- זיך איינגעשריבן
- אפר. 16, 2024
- מעסעדזשעס
- 273
- רעאקציע ראטע
- 1,334
די שנירל איז געווידמעט פאר קאמענטארן איבער מיין כוואליעס ארטיקל ״א מוסר השכל פון ריִעל האַוּסווייווס״.
מען קען דא זען און דאונלאודן/פרינטן די ״כוואליע״
עס איז אינטרעסאנט צו באמערקן אז נאך דעם וואס איך האב דאס געשריבן און סאָבּמיטעד צום וועקער (שוין אין 2020 בשעת די ערשטע כוואליע פון קאוויד-19) איז טאקע דא אזא סארט שׁוֺי פון חרדי׳שע (לייט) פרויען בבני ברק.
און פאר מ׳נעמט זיך פרעגן ווי איך קום אָן צו די שׁוֺי, מאכט מיין ווייב טאקע חוזק פון מיר, ״קום וואטש נאך מיט מיר. דו טוהסט עס דאך ממילא פאר ״ריסערטש״…״
ואגב, אין די לעקציע [בפרט 32:15-33:36] גלייכט דער מאטעמאטיקער דר. קיִט דעוולין בכלל צו מאטעמאטיקס צו סוֺיפּ אפּעראס, מיט דעם אז מיטצוהאלטן די רילעישענשיפּס אין סוֺיפּ אפּעראס איז שווערער ווי מאטעמאטיקס וואס איז אויך רילעישענשיפּס צווישן זאכן. נו, קען זיין אז די זעלבע איז בנוגע ריעל האַוּסווייווס…
ולפי״ז קען מען פארשטיין די מיעם פון ריעל האַוּסווייפס אויף ראַמאַנוזשאַן סאָמעישאן:
***
דאס גייט צוזאמען מיט גיי דעבּאָרד׳ס (און אנדערע) געדאנק פונעם ״ספּעקטאקעל״ און וואו די קאפּיטאליסטישע ארויסהייבונג פונעם commodity איז געווארן אזוי אז דאס רעאליטעט פונעם מענטש, ובפרט לגבי סאסייעטי, איז געווארן מיוסד אין ״זאכן״ וואס זענען א שפיגעל פון א שפיגעל פון א שפיגעל אא״וו. וכן היא לגבי מעס מידיא און דאס וואס שטעלט אראפ די ווירדן צו וואס מען שטרעבט און איז. ס׳איז נתדרדר געווארן פון ״זיין״ צו ״האבן״ און פון ״האבן״ צו ״אויסזעהן/פאָרקומען״. די פעהלער אין זיין ״עכט״ ברענגט אונטער דאס געדאנק פון קריטיקעל טינקינג (וכידוע איז דאס טאקע א פעהלער אין אונזער געמיינדע).
ער האט דאס צוגעגליכן צו די פונקציע פון רעליגיע אינעם עבר.
ועיין כאן לגבי דער פראנצויזישער פילאזאף זשאַן בּאָדרילארד׳ס געדאנק פון הייפּערריאליטי און מידיאַ.
עס איז מן הראוי לציין אז דר. ניקוֺיל קאַקס האט געשריבן איר דאקטאראט אויף די פרענטשייז פון א פעמיניסט פּערספּעקטיוו. זי הייבט אָן מיט א ציטאט פון ענדרוּ וואלענשטיין (א טעלעוויזיע קריטיק און עדיטאר פון די האַליוואד רעפּאָרטער):
מען קען דא זען און דאונלאודן/פרינטן די ״כוואליע״
עס איז אינטרעסאנט צו באמערקן אז נאך דעם וואס איך האב דאס געשריבן און סאָבּמיטעד צום וועקער (שוין אין 2020 בשעת די ערשטע כוואליע פון קאוויד-19) איז טאקע דא אזא סארט שׁוֺי פון חרדי׳שע (לייט) פרויען בבני ברק.
און פאר מ׳נעמט זיך פרעגן ווי איך קום אָן צו די שׁוֺי, מאכט מיין ווייב טאקע חוזק פון מיר, ״קום וואטש נאך מיט מיר. דו טוהסט עס דאך ממילא פאר ״ריסערטש״…״
ואגב, אין די לעקציע [בפרט 32:15-33:36] גלייכט דער מאטעמאטיקער דר. קיִט דעוולין בכלל צו מאטעמאטיקס צו סוֺיפּ אפּעראס, מיט דעם אז מיטצוהאלטן די רילעישענשיפּס אין סוֺיפּ אפּעראס איז שווערער ווי מאטעמאטיקס וואס איז אויך רילעישענשיפּס צווישן זאכן. נו, קען זיין אז די זעלבע איז בנוגע ריעל האַוּסווייווס…
ולפי״ז קען מען פארשטיין די מיעם פון ריעל האַוּסווייפס אויף ראַמאַנוזשאַן סאָמעישאן:
***
דאס גייט צוזאמען מיט גיי דעבּאָרד׳ס (און אנדערע) געדאנק פונעם ״ספּעקטאקעל״ און וואו די קאפּיטאליסטישע ארויסהייבונג פונעם commodity איז געווארן אזוי אז דאס רעאליטעט פונעם מענטש, ובפרט לגבי סאסייעטי, איז געווארן מיוסד אין ״זאכן״ וואס זענען א שפיגעל פון א שפיגעל פון א שפיגעל אא״וו. וכן היא לגבי מעס מידיא און דאס וואס שטעלט אראפ די ווירדן צו וואס מען שטרעבט און איז. ס׳איז נתדרדר געווארן פון ״זיין״ צו ״האבן״ און פון ״האבן״ צו ״אויסזעהן/פאָרקומען״. די פעהלער אין זיין ״עכט״ ברענגט אונטער דאס געדאנק פון קריטיקעל טינקינג (וכידוע איז דאס טאקע א פעהלער אין אונזער געמיינדע).
ער האט דאס צוגעגליכן צו די פונקציע פון רעליגיע אינעם עבר.
ועיין כאן לגבי דער פראנצויזישער פילאזאף זשאַן בּאָדרילארד׳ס געדאנק פון הייפּערריאליטי און מידיאַ.
עס איז מן הראוי לציין אז דר. ניקוֺיל קאַקס האט געשריבן איר דאקטאראט אויף די פרענטשייז פון א פעמיניסט פּערספּעקטיוו. זי הייבט אָן מיט א ציטאט פון ענדרוּ וואלענשטיין (א טעלעוויזיע קריטיק און עדיטאר פון די האַליוואד רעפּאָרטער):
The women of Real Housewives are a lot like their mansions: impeccably maintained facades. But what the show does so well is point out the cracks. The viewer, in turn, is left to pinball between mixed feelings of revulsion, fascination, and, yes, envy about what they’re seeing. In its own tawdry way, Real Housewives raises existential questions about what the Good Life really entails