Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
אוי וויי, דאס הייסט אז אהרן ט"ב קען יא וויזן די היתר מאה רבנים און ער בלייבט אין קרית יואלדאכט זיך אז די היתר מאה רבנים איז אפגעקויפט געווארען דורך אדמו"ר מליזענסק זצ"ל מאנסי וואס איז לעצטענס אוועק
ער האט גראדע אויך געמאכט א היתר מאה רבניםדאכט זיך אז די היתר מאה רבנים איז אפגעקויפט געווארען דורך אדמו"ר מליזענסק זצ"ל מאנסי וואס איז לעצטענס אוועק
קען אריינקומען מיט נאך א מקור צו די מעשה? לויט ווי איך האב געהערט, איז די מעשה נישט געשטויגן.
עס וועט נישט זיין די ערשטע מעשה וואס חסידים פארקויפען און עס איז נישט געשטויגעןקען אריינקומען מיט נאך א מקור צו די מעשה? לויט ווי איך האב געהערט, איז די מעשה נישט געשטויגן.
איך האב שוין געהערט 3 גירסאות 1 אז מהאט איר געגעבן די גט בע"כ נאך פאר די צווייטע חתונה 2 אז זי האט קיינמאל גענומען די גטאיימיצער האט אן אהנונג צו דער קדושת יו"ט האט למעשה חתונה געהאט על סמך דעם היתר מאה רבנים? אדער ער האט צום גגעבן א געט בעפארן חתונה האבן?
זוך אין קרעמל פון יענע צייט. וועסט זיכער טרעפן אזא גוטע 60 פעידזשעס מיט טענהרייען אהין און צוריק.איך האב שוין געהערט 3 גירסאות 1 אז מהאט איר געגעבן די גט בע"כ נאך פאר די צווייטע חתונה 2 אז זי האט קיינמאל גענומען די גט
3 אז אפאר יאר נאך די צווייטע חתונה האט זי עס גענומען
גיי ווייס
די וועסט זיכער נישט ארויסקומען קלאר ווייל ביידע צדדים קען מען נישט גלייבען אין דערפאר הייסט עס history it’s his story דהיינו יעדער שרייבט לויט זיין אפטייטש פון א מעשה און ווען מען רעדט פון חסידים קען מען נישט גלייבען קיין איין ווארטזוך אין קרעמל פון יענע צייט. וועסט זיכער טרעפן אזא גוטע 60 פעידזשעס מיט טענהרייען אהין און צוריק.
הגם ס'מיז נאך אלץ נישט זיי דו וועסט ארויסקומען קלאר וואס ס'האט באמת פאסירט.
ווער אימער האט באשאפן דעם מעשה איז אויסנאם קרעעיטיוו.עס איז געווען א שטיקל מחלוקת אין הלכה צווישן די צוויי דיינים, דער ערך ש"י און דער דברי גאונים
ווי באוואוסט האט דער קדושת יו"ט געהאט א פראבלעם מיט אן היתר מאה רבנים. דער דברי הגאונים איז געווען דער וואס האט געמאכט דעם היתר מאה רבנים, ער האט ארויס געשיקט דעם היתר צו די רבנים, און זיי האבן אים משיב געווען להיתר. דער ערך ש"י האט אבער געהאלטן לאיסור, ער האט געשריבן א תשובה לאיסור, ס'איז געדרוקט אין תשורת ש"י, און דאס איז נאך געווען בחייו פון ייטב לב. דאט מיינט אבער נישט אז דער ערך ש"י האט געהאט עפעט קעגן קדושת יו"ט, ער איז אים נישט געווארן חס וחלילה קיין שונא, פון דעם היתר האט ער נאר נישט געהאלטן, ווי מען האט דאס געזען שפעטער אין די צייט פון קדושת יו"ט ווען עס איז געווען די מחלוקה אין סיגעט, האט זיך נאך עס אויסגעשטעלט פארקערט, דער דברי הגאונים איז געשטאנען אויף די זייט פון די כהנא'ס, ער איז דאך געווען פון די כהנא'נישע, ר׳ חיים לייב כהנא, און דער ערך ש"י איז געווען אויף די זייט פון קדושת יו"ט, דער בורר מצד דעם קדושת יו"ט איז געווען דער ערך ש"י, און מצד די פארקערטע זייט דער דברי הגאונים.
ביי די דין תורה איז געווען נאך א דיין אלס בורר, ר' פייבל פון בראדשין. אינמיטן דער דין תורה, האט ער זיך אנגערופן א ראי' צו זיין צד פון עפעס א ש"ך, רופט זיף אן דער ערך ש"י עס איז נישטא אזא ש"ך, וואט הייטט עסאיז נישטא? ער האט געהייסן מען זאל אים געבן א חושן משפט, און האט אנגעוויזן ווי עס שטייט דער ש"ך.
דער ערך ש"י טראכט, און הייסט ברענגן זיין חושן משפט פון דערהיים, מען האט אים געברענגט זיין חושן משפט, ער מישט אויף אויף דעם פלאץ אין חושן משפט, און עס איז טאקע נישט געשטאנען, איז מען געוואויר געווארן, אז כדי צו געוואונען די דין תורה האט מען געלאזט איבער דרוקן דעם באנד אין חושן משפט, און צוגעלייגט אפאר ווערטער... אזוי עס זאל משמע זיין ווי זיי.
קרעדיט אהרן טייטלבוים