- זיך איינגעשריבן
- מאי 17, 2024
- מעסעדזשעס
- 671
- רעאקציע ראטע
- 1,815
מיכי אברהם איז פון די גרעסטע אידישע פילאזאפן און דענקער בזמנינו, ער איז שוין אסאך דערמאנט געווארן דא אין קרעמל, אבער האט דערווייל נאכנישט זוכה געווען אין אן אשכול פאר זיך, דערפאר וועל איך גיין פתיחה.
אין די לעצטערע שעות איז ארויפגעגאנגען אויך יוטוב א דעבאטע צווישן מיכי און ירון ידען א באקאנטער חוזר בשאלה וואס פירט אן מיטן ארגון דעת אמת, עס איז כדי אויסצוהערן און זיך באלעקן די פינגער מיט די חומר למחשבה.
View: https://www.youtube.com/watch?v=DxQ8rxFF_aI
עס איז קלאר אז מיכי איז אריינגעקומען סאך שטערקער ווי ירון ידען האט ערווארטעט, אבער איך וויל דא אויסשמועסן מיין קריטיק אויף מיכי'ס טעזע, וואס גייט בערך אזוי.
1) סתירות, בלבולים וכדו' פון די תורה איז נישט קיין טענה, ווייל איינמאל מ'נעמט אן אז דאס איז געטליך קען מען אלעס פארענטפערן (בבחינת הוי דן את כל האדם לכף זכות).
2) מאראל איז אן עקסטערע סעט פון חיובים חוץ פון הלכה און ווען די צוויי זענען זיך סותר איז עס נישט אנדערש פון א מאראלישע סתירה.
3) ער נעמט אן מכח פילאזאפישע ארגומענטן אז א גאט עקזיסטירט, און ער וויל עפעס פון אונז, און נישט נאר מאראל (וואס איז פאר אונזער תועלת און איז נישט מסביר וואס ער וויל פון אונז) נאר עפעס מער ווי דעם, ממילא איז צו ערווארטן א התגלות אז גאט זאל אונז זאגן וואס צו טוהן.
4) די מסורה (נישט די געשריבענע תורה) זאגט אונז איבער א התגלות און אז די תורה האט גאט געגעבן.
די אלע ארגומענטן צוזאמען מאכן עס שכל'דיג אנצונעמען אז גאט האט זיך מגלה געווען און געגעבן די תורה.
אוודאי איז דא אסאך נקודות וואס מ'קען זיך דינגען און שפעקולירן, מהיכי תיתי אז גאט וויל עפעס פון אונז, מאכט דען סענס פאר א כל יכול עפעס צו וועלן? ווער זאגט אז מאראל האט מיט גאט? אבער די גרעסטע פראבלעם פון זיין ארגומענט איז, נניח אז מיר עקספעקטן א התגלות פון גאט, איז נאכאלס מן היושר אז ווען עס איז דא א מסורה איבער א התגלות אז מיר זאלן באטראכטן דאס וואס די מסורה גיבט אונז איבער אז גאט האט אונז מגלה געווען צו זעהן אויב עס לייגט זיך אויפן שכל אז דאס איז עפעס וואס קומט פון גאט. אוודאי אויב מיר וועלן אננעמען די מסורה אויף Face Value וועט מען שוין קענען פארענטפערן אלע קשיות, אבער פארוואס זאל מען נישט נעמען די תוכן פון די התגלות אלס עפעס וואס זאל אונז העלפן מאכן די באשלוס אויב דאס קומט פון גאט אדער נישט? (ירון ידען פרעגט די זעלבע אין א געוויסע וועג)
מ'קען פרובירן צו זאגן אז אויב אזוי בלייבן מיר אן קיין התגלות און היות דאס איז עפעס וואס איז ערווארטעט איז ענדערש אלעס צו פארענטפערן, אבער די טענה איז נישט ריכטיג, ווייל וואס איז מיט די מענטשן וואס האבן געלעבט אין די יארן פון די וועלט פאר בריאת העולם, זיי האבן דאך אפילו לשיטת מיכי נישט געהאט קיין התגלות, אויב אזוי אפשר שטייען מיר נאך אויך פאר א התגלות וואס גייט נאכקומען?
אין די לעצטערע שעות איז ארויפגעגאנגען אויך יוטוב א דעבאטע צווישן מיכי און ירון ידען א באקאנטער חוזר בשאלה וואס פירט אן מיטן ארגון דעת אמת, עס איז כדי אויסצוהערן און זיך באלעקן די פינגער מיט די חומר למחשבה.
עס איז קלאר אז מיכי איז אריינגעקומען סאך שטערקער ווי ירון ידען האט ערווארטעט, אבער איך וויל דא אויסשמועסן מיין קריטיק אויף מיכי'ס טעזע, וואס גייט בערך אזוי.
1) סתירות, בלבולים וכדו' פון די תורה איז נישט קיין טענה, ווייל איינמאל מ'נעמט אן אז דאס איז געטליך קען מען אלעס פארענטפערן (בבחינת הוי דן את כל האדם לכף זכות).
2) מאראל איז אן עקסטערע סעט פון חיובים חוץ פון הלכה און ווען די צוויי זענען זיך סותר איז עס נישט אנדערש פון א מאראלישע סתירה.
3) ער נעמט אן מכח פילאזאפישע ארגומענטן אז א גאט עקזיסטירט, און ער וויל עפעס פון אונז, און נישט נאר מאראל (וואס איז פאר אונזער תועלת און איז נישט מסביר וואס ער וויל פון אונז) נאר עפעס מער ווי דעם, ממילא איז צו ערווארטן א התגלות אז גאט זאל אונז זאגן וואס צו טוהן.
4) די מסורה (נישט די געשריבענע תורה) זאגט אונז איבער א התגלות און אז די תורה האט גאט געגעבן.
די אלע ארגומענטן צוזאמען מאכן עס שכל'דיג אנצונעמען אז גאט האט זיך מגלה געווען און געגעבן די תורה.
אוודאי איז דא אסאך נקודות וואס מ'קען זיך דינגען און שפעקולירן, מהיכי תיתי אז גאט וויל עפעס פון אונז, מאכט דען סענס פאר א כל יכול עפעס צו וועלן? ווער זאגט אז מאראל האט מיט גאט? אבער די גרעסטע פראבלעם פון זיין ארגומענט איז, נניח אז מיר עקספעקטן א התגלות פון גאט, איז נאכאלס מן היושר אז ווען עס איז דא א מסורה איבער א התגלות אז מיר זאלן באטראכטן דאס וואס די מסורה גיבט אונז איבער אז גאט האט אונז מגלה געווען צו זעהן אויב עס לייגט זיך אויפן שכל אז דאס איז עפעס וואס קומט פון גאט. אוודאי אויב מיר וועלן אננעמען די מסורה אויף Face Value וועט מען שוין קענען פארענטפערן אלע קשיות, אבער פארוואס זאל מען נישט נעמען די תוכן פון די התגלות אלס עפעס וואס זאל אונז העלפן מאכן די באשלוס אויב דאס קומט פון גאט אדער נישט? (ירון ידען פרעגט די זעלבע אין א געוויסע וועג)
מ'קען פרובירן צו זאגן אז אויב אזוי בלייבן מיר אן קיין התגלות און היות דאס איז עפעס וואס איז ערווארטעט איז ענדערש אלעס צו פארענטפערן, אבער די טענה איז נישט ריכטיג, ווייל וואס איז מיט די מענטשן וואס האבן געלעבט אין די יארן פון די וועלט פאר בריאת העולם, זיי האבן דאך אפילו לשיטת מיכי נישט געהאט קיין התגלות, אויב אזוי אפשר שטייען מיר נאך אויך פאר א התגלות וואס גייט נאכקומען?
לעצט רעדאגירט: