הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

דאס שטייט ביי דין תורות, חושן משפט שאלות נישט ביי אבן העזר שאלות

ספעציעל ביי די סארט וואס מ'האט אייביג געזוכט צו מתיר זיין און העלפן, נישט סתם מחמיר זיין
💯
ווי שוין געשטאנען דא, קיין איין פון דעי אוסרים האבן נישט קיין קהילה אונטער זיי וואס אידן קומען זיך אויסרעדן. (אפשר זושא אויש הערט צרות ישראל, אבער ער איז א קאלטער.)
 
💯
ווי שוין געשטאנען דא, קיין איין פון דעי אוסרים האבן נישט קיין קהילה אונטער זיי וואס אידן קומען זיך אויסרעדן. (אפשר זושא אויש הערט צרות ישראל, אבער ער איז א קאלטער.)
די אלע טענות איז גוט ביי ר' מענדל זילבער אדער ר' יצחק שטיין

ר' הערשל אויש איז לית מאן דפליג א מאן דאמר אין די סוגיא, ער האט אלע יארן געטון און געהאלפן אידן אין די נושאים, פונקט ווי ר' בנימין לאנדא
 
די אלע טענות איז גוט ביי ר' מענדל זילבער אדער ר' יצחק שטיין

ר' הערשל אויש איז לית מאן דפליג א מאן דאמר אין די סוגיא, ער האט אלע יארן געטון און געהאלפן אידן אין די נושאים, פונקט ווי ר' בנימין לאנדא
פונקט?
ווייט נישט ממש
 
די אלע טענות איז גוט ביי ר' מענדל זילבער אדער ר' יצחק שטיין

ר' הערשל אויש איז לית מאן דפליג א מאן דאמר אין די סוגיא, ער האט אלע יארן געטון און געהאלפן אידן אין די נושאים, פונקט ווי ר' בנימין לאנדא
קומט נישט צו צי ר' בנימין. אפשר זושא איז כמעט אזוי ביזי ווי ר' בנימין פלעגט זיין, אבער בעיקר מעדיקלי און נישט ספּעסיפיק אין אינפירטיליטי
 
פונקט?
ווייט נישט ממש
כ'האב נישט מברר געווען ווער ס'האט געהאט מער פוין קאאלס א טאג.

די נקודה איז, אז ער ווייסט נאך אזוי גוט די פיין פון די אינגעלייט, ער קען גוט די תחום, א גרויס חלק אז מ'קען היינט האבן השגחה אויף ivf איז אים צו פארדאנקן, די זשאויק מיט ר' מעכל ניקלשבורגער אריינרעדן אין כשרות המאכלים איז גאר גוט אויף ר' מענדל זילבער און די אנדערע, ר' הערשל אויש'ס איסור איז לעדזשיט, און ס'מאכט די צד האוסרים פאר א צד.
 
אמת, די אוסרים כאפן נישט אז זיי פאקוסן נישט אויף די ריכטיגע נעמען

מ'מאכט א גאנצע מצב פון ר' מענדל זילבער, בשעת זיי רוקן אריין ר' הערשל אויש צווישן די אנדערע נעמען כאילו ער איז סתם נאך א רב.
 
קומט נישט צו צי ר' בנימין. אפשר זושא איז כמעט אזוי ביזי ווי ר' בנימין פלעגט זיין, אבער בעיקר מעדיקלי און נישט ספּעסיפיק אין אינפירטיליטי
ר' זושא איז בכלל נישט קיין נאמען ווען ס'קומט צו אינפערטיליטי, ער איז זייער גרויס ביי אזעלכע שאלות וועגן אויספלאגן לייף סופארט וכדומה.

אויב עפעס איז ר' חיים אהרן אונגער די גרעסטע נאמען ווען ס'קומט צו די זאכן, ער האלט זיך פאר א תלמוד פון ר' בנימין לאנדא.

ער איז דער וואס פירט די מערכה להיתר, ער איז דער וואס קען פערזענליך די מערסטע קעיסעס וואס דארפן צוקומען צו די טרענספלענט.
 
סארי פאר זיין א latecomer צו דעם זאפטיגען דיון.

At the risk of דערמאנען דבר הפשוט: די שקלא וטריא איז completely internal, נאר פאר די חרדים וואס זענען מקבל די וואזשנע חומרא פונעם שבט הלוי. ער האלט אז egg donation איז אסור מן התורה, ממילא, לויט עם פרעגט זיך די שאלה אויב ovary donation איז אנדערש. אבער דאס איז א farfetched חומרא וואס א גרויסע חלק פוסקים האבען בכלל נישט אנגענומען. לכן, אויב egg donation איז מותר, הוא הדין אז ovary donation איז אויכעט מותר. אפילו לשיטת בעל הדברי יואל. זיין חומרא אז ס,איז ביאת איסור איז נאר נוגע צו א פרוי וואס איז מקבל זרע פון א פרעמדען מאן, להיפך איז אבער נישט א פראבלעם. צוזאם לייגען די זרע פון א בעל מיט די "זרע" פון א פרעמדע פרוי, כל זמן זי איז נישט אן אשת איש איז בכלל נישט קיין פראבלעם.

זעלבסטפארשטענדליך, אין די פאל פון ovary donation פרעגט זיך נאך די שאלה: ווער איז די הלהכה'דיגע מוטער?--א שאלה וואס איז אויכעט נישט קלאר אין א פאל פון egg donation. אבער בנוגע די פראדעצור גופא: לפי די פוסקים וואס זענען מתיר egg donation איז א דבר פשוט אז הוא הדין ovary donation. מאי שנא.
 
@אפטימיסטיש. רק לדייק קצת, surrogacy איז ווען א אידישע פרוי געט אירע אייער פאר א צווייטע פרוי. Egg donation איז ווען א אידישע פרוי באקומט די egg פון אן אנדערע פרוי.
 
אמת, די אוסרים כאפן נישט אז זיי פאקוסן נישט אויף די ריכטיגע נעמען

מ'מאכט א גאנצע מצב פון ר' מענדל זילבער, בשעת זיי רוקן אריין ר' הערשל אויש צווישן די אנדערע נעמען כאילו ער איז סתם נאך א רב.
די גאנצע כוח וואס ר הערשל מיט בנו ר' זושא האבן איז נאר ווייל זיי האבן ר' מענדל וואס איז א פוסק, דעיס האב איך געהערט פון ר' הערשלס זוהן, ווען ער האט נישט ר' מענדל'ס תשובה וואלט ער נאך נישט ארויסגעקומען מיט זיין תשובה, ודי למבין..
הרב אולמאן מיט הרב פישער פון די עדה האבן דאנעשטאג צו געשריבן לאיסור אויף ר' מענדל'ס תשובה
 
הרב אולמאן מיט הרב פישער פון די עדה האבן דאנעשטאג צו געשריבן לאיסור אויף ר' מענדל'ס תשובה
הרב אולמאן איז עכט נישט קיין חידוש, ווייל ער האלט אז איי ווי עף איז אויך אסור, באלד וועט ר' חיים לייב כץ אויך ארויסקומען לאיסור...
 
די גאנצע כוח וואס ר הערשל מיט בנו ר' זושא האבן איז נאר ווייל זיי האבן ר' מענדל וואס איז א פוסק, דעיס האב איך געהערט פון ר' הערשלס זוהן, ווען ער האט נישט ר' מענדל'ס תשובה וואלט ער נאך נישט ארויסגעקומען מיט זיין תשובה, ודי למבין..
הרב אולמאן מיט הרב פישער פון די עדה האבן דאנעשטאג צו געשריבן לאיסור אויף ר' מענדל'ס תשובה
מעגליך א לינק צו אולמאן און פישער׳ס שרייבעכץ?
 
מעגליך א לינק צו אולמאן און פישער׳ס שרייבעכץ?
איך האב געפרעגט איינער וואס איז אינוואלווד אביסל אין די פאליטיקס דארט, צו ס'איז דא עפעס געשריבן פון זיי, טענה'ט ער אז ס'איז גארנישט ארויסגעקומען, די פלאן איז אז טאמער ס'קומט ארויס א בריוו פון די עדה לאיסור, גייט ארויסקומען א בריוו פון די זאלי בית דין להיתר, זיי זאגן אז ס'איז דא אזא בריוו אבער מ'וויל נישט מפרסם זיין אזעלכע סארט זאכן ווייל ס'קען צוקומען צו בחורלעך, אבער אויב ס'וועט ארויסקומען לאיסור וועלן זיי קאנטערן מיט א היתר, ווייל ס'גייט שוין זיין מפורסם סייווי.

הגם די גאנצע סאמעטוכע איז שוין פעסט אין די גאס, אבער זעהט אויס אז זיי האלטן אז אן אפיציעלע בריוו פון סאטמאר גייט מאכן מער עקספאוזשער.
 
איך האב געפרעגט איינער וואס איז אינוואלווד אביסל אין די פאליטיקס דארט, צו ס'איז דא עפעס געשריבן פון זיי, טענה'ט ער אז ס'איז גארנישט ארויסגעקומען, די פלאן איז אז טאמער ס'קומט ארויס א בריוו פון די עדה לאיסור, גייט ארויסקומען א בריוו פון די זאלי בית דין להיתר, זיי זאגן אז ס'איז דא אזא בריוו אבער מ'וויל נישט מפרסם זיין אזעלכע סארט זאכן ווייל ס'קען צוקומען צו בחורלעך, אבער אויב ס'וועט ארויסקומען לאיסור וועלן זיי קאנטערן מיט א היתר, ווייל ס'גייט שוין זיין מפורסם סייווי.

הגם די גאנצע סאמעטוכע איז שוין פעסט אין די גאס, אבער זעהט אויס אז זיי האלטן אז אן אפיציעלע בריוו פון סאטמאר גייט מאכן מער עקספאוזשער.
הבנתי.

כנ״ל, לכאורה הדבר פשוט להיתר לויט די אלע פוסקים וואס זענען מתיר תרומת ביציות. די שאלה איז נאר ווער איז די מוטער? לענ״ד אין מנוס פון די מסקנא אז אזא קינד האט צוויי מאמעס.

Dual Motherhood.pdf
 
הבנתי.

כנ״ל, לכאורה הדבר פשוט להיתר לויט די אלע פוסקים וואס זענען מתיר תרומת ביציות.
דאס איז פשוט, די דיון איז דאך דא נאר לויט די וואס אסר'ן תרומות ביציות, ס'איז אפשר נישט נוגע פאר אייער אודיענס אבער דאס איז די שאלה דא.

ר' בנימין לאנדא די הויפט מתיר פון די שאלה האט שארף גע'אסרט עגג דאונער, אבער דא האט ער זיך ארויסגעשטעלט להיתר.

די שאלה איז נוגע פאר א קומץ קטן פון אידן, ווייל רוב אידן פארלאזן זיך אויף די מתירים פון דאונער עגגס, ס'איז אפילו דא געציילטע פון די חרדישע לאגער וואס האבן עס מתיר געווען, סאו ווען מ'איז אין א צייט פון א קלעם אז מ'קען נישט האבן קיין קינדער זענען דא אזעלכע וואס פארלאזן זיך, אפילו ווען אין געווענטליכע פעלער וואלטן זיי זיך נישט פארלאזט אויף אזא סארט היתר.

בלייבט איבער געציילטע אינגעלייט וואס טוען נישט קיין תרומות ביציות אין זיי ווארטן אויף די תשובות בנוגע השתלת שחלות.
 
איך פיל מיר ווי א יון אין די סוכה צו קאמענטירן במקום וואס איך האב נישט קיין בלאסן אהנונג אין די סוגיא. פארט איז מיר אינטרעסאנט צו אויפמערקן אז ווער-אומער פון די היימישע רבנים וואס גייען לקולא דערביי, קומט עס לכאו' פון דאס אז צוויי וועליוס זענען אין קאנפליקט כלפי דעם נושא. פון איין זייט איז דא די קאנסערוואטיווע בליק פון נישט משנה זיין און אוועקשטיין פון נייע מיטלען און געדאנקען, ווער רעדט נאך ווען ס'איז נוגע צו קדושת ישראל, יוחסין, און טהרת המשפחה.
נאר פון די אנדערע זייט שטייט די (ארטיפישעל) הייליגע וועליו פון האבן קינדער ווי די שרצים, און איינמאל דאס איז אזוי אריינגעווארצלט, ווער קען דען יעצט קומען מחמיר זיין פאר א פארפאלק וואס האט נעבעך נישט קיין נאטורליכע אלטערנאטיוו...
 
היינט איז געוועהן א אסיפה אין די עדה, ס'איז נאך נאכנישט ארויס קיין קראנטע באריכטן פון דארט
עפעס האב איך געהערט אז הרב אולמאן מיט הרב פישער האבן צוריק געצויגן פון זייער חתימה אויף ר' מענדל'ס תשובה....
 
איך פיל מיר ווי א יון אין די סוכה צו קאמענטירן במקום וואס איך האב נישט קיין בלאסן אהנונג אין די סוגיא. פארט איז מיר אינטרעסאנט צו אויפמערקן אז ווער-אומער פון די היימישע רבנים וואס גייען לקולא דערביי, קומט עס לכאו' פון דאס אז צוויי וועליוס זענען אין קאנפליקט כלפי דעם נושא. פון איין זייט איז דא די קאנסערוואטיווע בליק פון נישט משנה זיין און אוועקשטיין פון נייע מיטלען און געדאנקען, ווער רעדט נאך ווען ס'איז נוגע צו קדושת ישראל, יוחסין, און טהרת המשפחה.
נאר פון די אנדערע זייט שטייט די (ארטיפישעל) הייליגע וועליו פון האבן קינדער ווי די שרצים, און איינמאל דאס איז אזוי אריינגעווארצלט, ווער קען דען יעצט קומען מחמיר זיין פאר א פארפאלק וואס האט נעבעך נישט קיין נאטורליכע אלטערנאטיוו...
בדיוק!
 
Back
Top