סאטמאר מהר"א שליט"א

הק' לייביש שרייבער

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
אפר. 12, 2024
מעסעדזשעס
731
רעאקציע ראטע
1,775
סאטמאר'ע נייעס 🌴
*זונטאג פרשת אמור 'בצל הקודש' פון כ''ק רבינו הגה''ק שליט''א*

רבינו שליט"א האט געדאווענט שחרית בהיכל המתיבתא סניף קדושת יואל.
נאכן דאווענען האט דער רבי פארגעלערנט דעם טעגליכן תהילים שיעור אויף קאפיטל כ' פסוק א', דערנאך זענען די תלמידי הישיבה אריבער שלום נעמען פון רבינו שליט"א לקראת הזמן החדש.

נאכמיטאג איז רבינו שליט''א ארויף בהיכל הישיבה סניף דברי יואל ווי דער רבי האט געלערנט מיט א חברותא מתלמידי הישיבה בחדרו הפרטי, און ארום 6:20 האט דער רבי געדאווענט מנחה אין ישיבה.

נאכמיטאג ארום 7:15 איז דער רבי אריבער אין בית החיים ווי דער רבי האט זיך משתתף געווען ביי די לויה פון האשה החשובה והישישה אלמנת הרה"ח ר' יוסף מרדכי כהנא ע"ה.

זמני כניסה בקו''פ איז געווען פון ארום 8:00 ביז 12:00 אזייגער אויפדערנאכט, בביתו נאוה קודש אויף איהעל קט.

רבינו שליט''א האט געליינט תנאים אין די תנאים זאל בביתו נאוה קודש פון די מחותנים הרה"ח ר' יצחק אייזיק פאוועל הי"ו (מאנסי) - הרה"ח ר' שמואל יודא שטיין הי"ו.

דער רבי האט געדאווענט מעריב ארום 9:45 און געציילט ספירה פארן עמוד, און דערנאך ווייטער ממשיך געווען אויפנעמען דעם ציבור.

*מאנטאג פרשת אמור*

אינדערפרי איידער תפילת שחרית איז פארגעקומען א ברית לבן הנולד אצל ר' יחזקאל שרגא מערץ הי"ו, ווי דער רבי איז געווען סנדק ומוהל.

רבינו שליט''א האט געדאווענט שחרית בהיכל המתיבתא סניף דברי יואל. פארן דאווענען האט דער רבי געלייגט תפילין פאר די בר מצוה בחורים.
ב"ר אהרן צבי האלענדער הי"ו.
ב"ר יואל אליעזר בלוישטיין הי"ו.
ב"ר יואל בר"ד פריעדלענדער הי"ו.
מען האט געזאגט תחנון צוליב דעם יום המר והנמהר ה' אייר כהוראת רביה"ק זיע''א.
ביים ליינען איז דער רבי געגאנגען הגבה.

נאכן דאווענען האט דער רבי פארגעלערנט דעם טעגליכן תהילים שיעור אויף קאפיטל כ' פסוק ב', דערנאך זענען די תלמידי הישיבה אריבער שלום נעמען פון רבינו שליט"א לקראת זמן החדש, און עס איז פארגעקומען א לחיים מיט די בר מצוה בחורים בחדרו הפרטי.

נאכמיטאג איז רבינו שליט''א ארויף בהיכל הישיבה סניף קדושת יואל ווי דער רבי האט געלערנט מיט א חברותא מתלמידי הישיבה בחדרו הפרטי. און ארום 6:20 האט דער רבי געדאווענט מנחה אין ישיבה.

זמני כניסה בקו''פ איז געווען פון ארום 9:00 ביז 12:30 אויפדערנאכט, בביתו נאוה קודש אויף איהעל קט.

רבינו שליט''א האט געליינט תנאים אין די תנאים זאל בביתו נאוה קודש פון די מחותנים הרה"ח ר' משה חיים קאהן הי"ו (ב''פ) - הרה"ח ר' יואל ברא"ל בראך הי"ו.

דערנאך איז דער רבי אריבער צום צווייטן זאל שע"י ביתו נאוה קודש ווי עס איז פארגעקומען א מעמד 'הכרת הטוב' צוגעשטעלט דורך די וועד הפעולה שע"י העדה החרדית פאר די צענדליגער עסקנים און די נגידי קהלתינו הק' וועלכע האבן זיך משתתף געווען בגוף ובממון פאר די 'קיום התורה' קאמפיין שע"י קרן תמכין דאורייתא בנשיאות כ''ק מרן פוסק הדור ומרא דארעא קדישא שליט"א, ווי עס איז פארטיילט געווארן צום דריטן מאל אויף יו''ט פסח אזויפיל ווי נאענט צו צוויי מיליאן שקל פאר קרוב צו צװײ טויזענט משפחות פון די עדה החרדית.

