- זיך איינגעשריבן
- מאי 4, 2024
- מעסעדזשעס
- 760
- רעאקציע ראטע
- 3,052
לערנענדיג די גמ' אין מס' חגיגה דף ט"ז ע"א.
די משנה דארט סוף ע"א רעכענט אויס די מחלוקת צווישן די זוגות, נשיא און אב"ד, ווער ס'האט געהאלטן אז מ'מאכט סמיכה ווען מ'איז מקריב א קרבן חגיגה אין יו"ט און וועלכע פון די זוגות האבן געהאלטן אז מ'טאר נישט ווייל מ'נאיז זיך משתמש בבע"ח.
די משנה רעכענט אויס פינף זוגות, אנגעהויבן ביי יוסף בן יועזר און יוסף בן יוחנן.
יהושע בן פרחיה און ניתאי הארבלי.
יהודה בן טבאי און שמעון בן שטח.
שמעי' און אבטליון.
הלל (מנחם) שמאי.
רש"י לייגט צו אז דאס איז די ערשטע מחלוקה ביי די חכמי ישראל.
וואס איך פארשטיי נישט איז, אז דורכאויס די פינף זוגות אנגעהויבן פון די ערשטע זוג און געענדיגט ביים לעצטן זוג איז דאך די צווייטע בית המקדש געשטאנען איז פארוואס עפעס האט זיך דארט אנגעהויבן די מחלוקת? וואס איז געווען פארדעם? וויאזוי האט מען זיך געפירט? איז דען נישט געווען א מסורה פונעם ערשטן בית המקדש אריין גלייך צום צווייטן בית המקדש? עזרא הסופר איז דאך געווען פון די אנשי כנסת הגדולה האבן זיי דען נישט געהיטן אויף די מסורה? פארוואס עפעס האט די זאך געברויכט קומען צו א מחלוקה בכלל? מ'רעדט דאך נישט פון עפעס וואס איז פארגעסן געווארן דורכאויס די יארן, די בית המקדש איז געווען אפן, געבויעט, אפארעישאנאל? און וואס איז געווען א יאר פאר די מחלוקה האט אויסגעבראכן וויאזוי האט מען זיך דאן געפירט?
כ'האב פרובירט צו זוכן עפעס א תירץ, כ'האב נאכגעקוקט אין ארטסקרויל אבער נישט געפונען עפעס ממשות'דיג, נאר כאילו ווי צו זאגן אז מחלוקת איז געווען פריער, נאר איז באשטעטיגט געווארן אזוי ווי רוב סנהדרין. משא"כ ביי די מחלוקה פון סמיכה איז נישט אויסגעקלארט געווארן נאר געבליבן א מחלוקה. אבער מיינע שאלות עגבערן נאכאלץ וואס איז מיט מסורה? מ'רעדט דאך דא פון אן אפערעישאנאל בית המקדש וויאזוי האט מען זיך געפירט פריער?
די משנה דארט סוף ע"א רעכענט אויס די מחלוקת צווישן די זוגות, נשיא און אב"ד, ווער ס'האט געהאלטן אז מ'מאכט סמיכה ווען מ'איז מקריב א קרבן חגיגה אין יו"ט און וועלכע פון די זוגות האבן געהאלטן אז מ'טאר נישט ווייל מ'נאיז זיך משתמש בבע"ח.
די משנה רעכענט אויס פינף זוגות, אנגעהויבן ביי יוסף בן יועזר און יוסף בן יוחנן.
יהושע בן פרחיה און ניתאי הארבלי.
יהודה בן טבאי און שמעון בן שטח.
שמעי' און אבטליון.
הלל (מנחם) שמאי.
רש"י לייגט צו אז דאס איז די ערשטע מחלוקה ביי די חכמי ישראל.
וואס איך פארשטיי נישט איז, אז דורכאויס די פינף זוגות אנגעהויבן פון די ערשטע זוג און געענדיגט ביים לעצטן זוג איז דאך די צווייטע בית המקדש געשטאנען איז פארוואס עפעס האט זיך דארט אנגעהויבן די מחלוקת? וואס איז געווען פארדעם? וויאזוי האט מען זיך געפירט? איז דען נישט געווען א מסורה פונעם ערשטן בית המקדש אריין גלייך צום צווייטן בית המקדש? עזרא הסופר איז דאך געווען פון די אנשי כנסת הגדולה האבן זיי דען נישט געהיטן אויף די מסורה? פארוואס עפעס האט די זאך געברויכט קומען צו א מחלוקה בכלל? מ'רעדט דאך נישט פון עפעס וואס איז פארגעסן געווארן דורכאויס די יארן, די בית המקדש איז געווען אפן, געבויעט, אפארעישאנאל? און וואס איז געווען א יאר פאר די מחלוקה האט אויסגעבראכן וויאזוי האט מען זיך דאן געפירט?
כ'האב פרובירט צו זוכן עפעס א תירץ, כ'האב נאכגעקוקט אין ארטסקרויל אבער נישט געפונען עפעס ממשות'דיג, נאר כאילו ווי צו זאגן אז מחלוקת איז געווען פריער, נאר איז באשטעטיגט געווארן אזוי ווי רוב סנהדרין. משא"כ ביי די מחלוקה פון סמיכה איז נישט אויסגעקלארט געווארן נאר געבליבן א מחלוקה. אבער מיינע שאלות עגבערן נאכאלץ וואס איז מיט מסורה? מ'רעדט דאך דא פון אן אפערעישאנאל בית המקדש וויאזוי האט מען זיך געפירט פריער?