ראחמיסטריווקא

שדיים

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
יוני 14, 2024
מעסעדזשעס
195
רעאקציע ראטע
486
איך לייג דא איבער די שמועסן פון קאווע שטיבל, ווייל איך שפיר אז דאס זענען שטיקער היסטאריע און איך האב מורא אז מען זאל דאס מעקן און עס וועט נישט איבערבלייבן לזכרון עולם:

צפת האט געשריבן:
לאמיר מאכן סדר:

הרה"ק ר' יוחנן'טשע מרחמיסטריווקע זצוק"ל האט געהאט עטליכע קינדער, צווישן זיי האבן זיך געציילט ווי פאלגענד.
1. כ"ק הרה"ק מראחמיסטריווקע ארה"ק.
2. כ"ק הרה"ק מראחמיסטריווקע ארה"ב (הנפטר).
3. כ"ק אבד"ק ראחמיסטריווקע מאנסי שליט"א.

דער ברידער פון מאנסי איז נישט קיין רבי, טראצדעם וואס זיין טאטע, שווער, ברידער און שוואגערס, מיט עטליכע פון זיינע קינדער, זענען רבי'ס. ער איז אבער יא רב פון רחמיסטריווקע אין מאנסי, ער פירט טיש יעדע וואך (קומט אריין צו כל-מקדש) און מען איז אים מכבד אלס רב און ברודער פונעם רבי'ן.

זיין ביהמ"ד איז געבויט געווארן אויף זיין פריוואטע לאט, מיטן נאמען רחמיסטריווקע. א חלק פון די געלט איז געקומען פון זיין שווער הרה"ק מוויזניץ מאנסי, וועלכער האט זיך אויסגענומען געוויסע תנאים בנוגע מנחה וכו'. סא, באמת איז דאס זיין ביהמ"ד און דאס האט נישט מיט זיין ברודער'ס חסידות. שפעטער האבן חסידי רחמסטריווקע אין מאנסי געוואלט פארגרעסערן און פארשענערן דעם בית-המדרש (מען האט נישט געוואלט בויען א נייע שוהל בנשיאות די רבי פון בארא-פארק, מפני כבודו של הרב והאח), האט ער געענטפערט אז ער דארף נישט מער פון דעם, ער בויט גארנישט, אבער אויב מען וויל קען מען בויען און טון וואס מען וויל. עס האט גארנישט מיט אים.

אצינד איז אויסגעקומען דער מציאות, אז דער לאט איז זיינס אבער דער שוהל איז געבויט געווארן דורך רחמסטריווקע.

עד כאן הקדמה ראשונה.

...
כ"ק אבד"ק רחמסטריווקע מאנסי שליט"א, האט זיך עטליכע מאל משדך געווען מיט זיין ברודער, דער רבי פון בארא-פארק.
איין איידעם איז כ"ק אדמו"ר מראחמיסטריווקע לינדן שליט"א (וואס זיין פאליטיק מיט זיין ברודער אין לינדן, איז ווערד אן אפהאנדלונג פאר זיך).
נאך אן איידעם איז הרה"ק ר' יעקב יוסף טווערסקי, בן הרה"ק ר' מאטיל זצוק"ל, וואס איז געווען די עלסטע זוהן פון דער רבי פון בארא פארק.

דער ווענדפונקט פון די פאליטיק איז אצינד איבער די צווייטע איידעם, וואס איבער אים דארף מען אביסל ארומשמועסן צו פארשטיין וואס גייט פאר.

...
דער עלסטער זוהן פון דער רבי פון בארא-פארק, איז געווען הרה"ק ר' מאטיל, וואס איז אוועק בחייו פון זיין גרויסן פאטער, איבערלאזנדיג א גרויסן פארלוסט פאר די וועלט. ער איז געווען די עלסטע זוהן פונעם רבי'ן, און איז געווען באקאנט אלס גאר חשוב'ער מענטש. אויב וואלט ער נאך היינט געלעבט, וואלט נאר ער געווארן רבי, קיינער קען נישט אריינגיין אין זיינע שיך. ליידער האט די וועלט פארלוירן און ער איז פריצייטיג נפטר געווארן.

זיין עלסטע זוהן איז ר' יעקב יוסף דינן, אן איידעם פון אבד"ק רחמיסטריווקע מאנסי. פונקט ווי זיין טאטע איז ער באקאנט אלס איש מורם מעם, א מתמיד עצום און חסידי'שער יונגערמאן. ער איז אויף גאנצע נעכט און ער לערנט פלייסיג און האט פילע שיעורים דורכ'ן טאג, בנוסף צו די מעשי חסד וחסידות וואס ער איז דערמיט באקאנט. נאך זייענדיג אין די שבעה פון זיין זיידע, ווען אלעס האט זיך ארומגעדרייט ארום אים, האט ער זיך נישט וויסנדיג געמאכט, ער האט אנגעהאלטן זיינע שיעורים קבועים, נישט נאכלאזנדיג גארנישט. ער איז א געשמאקער איד, צו גאט און צו לייט, ער איז באקאנט אלס אן אדרעס צו וועמען מענטשן גייען זיך אויסרעדן און זיך דורכרעדן מיט אים. ער איז א משפיע רוחני פאר פילע רחמסטריווקע חסידים, וועלכע זעהען אין אים מורם ורבם, נאך בחייו פון זיין גרויסן זיידן. אין אנדערע ווערטער, ער פאקט איין זיינע אלע פעטערס אין בוזעם טאש.

זייענדיג די עלסטע זוהן פון די עלסטע זוהן, קומט אים רבי'סטעווע. יעדער פארשטייט דאס און יעדער איז מסכים דערצו. יעדער פארשטייט אז טאמער זיין טאטע וואלט געבליבן לעבן, וואלט ער עווענטואל אנגעקומען צו פירן די גרויסע חסידות אין בארא-פארק, דארט וואו זיין זיידע דער רבי האט געפירט, אבער דער רצון השם איז געווען אנדערש. יעדער פארשטייט אז עס קומט אים עפעס, בפרט אז ער איז באמת ראוי לאותו איצטלא, קיינער איז נישט מחולק מיט זיין חשיבות.

רחמיסטריווקע חסידים אין מאנסי (און אפילו אסאך פון בארא-פארק - ששש, זאג קיינעם נישט אויס), האבן שטענדיג געלייגט אן אויג אויף אים, און געהאפט אז ער וועט פירן רבי'סטעווע און ס'וועט זיין צו וועמען א קוויטל צו גיין. די שאלה איז נאר געווען, צי וועט דאס קענען זיין שייך אין דער ביהמ"ד פון זיין שווער... ער קען דאך נישט פארטרייבן זיין אייגענעם שווער פון זיין אייגענעם בית-המדרש... ס'איז דאך פארט זיין שווער'ס מקום, אויף זיין לאט, א ברודער פונעם פריעדיגן רבי'ן און אליין א רב און איש חשוב מאוד. ווידער אליין עפענען א שטיבל אין מאנסי, איז אויך נישט שייך על פניו של חמיו שליט"א.

דער מציאות למעשה איז, אז זיין שווער וויל דאס, זיין שווער'ס משפחה וויל דאס, און אלע ראחמיסטריווקע חסידים אין מאנסי ווילן דאס און פארלאנגען דאס. דער פראבלעם איז אבער, אז ער זעלבסט - ר' יעקב יוסף - ער וויל דאס נישט און ער איז זיך מתנגד בכל התוקף.

עד כאן הקדמה שניה.

...
דער מצב איז אבער אביסל מער פארוויקלט פון דעם.

די דריטע זוהן פון דער רבי פון בארא-פארק זצוק"ל, איז הרה"ק ר' יהושע העשיל שליט"א, א חשוב'ער און איידעלער יונגערמאן, וועלכער דערמאנט עטוואס די שטריכן פון זיין גרויסן פאטער דער רבי זצוק"ל. ער איז אן איידעם אין סקווירא און ער וואוינט דארט. זיין רביצין פירט די מיידל שולע און איז שטארק אקטיוו אין די מוסדות. זייענדיג אן איידעם אין סקווירא, איז די פאמיליע א שטיק סקווירא, זיינע קינדער זענען ריכטיגע סקווירא און אפילו ער אליין איז אויך גענויגט קיין סקווירא (ווען ס'פעלט אויס, וד"ל), און ער האט זיך שוין עטליכע מאל משדך געווען מיט חמיו מסקווירא שליט"א.

זייענדיג דעם רבי'נס זוהן און וואוינענדיג אין די גלילות פון מאנסי, איז ער לעצטנס שטארק אקטיוו געווארן צווישן חסידי רחמסטריווקע אין שטאט. אין די לעצטע יארן דינט ער אלס ראש-הכולל פאר די יונגעלייט פון ראחמיסטריווקע און ער האט זיך אפילו געלאזט בויען א שיינעם גרויסן בנין פארן כולל, וואס איז דערווייל נאכנישט באנייט געווארן.

אצינד אז דער חלל איז ליידיג געווארן, דער רבי איז נישטא, ומאידך גיסא איז פארהאן א זוהן וואס דארף ווערן א רבי, איז פארהאן א רעדע אז ער זאל קומען קיין מאנסי און דארט ווערן א רבי. טאקע, מען קען נישט איבערנעמען דעם ביהמ"ד פון זיין פעטער, דעם רבי'נס ברודער און רב פון ראחמסטריווקע, אבער ס'איז דאך דא א בנין הכולל און דארט קען מען מחדש זיין די מלוכה און אזוי מחזק זיין די פילע חסידים וועלכע האבן זיך פלוצלינג געטראפן אן קיין רבי'ן. (איי, ער טוט דערמיט וויי זיין פעטער דער רב פון רחמסטריווקע אין מאנסי, ער שפילט אים אויס דעם בית-המדרש מיט זיין קהילה? - אבער דאס האט שוין נישט מיט אים. ער מעג בויען א רחמיסטריווקע בית-המדרש אין מאנסי.)

חמיו האדמו"ר מסקווירא שטיפט אים זייער שטארק צו דעם שריט, וכן מצד סקווירא איז פארהאן אן אינטערעסע אז ער זאל ווערן די רבי פון מאנסי. דאס זעלבע איז מיט זיינע ברידער, די אנדערע רבי'ס לבית ראחמיסטריווקע מבארא-פארק, לעיקוואד ולינדן, וועלכע ווילן אז די חסידים פון מאנסי זאלן אריבערגיין צו זייער ברידער, און אזוי וועט ער זיין א שיינע רבי און עווענטואל אויך פירן די מוסדות ראחמיסטריווקע אין מאנסי. די מעלה דערפון איז אויך, אז דארט איז דא געלט, עס זענען פארהאן גבירים מיט אינטערעסע וואס וואלטן פיל ארויסגעהאלפן אז רחמסטריווקע זאל געפירט ווערן דורך אים.

דער מציאות למעשה איז, אז זיין שווער מסקווירא וויל דאס, זיינע ברידער ווילן דאס, סקווירא חסידים ווילן דאס (און ער אליין וויל דאס אויך... ששש). דער פראבלעם איז אבער, אז די חסידים אין מאנסי ווילן דאס נישט און זיי זענען זיך מתנגד דערצו. זיי האבן גארנישט איינגעלייגט מיט ר' יהושע העשיל, זיי דארפן אים נישט און וויל ענדערש דער באליבטער ר' יעקב יוסף, וועלכער איז שוין לאנגע יארן משפיע אין זיין שווער'ס ביהמ"ד (מען דארף אויך נעמען אין באטראכט, אז חסידי רחמיסטריווקע, האבן א ווידערווילן פאר א זאך וואס שמעקט שטארק מיט סקווירא, וד"ל).

עד כאן הקדמה שלישית.

...
עטליכע נקודות:
כולי עלמא מודי אז ר' יהושע העשיל איז אן איידעלער און חשוב'ער יונגערמאן. אבער לית מאן דפליג אז ר' יעקב יוסף איז א איד א צדיק וואס פארשעמט נישט אלע זיינע פעטערס וד"ל. ס'איז גאר עפעס אנדערש. נישט אומזינסט האט אים דער עולם אזוי שטארק ליב, און אפילו נישט חסידי ראחמסטריווקע גלייכן אים שטארק.

חסידי סקווירא פראבירן אראפצולייגן דעם בילד, כאילו אז דער עולם וויל ר' יהושע העשיל, נאר דער אלטער רב, זיינע קינדער מיט נאך אפאר שוויצערס ווילן דווקא ר' יעקב יוסף. יעדער איינער ווייסט אז דאס איז פאלש אראפגעמאלן דעם בילד און מען זאגט אזוי לצורך פראפעגאנדע וכו', אבער דער אמת איז ווייט נישט אזוי. דער עולם האט גארנישט מיט ר' יהושע העשיל און רוב ציבור וויל ר' יעקב יוסף אלס רבי.

ר' יעקב יוסף, אויסער זיין אנטלויפן פון די רביסטעווע, פעלט אים נישט אויס זיך איינצורייסן מיט זיינע פעטערס, וועלכע ווילן ר' יהושע העשיל אויפן פלאץ, און זיכער אז ער זוכט נישט קיין מחלוקת מיט סקווירא. ער פלאנט נישט אריינצוטרעטן אין א קריג'ס זאנע, עס פעלט אים נישט אויס. ר' יעקב יוסף ווייסט, אז אננעמען די רבי'סטעווע מיינט, אריינטרעטן אין א פאליטישער שלאכט-הויז. דאס איז פאר אים נאך א סיבה פארוואס נישט אנצונעמען די אדמורו"ת.

ר' יהושע העשיל מיט זיינע שטיצער ווייסן דאס אויך גאנץ גוט, אז ר' יעקב יוסף, אויסער דעם וואס ער זוכט עס נישט, גייט ער זיך נישט איינרייסן מיט סקווירא. דאס גיבט עטוואס א גרינע ליכט פאר ר' יהושע העשיל, אז ער האט א פרייע האנט אין מאנסי און קיינער וועט אים נישט שטערן. איי די חסידים וואס ווילן דווקא ר' יעקב יוסף? - זיי וועלן מוזן שלום מאכן מיטן מצב, זעהענדיג אז ר' יעקב יוסף וויל נישט. ווער רעדט נאך אז מען וועט איבערנעמען די לייצעס פון די מוסדות און מען וועט דאס אביסל אהערשטעלן מיט אביסל געלט, און אלעס וועלן מוזן זיין צופרידן. דער חשבון איז זייער פשוט: די יונגעלייט פון כולל, מוזן דאך קומען צו אים, ער איז ראש-הכולל. די וועלכע דערשרעקן זיך נישט דערפון, וועלן מוזן קומען בשעת זיי האבן קינדער וואס דארפן אריינגיין אין מוסדות, דארט וועט מען קענען האלטן דעם עולם אין די הענט. די פאר סיקריקים וועלן טאקע פארבלייבן זויערעהייט אינעם אלטן בית-המדרש, א בחינה פון בני יואל דראחמיסטריווקע.

זעהענדיג אז מען שטייט אים צו, און מען איז אים שטארק מפציר אנצונעמען די רבי'סטעווע, האט זיך ר' יעקב יוסף אויפגעהויבן און אפגעפארן קיין לאנדאן אויף שבת. דארט האט ער א שמחה, בשעת זיין זוהן מאכט א שלום-זכר מיט א ברית. ער וואלט סתם אזוי נישט געפארן, אבער לאור המצב הויבט ער זיך אויף און ער אנטלויפט. מען דארף געדענקען, אז האדמו"ר מרחמיסטריווקע ארה"ק איז ספעציעל געקומען צו פארן, אינאיינעם מיט ר' אברהם סלונים, צו משפיע זיין אויף ר' יעקב יוסף צו ווערן א רבי, אבער ער האט זיך אויפגעהויבן און אוועקגעפארן.

ר' יהושע העשיל נוצט אויס דער מצב, און ער פראוועט די וואך שבת א גרויסן שבת אין מאנסי - שבת הכתרה!

עס איז אינטערעסאנט צו באמערקן, אז ר' יהושע העשיל וועט נאך זיין טיש אריבערשפאצירן צופיס קיין סקווירא, וואו ער וועט זיך משתתף זיין ביים טיש פון חמיו הגדול, האדמו"ר מסקווירא.

עס איז אינטערעסאנט צו זען, ווי אזוי דער נייער רבי וועט זיך פירן, כמנהגי סקווירא אדער כמנהגי רחמסטריווקע.

...
אין קורצן:
די עיקר שאלה איז דא, ווער איז דער באלעבאס? - צי זענען דאס די חסידים וואס נעמען אויף א רבי, אדער זענען די עליטע בעלי-בתים און זיי באהאנדלען די חסידים ווי בהמות, וואס קיינער פרעגט זיי נישט ווער זייער רבי זאל זיין?

ימים ידברו!

בעל דרשן האט געשריבן:
רבי אברהם יהושע איז שוין ראש הכולל אין רחמיסטריווקא אין מאנסי פאר 30 יאר, ער איז נערץ ונקדש ביי אלע רחמיסטריווקא חסידים אין מאנסי, די אייניקל איז געקומען עטליכע יאר צוריק פון ארה"ק .

רחמיסטריווקא האט שוין פון לאנג געוואלט עפענען א אייגענע בית המדרש, נאכדעם וואס רבי אברהם דוב האט נישט אנגענומען ביים ציבור, געווען בכלל וויזניץ געשטימט שטענדיג ווען ס'איז געווען א רעדע פון שיקן א זון האט די משפחה פון רבי אברהם דוב פארפירט דערקעגן

יעצט נאכן פטירה איז העכסט צייט פאר רחמיסטריווקא צו האבן א אייגענע קווארטל אין מאנסי, און ברוך השם ס'איז געלונגען און שוין דעם שבת האבן זיך חסידי רחמיסטריווקא אין מאנסי מסתופף געווען בצל האדמו"ר מרחמיסטריווקא מאנסי שליט"א, ס'איז געווען א שבת מרומם בהשתתפות הונדערטע רחמיסטריווקא חסידים און ס'איז יעדנס ווינטש אז יאריך ימים על ממלכתו.

...
די איבעריגע בלעטער קען איך נישט ליינען - א שאד!
 
יעצט ווען מ'האלט שוין איבער א יאר נאך די שטארקע פארלוסט זינט הרה"ק מראחמיסטריווקא זי"ע וועלכע האט פארשיינט אמעריקע מיט זיין גרויסע אור געפונט זיך שוין נישט מיט אונז , טראץ דעם וואס די חלל שפירט זיך נאך גאר שטארק און ס'איז אומגעהויער שווער צו איבערמישן דאס בלעטל, דאך האבן חסידי ראחמיסטריווקא בכל מקומות מושבותיהם אויפגענומען נייע מנהיגים און צוביסלווייז שטעלט זיך יעדער אוועק מיט א שיינע חסידות, און יעדער פאר זיך בויעט זיך א פרישע הויף ווי פולע חסידים קומען זיך מסתופף זיין בצל די נייע מנהיג

פארהאן ברודער וואס האבן איבערגענומען די רעביסטעווע און פירן עס ביד רמה, אין די צייט וואס די מוסדות בליעט און די חסידים ווערן אלס מער ווארעם פאר די זאך, די חסידות בליעט און ס'איז דא רבי פאר די קומענדיגע דור

און די זעלבע צייט איז פארהאן אנדערע ברודער וואס האבן אנגעהויבן פון פריש און האלטן נאך ממש ביי די ערשטע שטאפלען, די ערשטע קערנדעך פון די חסידות איז טאקע אריינגעלייגט געווארן אבער ס'האט נאכנישט געבליעט, זיי פירן א קהילה אויף א קליינע פארנעם און דאס וואס זיי האבן יא שלעפט זיי אריין אין גרויסע חובות

האדמו"ר ר' דוד משה האט איבערגענומען א שיינע מלוכה און אלעס גייט ווייטער ווי בעפאר, עס קומען פאר טישן און מעמדים, א הערליכע גרויסע בית המדרש, גרויסע מוסדות, הונדערטע חסידים וואס שטייען גרייט צו הערן און פאלגן די הדרכות פון די מנהיג העדה, פולע חסידים קומען צו פארן זיך פראווענען און אזוי אויך אויף יו"ט צו מיטהאלטן די לעכטיגע תפילות און שיינע טישן אין ראחמיסטריווקא הויף

אפי' אלעס זעט אויס צו פארן גלאטיג איז פארט אויך דא געוויסע שטערונגען אין די חסידות וואס דארפן זיך נאך שטעלן אין פלאץ, משה יושע קרעמער איז דערווייל די בעה"ב אויף די מוסדות, און ר' דוד משה האט נישט קיין ווארט, ער האט אויך יעצט אנגעהויבן בויען א ריזיגע קעמפ אויף די אייגענע האנט, און מסדר געווען אז אלע ברודער זאלן קומען זיך משתתף זיין, טראץ וואס ס'האט גארנישט מיט זיי און אפי' נישט מיט ר' דוד משה, עכ"פ עס איז א גוטע אונטערדרייער און א סכנה פאר די חסידות

די ישיבה ווערט יא געפירט פערזענליך דורך ר' דוד משה, זיין עלסטע זוהן איז ראש ישיבה און האט די ערשטע און לעצטע ווארט, עס איז א גרויסע ישיבה און צענדליגע בחורים שטייגן דארט אויף די ראחמיסטריווקא דרך

האדמו"ר ר' יושע העשיל איז ראחמיסטריווקא רבי אין מאנסי, ער איז באקאנט פון אייביג אן אלס א גרויסע עניו וואס מאכט נישט קיין וועזן פון זיך, דאך איז ער גאר א קלוגע מענטש מיט וועם צענדליגע רעדן זיך דורך, און האלטן אים אלס זייער מורה דרך

די לעצטע צענדליג יארן דינט ער אלס ראחמיסטריווקא ראש הכולל אין מאנסי, יעדע דאנערשטאג נאכט איז פארגעקומען א צוזאמקום אין זיין הויז אין סקווירא ווי ראחמיסטריווקא חסידים זענען זיך צוזאמגעקומען צו הערן דעם דבר השם און זיך אנווארעמען אין אלע ענינים בעבודת השם, אסאך האבן אים אנגעקוקט ווי זייער משפיע און זיך נישט גערירט אן אים, אין די זעלבע צייט האבן שטילע קופקע'ס אים בארעדט און אים אונטערגעהאקט, כל מיני לשון הרע'ס איז געזאגט געווארן אויף אים פארן בלויזן חטא פון זיין א איידעם אין סקווירא, פון שטענדיג אן האט ער געהאט גרויסע שונאים וואס האבן מורא געהאט אז ער וועט באקומען די רעבישע בענקל אין מאנסי

צווישן זיינע גרויסע שטיצער ציילן זיך עטליכע פון די עסקני ראחמיסטריווקא אין מאנסי צווישן זיי איז עמרם ווייס גאר שטארק אקטיוו אין די חסידות, ער האט מיט זיינע צען פינגער געלאזט בויען א הערליכע ביהמ"ד וואס איז פארענדיגט כלול בהדרו און איז גרייט געווארן ממש ווען ר' יושע העשיל האט איבערגענומען די כתר ההנהגה, יעדע שבת קומט פאר טישן ווי צענדליגע יודן זענען זיך וועכענטליך משתתף, זיינע חסידים זענען גאר שטארק פאר אים און זענען גרייט צו גיין אין פייער פאר זיין כבוד, בשעת ווען אנדערע פרובירן צו אונטערלייגן פיסלעך און שטיינער אין וועג אז די חסידות זאל נישט וואקסן און נישט האבן קיין פולקאמע קיום

האדמו"ר ר' בערל איז היינט ראחמיסטריווקא רבי פון לעיקוואד, ער איז פון אייביג אן געווען דער וואס האט אויפגעטרעטן ביי אלע ראחמיסטריווקא מעמדים און מסיבות, ער פלעגט ארומגיין באזוכן ביי די מוסדות, ער איז א גוטע רעדנער און שטארקע כאראקטער אין די צייט וואס זיין עלטערע ברודער ר' דוד משה איז א שטילע און שוואכע רעדנער

ער פירט היינט אן מיט זיין גרויסע ביהמ"ד אין לעיקוואד, ער פארמאגט מוסדות אין שטאט, און עווענטואל וועט פאררעכנט ווערן אלס א גרויסע רבי מיט פולע חסידים

האדמו"ר ר' ישעי' משולם זוסיא איז צום ערשט געווען ראחמיסטריווקא רבי אין לינדן, ער האט איבערגענומען א שיין ביהמ"ד מיט א גרויסע ציבור וואס האבן אים געוואלט און האבן אונטערגעשריבן א כתב הכתרה אז ער זאל איבערנעמען און ווערן ראחמיסטריווקא רבי אין לינדן

גלייך פון אנהייב זענען ארויפגעקומען פארשידענע פראבלעמען אויפן טיש נאכדעם וואס זיי יונגערע ברודער ר' יעקב יוסף וואוינט שוין אין לינדן פאר עטליכע יאר און די מצב וואלט נישט גוט געווען אויב ער בלייבט פירן אין שטאט און לאזט זיין ברודער אויפן וואסער, דערפאר האט ער למען השלום אוועקגעמופט פון שטאט און אפגעזאגט די רבנות, די ביהמ"ד איז אריינגעגאנגן אונטער די הנהגה פון ר' דוד משה

שפעטער איז ער אויפגענומען געווארן אלס ראחמיסטריווקא רבי פון וומסב"ג, ווי עס שיינט האט ער א שיינע פאר חסידים ומעריצים און שטאט, א שיין ביהמ"ד איז פארענדיגט געווארן און ער פירט טישן יעדע וואך, די חסידות ליגט אין שווערע חובות, דאס איז אין צוגאב וואס ער אליין איז אין חובות די לעצטע צענדליג יארן

האדמו"ר ר' יעקב יוסף איז היינט ראחמיסטריווקא רבי אין לינדן, נאכדעם וואס די גרויסע ביהמ"ד אין שטאט איז אריין תחת ההנגה פון ר' דוד משה האט ער אויפגעמאכט א אייגן בית המדרשל אונטער זיין הויז, עטליכע יודן זענען זיך משתתף ביי זיינע תפילות און טישן, ער ווערט אנגעקוקט ביי חסידי ראחמיסטריווקא אלס גרויסע רחמנות נאכדעם וואס ער איז אלע יארן געווען אראפגעקוקט און נאך זיין טאטענ'ס פטירה איז ער געקומען פארלאנגן רעביסטעווע

האדמו"ר ר' מנחם נחום איז האדמו"ר מראחמיסטריווקא אוקענוויין, ער פירט א קליין ביהמ"ד און האט גאר ווייניג חסידים, אין די געגנט איז פארהאן גאר אסאך בתי מדרשים און ווינציג זענען אינטערעסירט צו אריינפאלן אין א חסידות, צוליב דעם איז ער היבש אויסגעשפילט

אין די פארגאנגענהייט איז ער געווען גאר שטארק אקטיוו אין ראחמיסטריווקא, ער איז געווען געווען פון די הויכע שישקעס, דערפאר האט ער מעריצים וואס שטייען אים צו די האנט

האדמו"ר ר' יעקב יוסף איז היינט ראחמיסטריווקא רבי אין ספרינג וואלי, די רבי איז א באקאנטע ערליכע יוד וואס איז פון אייביג אן געווען א משפיע און האט אלס געהאט א אפענע אויער פאר א צווייטן, די רבי איז א צוריקגעצויגענע מענטש ווען עס קומט צו פירן רעביסטעווע, ער וועט זיך שטעאנדיג באהאלטן און אנטלויפן פון רעביסטעווע.

זייענדיג אין מאנסי האט ער מיט די צייט באקומען שטארקע מעריצים צווישן די ראחמיסטריווקא עולם וואס האבן געפלאנט אז ער זאל זיין דער וואס נעמט איבער די ראחמיטריווקא הנהגה אין מאנסי

ווי עס האט זיך אויסגעשטעלט איז ער גענצליך אנטלאפן דערפון און ער גייט ארום כאחד האדם אן קיין גבאי, און ער איז געבליבן אין זיין שווער'ס ביהמ"ד, איין זאך טוט ער אלס רבי אז ער נעמט קוויטלעך, חוץ פון דעם פירט ער זיך ווי א פשוטע יוד
 
האדמו"ר ר' יעקב יוסף איז היינט ראחמיסטריווקא רבי אין ספרינג וואלי, די רבי איז א באקאנטע ערליכע יוד וואס איז פון אייביג אן געווען א משפיע און האט אלס געהאט א אפענע אויער פאר א צווייטן, די רבי איז א צוריקגעצויגענע מענטש ווען עס קומט צו פירן רעביסטעווע, ער וועט זיך שטעאנדיג באהאלטן און אנטלויפן פון רעביסטעווע.

זייענדיג אין מאנסי האט ער מיט די צייט באקומען שטארקע מעריצים צווישן די ראחמיסטריווקא עולם וואס האבן געפלאנט אז ער זאל זיין דער וואס נעמט איבער די ראחמיטריווקא הנהגה אין מאנסי

ווי עס האט זיך אויסגעשטעלט איז ער גענצליך אנטלאפן דערפון און ער גייט ארום כאחד האדם אן קיין גבאי, און ער איז געבליבן אין זיין שווער'ס ביהמ"ד, איין זאך טוט ער אלס רבי אז ער נעמט קוויטלעך, חוץ פון דעם פירט ער זיך ווי א פשוטע יוד
פארגעסן צי שרייבן אז די מוסדות ראחמיסטריווקא אין מאנסי איז אונטער אים

אז ער פירט א גרויסע טיש יעדע וואך,
און אז מ'האט שוין פארגרעסערט די בית מדרש (כמעט דאפעלט) זייט ער איז געווארן רבי, צילוב די פילע משתתפים
 
פארגעסן (לא תגנוב, ער האט נישט פארגעסן) צי שרייבן אז די מוסדות ראחמיסטריווקא אין מאנסי איז אונטער אים

אז ער פירט א גרויסע טיש יעדע וואך,
און אז מ'האט שוין פארגרעסערט די בית מדרש (כמעט דאפעלט) זייט ער איז געווארן רבי, צילוב די פילע משתתפים
 
עמרם עס איז א שאד די צייט
עס איז זייער קלאר די אגענדע גלייך פון אנהייב

דאס איז חוץ פון די פילע שטותים/טעותים בהמשך
 
באלד ווען ר' יעקב יוסף איז געקרוינט געווארן אלס אדמו"ר האבן די אלע וואס זענען געזיצן אלע יארן אנגעזעצט (און זיך געגעסן אויף ר' יושע העשיל) פלוצלינג ארויסגעקומען פון די מייזן לעכער און געווארן מאטאווירט און אנגעהויבן שטופן אגענדעס מיטן ציהל ארויסצורוקן ר' יושע העשיל פון די מאנסי רעביסטעווע. מ'האט גענומען ר' יעקב יוסף אלס א שטעקן און אים געקרוינט מיט גרויס פאראדע, זיי האבן ארויסגעקומען אפענעהייט מיטן קאמפיין וואס ליגט זיי שוין יארן אין בויך און אנגעהויבן צו טערערזירן די וואס האבן געגאנגן צו ר' יושע העשיל

ר' יעקב יוסף האט זיך סוקסעספול ארויסגערוקט פון די גאנצע מחלוקה וואס מ'האט געשפירט אין די לופט, ער האט שטרעאנג אנגעזאגט אז קיינער זאל אים נישט נאכקומען, ער דארף נישט קיין גבאי, און צו דעם אלעם האט ער מחליט געווען צו בלייבן ביי זיין שווער אין ביהמ"ד, די רעזולטאטן זענען איבריג צו ציטירן אז די קהילה איז געבליבן די זעלבע ווי בעפאר, יעדער איז געבליבן אין די אנגעזעצטע מקום, גארנישט האט זיך געטוישט, סך הכל האט ר' אברהם דוב באקומען א רעבישע בענקל ווען זיין איידעם זיצט אין די זייט פון אים...

די מוסדות וואס באלאנגט בעצם פאר ר' יושע העשיל איז געבליבן אונטער די בעלות פון איינע פון די שטארקע העצער'ס און קארפן קעפ וואס שטייט אונטער א רייע טעראר אקטן וואס איז געטון געווארן קעגן ר' יושע העשיל, אנגעהויבן מיטן אנרופן אלע וואס האבן זיך באטייליגט ביים טיש ביים שבת הכתרה, און גענדיגט מיט כל מיני סטראשערייען קעגן די מעריצים פון ר' יושע העשיל

נאך אלעס האט ר' יושע העשיל א שיין ביהמ"ד מיט א גרויסע ציבור, געפענט א ישיבה און די חסידות וואקסט און בליעט לשם ולתפארת, די כולל גייט ווייטער אן מיט א שטארקייט, די טישן ווערן פולער מיט יעדע פארבייגייענדע וואך

...תרוממנה קרנות צדיק!!!
 
וואס זאל איך טוהן אז די ספין אז "די טישן ווערן פולער" האסטו נאך געזינגען מיטן "בעל דרשן" הוטל, בעפאר ס'האט געכאפט א קראך...

נאר דער חידוש אז די מוסדות "באלאנגען בעצם" פאר ר' יושע דאס איז שוין ניי, זעהט אויס ס'איז נאך דא וואס מחדש צו זיין אין די סוגיא.
 
נאר דער חידוש אז די מוסדות "באלאנגען בעצם" פאר ר' יושע דאס איז שוין ניי, זעהט אויס ס'איז נאך דא וואס מחדש צו זיין אין די סוגיא.
אין א געווענליכע חסידות באלאנגט די מוסדות פון די רבי פון די חסידות, נישט אזוי? אזוי ווייס איך...

טאמער נישט פארוואס הייסט עס ראחמיסטריווקא? זאל עס הייסן מוסדות יאקאב...!

אלא מאי, עס באלאנגט פאר ראחמיסטריווקא און וועגן ער איז געווען די עסקן צו אויפבויען די מוסדות האט ער גענומען בעלות אויף די זאך און אליין מחליט געווען וואס ס'זאל געשען מיט דעם, ווען וועלט איז וועלט גייט די מוסדות פאר די ממלא מקום!
 
די ביסט זיך סותר
אין ב"פ זאגסטו אז עס געהערט פאר יד עסקן און נישט די רבי איז פארוואס איז מאנסי אנדרעש
 
אין א געווענליכע חסידות באלאנגט די מוסדות פון די רבי פון די חסידות, נישט אזוי? אזוי ווייס איך...

טאמער נישט פארוואס הייסט עס ראחמיסטריווקא? זאל עס הייסן מוסדות יאקאב...!

אלא מאי, עס באלאנגט פאר ראחמיסטריווקא און וועגן ער איז געווען די עסקן צו אויפבויען די מוסדות האט ער גענומען בעלות אויף די זאך און אליין מחליט געווען וואס ס'זאל געשען מיט דעם, ווען וועלט איז וועלט גייט די מוסדות פאר די ממלא מקום!
כ'האב איין בקשה. מאך זיכער אז דיינע טענות וועלן שטימען מיט וואס דיין שטעלונג וועט זיין נאך די פטירה פון סקווירער רבי.
 
יעצט ווען מ'האלט שוין איבער א יאר נאך די שטארקע פארלוסט זינט הרה"ק מראחמיסטריווקא זי"ע וועלכע האט פארשיינט אמעריקע מיט זיין גרויסע אור געפונט זיך שוין נישט מיט אונז , טראץ דעם וואס די חלל שפירט זיך נאך גאר שטארק און ס'איז אומגעהויער שווער צו איבערמישן דאס בלעטל, דאך האבן חסידי ראחמיסטריווקא בכל מקומות מושבותיהם אויפגענומען נייע מנהיגים און צוביסלווייז שטעלט זיך יעדער אוועק מיט א שיינע חסידות, און יעדער פאר זיך בויעט זיך א פרישע הויף ווי פולע חסידים קומען זיך מסתופף זיין בצל די נייע מנהיג

פארהאן ברודער וואס האבן איבערגענומען די רעביסטעווע און פירן עס ביד רמה, אין די צייט וואס די מוסדות בליעט און די חסידים ווערן אלס מער ווארעם פאר די זאך, די חסידות בליעט און ס'איז דא רבי פאר די קומענדיגע דור

און די זעלבע צייט איז פארהאן אנדערע ברודער וואס האבן אנגעהויבן פון פריש און האלטן נאך ממש ביי די ערשטע שטאפלען, די ערשטע קערנדעך פון די חסידות איז טאקע אריינגעלייגט געווארן אבער ס'האט נאכנישט געבליעט, זיי פירן א קהילה אויף א קליינע פארנעם און דאס וואס זיי האבן יא שלעפט זיי אריין אין גרויסע חובות

האדמו"ר ר' דוד משה האט איבערגענומען א שיינע מלוכה און אלעס גייט ווייטער ווי בעפאר, עס קומען פאר טישן און מעמדים, א הערליכע גרויסע בית המדרש, גרויסע מוסדות, הונדערטע חסידים וואס שטייען גרייט צו הערן און פאלגן די הדרכות פון די מנהיג העדה, פולע חסידים קומען צו פארן אזוי? וויפיל מענטשען קומען אויף א יו"ט פון אנדערע שטעט ? זיך פראווענען און אזוי אויך אויף יו"ט צו מיטהאלטן די לעכטיגע תפילות און שיינע טישן אין ראחמיסטריווקא הויף

אפי' אלעס זעט אויס צו פארן גלאטיג איז פארט אויך דא געוויסע שטערונגען אין די חסידות וואס דארפן זיך נאך שטעלן אין פלאץ, משה יושע קרעמער איז דערווייל די בעה"ב אויף די מוסדות, און ר' דוד משה האט נישט קיין ווארט, ער האט גאנץ א פיינע ווארט ער וויסט נאר ווען זיך צו שטעלן און ווען צו שטיין אין די זייט ער האט אויך יעצט אנגעהויבן בויען א ריזיגע קעמפ אויף די אייגענע האנט, און מסדר געווען אז אלע ברודער זאלן קומען זיך משתתף זיין, טראץ וואס ס'האט גארנישט מיט זיי און אפי' נישט מיט ר' דוד משה, עפעס א פראבלעם מיט זיך משתתף זיין ביי א מסיבה פון א מוסד וואס איז נישט "זייערס" ? עכ"פ עס איז א גוטע אונטערדרייער און א סכנה פאר די חסידות סכנה פאר חסידות אפשר אבער נישט פאר א קאמפעני אין דאס איז וואס ס'איז געשעהן מיט ב"פ

די ישיבה ווערט יא געפירט פערזענליך דורך ר' דוד משה, זיין עלסטע זוהן איז ראש ישיבה און האט די ערשטע און לעצטע ווארט, עס איז א גרויסע ישיבה און צענדליגע בחורים שטייגן דארט אויף די ראחמיסטריווקא דרך

האדמו"ר ר' יושע העשיל איז ראחמיסטריווקא רבי אין מאנסי, ער איז באקאנט פון אייביג אן אלס א גרויסע עניו וואס מאכט נישט קיין וועזן פון זיך, דאך איז ער גאר א קלוגע מענטש מיט וועם צענדליגע ? רעדן זיך דורך, און האלטן אים אלס זייער מורה דרך

די לעצטע צענדליג יארן ? דינט ער אלס ראחמיסטריווקא ראש הכולל אין מאנסי, יעדע דאנערשטאג נאכט איז פארגעקומען א צוזאמקום אין זיין הויז אין סקווירא ווי ראחמיסטריווקא חסידים זענען זיך צוזאמגעקומען צו הערן דעם דבר השם און זיך אנווארעמען אין אלע ענינים בעבודת השם, שקר אסאך האבן אים אנגעקוקט ווי זייער משפיע און זיך נישט גערירט אן אים, אין די זעלבע צייט האבן שטילע קופקע'ס אים בארעדט און אים אונטערגעהאקט, ווי ? כל מיני לשון הרע'ס איז געזאגט געווארן אויף אים פארן בלויזן חטא פון זיין א איידעם אין סקווירא, פון שטענדיג אן האט ער געהאט גרויסע שונאים וואס האבן מורא געהאט אז ער וועט באקומען די רעבישע בענקל אין מאנסי
אזוי? קיינער האט נישט געהאט קיין פראבלעם מיט איהם בחייו פון זיין טאטע
צווישן זיינע גרויסע שטיצער ציילן זיך עטליכע פון די עסקני ראחמיסטריווקא אין מאנסי צווישן זיי איז עמרם ווייס ער מיט בערגער, ווער נאך ?, אפילו די משב"ק ממ"ל איז דארט וועגן ספ"וו רבי האט איהם געהייסן גאר שטארק אקטיוו אין די חסידות, ער האט מיט זיינע צען פינגער געלאזט בויען א הערליכע ביהמ"ד וואס איז פארענדיגט כלול בהדרו און איז גרייט געווארן ממש ווען ר' יושע העשיל האט איבערגענומען די כתר ההנהגה, יעדע שבת קומט פאר טישן ווי צענדליגע ?יודן זענען זיך וועכענטליך משתתף, זיינע חסידים זענען גאר שטארק פאר אים און זענען גרייט צו גיין אין פייער פאר זיין כבוד, בשעת ווען אנדערע פרובירן צו אונטערלייגן פיסלעך און שטיינער אין וועג אז די חסידות זאל נישט וואקסן און נישט האבן קיין פולקאמע קיום
קיינער שטערט איהם נישט, פארקערט זיין נעפיו האלט אין איין שיקן מענטשען דארט פאר א תפילה אדער טיש, ער האט ברבים גערעדט פון דעם אויך כמה פעמים, עס זענען שוין אזעלעכע וואס זענען שוין מער דארט ווי אין ספ"וו, ס'איז דאך למעשה מער ענדליך אהן קיין שינויים... אויך א געהעריגע רבי'סטווע וכו'

לגבי אינטער לייגען שטיינער, אמת. רבי יושע'ס קינדער האבן געלייגט און כעווארפען אסאך שטיינער אבער לא עלתה זממם בידם
האדמו"ר ר' בערל איז היינט ראחמיסטריווקא רבי פון לעיקוואד, ער איז פון אייביג אן געווען דער וואס האט אויפגעטרעטן ביי אלע ראחמיסטריווקא מעמדים און מסיבות, ער פלעגט ארומגיין באזוכן ביי די מוסדות, ער איז א גוטע רעדנער און שטארקע כאראקטער אין די צייט וואס זיין עלטערע ברודער ר' דוד משה איז א שטילע און שוואכע רעדנער

ער פירט היינט אן מיט זיין גרויסע ביהמ"ד אין לעיקוואד, ער פארמאגט מוסדות אין שטאט, און עווענטואל וועט פאררעכנט ווערן אלס א גרויסע רבי מיט פולע חסידים

האדמו"ר ר' ישעי' משולם זוסיא איז צום ערשט געווען ראחמיסטריווקא רבי אין לינדן, ער האט איבערגענומען א שיין ביהמ"ד מיט א גרויסע ציבור וואס האבן אים געוואלט און האבן אונטערגעשריבן א כתב הכתרה נישט אמת אז ער זאל איבערנעמען און ווערן ראחמיסטריווקא רבי אין לינדן

גלייך פון אנהייב זענען ארויפגעקומען פארשידענע פראבלעמען אויפן טיש נאכדעם וואס זיי יונגערע ברודער ר' יעקב יוסף וואוינט שוין אין לינדן פאר עטליכע יאר נאכנישט געהאט א הויז בכלל ווען מען האט אויפגענומען רבי זושא אלץ רב און די מצב וואלט נישט גוט געווען אויב ער בלייבט פירן אין שטאט און לאזט זיין ברודער אויפן וואסער, דערפאר האט ער למען השלום אוועקגעמופט קיינמאל נישט אהין געמופט פון שטאט און אפגעזאגט די רבנות, די ביהמ"ד איז אריינגעגאנגן אונטער די הנהגה פון ר' דוד משה

שפעטער איז ער אויפגענומען געווארן אלס ראחמיסטריווקא רבי פון וומסב"ג, ווי עס שיינט האט ער א שיינע פאר א ריזיגע עולם פון ב"פ ועוד מקומות זענען זיינע חסידים און פארן אהין כסדר חסידים ומעריצים און שטאט, א שיין ביהמ"ד איז פארענדיגט געווארן און ער פירט טישן יעדע וואך, די חסידות ליגט אין שווערע חובות, דאס איז אין צוגאב וואס ער אליין איז אין חובות די לעצטע צענדליג יארן

האדמו"ר ר' יעקב יוסף איז היינט ראחמיסטריווקא רבי אין לינדן, נאכדעם וואס די גרויסע ביהמ"ד אין שטאט איז אריין תחת ההנגה פון ר' דוד משה האט ער אויפגעמאכט א אייגן בית המדרשל אונטער זיין הויז, ער האט געעפענט די ערשטע שבת נאך די שבעה, לאנג פאר זיין ברודער האט באקומען די שטיבל עטליכע יודן זענען זיך משתתף ביי זיינע תפילות און טישן, ער האט גראדע א שיינע ציבור לפי ערך, עכ"פ מער פון "עטליכע" ער ווערט אנגעקוקט ביי חסידי ראחמיסטריווקא אלס גרויסע רחמנות נאכדעם וואס ער איז אלע יארן געווען אראפגעקוקט און נאך זיין טאטענ'ס פטירה איז ער געקומען פארלאנגן רעביסטעווע

האדמו"ר ר' מנחם נחום איז האדמו"ר מראחמיסטריווקא אוקענוויין, ער פירט א קליין ביהמ"ד און האט גאר ווייניג חסידים, אין די געגנט איז פארהאן גאר אסאך בתי מדרשים און ווינציג זענען אינטערעסירט צו אריינפאלן אין א חסידות, צוליב דעם איז ער היבש אויסגעשפילט גראדע נישט, ער איז זייער א געשמאקע מענטש א שיינע רעדנער און בעל תפלה און זיך געבויעט א שיינע ווינקעל

אין די פארגאנגענהייט איז ער געווען גאר שטארק אקטיוו אין ראחמיסטריווקא, ער איז געווען געווען פון די הויכע שישקעס, דערפאר האט ער מעריצים וואס שטייען אים צו די האנט

האדמו"ר ר' יעקב יוסף איז היינט ראחמיסטריווקא רבי אין ספרינג וואלי, די רבי איז א באקאנטע ערליכע יוד וואס איז פון אייביג אן געווען א משפיע און האט אלס געהאט א אפענע אויער פאר א צווייטן, די רבי איז א צוריקגעצויגענע מענטש ווען עס קומט צו פירן רעביסטעווע, ער וועט זיך שטעאנדיג באהאלטן און אנטלויפן פון רעביסטעווע.

זייענדיג אין מאנסי האט ער מיט די צייט באקומען שטארקע מעריצים צווישן די ראחמיסטריווקא עולם וואס האבן געפלאנט אז ער זאל זיין דער וואס נעמט איבער די ראחמיטריווקא הנהגה אין מאנסי

ווי עס האט זיך אויסגעשטעלט איז ער גענצליך אנטלאפן דערפון און ער גייט ארום כאחד האדם אן קיין גבאי, און ער איז געבליבן אין זיין שווער'ס ביהמ"ד, איין זאך טוט ער אלס רבי אז ער נעמט קוויטלעך, חוץ פון דעם פירט ער זיך ווי א פשוטע יוד
 
די ביסט זיך סותר
אין ב"פ זאגסטו אז עס געהערט פאר יד עסקן און נישט די רבי איז פארוואס איז מאנסי אנדרעש
איך האב נישט געזאגט אז עס קומט אזוי, איך זאג די טרויעריגע פאקט
 
@א איד יישר כח פארן קאמעטירן און פאררעכטן מיינע טעותים

לגבי ראחמיסטריווקא מאנסי און ספרינג וואלי-יישר כח פארן בעסער ארויסברענגן מיינע ווערטער!

בחיו פון הרה"ק מראחמיסטריווקא האט ר' יושע העשיל שוין געהאט גאר אסאך שטארקע שונאים וואס האבן אים געוואלט זען ארויס פון ראחמיסטריווקא, טראץ דעם וואס זיין טאטע האט אים גאר שטארק פרובירט צו אינוואלוו"ן אין די קהילה אין מאנסי, ער האט האט וויסטע שונאים ווארשיינליך צוליב דעם וואס ער וואוינט אין סקווירא (ווי באקאנט הערשט נישט צו א גרויסע נאנטשאפט צווישן אסאך חסידי ראחמסטריווקא מיט סקווירא... מילד גערעדט...)

ספרינג וואלי שטיצער האבן יא אונטערגעלייגט שטיינער און פרובירט צו שטערן די גאנצע רעביסטעווע פון צושטאנד קומען, זיי האבן געמאכט טעלעפאון רופן צו געוויסע וואס האבן זיך באטייליגט ביים טיש, אין ספרינג וואלי ביהמ"ד איז מען כסדר פארנומען בארעדן און טראכטן פלענער וויאזוי צו שטערן מאנסי פון ווייטער אנגיין, אבער ב"ה אן ערפאלג!

ספרינג וואלי אליין איז א גרויסע סקווירא חסיד, ער פלעגט זיין אין סקווירא כאטש צוויי מאל א חודש, אפי' זינט ער האט איבערגענומען די רעביסטעווע ביי זיין שווער אין ביהמ"ד איז ער שוין כמה פעמים געווען ביי סקווירא רבי פריוואט פאר שעות און זיך דורכגערעדט זיינע ענינים, ער שטיצט שטארק ר' יושע העשיל, און ער האט נישט געלאזט זיינע מענטשן עפענען א ישיבה וועגן ר' יושע העשיל עפענט
 
די רעזולטאטן זענען איבריג צו ציטירן אז די קהילה איז געבליבן די זעלבע ווי בעפאר, יעדער איז געבליבן אין די אנגעזעצטע מקום, גארנישט האט זיך געטוישט, סך הכל האט ר' אברהם דוב באקומען א רעבישע בענקל ווען זיין איידעם זיצט אין די זייט פון אים...
קודם כל, ר' אברהם דוב האט שוין געהאט די בענקל בחייו פון הרה''ק מ'ראחמיסטריווקא ז''ל
און ס'איז בכלל נישט געבליבן די זעלבע!
וויפיל אידן פלעגן דאווענען דארט יו''ט ווען הרה''ק מ'ראחמיסטריווקא ז''ל האט נאך געלעבט?
וואס הייסט די זעלבע? די טישן פרייטאגס צו נאכטס זענען געווען אפי' האלב פון די עולם?
וואס הייסט די זעלבע? אז מ'האט ציגעבועט צום בית מדרש א גרויסע חלק?
 
נאר קלאר צו שטעלן:
איך האב ח''ו גארנישט קעגן ר' יושע העשיל!
און איך בין בכלל נישט קיין ראחמיסטריווקא חסיד

נאר אין אנהייב האבן געוויסע פראבירט צו פארקויפן וכו', בין איך דעמאלטס געגאנגען, און זיך נאכגעפרעגט ביי ראחמיסטריווקא חסידים פון מאנסי, און זיי האבן מיך פשוט געלאזט וויסן די אמת
 
וואו קען מען באקומען אזא רבנישע/רבישע קאלקולעיטאר אריינפראגראמירט מיט עקסעל ספרעדשיעטס מיטצוהאלטן א יעדע פון די רעבעס/רבנים האבן זיך משדך געווען צווישן זיך און יעדער וויפיל קינדער/אייניקלעך, בתי מדרשים/ מוסדות/טישן און אלעס ארום?
נעה, בכלל נישט וויכטיג, כ'האב בעסערס וואס צו טוהן
 
א שאד אז קאווע שטיבל איז פארמאכט. אוי האט צפת צעלייגט בעל דרשן, און אויפגעוויזן יעדן זיינע שקרים איבער ר' יהושע העשיל. קען איינער אריבערברענגען וואס ער האט געשריבן דארט?
 
צפת איז נישט געווען קיין רחמיסטריווקער, אבער ער האט גוט ארויסגעהאט דעם בילד, און וואס ער האט געשריבן איז געווען 100% אמת. סאיז נאר א שאד אז מען קען שוין נישט ליינען זיינע זאכן. ער האט צעמאלן בעל-דרשן.
 
Back
Top