עס האט אויפגעטרעטן דער יו"ר הרה''ג ר' אברהם יעקב יאקאב שליט"א און ארומגערעדט וואס עס מיינט פאר די עניי ארה''ק צו באקומען די חלוקה בדרך כבוד, און די געוואלדיגע זכיה פון מרים זיין די קרן התורה פון די רבנים ומו''ץ פון די עדה החרדית, און אויפגערופן הגאון הגדול דומ"ץ קרית יואל שליט"א וועלכע האט משמיע געווען דעם דבר המעמד איבער די געוואלדיגע זכי' פון קענען שטיצן די בני העדה החרדית, ובפרט די רבנים ודיינים, און באזונדער מפליג געווען בשבח פון ידידו הגאון פוסק הדור שליט"א וועלכער האט מייסד געווען און שטייט אין שפיץ פון די וועד הפעולה מיט אירע אקטיוויטעטן, און איז מרים די כח פון די עדה החרדית לוחם צו זיין קעגן דעם שלטון הרשע בארה"ק.

רבינו שליט''א האט מיט א קורת רוח איבערגעקוקט די ליסטעס פון די אסטראנאמישע פסח חלוקה פון 2 מיליאן שקל, און די קאפיעס פון די טויזענטע טשעקס וואס די קרן האט פארטיילט פאר די צויי טויזענט משפחות, און באזונדער די שיינע תמיכה וואס איז געגעבן געווארן פאר די אריבער הונדערט דייני העדה החרדית, ועל צבאם הגאו"צ חברי הבד"ץ שליט"א.
דערנאך האט דער רבי משמיע געווען דב"ק וברכה פאר די עסקנים, דער רבי האט זיך באצויגן צו די ווערטער פונעם דיין שליט"א, און ממשיך געווען אז די עדה החרדית איז דער יסוד פון יהדות החרדית בעיה"ק ירושלים און קהילתינו הק' איז אייביג געשטאנען צו די רעכטע האנט פון די עדה החרדית און בפרט רבותינו הק' זיע''א האבן זיך ארויסגעשטעלט מיט פייער צו מחזק זיין די עדה החרדית, און ארומגערעדט בשבח פון די עסקנים וואס האבן גענומען אויף זיך א עול צו מחזק זיין די רבנים און חברי הבי''ד ומורי הוראות, און בכלל פאר די גאנצע ציבור דארט וואס זענען זיך מסתופף בצל פון די עדה''ח וועלכע פלאגן זיך צו שפייזן די געבענטשטע משפחות, און נאכגעזאגט פון רביה"ק בעל דברי יואל זיע''א אז מיטן שטיצן די בני ארה"ק איז מען מקיים מצות ישוב ארץ ישראל, און מסיים געווען בברכת קדשו אז די עדה החרדית זאל האבען א קיום און מען זאל עס נישט קענען צעברעכן, און פאר אלע עסקנים און נדבנים.

אויפן וועג ארויס האט דער רבי ווארעם אנגעוואונטשן פאר הרבני הנגיד ר' יצחק אליקים שווארטץ הי"ו וועם דער רבי האט ממנה געווען אלס יו'''ר הנהלה בארה''ב, און פאר העסקן הדגול ר' אהרן יוסף פריעדמאן הי"ו.

דערנאך איז דער רבי צוריק ארויף ממשיך זיין מיט די זמני כניסה.

דער רבי האט געדאווענט מעריב ארום 12:30 און געציילט ספירה פארן עמוד.

▫️ סאטמאר'ע נייעס 🌴 ▫️
 
קודאוס צו ר׳ לייבוש פארן ברענגען סיי די אהרונישע און סיי די זאלונישע נייעס
שנירל 'סאטמאר מהרז״ל חצרות הקודש'
https://kraimel.community.forum/threads/77/
 
איך פיל מיך נישט אין פלאץ ווייל דו האקסט אויף ציונות 😃
דאס איז שוין אן אנדערע מעשה
אבער נוא וואריס. די וועסט זיך נאך אי"ה פילן אין םלאץ דא מיט אנדערע ארטיקלען
 
אויף די נייעס פון חצר הקודש וואטעווער קען מען מגיב זיין אויך? אדער איז עס סתם בליציגע נייעס און געגאנגן ווייטער??
 
דינסטאג פרשת אמור 'בצל הקודש' פון כ''ק רבינו הגה''ק שליט''א*

רבינו שליט''א האט געדאווענט שחרית בהיכל המתיבתא סניף עצי חיים - שיעור ג'. פארן דאווענען האט דער רבי געלייגט תפילין פאר די בר מצוה בחורים.
ב"ר עזריאל יאקאבאוויטש הי"ו.
ב"ר יואל שווארטץ הי"ו.
ב"ר פנחס שלמה פערלמוטער הי"ו.
ב"ר יואל ווייזער הי"ו.

נאכן דאווענען האט דער רבי פארגעלערנט דעם טעגליכן תהילים שיעור אויף קאפיטל כ' פסוק ב', דערנאך זענען די תלמידי הישיבה אריבער שלום נעמען פון רבינו שליט"א לקראת זמן החדש, און עס איז פארגעקומען א לחיים מיט די בר מצוה בחורים בהיכל הביהמ"ד.

נאכמיטאג ארום 5:10 איז דער רבי אנגעקומען בהיכל המתיבתא סניף 'ויואל משה' צום דרשת פתיחת הזמן פאר די אריבער 1,200 תלמידי הישיבה, דער רבי האט צום ערשט געדאווענט מנחה בהיכל הביהמ"ד, און ארום 5:30 אנגעהויבן די דרשת פתיחת הזמן בדברי דרוש ואגדה אויף די וואכעדיגע סדרה, און ארומגערעדט אז מען לערנט יעצט אין ישיבה פרק המפקיד די הלכות פון שומר חינם און שומר שכיר, און שטארק מעורר געווען אויסצוניצן די בחור'ישע יארן בתורה ויראת שמים און זיין א שומר אויף די נשמה און בויען א פעסטע יסוד פאר די גאנצע לעבן, און דערנאך ממשיך געווען מיט הדרכה ומוסר, זיך צושטעלן צו די סדרי הישיבה, גיין אין מקוה יעדן טאג, לערנען ספרי מוסר וחסידות בקביעות, די שיינקייט פון די שבתים אין ישיבה, און איבער די דערהויבענקייט פון סעודת רעוא דרעוין, טוהן חסד איינער מיטן צווייטן, און איבערגע'חזר'ט די תקנה פון רביה"ק מייסד הישיבה זיע''א נישט צו גיין צו חתונות, און שטארק מעורר געווען איבער די תקנה נישט צו דרייוון, און נאכגעזאגט לשונו הק' פון רביה"ק זיע''א וועלכע האט זיך אויסגעדרוקט זייער שארף איבער דעם ענין אז בחורים זאלן נישט דרייוון, און מסיים געווען בדברי חיזוק פאר די בחורים בעניני השקפה וציונות, און די זכי' וואס די בחורים האבן צו לערנען אין די ישיבה פון רביה"ק זיע''א, און דערנאך צוגעענדיגט מיט דברי ברכה. מען האט געענדיגט ארום 6:20.

פארנאכטס איז רבינו שליט''א אריינגעפארן קיין וומסב''ג צו די וועכענטליכע זמני כניסה.
ביים אנקומען קיין וומסב''ג האט דער רבי צום ערשט מנחם אבל געווען משפחת כהנא היושבים ע"פ אמם הישישה ע"ה אלמנת הרה"ח ר' יוסף מרדכי כהנא ע"ה.
דערנאך האט דער רבי מנחם אבל געווען משפחת פעקעטע היושבים ע"פ אביהם הרה"ח הישיש ר' יעקב פעקעטע ע"ה.

זמני כניסה בקו''פ איז געווען פון 8:45 ביז 12:45 אויפדערנאכט, בביתו נאוה קודש אויף היוז סט.

בעת די זמני כניסה זענען אריין בקודש פנימה הנהלת כולל שומרי החומות אפנעמען ברכת הקודש לרגל די בעפארשטייענדע דינער השנתי קומענדיגן דינסטאג בהר פסח שני, דער רבי האט געהערט א באריכט איבער די לעצטערע פעולות און מאציל געווען מברכת קדשו.

דער רבי האט געדאווענט מעריב ארום 11:30 און געציילט ספירה פארן עמוד, און דערנאך ווייטער ממשיך געווען אויפנעמען דעם ציבור.

נאך די זמני כניסה האט דער רבי מנחם אבל געווען הרה"ח ר' יעקב גליק הי"ו ע"פ אחיו הרה"ח הישיש ר' משה גליק ע"ה.
 

בייגעלייגטע פיילס

  • photo_2024-05-15_19-53-12.jpg
    photo_2024-05-15_19-53-12.jpg
    89.5 KB · געזען: 16
  • photo_2024-05-15_19-53-04.jpg
    photo_2024-05-15_19-53-04.jpg
    150.9 KB · געזען: 15
די כסא מלוכה אויף וואס דער רבי שליט"א לאהנט אן זיין הייליגע גוף פארט מיט עים מיט איבעראל ווי ער גייט אדער דאס איז פערצופאל דארט געווען?
 
עס איז דא א באקאנטע שפריך ווארט פון שלמה יענקל ז"ל פאר ר' נתן יוסף איז געווען זיין ראש ישיבה. (ווי באקאנט איז ר' נתן יוסף ז"ל געוועזען א נידעריגער געוויקס און שלמה יענקל ז"ל להיפך) פלעגט ער זאגן ווי די ישבה פון ר' נתן יוסף קומט אן צו מיין ראש ע"כ איז ער מיין ר"י.

ולכן. די ישיבה גייט מיט איבעראל ווי די רבי שליט"א גייט. און אויך איז באקאנט אז די רבי שליט"א איז נאך אלץ געבליבן די ראש ישיבה. נא, פלעכט צוזאם ווייטער די דזשאוק איך ווייס נישט ווי אזוי צו גיין ווייטער.
 
שטארק מעורר געווען איבער די תקנה נישט צו דרייוון, און נאכגעזאגט לשונו הק' פון רביה"ק זיע''א וועלכע האט זיך אויסגעדרוקט זייער שארף איבער דעם ענין אז בחורים זאלן נישט דרייוון
יעצט ווייס איך שוין די מקור פון דעם מנהג, האט מען שוין עפעס געלערנט היינט אויך.
 
יעצט ווייס איך שוין די מקור פון דעם מנהג, האט מען שוין עפעס געלערנט היינט אויך.
די ענין פון בחורים נישט דרייווען דארף באמת נישט קיין מקור, מ'האט דאס נישט געזעהן ביי אבותינו ורבותינו, נישט אין סיגוט און נישט סאטמאר. ביים יטב לב אין ישיבה איז דאס נישט געווען בל יראה בל ימצא...
 
לעצט רעדאגירט:
וואס מיינט דאס אז א זאך "דארף א מקור"? כ'האב אלץ געקענט ביישטיין צו וואוסן ווער ס'איז געוועהן דער חכם אויפצוקומען מיט אזא רענדאם איידיע, דעטס אלל.
 
וואס מיינט דאס אז א זאך "דארף א מקור"? כ'האב אלץ געקענט ביישטיין צו וואוסן ווער ס'איז געוועהן דער חכם אויפצוקומען מיט אזא רענדאם איידיע, דעטס אלל.
מ'קען דען סתם אזוי אנהייבן נייע מנהגים?

לדוגמא א הדלקה אין חו"ל ל"ג בעומר דארף דען נישט א מקור?
 
מ'קען דען סתם אזוי אנהייבן נייע מנהגים?

לדוגמא א הדלקה אין חו"ל ל"ג בעומר דארף דען נישט א מקור?
נאך מער "אין סיגוט האט מען זיך נישט געפירט צו מאכן אן הדלקה". דאס איז אן א"י יו"ט אנשטאט די יו"ט שני של גליות. מתוך דרשות טראגעדיא בישה תשמ"ט אצל מעמד הדלקה וואס די בחורים האבן געמאכט דאן און א בחור האט ל"ע פארלוירן א חלק פון זיין האנט פון אן אביעקט וואס האט געפלאצט אינעם פייער.
 
מ'קען דען סתם אזוי אנהייבן נייע מנהגים?

לדוגמא א הדלקה אין חו"ל ל"ג בעומר דארף דען נישט א מקור?
דו כאפסט ווי קרום די שמועס גייט דא? אויב וועל איך דיר זאגן אז מ'קען וועסטו ווייטער פרעגן וואס איז די מקור, מ'קומט דאך אין ערגעץ נישט אן אזוי.
 
דו כאפסט ווי קרום די שמועס גייט דא? אויב וועל איך דיר זאגן אז מ'קען וועסטו ווייטער פרעגן וואס איז די מקור, מ'קומט דאך אין ערגעץ נישט אן אזוי.
איך האב נאר געקוואוטעט די רבי שליט"א'ס ווערטער וואס ער האט געזאגט אין א דרשה פאר די בחורים יענע יאר. איך ווייס נישט פון קיינע קרומע שמעוסן ח"ו. דא טראלט מען נישט דא האט מען די פרייהייט פון ווארט עניוועי עס פעהלט נישט אויס קיין טראלעריי.
 
Back
Top