הרים וגבהות
פרישער קרעמלער
- זיך איינגעשריבן
- מאי 17, 2024
- מעסעדזשעס
- 6
- רעאקציע ראטע
- 19
א גוט מארגען חכמי הקרעמל (ובעיקר האדמיניסטראטאר) כ"א בשמו הטוב יבורך.
דאס פרייהיייט פון ווארט איז א דעליבעראציע וואס דער אידישער חסידישער וועלט האט נישט געהאט. און איך בין אויך נאך נישט מאמין באמונה שלימה אז דא אין קרעמעל וועט עס יא זיין ווי די אדמיניסטראציע שלאגט דא פאר. מפני כמה וכמה סיבות א"א לפרטם כי רבים הם, הלואי זאל איך זיין נישט גערעכט. איך וועל זייער אפרישיעיטן אז עס וועט טאקע זיין אזוי.
והנה הסברה'ס. עס איז נישטא דא אין קרעמעל קיין איין איינציגער שרייבער וואס האט זיך ארויס געשטעלט מיט זיין אייגענער נאמען, ווי איך ווייס אויף דערווייל. אויסער איינער וואס האט שוין לאנג ארויס געטרויטן אין די גאס מיט זיין שיטה. אויף אפציעלע סאשעל מידיע טשענעלס, אשרי לו ואשרי חלקו שכרו הרבה מאוד על פי פעלו (איך פארשטיי טאקע נישט ווי אזוי ער איז נישט געווארן נאך פארשטיינערט ביז היינט) און עס איז מיר א געוואלדיגע זכיה צו זיין מיט איהם אין איין קרעמעל.
באמת עס איז מיר טאקע א ווילדער חידוש אז דער איד האט מסכים געווען צו דזשוינען א קרעמעל וואס א יעדעס איינציגער ניק דא באהאלט זיך אונטער א שלייער פון א נאמען וואס ער האפט אז זינע אמת'ע קאלירן וועלן קיינמאל נישט ארויף קומען אויפן אויבערפלאך.
דאס איז א ווייטאג וואס פלאגט דעם חסידישער, ליטווישער חרדישע ציבור. די פרייהייט פון ווארט וועט אין מיין מיינונג קיינמאל נישט פאסירן ווי לאנג משיח וועט קומען (לולי איך בין נישט גערעכט, און משיח וועט טאקע אמאל קומען)
איך האב געדזשוינט אנדערע פלאטפארמעס במשך פון לעצטע צוויי דריי יאר, נאך וואס איך האב מחליט געווען צו שרייבען, טאקע יא מיט א באהאלטענער שלייער, און א דאכענע וואס הייסט (לפי הפלאטפארמע והזמן. א יעדעס מאל אנדערש) מיט א ניק אמאל אזוי און אמאל א זי, ווייל איך אויך, ליידער בין אין די חרדישע סיסטעם, און איך האב נאך נישט מפקיר געווען מיין וועזן און שטוב סטאטוס אויפדערוויל פאר דעם פרייהייט פון ווארט מזבח. אבער אפי' אונטער א שלייער האט מען מיך ארויס געווארפן פון א יעדעס אידישע פלאטפארמע וואס איך האב נאר אנגעהויבן גיסן טינט. אבער דא אין קרעמל האלט איך שוין אן איבער א וויק ענד. און עס ווערט אדרעסירט ווי נארמאלע מענטשען מער ווייניגער. אשרי לכם.
אין די צייט וויל איך זיך אפשטלן און דערמאנען דעם @הק' לייביש שרייבער ער האט מיר דאס ערשטע באמערקט דא, און אנגעהויבען שיטן פעך און שוועבעל, אנשטאט אדרעסירן די סובסטענץ. ער האט שטארק אראפ געריסען מיין סטיל שרייבעריי. איבער ליינענדיג האב איך טאקע גערילייזט אז א גרויס חלק פון דעם באשרייבונג איז אביסעלע ווילד זיך אויסגעדריקט און פרעך. איך וויל איהם איבער-בעהטן און איך וועל פרובירן מיטן בעסטן אויפן זיך צו האלטן צו די נושא אן קיין איבעריגע דראמא.
אבער אין די תגובה וויל איך אויך בעהטן דעם רב הרזים @הק' לייביש שרייבער, איך קום אראפ, אבער מע"כ זאל אויך אראפ קומען. לאמיר גיין אויף א דועל איינס פאר איינס עס איז מיר שווער צו דעבאטירן א גאנצע ציבור ווען איינער שרייט איבער דעם צווייטן. (בדרך אגב) עס זעהט מיר אויס ווי די גאנצע געווארדיע האט ג'גענגט אפ. עס איז מיר צום חושד זיין אז @הק' לייביש שרייבער קומט מיט עטליכע ניקים אבי צו פארטומלן. איך זעה נישט אז ער זאל א דורך לערנען דעם שנירל, און ענטפערן איינס פאר איינס.
