איז שוין אויפ’ן עולם האמת האט ער מיטגעדאווענט מיט מיר בקול רם דעם גאנצע חזרת הש"ץ, אזאנץ איז נישט געפערליך נאכדערצו ווען מען רעדט פון טייערע זיסע "ריינע" נשמות.
אבער ווען ס’איז געקומען צו זאגן "סליחות" דארטען האט זיך דער ליטוואק אויפגעוועקט פון זיין דאווענען שלאף, ווארום מען גייט יעצט זאגן טרויערדיגע זאכן פון שלעכטע געשעהענישן איז ער געווארן זייער עקסיידעט און זיך גענומען זאגן דעם סליחה [מיט’ן מחיל’] שטאט הויעך אויפ’ן קול אזש כ’האב איהם געמוזט איבערשרייען,
שפעטער פיינעלי איך ענדיג צו די סליחות קומט ער צולויפן you're not saying אבינו מלכינו? כ’האב איהם געוויזען ניין,
איך הייב אן צו זאגן קדיש יתגדל ויתקדש קומט צו א צווייטער ליטוואק מיט א טענה why do you skipping אבינו מלכינו?
דעמאלטס איז שוין געווען נתמלאה הסאה און איך האב זיך צושריגען אויף דעם פארשוין מיט א הויעכע "ויצמח פורקניה"
לעצט רעדאגירט: