Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oh my goodness
די שרייבער איז שמואל שלמה טעלערס זוהן
סאטמאר, ציונים? ח"ו........
ס'איז נישט אזא גרויסע חידוש, ווייל די מאגאזין איז באקאנט מיט אירע הויעך'שטאקיגע טפשות, מוח'שווענקעריי, שוואנצנות, וכו'
שמואל שלמה ‘ס זוהן שרייבט פאר די זאלי‘ס?
ער שרייבט ווי מען צאלט, מאמענט, טועמיה, בחצרות…
דו זעהסט טאקע נישט קיין פראבלעם?WTF ווילסטו??? אנטשולדיגט, אבער איך זעה גארנישט שלעכט דא. אפשר ביסטו מסביר?
ביז זי איז אנגעקומען צו דער דאזיגער הויז און זיך באקענט מיט אמת'ע אידן, האט זי געקלערט אז דער חילוק צווישן איר און די שווארצע איז אין קאליר און מהות: בעת דער בן חם איז א שקלאף אין די בלוט, און קיין שום באפרייאונג און בירגער רעכטן קענען דאס נישט ענדערן אין אים, איז זי, אלס ווייסע, פריי צו טון וואס זי האלט פאר ריכטיג אן קיין בעל הבית אויף איר קאפ.
פאר סאם ריזען האט זיך עפעס אריינגעגעסן אין די חינוך סיסטעם אז חם האט א שייכות צו שווארץ, און די בני אפריקא זענען בני חם,
די ערשטע הודעה איז װעגן דער שרײבער/קע'ס ראסיזם. די צװײטע איז װעגן דער אנדערער נארישער שרײבער "יאזעפאװיטש" װאס מאכט אװעק אלע מצוינים בחורים און אלע מצוינים ישיבות װײל סאטמאר רז"ל דערזעט זיך מיטאמאל מיט צופיל אלטע בחורים אין סטאָק. ס'טײטש זײ קענען נישט גענוג שנעל פטור װערן פון די אלטע סחורה אבער מוזן, מוזן זײ האבן א ישיבה אזױ גרױס, אדער נאך גרעסער, װי ר' אהרן'ס.WTF ווילסטו??? אנטשולדיגט, אבער איך זעה גארנישט שלעכט דא. אפשר ביסטו מסביר?
בין איך חסר דעה אדער זענט עטץ? איינער פון ענק האט שוין אמאל געליינט א מעשה ביכל??? געוואטשט א מאווי??? עטץ פארשטייצט וואס א געבאקענע מעשה איז? א שרייבער וואס האט א כאראקטער א רעפיסט אין די מעשה ווערט נאך נישט קיין רעפיסט. יא, דער כאראקטער אין די מעשה איז bigoted, נו, איז וואס? איך שפיר באמת דום צו דארפן מסביר זיין פשוטע זאכן דא.די ערשטע הודעה איז װעגן דער שרײבער\קע'ס ראסיזם. די צװײטע איז װעגן דער אנדערער נארישער שרײבער "יאזעפאװיטש" װאס מאכט אװעק אלע מצוינים בחורים און אלע מצוינים ישיבות װײל סאטמאר רז"ל דערזעט זיך מיטאמאל מיט צופיהל אלטע בחורים אין סטאָק. ס'טײטש זײ קענען נישט גענוג שנעל פטור װערן פון די אלטע סחורה אבער מוזן, מוזן זײ האבן א ישיבה אזױ גרױס אדער נאך גרעסער װי ר' אהרן'ס.
וחוץ מזה דערקענט זיך אז דער שרײבער האט אביסל אַן אומאײנגעהאלטענער לשון; אביסל בחוריש.
ס'איז דאך נישט אמת. סאטמאר רז"ל הײנט נעמט נישט ארײן בחורים װאס האבן נישט אטטענדעד זײערע חדרים און ישיבות פון קינדערגארטן אָן. און מגידי שיעורים נעמען זײ אזעלכע װאס רוב תלמידים, זײערע אײגענע בחורים רעדט מען דא, פארשטײען נישט רוב פון די שיעורים אזש אפי' יושע נחמן בערגער'ס ישיבה איז שױן פיהל בעסער װי זײער'ס. א בינוני װעט אסאך מער מצליח זײן אין א ישיבה װאו די מגידי שיעורים קענען זיך אראפלאזן צו יעדן אין די כיתה.
דו האסט נישט געליינט דעם פולע ארטיקל, די ארטיקל דרייט קיינמאל נישט צוריק די נערעטיוו, עס זאגט פשוט אז אפילו א ווייסע גוי וואס איז נישט "געמאכט צו זיין פארשקלאפט" קומט אויך נישט צו צו א איד.בין איך חסר דעה אדער זענט עטץ? איינער פון ענק האט שוין אמאל געליינט א מעשה ביכל??? געוואטשט א מאווי??? עטץ פארשטייצט וואס א געבאקענע מעשה איז? א שרייבער וואס האט א כאראקטער א רעפיסט אין די מעשה ווערט נאך נישט קיין רעפיסט. יא, דער כאראקטער אין די מעשה איז bigoted, נו, איז וואס? איך שפיר באמת דום צו דארפן מסביר זיין פשוטע זאכן דא.
אנטשולדיגט, אבער די bigotry קעגן חסידים איז דא באלד ערגער פון דאס אין די מעשה. יעזוס קרייסט!
ס'פעהלט נישט אױס זיך אױסצודרוקן אזױ שארף קעגן אונז.בין איך חסר דעה אדער זענט עטץ? איינער פון ענק האט שוין אמאל געליינט א מעשה ביכל??? געוואטשט א מאווי??? עטץ פארשטייצט וואס א געבאקענע מעשה איז? א שרייבער וואס האט א כאראקטער א רעפיסט אין די מעשה ווערט נאך נישט קיין רעפיסט. יא, דער כאראקטער אין די מעשה איז bigoted, נו, איז וואס? איך שפיר באמת דום צו דארפן מסביר זיין פשוטע זאכן דא.
אנטשולדיגט, אבער די bigotry קעגן חסידים איז דא באלד ערגער פון דאס אין די מעשה. יעזוס קרייסט!
דו האסט נישט געליינט דעם פולע ארטיקל, די ארטיקל דרייט קיינמאל נישט צוריק די נערעטיוו, עס זאגט פשוט אז אפילו א ווייסע גוי וואס איז נישט "געמאכט צו זיין פארשקלאפט" קומט אויך נישט צו צו א איד.
כ'ווייס נישט... כ'פרוביר נאכאמאל, לאמיר זען. איך האב טאקע נישט געליינט צו גאנצע ארטיקל אבער עס קוקט אויס זייער פשוט. איך דארף מיר מסביר זיין?ס'פעהלט נישט אױס זיך אױסצודרוקן אזױ שארף קעגן אונז.
דאס איז נישט סתם באשאפן א כאראקטער װאס איז בּיגאָטעד און אױך בין איך נישט ביגאטעד קעגן חסידישע אדער הײמישע ליטעראטור אַבּי. דאס זענען די שרײבער\קע'ס השקפות און מײנונגען ארײנגעלײגט אין די מױל פון א כאראקטער. דאס זענען צושטארקע סטײטמענטס צומאכן אָהן קװאליפײַען און קלארשטעלן אז די שרײבער\קע האלט אװדאי נישט אזױ, דורכ'ן לדוג' האבן א צװײטע כאראקטער אדער לילי אלײנס, קאַנטערן אירע פריערדיגע, ראסיסטישע סטײטמענט, אין א פאראגראף נאכדעם אדער כאטש אױפן זעלבן בלאט צו אין דעם זעלבן נומער כאטשיג. די ארטיקל טוהט דאס נישט.
נאר לײדער, אז די הײמישע ליטעראטור צענזורירט זיך אזױ שטארק, סײ אין בּרעדטה סײ אין טיפקײט, שליסט זי דורכדעם אױס אזױפיהל געלונגענע דענקער און טױגליכע שרײבער פון זײער מארקעט און במילא האט זײערע ליטעראטור אַזאַ פנים. א ערנסטער שרייבער וואלט זיך געדארפט שעמען צושרייבן פאר אזוינע ביליגע פאמפלעטן און ניוז פײפערס. ס'ברענגט אראפ זייער כבוד.
כ'מײן, דעי משוגעת אז יעדע חסידות מוז האבן א אײגענע װעכענטליכע צײטונג אדער מאגאזין איז דאך שױן באלד אזױ לעכערליך װי טראָמפּ'ס TRUTH SOCIAL. א מידיא אַאוּטלעט װאס איז אַסאָשיאײטעד מיט גאװערנמענט איז א רעצעפט פאר קארופציע און סקאנדאל.
אפענער האקט ארײן לענײן.