- זיך איינגעשריבן
- מאי 4, 2024
- מעסעדזשעס
- 626
- רעאקציע ראטע
- 2,737
לאור וואס @לייזער וואלף ברענגט דא ארויס וועגן אפלערנען און מחדש זיין אין די תורה וועלכעס איז געגעבן געווארן אז מ'זאל קענען מחדש זיין וויאזוי מ'פארשטייט. ברענג איך דא אריין אן ארטיקל וועלכע כ'האב געליינט אין דעם באקאנטע וועבזייטל thetorah.com וועלכער ברענגט ארויס דעם געדאנק.משה רבינו האט נישט גע'פסק'נט שאלות פאר'ן ציבור?
און וואס איז מיט שמואל הנביא?
און וואס איז מיט די תקנות פון דוד המלך און שלמה המלך?
די רמ"א, וואס איז אונז ע"פ הלכה מחייב, פסק'נט נישט, מיט זיין אייגענע פארשטאנד, פאר'ן ציבור מיט אלע זיינע "וכן נוהגין'ס" ?
און יא, די אייבערשטער, משה רבינו, און רבינו גרשום זענען אייניג לדבר הזה. גאנץ פשוט, די תורה איז דעם אייבערשטענס, ער האט עס געגעבן פאר יודען, דוקא אז יודען זאלען קענען מחדש זיין אין דעם, דאס האט משה רבינו געטוהן און דאס האט רבינו גרשום געטוהן, אלס באי כוחו פון די נותן התורה, כפי המפורש בתורה, ס'איז אלס איינס לגמרי.
דו האסט אויך די זעלבע רעכט, קענסט אפלערנען און מחדש זיין ווי אזוי דו ווילסט אפלערנען די חרם, קענסט עס אפ פרעגען מיט רעכט, ווייל די תורה איז פארדעם געגעבן געווארן. נאר איך זעה נאך נישט א ליין וואס לויפט דיך נאך צו הערן דיין פסק..
Sorry to burst your bubble, אבער כך הוא דרכה של תורה, ווילאנג דער רב איז אנגענומען און זיינע תקנות זענען נתפשט געווארן ביסטו סטאָק דערמיט. עכ"פ אויב ביסט אינטערסירט מיט גיין מיט'ן פלאן און שפילן ביי די רוּלס.
קען זיין ס'איז טאקע דא מער רעקוויערמענטס פאר א פסק אויף א ציבור, דהיינו ס'דארף נתפשט ווערן און אנגענומען ווערן, אבער די געדאנק פון ציבור און יחיד איז די זעלבע.
The Deliberately Flawed Divine Torah - TheTorah.com
ליינט און האט הנאה