- זיך איינגעשריבן
- סעפ. 14, 2024
- מעסעדזשעס
- 235
- רעאקציע ראטע
- 1,875
- פונקטן
- 223
מען זאגט א ווערטל, דער בודד איז א נודד! אן אפגעזינדערטער מענטש וואנדערט. נעמליך דאס איז דער פסיכאלאגיע פארוואס א מענטש זאל נישט קענען איינזיצן אויף איין פלאץ, עס איז אים נישט גוט מיט א קביעות'דיגער געזעלשאפט, ער וועט ליבערש נעמען די ווארימקייט פון אן ערשטע באגעגעניש מיט א געזעלשאפט איידער ער ווערט פארכאפט אין די קלוען פון די ארטיגע געזעלשאפטליכער נעץ.
אנדערש ווי דער מענטש וואס קען זעהן א תכלית אין א לעבן פון רעאליטעט, איז דער וואנדערער שוין אפגעמיטשעט פון דער רעאליטעט, זיינע פראבלעמען קענען נישט אריין שטימען אין א פיר קאנטיגער געזעלשאפט, אלס וואס ער דארף איז דער שאלעכטץ פון געזעלשאפט, איידער מען ווערט אריין געגראבן אינעם געזעלשאפטליכער רעאליטעט, א טועמיה, א נאסטאלגיע, און איידער וואו וואס ווען איז ער שוין ווייטער.
אז מיר זיכן א סימבאלישער וואנדערער אין די מקורות קען מען תיכף וועלן קין, ער איז פארשאלטן געווארן מיט נע ונד. נאר אנדערש ווי קין איז אונזער וואנדערער נישט אין גלות אוועק פון היים, נאר דאס וואנדערשאפט גופא איז זיין היים. אויך אברהם וואס האט בפועל געוואנדערט ממקום למקום איז נישט אונזער טיפישער וואנדערער, ער איז געווען א שבט פירער, א קאלאניזירער אם תרצה, מיט חזיונות און וויזיונות אויף א גוי גדול. אונזער טיפישער וואנדערער געפונען מיר ליבערש אין אליהו, א מאן וואס האט געכאפט אן אמנעזיע וועגן זיין עבר, און נעלם געווארן אין די בלוי אריין, אפילו זיין נאמען איז פושט ולובש צורה, אפשר איז ער פנחס, און אז שוין אליהו איז ער אמאל תשבי, אמאל גלעדי, מען געפונט אים מיט זיין טארבע אמאל אויפן כרמל ביים ים הגדול, אמאל מעבר לירדן, אמאל אין צידון אין צפון, און אמאל אין א הייל אין מדבר סיני אין דרום, און מיט זיין מרירות און צינישקייט געווארנט און געשטראפט לאקאלע איינוואוינער, געפראוועט מופתים און זיך ווייטער געגאנגען.
פאר דעם וואנדערער איז איבעראל דער אמאל, נישט דער יעצט, זיין אייגענער נאמען קוקט ער אן ווי א פרעמדער בריאה. ער קומט אריין אין א חבד הויז, רוהט זיך אפ זיין בינטל נערוון וואס ער האט שוין לאנג באגראבן אין א פארשטיפטער ווינקל ערגעץ ביים עצם לוז, כאפט א שמועסל מיט א פלוני אן אלמוני, א טרינקל קאווע, טיי, א הייסער זופ אים צו טרייסטן זיינע צרות וואס ער האט שוין געשטעקט אין יוניווערסעס אקאונט, זיצט איבער א טישל, כאפט א שנאפסל, מאכט זיך באקוועם מיט דער בריאה מענטש וואו אימער ער גייט. מיט זיין אידישער מורשה, אן קיין איבעריגע קפידות. זיין פלאץ איז דער וועלט, נישט אין א שטאט.
דער וואנדערער האט ליב כלערליי עסן, פארטראגט כל מיני קלימאטן, ער איז באקוועם מיט יעדער מנהג, מיט זיין בענקל אין שיל וואו אומער ער איז, און א בעט, כל זמן עס אקאמאדירט זיין זאק ביין און פלייש, פון א מאנסונישער רעגנוואלד אין בראזיל ביז אין א געפרוירענער טונדרא אין צפון רוסלאנד.
א סך פון די פארצייטישע טארבע אידן, בעטלער, גלות אפריכטער, האבן דאס געטון צוליב אנדערע סיבות ווי די אפעציעל אנגעגעבענע, די נשמה געפונט מער נישט די פלאץ. אזוי ארום ווערט מען צומאל פארוואנדלט אין א שליח א מלאך, מען קומט צו שילן אדער הייזער אנזאגן נביאות אדער ברכות כעת חיה, מען דערפרייט די אימעטיגע איינוואוינער וואס זעהן נישט דעם נאז ארויס פון דעם שטעטל, דער שליח דער מלאך איז שוין נישטא, צום שרעק פון די איינוואוינער. ווייל געזעהן האבן זיי אן אמת׳ער וואנדערער.
אנדערש ווי דער מענטש וואס קען זעהן א תכלית אין א לעבן פון רעאליטעט, איז דער וואנדערער שוין אפגעמיטשעט פון דער רעאליטעט, זיינע פראבלעמען קענען נישט אריין שטימען אין א פיר קאנטיגער געזעלשאפט, אלס וואס ער דארף איז דער שאלעכטץ פון געזעלשאפט, איידער מען ווערט אריין געגראבן אינעם געזעלשאפטליכער רעאליטעט, א טועמיה, א נאסטאלגיע, און איידער וואו וואס ווען איז ער שוין ווייטער.
אז מיר זיכן א סימבאלישער וואנדערער אין די מקורות קען מען תיכף וועלן קין, ער איז פארשאלטן געווארן מיט נע ונד. נאר אנדערש ווי קין איז אונזער וואנדערער נישט אין גלות אוועק פון היים, נאר דאס וואנדערשאפט גופא איז זיין היים. אויך אברהם וואס האט בפועל געוואנדערט ממקום למקום איז נישט אונזער טיפישער וואנדערער, ער איז געווען א שבט פירער, א קאלאניזירער אם תרצה, מיט חזיונות און וויזיונות אויף א גוי גדול. אונזער טיפישער וואנדערער געפונען מיר ליבערש אין אליהו, א מאן וואס האט געכאפט אן אמנעזיע וועגן זיין עבר, און נעלם געווארן אין די בלוי אריין, אפילו זיין נאמען איז פושט ולובש צורה, אפשר איז ער פנחס, און אז שוין אליהו איז ער אמאל תשבי, אמאל גלעדי, מען געפונט אים מיט זיין טארבע אמאל אויפן כרמל ביים ים הגדול, אמאל מעבר לירדן, אמאל אין צידון אין צפון, און אמאל אין א הייל אין מדבר סיני אין דרום, און מיט זיין מרירות און צינישקייט געווארנט און געשטראפט לאקאלע איינוואוינער, געפראוועט מופתים און זיך ווייטער געגאנגען.
פאר דעם וואנדערער איז איבעראל דער אמאל, נישט דער יעצט, זיין אייגענער נאמען קוקט ער אן ווי א פרעמדער בריאה. ער קומט אריין אין א חבד הויז, רוהט זיך אפ זיין בינטל נערוון וואס ער האט שוין לאנג באגראבן אין א פארשטיפטער ווינקל ערגעץ ביים עצם לוז, כאפט א שמועסל מיט א פלוני אן אלמוני, א טרינקל קאווע, טיי, א הייסער זופ אים צו טרייסטן זיינע צרות וואס ער האט שוין געשטעקט אין יוניווערסעס אקאונט, זיצט איבער א טישל, כאפט א שנאפסל, מאכט זיך באקוועם מיט דער בריאה מענטש וואו אימער ער גייט. מיט זיין אידישער מורשה, אן קיין איבעריגע קפידות. זיין פלאץ איז דער וועלט, נישט אין א שטאט.
דער וואנדערער האט ליב כלערליי עסן, פארטראגט כל מיני קלימאטן, ער איז באקוועם מיט יעדער מנהג, מיט זיין בענקל אין שיל וואו אומער ער איז, און א בעט, כל זמן עס אקאמאדירט זיין זאק ביין און פלייש, פון א מאנסונישער רעגנוואלד אין בראזיל ביז אין א געפרוירענער טונדרא אין צפון רוסלאנד.
א סך פון די פארצייטישע טארבע אידן, בעטלער, גלות אפריכטער, האבן דאס געטון צוליב אנדערע סיבות ווי די אפעציעל אנגעגעבענע, די נשמה געפונט מער נישט די פלאץ. אזוי ארום ווערט מען צומאל פארוואנדלט אין א שליח א מלאך, מען קומט צו שילן אדער הייזער אנזאגן נביאות אדער ברכות כעת חיה, מען דערפרייט די אימעטיגע איינוואוינער וואס זעהן נישט דעם נאז ארויס פון דעם שטעטל, דער שליח דער מלאך איז שוין נישטא, צום שרעק פון די איינוואוינער. ווייל געזעהן האבן זיי אן אמת׳ער וואנדערער.
לעצט רעדאגירט: