וואס אונזערע מחנכים האבן מורא מיר זאלן וויסן

דורש אמת

היימישער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
יולי 30, 2024
מעסעדזשעס
30
רעאקציע ראטע
152
1. גדולי ישראל וואס זענען אנגענומען און פארהייליגט, האבן געגלייבט אין שבתי צבי, און נתן העזתי, אויך לאנג נאכדעם וואס שבתי צבי האט זיך געטויפט צו איסלאם און לאנג נאך זייער טויט.

2. דער בעש״ט און ר׳ פנחס׳ל קאריצער זענען דורכגעגאנגען שווערע נסיונות וועגן זיך שמד׳ן

3. דער באוואוסטער גאון און משכיל שלמה יודא ראפפאפארט איז געווען אן איידעם ביים קצות החושן, איז געווארן גע׳רודפ׳ט אין טארנאפאל דורך די חסידים און ר׳ שלמה קלוגער, וואס האבן גע׳טענה׳ט אז ער האט געשריבן זלזולים אקעגן די בבל׳ישע אמוראים, אז ער שעלט מיט גראבע ניבול פה, אז ער האט פארשפארט חסידישע בתי מדרשים, אז ביי אים אין שטוב האט מען געגעסן אין א תענית, אז זיינע טעכטער באזוכן דעם גוי׳שן טיאטער, און ווער האט זיך אנגענומען פאר אים און באשיצט פון די קנאי׳שע פיילן? דער שארפער שונא פון חסידות רבי יוסף פערל און ווער נאך?… דער הייליגער חתם סופר!

4. רוב מענטשן אין לובלין האבן געלאכט פונ׳ם חוזה און אפילו אויפ׳ן טויטן בעט איז אריינגעקומען איינער צו שפעטן פון אים...

5. יונגערהייט - ביים צדיק רבי ר׳ מיילעך, האט דער חוזה פרובירט זיך צו נעמען דאס לעבן. כל ימיו האט ער נישט געקענט מוחל זיין ר׳ זאלקא צאנזער פאר׳ן אים אפהאלטן דערפון. לויט די השערה פון פראפעסאר דוד אסף, האט ער ביי די זיבעציג זיך ארויסגעווארפן פון פענסטער און שיעור נישט דער׳הרג׳עט געווארן


וכל המוסיף הרי זה משובח…
 
@דורש אמת איך האב זייער הנאה פון דיינע ידיעות, און איך וואלט נאכמער הנאה געהאט אויב דו צייכנסט צו מקורות צו דיינע ווערטער
 
1. נאך וואס שבתי צבי האט זיך געטויפט צום איסלאם, זענען נישט געווען קיין גדולי-ישראל אויף זיין זייט. אפשר געציילטע תלמידי-חכמים, אבער לגמרי נישט גדולי ישראל.

2. מאן יימר? - דו האסט מקורות איבער וואס דו האסט געשריבן אויפן בעש"ט און ר' פנחס'ל קאריצער? - אדער איז דאס גלאט ארויסגעזויגן פון פינגער?

4. מקור?

5. דאס זענען די דברים פון דוד אסף. דו קענסט אבער נישט דוד אסף פערזענליך און דו ווייסט נישט אז ער קען רואיגערהייט שרייבן ליגנט, אדער פארדעקן פאקטן.
 
1. נאך וואס שבתי צבי האט זיך געטויפט צום איסלאם, זענען נישט געווען קיין גדולי-ישראל אויף זיין זייט. אפשר געציילטע תלמידי-חכמים, אבער לגמרי נישט גדולי ישראל.
ר' יהונתן אייבשיץ (איך ווייס וואס דיין ענטפער גייט זיין, אבער די ראיות דערצו זענען אומפארלייקנבאר)
 
איך האב אמאל געליינט (ביי דוד אסף?) איבער די באקאנטע שבת ביינאכט ביים קאצקע'ר וואס האט שאקירט די חסידים און וואס דערנאך האט ער זיך פארשפארט ביז סוף פון זיין לעבן.
לויט פארשידענע ווערסיעס האט ער דערקלערט אז לית דין וליתר דיין/פארויכערט א לולקע/אויסגעלאשן די ליכט/אויסגעטון דאס קאפל.

קען איינער אויסקלארן איבער וואס איז פארגעגאנגען דארט?
 
לעצט רעדאגירט:
ר' יהונתן אייבשיץ (איך ווייס וואס דיין ענטפער גייט זיין, אבער די ראיות דערצו זענען אומפארלייקנבאר)
לאמיר אננעמען די דעה אז ער איז געווען פארכאפט. לכולי עלמא איז דאס געקומען מחוסר ידיעה. ער האט זיך אריינגעלייגט בעולם הקבלה און געלערנט ספרי קבלה מתלמידי ש"ץ, נישט וואוסנדיג פונקטליך וואס ווען וואו. רבי יעקב עמדין איז דאך געווען אויסגעקאכט אין די זאכן, האט ער דערקענט אז דאס קומט פון ש"ץ, און זייענדיג א מלמד חובה אויף יעדן איינעם אין דעם ענין (אין צוגאב פון א פריוואטער סכסוך וואס ער האט געהאט מיט אים אויף א רבנות), האט ער געהאלטן אז דאס איז בזדון און נישט בשוגג, האט ער ארויסגעשטארעמט קעגן אים.

דאס זענען דברים פשוטים וואס מען קען נישט פארלייקענען.

איך האב אמאל געליינט (ביי דוד אסף?) איבער די באקאנטע שבת ביינאכט ביים קאצקע'ר וואס האט שאקירט די חסידים און וואס דערנאך האט ער זיך פארשפארט ביז סוף פון זיין לעבן.
לויט פארשידענע ווערסיעס האט ער דערקלערט אז לית דין וליתר דיין/ אראפגעווארפן די כוס קידוש/אויסגעלאשן די ליכט/אויסגעטון דאס קאפל.

קען איינער אויסקלארן איבער וואס איז פארגעגאנגען דארט?

דאס שרייבט דוד אסף נאך פון די משכילים, וואס האבן אזוי געשריבן בימים ההם. האב איך שוין פון פריער מקדים געווען, ווי פאלגענד:

דו קענסט אבער נישט דוד אסף פערזענליך און דו ווייסט נישט אז ער קען רואיגערהייט שרייבן ליגנט, אדער פארדעקן פאקטן.
 
אין אלגעמיין, סיי ביי די ידיעות און סיי ביי עניטינג וואס אונזערע רבי'ס און מחנכים ווילן אונז נישט אויסלערנען, קומט פון א פשוט'ע ארט, וואס כ'האב שוין אמאל ערקלערט דא - כ'געדענק נישט וואו - אז אונזער אידישקייט איז געבויט אויף א סיסטעם. א סיסטעם האט מעלות און חסרונות, און איז געבויט אז פאר 50% פון סאסייעטי זאל עס זיין גענוג גוט, פאר 25% פעלערהאפטיג (אויף פארשידענע לעוולס) און פאר 50% זאל עס זיין טו מאטש (כנ"ל). ווי ג'האב געשריבן דארט, קומט עס פון עצלות און חוסר יכולת צו זיין אן עכטער נושא בעול אין הנהגת הדור. אבער דאס איז די מציאות.

פאקט: אויב ווייסטו פון קרעמל, קענסטו הענדלען די פאקט אז דער הייליגער קאצקער איז א דמות וואס האט קוועסטשנמארקס. די סיסטעם האט מחליט געווען, פאר די צוואנציג פראצענט וואס קענען הענדלען דעם פאקט איז מיר נישט ווערט צו צעמישן די איבריגע 50% (די אנדערע דרייסיג גייט עניוועי ווערן צעמישט זה בכה וזה בכה).

נעמט אייך דאס אריין אין קאפ און רוב פון די טענות אויף די סיסטעם ווערט פארוואסערט...
 
לאמיר אננעמען די דעה אז ער איז געווען פארכאפט. לכולי עלמא איז דאס געקומען מחוסר ידיעה. ער האט זיך אריינגעלייגט בעולם הקבלה און געלערנט ספרי קבלה מתלמידי ש"ץ, נישט וואוסנדיג פונקטליך וואס ווען וואו. רבי יעקב עמדין איז דאך געווען אויסגעקאכט אין די זאכן, האט ער דערקענט אז דאס קומט פון ש"ץ, און זייענדיג א מלמד חובה אויף יעדן איינעם אין דעם ענין (אין צוגאב פון א פריוואטער סכסוך וואס ער האט געהאט מיט אים אויף א רבנות), האט ער געהאלטן אז דאס איז בזדון און נישט בשוגג, האט ער ארויסגעשטארעמט קעגן אים.

דאס זענען דברים פשוטים וואס מען קען נישט פארלייקענען.
ביסט ווייט נישט גערעכט און אומוויסנד איבער די פרשה, אבער דאס צו איבערצייגן פאדערט לכאורה א גאנצע ארטיקל וואס וועט נאכקומען ביום מן הימים.
 
די מקור פון נאמבער 5 וואס @דורש אמת שרייבט איבער די חוזה אין ליז'ענסק איז פון ספר "נפלאות הרבי" פון ר' משה מנחם וולדן וואס איז ארויסגעקומען אין 1910
 

בייגעלייגטע פיילס

  • Screenshot_20240827_235208_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20240827_235208_Samsung Notes.jpg
    628.2 KB · געזען: 85
איך האב אמאל געליינט (ביי דוד אסף?) איבער די באקאנטע שבת ביינאכט ביים קאצקע'ר וואס האט שאקירט די חסידים און וואס דערנאך האט ער זיך פארשפארט ביז סוף פון זיין לעבן.
לויט פארשידענע ווערסיעס האט ער דערקלערט אז לית דין וליתר דיין/פארויכערט א לולקע/אויסגעלאשן די ליכט/אויסגעטון דאס קאפל.

קען איינער אויסקלארן איבער וואס איז פארגעגאנגען דארט?
עס איז מיך זייער שווער צו גלייבן די זאכן, (על אף איך האב שוין געשריבן, אז איך האלט, אז מ'דארף, ווייטער אן האלטן, די האלטע מחלוקת'ן, און איך שטאם פון די גאליצייאנע קרייזן, וואס פארשיסחא ותלמידיו זענען מוקצה), ווייל די אבני נזר, איז געווארן א איידעם ביי די קאצקער אין יענע יאהרן, און ער ברענגט אסאך אראפ פון זיין שווער, און אזוי אויך ר' איטשע מאיר ווארשע'ווער איז וויטער געקומען צו פארן, און זיי זענען געווען גדולי עולם, מילא קען איך עס נישט גלייבן.
תפלה שלא בזמנה שארפקייט שלא לצורל אא"א די אנדערע טענות וואס מ'האט געזאגט יא, דאס נישט.
 
נאך א מורא'דיג שטיקל וואס ער ברענגט אין ספר נפלאות הרבי איבער די חוזה:
 

בייגעלייגטע פיילס

  • Screenshot_20240828_004749_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20240828_004749_Samsung Notes.jpg
    162.1 KB · געזען: 79
עס איז מיך זייער שווער צו גלייבן די זאכן, (על אף איך האב שוין געשריבן, אז איך האלט, אז מ'דארף, ווייטער אן האלטן, די האלטע מחלוקת'ן, און איך שטאם פון די גאליצייאנע קרייזן, וואס פארשיסחא ותלמידיו זענען מוקצה), ווייל די אבני נזר, איז געווארן א איידעם ביי די קאצקער אין יענע יאהרן, און ער ברענגט אסאך אראפ פון זיין שווער, און אזוי אויך ר' איטשע מאיר ווארשע'ווער איז וויטער געקומען צו פארן, און זיי זענען געווען גדולי עולם, מילא קען איך עס נישט גלייבן.
תפלה שלא בזמנה שארפקייט שלא לצורל אא"א די אנדערע טענות וואס מ'האט געזאגט יא, דאס נישט.
דו וועסט זיכער וויסן פון די אימרא וואס א גרויסער חסיד'ישער רבי האט געזאגט עטליכע יאר צוריק ביים טיש "עס ווערט געברענגט אין שפת אמת, נישט דער שפת אמת פון רבי ליבוש ברעזאנער, נאר דער שפת אמת הקדמון". ודוק...
 
דו וועסט זיכער וויסן פון די אימרא וואס א גרויסער חסיד'ישער רבי האט געזאגט עטליכע יאר צוריק ביים טיש "עס ווערט געברענגט אין שפת אמת, נישט דער שפת אמת פון רבי ליבוש ברעזאנער, נאר דער שפת אמת הקדמון". ודוק...
א וודאי ווייס איך, יאך בין נישט קיין מינהארעטץ.
 
לעצט רעדאגירט:
מה הפשט?
 
Back
Top