- זיך איינגעשריבן
- אפר. 15, 2024
- מעסעדזשעס
- 796
- רעאקציע ראטע
- 3,954
פאר צוועלף יאר צוריק ביים גרויסען אינטערנעט מעמד ווי מען האט גע׳אסרט דעם אינטערנעט, יא יא דעם אינטערנעט וואס אלע מוסדות און רביס און ווער נישט באניצט זיך מיט דעם איז געאסערט געווארען דורך הרב וואוזנער, נמנו וגמרו אז דער אינטערנעט איז אסור. פינטעל.
דא עקא איז אריינגעלייגט געווארען א לופהאול אינעם איסור, א נייע היתר איז באשאפען געווארען ויקרא שמו לצורך פרנסה, א אומפרעצענדירטער היתר, וואס לאזט גיין טוהן א גראבע נביירע בלויז פאר פרנסה, אין ערגעץ נישט מאז מתן תורה טרעפט מען נישט אזא מין היתר אז מען זאל מעגען עובר זיין אזא הארבע איסור לצורך פרנסה.
זייט דעמאלטס, איז שוין געמאכט געווארען מטעמים פון די היתר אויף ביידע זייטען, די קנאים האבען אנגעהויבען צילייגען אז לא אמרן אלא אויף א קאמפיוטער אבער א סמארטפאון איז אסור בכל מקרי.
אויף קאווע שטיבל האט מען אפגעגרילט דעם לעצוירעח פארנאָסעה, מיט ליצי ליצנות האט מען עים ארויס געווארפען פון שטאט.
די מעסיגע ווידער האבן זיך פשוט נישט וויסענדיג געמאכט און ווייטער געשאפט אויף עמעזאן, און ווייטער געשריבען אויף אייוועלט, און ווייטער געקוקט יוטיוב, שטאטוס וכו׳
אליעזר קרויס האט שוין אראפגענימען די פרנסה און גע׳מסבירט אז פרנסה איז כדי נסבה אין די היתר איז לצורך דהיינו לצורך גדול כעין פרנסה.
בקיצור די לצורך פרנסה איז געבליבען כצאן אשר אין לו רועה
למעשה טראכט איך ביי מיר וואס איז עס אנדערש פון די היתר פון חז״ל צי הייצען און יום טוב אלץ מתוך שהותרה לצורך הותרה נמי שלא לצורך, איך גלייב אז דעמאלט איז געוועהן די זעלבע.
די פארפרומטע האבן געלאכט פון די היתר אז עס קען נישט זיין מותר, די אויפגעקלערטע האבן ליצנות געמאכט, און די עמך האט ווייטער געטוהן וויאזוי זיי האט געשמעקט, און אליעזר קרויסינא דמן מאנסי דעל נהר סוזען לעיק, האט שוין געטראפען עפעס א וועג אריין צי טייטשען אז ס׳זאל יא שטימען.
למעשה נאך א דור איז עס אריין אין די עולם אלץ א פשטות מתוך שהותרה לצורך הותרה נמי שלא לצורך, און עס איז געווארען אלץ א חלק פון די תורה מסיני וואס אפילו די אויבער חכמים שבתוכינו פארשטייען עס אלץ א פשטות פונקט ווי די י״ג מידות שהתורה נדרשת בהן.
מילא קומט אויס על אף די היתר לצורך פרנסה איז פרעצעדענטלאז קען עס אויכט אינקארפערעיטעד ווערן אין די תורה פונקט ווי די היתר אויף הייצען שלא לצורך אום יום טוב.
איז יעצט קומט די דובדבן שבקצפת, השתא דאתית להכי אז לצורך פרנסה איז א לעגעטימער היתר, קען מען עס שוין ניצען איבעראל נישט נאר ביי אינטערנעט.
דא עקא איז אריינגעלייגט געווארען א לופהאול אינעם איסור, א נייע היתר איז באשאפען געווארען ויקרא שמו לצורך פרנסה, א אומפרעצענדירטער היתר, וואס לאזט גיין טוהן א גראבע נביירע בלויז פאר פרנסה, אין ערגעץ נישט מאז מתן תורה טרעפט מען נישט אזא מין היתר אז מען זאל מעגען עובר זיין אזא הארבע איסור לצורך פרנסה.
זייט דעמאלטס, איז שוין געמאכט געווארען מטעמים פון די היתר אויף ביידע זייטען, די קנאים האבען אנגעהויבען צילייגען אז לא אמרן אלא אויף א קאמפיוטער אבער א סמארטפאון איז אסור בכל מקרי.
אויף קאווע שטיבל האט מען אפגעגרילט דעם לעצוירעח פארנאָסעה, מיט ליצי ליצנות האט מען עים ארויס געווארפען פון שטאט.
די מעסיגע ווידער האבן זיך פשוט נישט וויסענדיג געמאכט און ווייטער געשאפט אויף עמעזאן, און ווייטער געשריבען אויף אייוועלט, און ווייטער געקוקט יוטיוב, שטאטוס וכו׳
אליעזר קרויס האט שוין אראפגענימען די פרנסה און גע׳מסבירט אז פרנסה איז כדי נסבה אין די היתר איז לצורך דהיינו לצורך גדול כעין פרנסה.
בקיצור די לצורך פרנסה איז געבליבען כצאן אשר אין לו רועה
למעשה טראכט איך ביי מיר וואס איז עס אנדערש פון די היתר פון חז״ל צי הייצען און יום טוב אלץ מתוך שהותרה לצורך הותרה נמי שלא לצורך, איך גלייב אז דעמאלט איז געוועהן די זעלבע.
די פארפרומטע האבן געלאכט פון די היתר אז עס קען נישט זיין מותר, די אויפגעקלערטע האבן ליצנות געמאכט, און די עמך האט ווייטער געטוהן וויאזוי זיי האט געשמעקט, און אליעזר קרויסינא דמן מאנסי דעל נהר סוזען לעיק, האט שוין געטראפען עפעס א וועג אריין צי טייטשען אז ס׳זאל יא שטימען.
למעשה נאך א דור איז עס אריין אין די עולם אלץ א פשטות מתוך שהותרה לצורך הותרה נמי שלא לצורך, און עס איז געווארען אלץ א חלק פון די תורה מסיני וואס אפילו די אויבער חכמים שבתוכינו פארשטייען עס אלץ א פשטות פונקט ווי די י״ג מידות שהתורה נדרשת בהן.
מילא קומט אויס על אף די היתר לצורך פרנסה איז פרעצעדענטלאז קען עס אויכט אינקארפערעיטעד ווערן אין די תורה פונקט ווי די היתר אויף הייצען שלא לצורך אום יום טוב.
איז יעצט קומט די דובדבן שבקצפת, השתא דאתית להכי אז לצורך פרנסה איז א לעגעטימער היתר, קען מען עס שוין ניצען איבעראל נישט נאר ביי אינטערנעט.
לעצט רעדאגירט: