חתונה-מאכן קריזיס

ראדני

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
מאי 10, 2024
מעסעדזשעס
101
רעאקציע ראטע
408
ס׳באקאנט די פראבלעם וואס פלאגט כלל ישראל ביים חתונה מאכן, אז רוב עולם דהיינו 70-80 פראצענט עולם קען נישט אליין חתונה מאכן די קינדער, איז מען פאר בערך פופצען יאר צוריק אויפגעקומען מיט א עצה ״חתונה תקנות״ און ס׳איז א נושא וואס איז אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי.

בעצם חתונה תקנות איז א נערישע צודרייטע זאך, זייט ווען זאגט מען פאר עדאלטס וויאזוי זיך אויפציפירן אין זייער פריוואטע לעבן, אפשר זאל מען מאכן תקנות וויפיל מען מעג ספענדן אויף א קאר ליעס און תקנות אויף וויפיל מען מעג שנאדערן פאר ״בית רבינו״?

מצד שני, געדרוקטע צייטן רופן פאר געדריקטע לעזונגען, ובכן מאכט מען חתונה תקנות, און יא, ס׳טאקע נעריש און בעביש אבער די פאקט איז אז דער עולם קען נישט חתונה מאכן און דער עולם וויל נישט זיך זעלבסט-דיסיפלינען, מילא בלייבט איין עצה ״חתונה תקנות״.

(און דעי עשירים וואס ווילן דוקא יא מאכן רייכע חתונות, ווי ווייט איך ווייס האט מען נאך קיינמאל נישט גע-punished פאר אט די עבירה, נאר אין ערגסטע פאל האלט מען צוריק באלוינונגען ווי למשל געלט פון קרן חתנים וכדומה, וואס די עשירים דארפן עס מילא נישט האבן)
 
אינטערעסאנט איז אז די שווערע צענדליגער טועזענטער דאלארס וועלכע דער וועד הקריה דקרית יואל פארלאנגט ביים בויען/קויפן א דירה האט די קהילה נישט געזעהן פאר וויכטיג צו צוימען לויט די יכולת פונעם פאמיליע, און די ציפערן פארן נאר ארויף צפון מיטן תירץ אז ס'קאסט פאר די ווילידזש אינפראסטראקטשער קאסטן
 
אגב הער איך אז פאר יארן צוריק איז בכלל נישט געווען די מנהג פון פראווענען שבע ברכות יעדע נאכט. אויב איז אויסגעקומען אז מ'האט געהאט מנין האט מען געזאגט די שבע ברכות. אבער אז ס'זאל ארויף פאלען אלץ לאסט פאר די ארומיגע משפחות צוצושטעלן, דאס איז א נייע דערהער...
ווייסט איינער מער דערוועגן?
 
אגב הער איך אז פאר יארן צוריק איז בכלל נישט געווען די מנהג פון פראווענען שבע ברכות יעדע נאכט. אויב איז אויסגעקומען אז מ'האט געהאט מנין האט מען געזאגט די שבע ברכות. אבער אז ס'זאל ארויף פאלען אלץ לאסט פאר די ארומיגע משפחות צוצושטעלן, דאס איז א נייע דערהער...
ווייסט איינער מער דערוועגן?
יא, מען האט נישט געמאכט קיין שבע ברכות פרטי'ס א יעדע נאכט. די עמטליכע ש''ב איז טאקע געווען נאר שבת. אויך נאר פאר די גאר נאנטע בני משפחה
 
יונתן שווארץ איז לעצטנס פארנומען דערמיט, עמאנג זיינע אנדערע מערכות. איך האף עס וועט אריינגיין מענטשן אין די ביינער הלכה למעשה.

אויף אייוועלט האט מען געמאכט אן אנקעטע און עס איז מחי' נפשות צו זעהן דעם דעת הקהל. הלוואי זאל עס נאר מקויים ווערן מכח אל הפועל.

זאל מען מבטל זיין וואכעדיגע שבע ברכות? - אידישע וועלט פארומס
 
יונתן שווארץ איז לעצטנס פארנומען דערמיט, עמאנג זיינע אנדערע מערכות. איך האף עס וועט אריינגיין מענטשן אין די ביינער הלכה למעשה.

אויף אייוועלט האט מען געמאכט אן אנקעטע און עס איז מחי' נפשות צו זעהן דעם דעת הקהל. הלוואי זאל עס נאר מקויים ווערן מכח אל הפועל.

זאל מען מבטל זיין וואכעדיגע שבע ברכות? - אידישע וועלט פארומס
Wow
 
אלע אדער כמעט אלע זאלן - קליינע און גרויסע - ווערן געפירט דורך מוסדות און קהילת. ממילא וועט זיך אלע תקנות דרייען ארום די זאל. אבער מבטל זיין און גאנצן גייט נישט געשעהן. וויל נאכדעם מאכן זיי נישט מער קיין געלט.

ווען וועלט איז וועלט מאכט יעדער חתונה ביי זיך אין דיינינג רום ווי בני קאראנע אויסער ווער עס קען און וויל עס מאכן רייכער.
 
פארדעם איז נאר דא איין עצה, איפהערן צו מלוה אדער נותן זיין פאר דעם צוועק.
אז קיינער וועט נישט שטיצען אדער גאר ארויסהעלפען דעם יוד אריינצוגיין אין אזאנע חובות וועט ער נישט האבען דעם יכולת צו פאלען אזוי טיף, וועט ער נישט קענען ספענדען וואס ער האט נישט,
ממילא וועט ער קענען צאלען זיינע בילס אינעם סופערמארקעט אדג׳, שכר לימוד, מעמבערשיפ אינעם קומיונטי, האלב אורנגזאציעס וועט זיך פארמאכען,

מען וועט גיין פין surviving צי offense.

דערנאך קען מען גיין צום שלב ב׳ אז דעם חתן איז אחראי אויף דעם נאכט.
כלשון הרמב״ם,
דרך בעלי דעה שיקבע לו אדם מלאכה המפרנסת אותו תחלה וכו' שנאמר מי האיש אשר נטע כרם וגו' ומי האיש אשר בנה בית וגו' ומי האיש אשר ארש אשה וגו' וכן בקללות אשה תארש, בית תבנה, כרם תטע.
 
עגרי. יעדע קרן חתנים איז גאר גורם די חרבן. לכאורה אז קיינער וועט נישט העלפן אנדערע חתונה האבן וועט עס זייער שנעל פלאצן און די סיסטעם וועט זיך שטעלן אין פלאץ.
 
די מהלך גייט קאסטן אסאך הארץ אטאקעס אויפן וועג.

א גרויס חלק פון די פראבלעם איז אז די חתן כלה ווייסן נישט אדער ווילן נישט וויסן די עלטערנס פינאנציעלע מצב, זיי ווילן נישט האבן א חתונה וואס וועט פעלן עפעס וואס זייערע חברים אדער חברות האבן, און די עלטערן פילן זיך שלעכט נישט צוצושטעלן פאר די קינדער זייער חלום חתונה און דירה.

אזוי צורייסט מען זיך פאר די קינדער, אסאך מאל ווייסט אויך נישט די ווייב די פיינענשעלס.
 
יעצט קאסט עס נישט קיין הארץ אטאקעס? אזוי זעעט אויס א קאמיונעטי אן קיין לידערשיפ.
אזוי זעהט אויס די קאמיונעטי מיטן מיינדסעט אז מ'האט לידערשיפ. (עסקנים, רבנים, וכו')

אזוי זעהט אויס די קאמיונעטי ווען יעדער וואוינט צוזאמען אין איין צעשטופטע טשיקן קופ.

וואלט געווען א מצב פון איש תחת גפנו ותאנתו, וואלט יעדער געטוהן וואס איז ישר בענינו
 
איך טראכט אויב איך זאל עפענען א נייעם שנירל לכבוד מיינס א שטיקל אויסטרעף, אדער אפשר זאל עס בלייבן דא באגראבן ווייל עס איז א נארישע איידיע...

עס זענען פאראן צוויי שווערע נושאים וואס פלאגט דעם עולם בנוגע חתונה מאכן. איינס איז אויף וואס דער שנירל איז געווידמעט - די געפערליכע הוצאות החתונה וואס דער עולם קען נישט עפפארדן, און צווייטנס איז די פארטעביליטי, דהיינו אז לעצטנס טוט זיך כמעט מער גיטין ווי חתונות, חתונה האבן איז געווארן אזא פארטעבל דיספאזעבל זאך. דא גיסט מען אריין שווערע כוחות און געלטער אין חתונה מאכן, בדמים תרתי משמע, מען פרעגט זיך נאך אלע סארט אינפארמאציע, עס קאסט געלט און כוחות הנפש - שטייצעך אויך שמחה - צו חתונה מאכן א קינד, האפנדיג פאר'ן בעסטן זיי זאלן אויפשטעלן א בית נאמן בישראל באהבה ואחוה, אבער ליידער געדויערט נישט לאנג און די קינדער קומען צוריק אהיים קלאפן אויפן טיר פון די עלטערן אז "עס האט זיך נישט אויסגעארבעט", די אינפארמאציע איז געווען פאלש און פארפירעריש, עס איז נישט קיין מעטש, וכו' וכו', און די עלטערן פארברעכן מיט די הענט מיט גרויס פארצווייפלונג, און קלאגן את אשר יגורנו בא. למעשה וואס טוט מען דא? דער קריזיס פון אלע זייטן ווערט נאר גרעסער, ווי אזוי גיט מען זיך אן עצה?

איז מיר איינגעפאלן א מאדנע געדאנק וואס קען אפשר העלפן ביידע פראבלעמען מיט איין שאס... כ'האב געליינט אויף א נישט-אידישע סייט, אז כדי צו חתונה צו האבן סוקסעספול, זאל מען נישט סתם דעיטן דעם פארטנער וואס דעמאלס קען מען שפילן נייס גיי אדער נייס גירל, נאר ארויסגיין אויף א טריפ פאר עטליכע טעג, לכתחילה אין שווערע אומשטענדן, ווי שווערע וועטערס און אומבאקוועמע דעסטינאציעס, וואס דאן, כאטש מען פרובירט נאך אלץ צו זיין "נייס" איינער צום צווייטן, קומט ארויס א היבשע חלק פונעם אמת'דיגן נאטור, ווי חז"ל לערנען אונז שוין אדם ניכר בכעסו וכו', און אזוי קען מען בעסער אויסגעפינען צי דער שותף איז געאייגנט פאר מיר אדער נישט.

פיינער פלאן, פאר די גויים... ביי אידן מוז מען דאך חתונה האבן בעפאר, קיינער גייט דאך נישט פארן האנימון מיט די כלה אדער גירל פרענד... אלזא איז די עצה ווי פאלגענד:

אויב די חתן-כלה זענען עקסייטעד איינער פאר'ן צווייטן, זאל מען מאכן קודם אזא "מיני חתונה", כעין קאראנע און נאך קלענער, ממש נאר 10-15 מענטשן, א מסדר קידושין און עדות, מאכן א שיינע סאפער און טאנצן צו א USB שפילער מיט מוזיק. די גאנצע חתונה זאל נישט קאסטן מער ווי א שבע ברכות. עס וועט נאר קאסטן מער די כתובה מיט די רינגל. עס דארף אפילו נישט ווערן מפורסם אין גאס, עס וועט זיין פנימי, "אינסייד אינפא"... און דאן וועלן חתן-כלה לעבן אינאיינעם פאר עטליכע חדשים, ווי אויך ארומפארן, זיך גוט באקענען, א.א.וו. כמובן אויף בירט קאנטראל. והיה, אויב וועט מען זעהן אז די זאך געפעלט זיי, אהבתי את אשתי ואת בעלי, זיי ווילן ממשיך זיין מיט'ן לעבן, וועט מען איינקויפן די איבריגע זאכן וואס פעלט זיך אויס, אביסעלע מתנות, מינימום פורניטשור, און אויב די פארפאלק וויל, א סעודת החתונה מיט טענץ פאר אלע חברים, און דאס איז עס. אסאך הוצאות וועט ווערן געשפארט קאמפערד צו א היינטיגע געהעריגע חתונה.

אויב זעען זיי אז זאכן גייען סאוט, עס איז נישט וואס זיי האבן געמיינט, וועט זיין כאשר בא כן ילך, בגפו יבא בגפו יצא, זיי זאלן זיך צוטיילן שטילערהייט בשלום ובשלוה, כאילו לא היה.

איין וויכטיגע זאך – בעפאר די פארפאלק וועט זיך צוטיילן באופן שלום כנ"ל, זאלן ביידע איבערקוקן דעם צווייטנס רעזומעי, און זיכער מאכן אז אלעס איז ריכטיג, כדי דער קומענדיגער זאל נישט אריינפאלן. מען זאל אויספילן וועלכע זאכן איינער האט ליב געהאט פונעם צווייטן און וועלכע נישט, למען ידעו דורותיכם.

וואס יא, איינער האט שוין געשריבן ערגעץ אז עס איז זייער שווער צו לעבן ווען ביידע ווייסן אז זיי ווערן געוואויגן און געמאסטן אויף יעדע ווארט, אויף טריט און שריט... אשר ע"כ איז וויכטיג אז א קלוגער מענטש זאל באגלייטן די פארפאלק און זעהן צי זיי האבן לעגיטימע טענות אדער עס איז סתם קינדערישע זאכן, זיי זאלן זיך מיט אים אדורכשמועסן סיי לטב און סיי למוטב, ווי אויך אויספילן אינאיינעם מיט אים די רעזומעי המתוקן, און די פארפאלק צווישן זיך זאל נאר פרובירן צו ענדזשויען לייף און נישט פאוקעסן אויף די חסרונות, דאס זאל מען לאזן פאר'ן דריטן מענטש.

איך רעד צום זאך אדער איך בין אונטער די אינפלוענס פון 1:00 ביינאכט?... 😎😅
 
אגב הער איך אז פאר יארן צוריק איז בכלל נישט געווען די מנהג פון פראווענען שבע ברכות יעדע נאכט. אויב איז אויסגעקומען אז מ'האט געהאט מנין האט מען געזאגט די שבע ברכות. אבער אז ס'זאל ארויף פאלען אלץ לאסט פאר די ארומיגע משפחות צוצושטעלן, דאס איז א נייע דערהער...
ווייסט איינער מער דערוועגן?
אין מסכת סופרים פרק יט הל' יא זעט מען אז מען פלעגט מאכן ש"ב יעדע צופרי און ביינאכט (אזוי אויך ברכת אבילים), אבער אז עס פאלט אויף די ארומיגע משפחות איז א היינטיגע אויסטרעף,
עס קומט אז דער חתן דעקט די הוצאות החתונה, און פארדעם דארף מען קודם טרעפן א דזשאב און א הויז און נאכדעם חתונה האבן, אזוי ווי @עמקות התם האט געברענגט דער רמב"ם.
 
דער לשון דארט איז:
ונהגו רבותינו לומר בבוקר ברכת חתנים ובברכת אבלים על הכוס בעשרה, ובפנים חדשות כל שבעה, וכן בערב קודם סעודה.

דאס מיינט לכאורה נאר דעם ערשטן טאג, די איבעריגע 7 טעג איז נאר אויב איז דא פנים חדשות. נישט אזוי?
 
דער לשון דארט איז:
ונהגו רבותינו לומר בבוקר ברכת חתנים ובברכת אבלים על הכוס בעשרה, ובפנים חדשות כל שבעה, וכן בערב קודם סעודה.

דאס מיינט לכאורה נאר דעם ערשטן טאג, די איבעריגע 7 טעג איז נאר אויב איז דא פנים חדשות. נישט אזוי?
איך מיין אז די קאמע איז נישט ריכטיג, ווייל ער האלט אינמיטן זאגן וואס מען טוט בבוקר און דערנאך פירט ער אויס וכן בערב.
 
אלזא איז די עצה ווי פאלגענד:

אויב די חתן-כלה זענען עקסייטעד איינער פאר'ן צווייטן, זאל מען מאכן קודם אזא "מיני חתונה", כעין קאראנע און נאך קלענער, ממש נאר 10-15 מענטשן, א מסדר קידושין און עדות, מאכן א שיינע סאפער און טאנצן צו א USB שפילער מיט מוזיק. די גאנצע חתונה זאל נישט קאסטן מער ווי א שבע ברכות. עס וועט נאר קאסטן מער די כתובה מיט די רינגל. עס דארף אפילו נישט ווערן מפורסם אין גאס, עס וועט זיין פנימי, "אינסייד אינפא"... און דאן וועלן חתן-כלה לעבן אינאיינעם פאר עטליכע חדשים, ווי אויך ארומפארן, זיך גוט באקענען, א.א.וו. כמובן אויף בירט קאנטראל. והיה, אויב וועט מען זעהן אז די זאך געפעלט זיי, אהבתי את אשתי ואת בעלי, זיי ווילן ממשיך זיין מיט'ן לעבן, וועט מען איינקויפן די איבריגע זאכן וואס פעלט זיך אויס, אביסעלע מתנות, מינימום פורניטשור, און אויב די פארפאלק וויל, א סעודת החתונה מיט טענץ פאר אלע חברים, און דאס איז עס. אסאך הוצאות וועט ווערן געשפארט קאמפערד צו א היינטיגע געהעריגע חתונה.

אויב זעען זיי אז זאכן גייען סאוט, עס איז נישט וואס זיי האבן געמיינט, וועט זיין כאשר בא כן ילך, בגפו יבא בגפו יצא, זיי זאלן זיך צוטיילן שטילערהייט בשלום ובשלוה, כאילו לא היה.

איך רעד צום זאך אדער איך בין אונטער די אינפלוענס פון 1:00 ביינאכט?... 😎😅
רוב מענטשן האבן נישט די בעסטע מידות
רוב מענטשן וואלטן נישט חתונה געהאט מיט זייער ספאוס ווען זיי קענען די פארטנערס שלעכטע זייט

די בריאה איז אויסגעשטעלט אריינצונארן מענטשן חתונה צו האבן
די כח המשיכה וואס א מאן האט נאטורליך צו א פרוי
די גאנצע ראמאנטישע פיריאד פון ארום די חתונה תקופה
די אלע זאכן האלטן נישט אן לאנג,
דאס איז די ערשטע שטופ
נאכדעם איז מען שוין גענוג נאנט צו קענען דערהייבן חסרונות אדער דארף מען שווער ארבעטן

מיט די מהלך פון אויספראבירן פון פאר דעם אין שווערע מינוטן וועט קיינער נישט חתונה האבן
 
Back
Top