מען האט זיך גענומען אויף מיינע ביינער

הרים וגבהות

פרישער קרעמלער
זיך איינגעשריבן
מאי 17, 2024
מעסעדזשעס
6
רעאקציע ראטע
19
א גוט מארגען חכמי הקרעמל (ובעיקר האדמיניסטראטאר) כ"א בשמו הטוב יבורך.

דאס פרייהיייט פון ווארט איז א דעליבעראציע וואס דער אידישער חסידישער וועלט האט נישט געהאט. און איך בין אויך נאך נישט מאמין באמונה שלימה אז דא אין קרעמעל וועט עס יא זיין ווי די אדמיניסטראציע שלאגט דא פאר. מפני כמה וכמה סיבות א"א לפרטם כי רבים הם, הלואי זאל איך זיין נישט גערעכט. איך וועל זייער אפרישיעיטן אז עס וועט טאקע זיין אזוי.

והנה הסברה'ס. עס איז נישטא דא אין קרעמעל קיין איין איינציגער שרייבער וואס האט זיך ארויס געשטעלט מיט זיין אייגענער נאמען, ווי איך ווייס אויף דערווייל. אויסער איינער וואס האט שוין לאנג ארויס געטרויטן אין די גאס מיט זיין שיטה. אויף אפציעלע סאשעל מידיע טשענעלס, אשרי לו ואשרי חלקו שכרו הרבה מאוד על פי פעלו (איך פארשטיי טאקע נישט ווי אזוי ער איז נישט געווארן נאך פארשטיינערט ביז היינט) און עס איז מיר א געוואלדיגע זכיה צו זיין מיט איהם אין איין קרעמעל.

באמת עס איז מיר טאקע א ווילדער חידוש אז דער איד האט מסכים געווען צו דזשוינען א קרעמעל וואס א יעדעס איינציגער ניק דא באהאלט זיך אונטער א שלייער פון א נאמען וואס ער האפט אז זינע אמת'ע קאלירן וועלן קיינמאל נישט ארויף קומען אויפן אויבערפלאך.

דאס איז א ווייטאג וואס פלאגט דעם חסידישער, ליטווישער חרדישע ציבור. די פרייהייט פון ווארט וועט אין מיין מיינונג קיינמאל נישט פאסירן ווי לאנג משיח וועט קומען (לולי איך בין נישט גערעכט, און משיח וועט טאקע אמאל קומען)

איך האב געדזשוינט אנדערע פלאטפארמעס במשך פון לעצטע צוויי דריי יאר, נאך וואס איך האב מחליט געווען צו שרייבען, טאקע יא מיט א באהאלטענער שלייער, און א דאכענע וואס הייסט (לפי הפלאטפארמע והזמן. א יעדעס מאל אנדערש) מיט א ניק אמאל אזוי און אמאל א זי, ווייל איך אויך, ליידער בין אין די חרדישע סיסטעם, און איך האב נאך נישט מפקיר געווען מיין וועזן און שטוב סטאטוס אויפדערוויל פאר דעם פרייהייט פון ווארט מזבח. אבער אפי' אונטער א שלייער האט מען מיך ארויס געווארפן פון א יעדעס אידישע פלאטפארמע וואס איך האב נאר אנגעהויבן גיסן טינט. אבער דא אין קרעמל האלט איך שוין אן איבער א וויק ענד. און עס ווערט אדרעסירט ווי נארמאלע מענטשען מער ווייניגער. אשרי לכם.

אין די צייט וויל איך זיך אפשטלן און דערמאנען דעם @הק' לייביש שרייבער ער האט מיר דאס ערשטע באמערקט דא, און אנגעהויבען שיטן פעך און שוועבעל, אנשטאט אדרעסירן די סובסטענץ. ער האט שטארק אראפ געריסען מיין סטיל שרייבעריי. איבער ליינענדיג האב איך טאקע גערילייזט אז א גרויס חלק פון דעם באשרייבונג איז אביסעלע ווילד זיך אויסגעדריקט און פרעך. איך וויל איהם איבער-בעהטן און איך וועל פרובירן מיטן בעסטן אויפן זיך צו האלטן צו די נושא אן קיין איבעריגע דראמא.

אבער אין די תגובה וויל איך אויך בעהטן דעם רב הרזים @הק' לייביש שרייבער, איך קום אראפ, אבער מע"כ זאל אויך אראפ קומען. לאמיר גיין אויף א דועל איינס פאר איינס עס איז מיר שווער צו דעבאטירן א גאנצע ציבור ווען איינער שרייט איבער דעם צווייטן. (בדרך אגב) עס זעהט מיר אויס ווי די גאנצע געווארדיע האט ג'גענגט אפ. עס איז מיר צום חושד זיין אז @הק' לייביש שרייבער קומט מיט עטליכע ניקים אבי צו פארטומלן. איך זעה נישט אז ער זאל א דורך לערנען דעם שנירל, און ענטפערן איינס פאר איינס.

נאך א זאך וואס עס אביסעל דיסאפוינטינג געוועזן, פון די אויסדריקן פון @שמן למאור צו געבן קרעדיט פאר די מקור ווי מע"כ האט ציטירט א לינק פון א טשענעל הנקרא סיני. איך וויל נישט און וועל נישט אריין גיין מי הוא זה אני אדער מי הוא זה סיני. איך וויל דאס בכלל נישט אדרעסירן. אבער א חשש גלוי קען פון אזא זאך ארויס קומען און איך בין נישט אפ פאר גלוי איז ויס האט ווער א חשש אדער וויל וויסען סיי וואס איבער די סארט פראגען אדער האלט זיך עס אין די קושקע אדער שיקט אן אישי (צום ערגסטן פאל)

איך בין נישט דא צו דיפענדען מיך אדער מיין ניק און נישט סיני מיט די טשענעל. איך בין דא בלויז דורך די אינוויטאציע פון א חשובער פריינד מיינע און איך האב געזעהן אז עס איז עטוואס דא א פרישקייט און א פארבעסערונג און די פרייהייט פון ווארט (ולא עד בכלל) על כן האב איך פרובירט לויט די אינצטעטיווע רעקאמאנדאציע פון מיין פריינד.

ע"כ וויל איך בעטן מע"כ אדמיניסטראטור איך האב פארשטאנען און געליינט די שטאאטוטן, און ווי אויך האב איך פארשטאנען אז מען וויל ארבעטן אן שטאטוטן ווייל מען וויל עקספרעבען די פרייהייט פון ווארט פאר די וואס גארן אזוי דערפאר. אבער א חשש גלוי קען בשו"א טאלארירט ווערן און איך מיין אז דאס דארף ווערן קעיר גענומען אן קיין שום ווארעננונג און אויפן פלאץ פארווארפן ווערן פון ביידע וועלטן גראד אין כף הקלע אריין.

בעונתינו הרבים איז מיין סטאטוס וויכטיגער אויף דערווייל פון מיין פרייהייט פון ווארט.

א דאנק פארן ליינען מיינע ווערטער. וועט עס ווערן גענומען אין באטראכט וועל איך (בעז"ה) ממשיך דרכי זיין בכל תוקף ועוז.

ווי עס שרייבט זיך אונטער מיט הכרה
@הרים וגבהות
 
לעצט רעדאגירט:
אבי געהאקט אין קאפ אריין און געדרייט מיט די בצים.

פרידאם אוו ספיטש גייט ביידע וועגן. דו מעגסט שרייבן שארף און אפשפעטן פון אלעס וואס איז הייליג, אבער דארפסט זיין גרייט צוריקצוכאפן פארדעם.

איך ווייס נישט וואס דו האקסט אין קאפ וועגן גילוי, איך האב דיר מגלה געווען? עפעס האט מען מיר רעדאגירט דארטן, סאו איך קען נישט זען וואס כ'האב געשריבן, אבער דאכצעך אז כ'האב גארנישט ארויסגעגעבן קיין פריוואטע אינפערמאציע. איך האב ניטאמאל קיין פריוואטע אינפערמאציע, נישט אויף די שרייבער פון די סיני אשכול און נישט אויף הרים וגבהות.

די שרייבער פון די סיני אשכול איז נאך אזוי אנאנים ווי די שרייבער הרים וגבעות, און די חלק אז ס'איז מעגליך די זעלבע שרייבער האט מען דאך נישט אראפגענומען, סאו כאפ איך נישט וואס דיין גאנצע גילוי אויסברוך איז דא. (זאת ועוד אז ס'איז מיר שוין קלאר געווארן פון דיין שרייבן אז דו ביסט אויסדריקלעך 'נישט' די סיני שרייבער. אפשר דאס איז טאקע דיין כוונה מיט דיין גאנצע רידעריי דא, אז מען זאל יא טראכטן אז דו ביסט עס, און האסט מורא פון א מ'כלומר'שטן גילוי).

אגב, כ'האב נאכנישט באמערקט איינער דא מיט זיין געהעריגע נאמען, האב איך עפעס פארפאסט?
 
אמע״כ חבריי היקרים

דאס שרייבט צו אייך חבקוק וואס קאנטראלירט צייטווייליג די @מַחֲנַיִם אקאונט.

פערזענליך קומט מיר אן גאר שווער צו מאכן א באשלוס אויף די ריכטיגע יושר׳דיגע מהלך וויאזוי זיך אומצוגיין מיטן שמן למאור ניק נאך די גילוי סדרה וואס איז זיך פארגאנגען היינט דא אין קרעמל, מחד גיסא זענען געווען מחברי ההנהלה וואס האבן שטארק גע׳טענה׳ט אז מען דארף אויסשפארן דעם ניק אן קיין שום טענות ומענות (און אויב וואלט דא שוין געווען אן אפענע פארום מיט עטאבעלירטע שטאטוטן וואלטען מיר מסתמא געדארפט אזוי טון). מאידך גיסא איז געווען אזוינע וואס האבן זיך געדינגען האלטענדיג אז שמן למאור האט געפרעגט א פראגע וואס אנדערע האבן געטראכט און זינט די שטאטוטן זענען נאך מעגליך נישט ״גענוג קלאר״ זאל מען זיך באגעניגן מיט א שארפע ווארענונג.

אלזא, טראץ מיין אומזיכערהייט איבער דאס ריכטיגקייט פון שב ואל תעשה אין דעם פאל וועל איך אננעמען די טענות פון די ממליצים לטוב און בלויז פארבעסערן די לשון פון די שטאטוטן אריינצונעמען אין דעם איסור חמור פון גילוי סיי וועלכע שפעקולאציע בנוגע ווער-איז-ווער - אפילו בלויז אין רעפרענץ צו אנאנימע ניקס אויף אנדערע פלאטפארמעס - אזוי אז עס זאל זיין קלאר אויף לעתיד אז מיר וועלן אויסשפארן סיי וועלכע ניק פאר אזא סארט הודעה בלי שום טענות ומענות.

דאס זאל אויך דינען אלץ א שארפע ווארענוג אז טראץ וואס קרעמל איז א פלאץ פון פרייהייט פון ווארט וועט מען זיך באגיין בכל החומר מיט דאס מינדענסטע גילוי רמזים, דאס איז נישט ׳אקעי׳ אין אונזער קרעמל.

למען האמת, בין איך נישט דער ריכטיגער מענטש צו זיין דער שופט ושוטר אין אזא פאל, סיי אין טעמפרעמאנט און סיי אין צייט וואס עס פארלאנגט, מיר דארפן נאך טרעפן דעם ריכטיגן פערזאן דערפאר און מיר האפן אז עס וועט אפירקומן דער ריכטיגער קאנדידאט בקרוב.

והעושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל העולם, אמן.
 
אבי געהאקט אין קאפ אריין און געדרייט מיט די בצים.

פרידאם אוו ספיטש גייט ביידע וועגן. דו מעגסט שרייבן שארף און אפשפעטן פון אלעס וואס איז הייליג, אבער דארפסט זיין גרייט צוריקצוכאפן פארדעם.

איך ווייס נישט וואס דו האקסט אין קאפ וועגן גילוי, איך האב דיר מגלה געווען? עפעס האט מען מיר רעדאגירט דארטן, סאו איך קען נישט זען וואס כ'האב געשריבן, אבער דאכצעך אז כ'האב גארנישט ארויסגעגעבן קיין פריוואטע אינפערמאציע. איך האב ניטאמאל קיין פריוואטע אינפערמאציע, נישט אויף די שרייבער פון די סיני אשכול און נישט אויף הרים וגבהות.

די שרייבער פון די סיני אשכול איז נאך אזוי אנאנים ווי די שרייבער הרים וגבעות, און די חלק אז ס'איז מעגליך די זעלבע שרייבער האט מען דאך נישט אראפגענומען, סאו כאפ איך נישט וואס דיין גאנצע גילוי אויסברוך איז דא. (זאת ועוד אז ס'איז מיר שוין קלאר געווארן פון דיין שרייבן אז דו ביסט אויסדריקלעך 'נישט' די סיני שרייבער. אפשר דאס איז טאקע דיין כוונה מיט דיין גאנצע רידעריי דא, אז מען זאל יא טראכטן אז דו ביסט עס, און האסט מורא פון א מ'כלומר'שטן גילוי).

אגב, כ'האב נאכנישט באמערקט איינער דא מיט זיין געהעריגע נאמען, האב איך עפעס פארפאסט?
שפעקולירן איבער איינעמס ניק אין א אנדערע פלאטפארמע גייט אריין בגדר גילוי זינט יענע ניק קען זיין באוויסט פאר מענטשן וואס דער היזיגער ניק וויל נישט זיי זאלן פארבינדן די צוויי, דאס איז נישט אקעי דא אין קרעמל אין מען וועט אויסקלארן די שטאטוטן ביים ערשטן געלעגנהייט.
 
אפשר זאל מען מאכן א וועד פון דריי צו דעטירמינען.
 
אויך איז א שאלה צו אויף קרעמל מעג מען שפעקולירן צו צוויי ניקים אויף אנדערע פלאטפארמע'ס (נישט אין קרעמל) זענען די זעלבע.
 
אויך איז א שאלה צו אויף קרעמל מעג מען שפעקולירן צו צוויי ניקים אויף אנדערע פלאטפארמע'ס (נישט אין קרעמל) זענען די זעלבע.
אין מיין פערזענליכע מיינונג, אבסעלוטלי נישט! און דאס דארף זיין פון די יסודות, נישט א ווייטערדיגע טוישבארע תקנות, אבער איך וועל איבערגיין מיט נאך חברי המייסדים און טוישן די שטאטוטן לויט דעם.
אפשר זאל מען מאכן א וועד פון דריי צו דעטירמינען.
עס איז שוין טעכניש דא אזא וועד, אבער איך האף דאס צו מאכן אפיציעל מיט ארויסגעשטעלטע נעמען, מען דארף נאר זען אויב עס שייך און ווי ווייט אפן דאס קען זיין, מיר וועלן פרובירן צו זיין דאס מערסטע אפן וואס איז שייך.
 
בעצם איז דאס די איינציגע צומצום וואס דער קרעמל בעיט פשוט צו בויען די טראסט פון די באניצער אז מצידינו טוען מיר אלעס וואס מיר קענען אפי' מער ווי נארמאל וואס מען דארף געווענליך נישט חושש זיין. און טאקע נאר איינמיגצטע זאך גילוי. @שמן למאור טאקע גארנישט געזאגט און טאקע א קלייניגקייט. אבער עס איז מער מעגליך אז @הרים וגבהות האט געמאכט א רידעריי טאקע דערפאר ארויף צו ברענגען די נושא פון גילוי צום אויבערפלאך. און מאכן זיכער צו מאכן א גזירה לגזירה. אפי' געווענליך לאכט ער אפ פון חז"ל און טאקע דא אויכעט ווייל די חז"ל זאגן אין גוזרין גזירה לגזירה. און ער וויל דוקא יא גוזר זיין גזירה לגזירה.

און טאקע ווייל די פרייהייט פון ווארט איז דא טייער. דארפן די גדרים און סייגים זיין שטערקער ווי נארמאל און זייער זייער עמפינדלעך. מיין המבעלד אפיניאן
 
אבי געמאכט א שטורעם אין א גלעזל וואסער.

איך פארשטיי אויך די נחיצות פון די איסור גילוי. און סתם שפעקעלירן פון איין ניק אויף א צווייטע איז טאקע א פראבלעם.

אבער אז איינער פלאגעאירט סחורה פון איין פלאץ צום צווייטן, איז ממנ"פ, איז ער דער זעלבער שרייבער איז דאך פשט אז עס גייט אים נישט אן אזוי ווייט די חשש גילוי אז מען זאל כאפן אז ס'איז דער זעלבע, ער ברענגט דאך סחורה קאפי פעיסט פון דארטן און ער ווייסט אז חברה וואס זענען אויף ביידע פלאטפארמעס וועלן כאפן און האבן א חשד אז עס איז מעגליך דער זעלבע.

איז ער נישט די זעלבע שרייבער איז עס סתם אזוי נישט קיין חשש גילוי, און מען דארף אים סתם אזוי אויספראקן פארן נעמען קרעדיט פאר זיך פון יענעמס ארבעט.

און דער אמת איז אז כ'האב עכט גארנישט געטון מער פון דאס. אנגעצייכנט די מקור הדברים. דאס טאר מען אויך נישט? און יעדע בר דעת פארשטייט אז ס'איז דא צוויי צדדים, אדער איז עס דער זעלבער מענטש, אדער נישט. און כ'האב טאקע ארויסגעשריבן די צוויי צדדים. זהו.

סתם איבערגעדרייט די שטאט פאר גארנישט.
 
כ'פיהל ווי אין מיין פריעדיגן גלגול אינעם קליין שטעטל, קוים א מנין געוועזן.

ועכ"ז האבן מיר נישט געהאט מיט וואס זיך צו שעם'ן.

ס'געוועהן א רב, א שוחט, א כופר, און א מחלוקת...

--

טייערע ברידער'ס, שעפטי בעהט זיך בתחנונים, ביטע לאמיר זיך מוחל זיין.

הרים ושמן (ע"פ סדר האותיות) ענק זענען ביידע מער ווי וועלקאם דא!

פארן עתיד איז שוין סיי ווי קלאר די שטאטונגן. די עבר איז סיי ווי עבר (- מלשון over).

ענק קענען צוזאמען מאכן א כינוס לצדיקים וואס איז נאה להם ונאה לעולם, א יד אחת מיטן חוקר זיין דברים ללבניתם, ברענגן קלארקייט אויפן וועלט.

יהי רצון ס'זאל זיך ווירבלן דא מיט הרים של מאור וגבהות של שמן!

--

(סארי פאר זיך אריין מישן. כ'האלט יעצט נאכן טרינקן. געפלויגן העכער די מזלות.. סאו כ'רעד פון הארץ ארויס! אונז זעמער נישט דא פאר לאנג. אונז קענען ניצן אונזער ענערגיע צו געבן פארן וועלט!!!)
 
לעצט רעדאגירט:
שעפטי, ס'איז טו מאטש, לעצטנס איז יעדע תגובה אדער הארט פארן טרינקען אדער ממש נאכן טרינקען. מען מוז זיך נעמען אין די הענט אריין... 🤣
 
@הרים וגבהות דארפסט פארשטיין מ'מיינט נישט דיר פרעזענליך, דיין ניק ברויך געטוישט ווערען.
מיר זענען סך הכל מקיים ...

אבד תאבדון את כל המקמות אשר עבדו שם הגוים אשר אתם ירשים אתם את אלהיהם על  ההרים הרמים ועל  הגבעות ותחת כל עץ רענן (דברים י"ב)
 
שוין... ווי ס'קוקט אויס האבן @הרים וגבהות און @שמן למאור געמאכט (האפענטליך נאר א צייטווייליגע) פשרה און ביידע האבן אויפגעהערט שרייבן😉 אויב האבן ענק ביידע געמאכט א נדר, קענען עס די חכמי הקרעמל ענק מתיר זיין. ס'ברויכסט נישט ווארטן ביז ער"ה
 
איך בין נאך דא סעיף אין סאונד, אבער קיין טרערן וועל איך נישט פארגיסן אויב א טראל פארלאזט קרעמל.

איך בין שוין געגאנגען צום אמת'ן בעל הסיני און אים איינגעלאדנט דא אהער צו קומען...
 
איך בין נאך דא סעיף אין סאונד, אבער קיין טרערן וועל איך נישט פארגיסן אויב א טראל פארלאזט קרעמל.

איך בין שוין געגאנגען צום אמת'ן בעל הסיני און אים איינגעלאדנט דא אהער צו קומען...
אקעי, אז ביידע פון ענק וועלן נעמען דעם פעדער אין האנט אריין
 
עס איז שוין אן איר אלטע חקירה אין די גמרא צו @סיני עדיף אדער עוקר @הרים וגבעות עדיף...

זעט אויס אז @שמן גייט פאר @סיני.

כשמן הטוב על הראש - (כטל חרמון) שיורד על הררי ציון - שמן האט זיך אנידערגעלאזט איבער די 'הרים' (ולרמיזא: הררי ציון - די הררים וואס זענען נאר מציין און ברענגען נישט קיין אייגענס..)
 
Back
Top