נאך א זאך וואס עס אביסעל דיסאפוינטינג געוועזן, פון די אויסדריקן פון @שמן למאור צו געבן קרעדיט פאר די מקור ווי מע"כ האט ציטירט א לינק פון א טשענעל הנקרא סיני. איך וויל נישט און וועל נישט אריין גיין מי הוא זה אני אדער מי הוא זה סיני. איך וויל דאס בכלל נישט אדרעסירן. אבער א חשש גלוי קען פון אזא זאך ארויס קומען און איך בין נישט אפ פאר גלוי איז ויס האט ווער א חשש אדער וויל וויסען סיי וואס איבער די סארט פראגען אדער האלט זיך עס אין די קושקע אדער שיקט אן אישי (צום ערגסטן פאל)
איך בין נישט דא צו דיפענדען מיך אדער מיין ניק און נישט סיני מיט די טשענעל. איך בין דא בלויז דורך די אינוויטאציע פון א חשובער פריינד מיינע און איך האב געזעהן אז עס איז עטוואס דא א פרישקייט און א פארבעסערונג און די פרייהייט פון ווארט (ולא עד בכלל) על כן האב איך פרובירט לויט די אינצטעטיווע רעקאמאנדאציע פון מיין פריינד.
ע"כ וויל איך בעטן מע"כ אדמיניסטראטור איך האב פארשטאנען און געליינט די שטאאטוטן, און ווי אויך האב איך פארשטאנען אז מען וויל ארבעטן אן שטאטוטן ווייל מען וויל עקספרעבען די פרייהייט פון ווארט פאר די וואס גארן אזוי דערפאר. אבער א חשש גלוי קען בשו"א טאלארירט ווערן און איך מיין אז דאס דארף ווערן קעיר גענומען אן קיין שום ווארעננונג און אויפן פלאץ פארווארפן ווערן פון ביידע וועלטן גראד אין כף הקלע אריין.
בעונתינו הרבים איז מיין סטאטוס וויכטיגער אויף דערווייל פון מיין פרייהייט פון ווארט.
א דאנק פארן ליינען מיינע ווערטער. וועט עס ווערן גענומען אין באטראכט וועל איך (בעז"ה) ממשיך דרכי זיין בכל תוקף ועוז.
ווי עס שרייבט זיך אונטער מיט הכרה
@הרים וגבהות
דאס פרייהיייט פון ווארט איז א דעליבעראציע וואס דער אידישער חסידישער וועלט האט נישט געהאט. און איך בין אויך נאך נישט מאמין באמונה שלימה אז דא אין קרעמעל וועט עס יא זיין ווי די אדמיניסטראציע שלאגט דא פאר. מפני כמה וכמה סיבות א"א לפרטם כי רבים הם, הלואי זאל איך זיין נישט גערעכט. איך וועל זייער אפרישיעיטן אז עס וועט טאקע זיין אזוי.
והנה הסברה'ס. עס איז נישטא דא אין קרעמעל קיין איין איינציגער שרייבער וואס האט זיך ארויס געשטעלט מיט זיין אייגענער נאמען, ווי איך ווייס אויף דערווייל. אויסער איינער וואס האט שוין לאנג ארויס געטרויטן אין די גאס מיט זיין שיטה. אויף אפציעלע סאשעל מידיע טשענעלס, אשרי לו ואשרי חלקו שכרו הרבה מאוד על פי פעלו (איך פארשטיי טאקע נישט ווי אזוי ער איז נישט געווארן נאך פארשטיינערט ביז היינט) און עס איז מיר א געוואלדיגע זכיה צו זיין מיט איהם אין איין קרעמעל.
באמת עס איז מיר טאקע א ווילדער חידוש אז דער איד האט מסכים געווען צו דזשוינען א קרעמעל וואס א יעדעס איינציגער ניק דא באהאלט זיך אונטער א שלייער פון א נאמען וואס ער האפט אז זינע אמת'ע קאלירן וועלן קיינמאל נישט ארויף קומען אויפן אויבערפלאך.
דאס איז א ווייטאג וואס פלאגט דעם חסידישער, ליטווישער חרדישע ציבור. די פרייהייט פון ווארט וועט אין מיין מיינונג קיינמאל נישט פאסירן ווי לאנג משיח וועט קומען (לולי איך בין נישט גערעכט, און משיח וועט טאקע אמאל קומען)
איך האב געדזשוינט אנדערע פלאטפארמעס במשך פון לעצטע צוויי דריי יאר, נאך וואס איך האב מחליט געווען צו שרייבען, טאקע יא מיט א באהאלטענער שלייער, און א דאכענע וואס הייסט (לפי הפלאטפארמע והזמן. א יעדעס מאל אנדערש) מיט א ניק אמאל אזוי און אמאל א זי, ווייל איך אויך, ליידער בין אין די חרדישע סיסטעם, און איך האב נאך נישט מפקיר געווען מיין וועזן און שטוב סטאטוס אויפדערוויל פאר דעם פרייהייט פון ווארט מזבח. אבער אפי' אונטער א שלייער האט מען מיך ארויס געווארפן פון א יעדעס אידישע פלאטפארמע וואס איך האב נאר אנגעהויבן גיסן טינט. אבער דא אין קרעמל האלט איך שוין אן איבער א וויק ענד. און עס ווערט אדרעסירט ווי נארמאלע מענטשען מער ווייניגער. אשרי לכם.
אין די צייט וויל איך זיך אפשטלן און דערמאנען דעם @הק' לייביש שרייבער ער האט מיר דאס ערשטע באמערקט דא, און אנגעהויבען שיטן פעך און שוועבעל, אנשטאט אדרעסירן די סובסטענץ. ער האט שטארק אראפ געריסען מיין סטיל שרייבעריי. איבער ליינענדיג האב איך טאקע גערילייזט אז א גרויס חלק פון דעם באשרייבונג איז אביסעלע ווילד זיך אויסגעדריקט און פרעך. איך וויל איהם איבער-בעהטן און איך וועל פרובירן מיטן בעסטן אויפן זיך צו האלטן צו די נושא אן קיין איבעריגע דראמא.
אבער אין די תגובה וויל איך אויך בעהטן דעם רב הרזים @הק' לייביש שרייבער, איך קום אראפ, אבער מע"כ זאל אויך אראפ קומען. לאמיר גיין אויף א דועל איינס פאר איינס עס איז מיר שווער צו דעבאטירן א גאנצע ציבור ווען איינער שרייט איבער דעם צווייטן. (בדרך אגב) עס זעהט מיר אויס ווי די גאנצע געווארדיע האט ג'גענגט אפ. עס איז מיר צום חושד זיין אז @הק' לייביש שרייבער קומט מיט עטליכע ניקים אבי צו פארטומלן. איך זעה נישט אז ער זאל א דורך לערנען דעם שנירל, און ענטפערן איינס פאר איינס.
נאך א זאך וואס עס אביסעל דיסאפוינטינג געוועזן, פון די אויסדריקן פון @שמן למאור צו געבן קרעדיט פאר די מקור ווי מע"כ האט ציטירט א לינק פון א טשענעל הנקרא סיני. איך וויל נישט און וועל נישט אריין גיין מי הוא זה אני אדער מי הוא זה סיני. איך וויל דאס בכלל נישט אדרעסירן. אבער א חשש גלוי קען פון אזא זאך ארויס קומען און איך בין נישט אפ פאר גלוי איז ויס האט ווער א חשש אדער וויל וויסען סיי וואס איבער די סארט פראגען אדער האלט זיך עס אין די קושקע אדער שיקט אן אישי (צום ערגסטן פאל)
איך בין נישט דא צו דיפענדען מיך אדער מיין ניק און נישט סיני מיט די טשענעל. איך בין דא בלויז דורך די אינוויטאציע פון א חשובער פריינד מיינע און איך האב געזעהן אז עס איז עטוואס דא א פרישקייט און א פארבעסערונג און די פרייהייט פון ווארט (ולא עד בכלל) על כן האב איך פרובירט לויט די אינצטעטיווע רעקאמאנדאציע פון מיין פריינד.
ע"כ וויל איך בעטן מע"כ אדמיניסטראטור איך האב פארשטאנען און געליינט די שטאאטוטן, און ווי אויך האב איך פארשטאנען אז מען וויל ארבעטן אן שטאטוטן ווייל מען וויל עקספרעבען די פרייהייט פון ווארט פאר די וואס גארן אזוי דערפאר. אבער א חשש גלוי קען בשו"א טאלארירט ווערן און איך מיין אז דאס דארף ווערן קעיר גענומען אן קיין שום ווארעננונג און אויפן פלאץ פארווארפן ווערן פון ביידע וועלטן גראד אין כף הקלע אריין.
בעונתינו הרבים איז מיין סטאטוס וויכטיגער אויף דערווייל פון מיין פרייהייט פון ווארט.
א דאנק פארן ליינען מיינע ווערטער. וועט עס ווערן גענומען אין באטראכט וועל איך (בעז"ה) ממשיך דרכי זיין בכל תוקף ועוז.
ווי עס שרייבט זיך אונטער מיט הכרה
@הרים וגבהות
לעצט רעדאגירט: