אֵין בֵּין בַּדְחָן לְאַדְמוֹ"ר אֶלָּא כְּחוּט הַשְּׂעָרָה (בלתי מוגה)

אין הכי טאקע

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
סעפ. 14, 2024
מעסעדזשעס
134
רעאקציע ראטע
1,141
פונקטן
213
בַּדְחָן מָה פַּרְנָסָתוֹ? מִדִּבּוּר וּמִשִּׁירָה מֵעַל הַכִּסֵּא וּמִקִּבּוּל דְּמֵי שַׁבָּת, אַף אַדְמוֹ"ר פַּרְנָסָתוֹ מִדִּבּוּר וְשִׁירָה מִתּוֹךְ הַכִּסֵּא וּמִקִּבּוּל דְּמֵי שַׁבָּת, הַיְנוּ דְּאָמְרֵי אִינְשֵׁי אַדְמוֹ"ר בְּחִינַת שַׁבָּת הוּא, וְאֵין בֵּין כִּסֵּא לַכִּסֵּא אֶלָּא זֶה בִּמְעֻמָּד וְזֶה בִּמְיֻשָּׁב

בַּדְחָן מָה תַּפְקִידוֹ בְּעֵינֵי הַבְּרִיּוֹת? לֵיצָן הַמְּשַׂחֵק לִפְנֵי הַקָּהָל, אַף אַדְמוֹ"ר לֵיצָן הַמְּשַׂחֵק בִּפְנֵי הַקָּהָל, וְאֵין בֵּין שַׂחְקָנִיתוֹ שֶׁל זֶה לְשַׂחְקָנִיתוֹ שֶׁל זֶה אֶלָּא זֶה פָּנָיו קְלִילוֹת וְזֶה פָּנָיו כְּבֵדוֹת

בַּדְחָן מָה אוֹמֵר? דִּבְרֵי עוֹרְרִין, כְּבִישִׁין, עוֹמֵד וּבּוֹכֶה בִּפְנֵי קָהָל, אַף אַדְמוֹ"ר אוֹמֵר דִּבְרֵי עוֹרְרִין וּכְבִישִׁין וְיוֹשֵׁב וּבוֹכֶה בִּפְנֵי הַקָּהָל, וְאֵין בֵּין בְּכִיָה שֶׁל זֶה לִבְכִיָּה שֶׁל זֶה אֶלָּא זֶה בּוֹכֶה עַל הֶעָבַר וְזֶה בּוֹכֶה עַל הֶעָתִיד

בַּדְחָן הַבָּעַת פָּנָיו כֵּיצַד? עוֹצֵם עֵנָיו, מִתְרַכֵּז וּמֵזִיעַ, אַף אַדְמוֹ"ר עוֹצֵם עֵינָיו, מִתְרַכֵּז וּמֵזִיעַ, וְאֵין בֵּין פָּנָיו שֶׁל זֶה לְפָנָיו שֶׁל זֶה אֶלָּא זֶה הֶדְיוֹט דּוֹרֵשׁ לְשׁוֹן חֲכָמִים וְזֶה שְׁכִינָה מְדַבֶּרֶת מִתּוֹךְ גְּרוֹנוֹ.

בַּדְחָן מָה דּוֹרֵשׁ? שְׁקָרִים וּכְזָבִים שֶׁסּוֹפָן לְהִתְגַּלּוֹת, אַף אַדְמוֹ"ר דּוֹרֵשׁ שְׁקָרִים וּכְזָבִים שֶׁסּוֹפָם לְהִתְגַּלּוֹת, וְאֵין בֵּין שֶׁקֶר לְשֶׁקֶר אֶלָּא שֶׁל זֶה מִשְׁתּוֹלְלִים וְשֶׁל זֶה מַאֲמִינִים

בַּדְחָן דִּבְרֵי תּוֹרָתוֹ מָה הוּא? חוֹשֵׁב קִצִּין, דּוֹרֵשׁ רְשִׁימוֹת, גּוֹמֵר גִּמַטְרִיָאוֹת, אַף אַדְמוֹ"ר חוֹשֵׁב קִצִּין דּוֹרֵשׁ רְשִׁימוֹת, וְגוֹמֵר גִּמַטְרִיָאוֹת, וְאֵין בֵּין תּוֹרָתוֹ שֶׁל זֶה לְתוֹרָתוֹ שֶׁל זֶה אֶלָּא שֶׁל זֶה נִפְסָדִים וְשֶׁל זֶה נִדְפָּסִים

בַּדְחָן מִמָּה קוֹרֵא? מִפִּתְקָא קְטַנָּה וְרוֹאֶה בָּהּ שְׁמוֹת כָּל הָעוֹמְדִים בְּפָנָיו וּשְׁמוֹת כָּל מִשְׁפְּחוֹתֵיהֶם, בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם וְכָל הַנִּלְוִים, אַף אַדְמוֹ"ר קוֹרֵא מִפִּתְקָא וְרוֹאֶה בָּהּ שֵׁמוֹת הָעוֹמְדִים בְּפָנָיו וּמִשְׁפְּחוֹתֵיהֶם, וְאֵין בֵּין פִּתְקָא לְפִתְקָא אֶלָּא זֶה רוֹאֶה מַה שֶׁקָּרָה וְזֶה רוֹאֶה מַה שֶׁיִּקְרֶה

בַּדְחָן אֵיךְ מְכַבְּדִין לוֹ? מְנַשְּׁקִין לוֹ אַחֲרֵי תַּשְׁלִימֵי דְּמֵי קְרִיאָתוֹ, אַף אַדְמוֹ"ר מְנַשְּׁקִין לוֹ אַחֲרֵי תַּשְׁלוּמֵי דְּמֵי קְרִיאָתוֹ, וְאֵין בֵּין נְשִׁיקָה לִנְשִׁיקָה אֶלָּא זֶה מְנַשְּׁקִים לו בִּלְשׁוֹן הַכָּתוּב הה"ד יִשָּׁקֵנוּ וְכו' וְזֶה מְנַשְּׁקִין לוֹ נְשִׁיקָה שֶׁל מַמָּשׁ

בַּדְחָן אֵיךְ דּוֹרֵשׁ בִּשְׁלוֹם כָּל בְּרִיָּה וּבְרִיָּה? חוֹנֵף וּמְחַנֵּף לְכָל אָדָם וּמְחַדֵּשׁ מָה שֶׁחוֹנֵף וָתִיק עָתִיד לְחָנֵף, אַף אַדְמוֹ"ר חוֹנֵף וּמְחַנֵּף וּמְחַדֵּשׁ מָה שֶׁחוֹנֵף וָתִיק עָתִיד לְחָנֵף, וְאֵין בֵּין חֲנֻפָה לַחֲנֻפָה אֶלָּא זֶה נַעֲשֶׂה כְּמִין לָצוֹן וְזֶה עוֹנִים אָמֵן אַחֲרָיו

בַּדְחָן מָה הַבְּרִיּוֹת אוֹמְרוֹת עָלָיו? כִּצְחוֹק הוּא בְּעֵינֵי הַבְּרִיּוֹת, אַף אַדְמוֹ"ר כִּצְחוֹק הוּא בְּעֵינֵי הַבְּרִיּוֹת, וְאֵין בֵּין צְחוֹק לִצְחוֹק אֶלָּא זֶה צוֹחֲקִים לוֹ בְּפָנָיו וְזֶה צוֹחֲקִים לוֹ שֶׁלֹּא בְּפָנָיו

בַּדְחָן אִישׁוֹנִי עֵינָיו הֵיכָן עוֹמְדִים? טְמוּנִים בְּתּוֹךְ גַגָּן שֶׁל עַפְעַפָּיו, אַף אַדְמוֹ"ר בְּתּוֹךְ גַגָּן שֶׁל עַפְעַפָּיו הֵן טְמוּנִים, וְאֵין בֵּין אִישׁוֹן לְאִישׁוֹן אֶלָּא זֶה רוֹאֶה עוֹלָם וְזֶה רוֹאֶה עוֹלָמוֹת
 
אֶלָּא שֶׁל זֶה נִפְסָדִים וְשֶׁל זֶה נִדְפָּסִים
biggrin.gif

אֶלָּא זֶה מְנַשְּׁקִים לו בִּלְשׁוֹן הַכָּתוּב הה"ד יִשָּׁקֵנוּ וְכוּ'
כ'פארשטײ נישט, זאגסטאָך מען צאלט אים יא..? מײנסט מען רופט אים נישט א צװײטן מאל צוליב זײן הױכע טשאַרדזשן?
 
אה מיי לארד!!!
@אין הכי טאקע
איי לאוו יו

בַּדְחָן מָה דּוֹרֵשׁ? שְׁקָרִים וּכְזָבִים שֶׁסּוֹפָן לְהִתְגַּלּוֹת, אַף אַדְמוֹ"ר דּוֹרֵשׁ שְׁקָרִים וּכְזָבִים שֶׁסּוֹפָם לְהִתְגַּלּוֹת, וְאֵין בֵּין שֶׁקֶר לְשֶׁקֶר אֶלָּא שׁל זֶה מִשְׁתּוֹלְלִים ושׁל זֶה מַאֲמִינִים
די חילוק איז לכאו' אין די קאנפידענס אין וואס ער גלייבט.
דער בדחן גלייבט אז זיינע עקטן און רעדן איז פאני
דער אדמו"ר גלייבט אז ס'איז הייליג
 
דער חילוק איז אין די פנימיות פון דעם מענטש.
די גמרא זאגט אז דער אמורא האט געפרעגט אליהו הנביא, אויף א שוק, צי עס איז דא איינער וואס איז מזומן לחיי עולם הבא, האט ער אנגעוויזן אויף צוויי בדחנים, אז זיי זענען מיט די כוונה משמח צו זיין.

עס קען זיין אדמורי"ם פאפערס וואס זענען שקר, די וועלט זאגט אז בעל זרע קודש האט געזאגט בדחנות. אין אונזערע צייטן איז געוועהן הרב מיכלאוויטש ז"ל אן אדמו"ר און א בדחן, ער איז געווען קרוב לאמת.

די חילוק איז ווער איז אמת, ווער איז שקר? מען דארף חוקר זיין ווי דער אמת געפינט זיך. ער ליגט אין דער ערד בימינו, מען ווארט אויף אמת מארץ תצמח, דער אמת וועט ארויסשפראצן פון די ערד ווי ער איז באגראבן. אבער א ברעקעלע אמת שטופט אוועק אסאך שקר. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך.
 
גוד זשאב!!!

נ.ב.
אין בין בדחן לקנאי כלום, שזה עומד וצועק שבת והמטרה היא כסף
וגם הקנאי עומד וצועק שבת ומטרתו היא כסף כסף כסף...
 
@אין הכי טאקע ס'געוואלדיג, אין שכח פארן זיך אראפלאזן צי מיין לעוועל, איך פיל נישט אזוי אוט אף פלעיס..

זאג מיר צי איך מאך עס גוט.

בַּדְחָן מָה הוּא פּוֹעֵל? הַשּׁוֹמְעִים צוֹחֲקִים מִדְּבָרוֹ. אַף אַדְמוֹ"ר — הַשּׁוֹמְעִים צוֹחֲקִים מִדְּבָרוֹ. וְאֵין בֵּין צְחוֹק לִצְחוֹק אֶלָּא שֶׁזֶּה בְּפָנָיו וְזֶה שֶׁלֹּא בְּפָנָיו.

-

עדיט: @אין הכי טאקע האט עס שוין אויסגעשמוסט, שכח @קעניינע הארע פארן אויפמערקזאם מאכן
 
לעצט רעדאגירט:
View attachment 6777

כ'פארשטײ נישט, זאגסטאָך מען צאלט אים יא..? מײנסט מען רופט אים נישט א צװײטן מאל צוליב זײן הױכע טשאַרדזשן?
דער ״רישא״ איז א ריאקציע פארן ״סיפא״, בשעת דער רבי נישט בלויז ווערט ער באצאלט, נאר קריגט נאך אן עהרנפארגטיגער קוש דערצו, קריגט דער בדחן נאכן ווערן באצאלט א ישקינו
 
לעצט רעדאגירט:
@אין הכי טאקע, דו ביסט טאקע ביזי געװען לײגן יעדן נקודה אונטער אדער אין יעדע אות?
ס׳דא א פראגראם ״נקדן״, ס׳איז מנקד אטאמאטיש. מען דארף עס נאר איבער גיין זיכער צו מאכן אז ס׳מאכט נישט קיין טעותים. די טעותים קען מען פארעכטן אויפן פלאץ דורך אליינס פונטלען אדער אויסוועהלן אנדערע געפינטלטע פארשלאגן אויפן ווארט.
 
@אין הכי טאקע ס'געוואלדיג, אין שכח פארן זיך אראפלאזן צי מיין לעוועל, איך פיל נישט אזוי אוט אף פלעיס..

זאג מיר צי איך מאך עס גוט.

בַּדְחָן מָה הוּא פּוֹעֵל? הַשּׁוֹמְעִים צוֹחֲקִים מִדְּבָרוֹ. אַף אַדְמוֹ"ר — הַשּׁוֹמְעִים צוֹחֲקִים מִדְּבָרוֹ. וְאֵין בֵּין צְחוֹק לִצְחוֹק אֶלָּא שֶׁזֶּה בְּפָנָיו וְזֶה שֶׁלֹּא בְּפָנָיו.
וועסט מיר דארפן אביסל מער מסביר זיין ווייל ס׳מיר נישט געלונגען צו פארשטיין
 
@אין הכי טאקע ס'געוואלדיג, אין שכח פארן זיך אראפלאזן צי מיין לעוועל, איך פיל נישט אזוי אוט אף פלעיס..

זאג מיר צי איך מאך עס גוט.

בַּדְחָן מָה הוּא פּוֹעֵל? הַשּׁוֹמְעִים צוֹחֲקִים מִדְּבָרוֹ. אַף אַדְמוֹ"ר — הַשּׁוֹמְעִים צוֹחֲקִים מִדְּבָרוֹ. וְאֵין בֵּין צְחוֹק לִצְחוֹק אֶלָּא שֶׁזֶּה בְּפָנָיו וְזֶה שֶׁלֹּא בְּפָנָיו.


קוקט אויס ענליך צו דעם וואס דער פותח השנירל האט שוין געשריבן:

בַּדְחָן מָה הַבְּרִיּוֹת אוֹמְרוֹת עָלָיו? כִּצְחוֹק הוּא בְּעֵינֵי הַבְּרִיּוֹת, אַף אַדְמוֹ"ר כִּצְחוֹק הוּא בְּעֵינֵי הַבְּרִיּוֹת, וְאֵין בֵּין צְחוֹק לִצְחוֹק אֶלָּא זֶה צוֹחֲקִים לוֹ בְּפָנָיו וְזֶה צוֹחֲקִים לוֹ שֶׁלֹּא בְּפָנָיו

ואין בין אין הכי טאקע לאיש מבקש אלא שזה אומר 'פועל' וזה אומר 'אומרים עליו'
 
קוקט אויס ענליך צו דעם וואס דער פותח השנירל האט שוין געשריבן:



ואין בין אין הכי טאקע לאיש מבקש אלא שזה אומר 'פועל' וזה אומר 'אומרים עליו'
גערעכט, איי מיסט איט... אזוי קוקט מען אויס ווען מ'טוט זיך אן א צווייטענס שיך..
 
Back
Top