הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

די אלטע שאלה איז געווען תרומות ביצית וואס דאס איז רעדי ביצים וואס איז נתבשל געווארן ביי די תורמת, השתלת שחלות איז נישטא קיין קלארע פסק פון הרב וואזנער נאר וואס זיינע תלמידים זאגן
רב וואזנער האט דאס קלאר גע'אסר'ט,
ער האט בפירוש גע'אסר'ט אווערי טרענספלענטס
ר' בנימין לאנדא איז געווען ביי אים און אים פרובירט משכנע צו זיין לקולא, אבער ער האט זיך געהאלטן שטארק לחומרא,
בעצם האט קיין איין פריעדיגע רב/פוסק עס נישט מתיר געווען, אבער מ'ארבעט יעצט אויף קעסל און כלים אז מ'זאל עס מתיר זיין,
 
די גאצע וועלט רודערט יעצט וועגן די שאלה איך מיין מ'האט נאכנישט גערעדט דערפון דא אויב איינער קען אריינקומען קלאר וואס מ'טוט אוןוואס די שאלה איז עפעס הייסט אז יעקב בער בן מהר''יי דרייט אן די גאנצע זאך האדמור מהר''א מסאטמאר שליט''א איז מיקל צוזאען מיט ר' חיים אהרן אונגאר ר' בנימין לאנדא ר' חיים דוד כ''ץ מיט ר' געציל און ר' מענדל שאפראן ר' יוסף ישראל אייזענבערג און די אוסרים זענען ר' מענדיל זילבער ר' הערשל אויש ובנו ר' זושא ר' אברהם הערש וואזנער
יואלי לאנדא איז אויך זייער שטארק אריין געמישט דא, אז מ'זאל עס מתיר זיין,
ער האט געסטראשעט בוני עולם אז אויב זיי גייען עס נישט מתיר זיין/אננעמען לקולא גייט ער זיי אויפהערן צו געבן געלט,
למעשה היות ר' אברהם הערש וואזנער (איינע פון די רבנים פון בוני עולם) האט געשטעלט א העפטיגע ווידערשטאנד, האבן זיי עס קאטעגאריש אפגעווארפן,
למעשה מיין איך אז ער האט זיך שוין איבערגעבעטן מיט זיי,
 
רב וואזנער האט דאס קלאר גע'אסר'ט,
ער האט בפירוש גע'אסר'ט אווערי טרענספלענטס
ר' בנימין לאנדא איז געווען ביי אים און אים פרובירט משכנע צו זיין לקולא, אבער ער האט זיך געהאלטן שטארק לחומרא,
בעצם האט קיין איין פריעדיגע רב/פוסק עס נישט מתיר געווען, אבער מ'ארבעט יעצט אויף קעסל און כלים אז מ'זאל עס מתיר זיין,
נישט ממש גע'אסר'ט.
ער האט געשריבן אז תשובה צו שלמה באכנער זאל שטיין ווייט פון דעי זאכן ווייל די מציאות איז זייער דקותדיג און מ'קען נישט פונקטליך וויסן וואָס ס'איז.

ר' בנימין לאנדא האט אים פראבירט צו זאגן אז ער קען יא די מציאות, אבער ער האט נאכאלץ געהאלטן אז מ'קען נישט וויסן פונקטליך, אבער ער האט אים געזאגט אז ער לאזט אים מתיר זיין (ער איז זיין תלמיד)
 
יואלי לאנדא איז אויך זייער שטארק אריין געמישט דא, אז מ'זאל עס מתיר זיין,
ער האט געסטראשעט בוני עולם אז אויב זיי גייען עס נישט מתיר זיין/אננעמען לקולא גייט ער זיי אויפהערן צו געבן געלט,
למעשה היות ר' אברהם הערש וואזנער (איינע פון די רבנים פון בוני עולם) האט געשטעלט א העפטיגע ווידערשטאנד, האבן זיי עס קאטעגאריש אפגעווארפן,
למעשה מיין איך אז ער האט זיך שוין איבערגעבעטן מיט זיי,
אמת, יואלי לאנדא איז שטארק אריינגעמישט,

ער האט נישט געסטראשעט בוני, אבער וואס ער האט ער געטון איז, ער האט געשיקט יעקב בער זאל הייסן זושא אויש נישט ארויסצוגעבן א איסור.

זיי (יעקב בער, עיטיים,) האבן נישט א פראבלעם אז בוני עולם גיבט נישט קיין געלט פאר דעים, זיי ווילן ס"ה אז מ'זאל נישט ארויסגעבן א איסור.

אבער למעשה איז די גאנצע שטאט געוואר געווארן און אלעס איז פאבליק נאלעדזש
 
ר' חיים אהרן אונגער שרייבט אז רב וואזנער איז געווען בכלליות נישט אזוי בעד השתלה אפי' ביי אברים אן קיין שייכות צו פרי' ורבי' ווי למשל נירן טראנספלענט.
----

די אלע וואס שרייבן ווי כאילו ר' זושא אויש מיט בוני עולם איז איין צד, הרב אויש איז אלע יארן געווען אינוואלווד אין עי טיים נישט אין בוני עולם, חוץ מזה וואס הרב אונגער שרייבט אז ר' הערשל אויש איז נוטה להקל בצירוף נאך רבנים , איז נישט מסתבר אז זיין זון ר' זושא איז פון די צד האוסרים.
 
ר' חיים אהרן אונגער שרייבט אז רב וואזנער איז געווען בכלליות נישט אזוי בעד השתלה אפי' ביי אברים אן קיין שייכות צו פרי' ורבי' ווי למשל נירן טראנספלענט.
----

די אלע וואס שרייבן ווי כאילו ר' זושא אויש מיט בוני עולם איז איין צד, הרב אויש איז אלע יארן געווען אינוואלווד אין עי טיים נישט אין בוני עולם, חוץ מזה וואס הרב אונגער שרייבט אז ר' הערשל אויש איז נוטה להקל בצירוף נאך רבנים , איז נישט מסתבר אז זיין זון ר' זושא איז פון די צד האוסרים.
מוז נישט זיין אז וואס ר' חיים אהרן שרייבט וועגן ר' הערשל איז אמת...
 
הדא הוא דכתיב:

where there is a rabbinic will there is an halachic way

קענסט דא זעהן באשיינפערליך ווי יעדער פון די אויבנדערמאנטע דיינים האט "געפילט" אז ס'איז מותר/אסור און לויט דעם איז ער געגאנגען קראצן סברות לכאן או לכאן.

איך ווייס ממקור ראשון אז הרב חיים אהרן אונגאר איז געגאנגען צו זיינס א חבר א כולל אינגערמאן מיט א גוט'ן פעדער און אים געבעטן: טוה מיר א טובה! מ'מוז דאס מתיר זיין באיזה אופן שיהיה, איך האב 12 פארפעלקער וואס קענען היינט געהאלפן ווערן טאמער מ'איז עס מתיר. דעריבער מוז איך האבן שטאף מתיר צו זיין, דער אינגערמאן האט טאקע אפגעשריבן א תשובה להתיר, און דערנאך זענען זיי צוזאמען ארומגעלאפן צו מהר"א און ר' געציל בערקאוויטש און נאך רבנים זיי צו איבערצייגן להתיר.

נישט אז ס'איז עפעס ראנג דערמיט, ס'נאר סתם אינטערעסאנט צו אנמערקן וויאזוי דאס ארבעט, קודם באשלוסט מען: ס'איז מותר/אסור, נאכדעם העט מען שוין צופאסן די תורה ס'זאל שטימען.

where there is a rabbinic will there is an halachic way
 
מיין שאלה איז נאר: וואס האט יעצט פאסירט? דאס איז דאך שוין - כנראה - גאנץ אן אלטע שאלה? איימיצער קען אריינקומען וועלכע דיין'ס קינד דארף יעצט דרינגענד א היתר?
 
טשעט גפ"ת טענה'ט אז די מציאות איז אז די DNA פונעם קינד וועט זיין לויט'ן נדבן פון די אייער, נישט דורך די וואס טראגט דעם קינד, קומט לכאורה אויס אז טאמער דו נעמסט אייער פון א גוי'טע איז דאס קינד א גוי (אפשר גאר א שווארצע)

who is considered the biological parent? the host or the one who created the eggs?

In the case of ovarian transplant procedures, the biological parent of the child
would be the individual who provided the eggs, not the host. The host (who receives the transplanted ovarian tissue) provides the environment for the eggs to mature and be fertilized but does not contribute genetically to the child.


So, if a woman undergoes an ovarian transplant using tissue from another individual (e.g., her mother or a donor), the biological parent of the child would be the person who provided the eggs, while the host woman is essentially the carrier or gestational mother.


If the woman who receives the transplant is also the egg donor (in the case of self-transplantation), then she is both the biological and gestational mother.

The DNA of a child born via ovarian transplant would be identical to the genetic material of the biological parents. In this procedure, a woman's own ovarian tissue (containing her eggs) is transplanted back into her body or into another woman's body. Therefore, any child conceived using eggs from this transplanted tissue would inherit genetic material directly from the biological mother. So, the child's DNA would reflect the genetic characteristics of the biological parents involved in the transplant procedure.​
 
די מתירים זאגן דאך אויך אזוי.
 
מיין שאלה איז נאר: וואס האט יעצט פאסירט? דאס איז דאך שוין - כנראה - גאנץ אן אלטע שאלה? איימיצער קען אריינקומען וועלכע דיין'ס קינד דארף יעצט דרינגענד א היתר?
די שאלה האט מען שוין דן געווען יארן צוריק להלכה ולא למעשה, ס'איז לעצטנס געווארן א שאלה וואס איז נוגע, ס'איז שוין דא עטליכע חרדים וואס האבן עס געטון מיט היתרים.

איך האב שוין געהערט א שטיק צייט צוריק אז די רבנים פלאנען עס צו מתיר זיין, ר' חיים אהרן ארבעט מיט ר' בנימין לאנדא, ר' בנימין וויל עס שוין מתיר זיין א שטיק צייט אבער ער האט געוואלט האבן בעקינג פון עלטערע רבנים, סאו ער האט געשיקט ר' חיים אהרן ער זאל ארבעטן דערויף.

ס'הייסט אז ר' יושע ראזנבערג איז עס מתיר, די סאטמארע רבנים פון ביידע זייטן גייען די וואך ארויסקומען מיט א היתר דערויף.

דאס מיינט אז ר' אברהם הערש וואזנער וואס איז אונטער ר' אהרן וועט נישט קענען צופיל פארפירן, ער האט ארויסגעגעבן א בריוו אז זיין זיידע הרב וואזנער האט עס געאסערט, ווי אויך ר' יואל גוטמאן א דיין אונטער בוני עולם און אונטער ר' אהרן האט אויך געשריבן א תשובה לאיסור.

ר' מענדל זילבער איז שטארק לאיסור, ער האט זיך פרובירט צו טענה'ן מיט ר' אהרן, אבער ר' אהרן איז שטארק אויף להיתר, ס'הייסט אז ער האט געזאגט פאר ר' מענדל זילבער אז פאר אייך איז די שאלה נישט נוגע, צו מיר זענען שוין געקומען עטליכע אינגעלייט פרעגן צו זיי מעגן עס טון.
 
מיינע צוויי סענט. די חלק הלכה קען מען דן זיין און מען קען טרעפן די צד להיתר אויב מען וויל שטארק און עס איז אזוי וויכטיג. די עכטע פראבלעם איז אז עס גייט טוישן די יעצטיגע מיענונג וואס עס מיינט א מאמע. ביז יעצט איז עס נאר געווען ווען דו האסט איבערגעגעבן דיין DNA. יעצט וועט הייסן א מאמע אפילו נאר אויב דורך דיינע הארמענען איז די קינד געבוירן. אין מיינע אויגן, פארשטיי איך די צד אז דאס הייסט נישט עכט א מאמע. די גאנצע השתלשלות הדורות איז אז איך בין די זעלבע DNA ביז מיין ערשטע זיידע/ באבע. איך פארשטיי אז דאס באדערט עכט פאר די צד האוסרים.
 
מיינע צוויי סענט. די חלק הלכה קען מען דן זיין און מען קען טרעפן די צד להיתר אויב מען וויל שטארק און עס איז אזוי וויכטיג. די עכטע פראבלעם איז אז עס גייט טוישן די יעצטיגע מיענונג וואס עס מיינט א מאמע. ביז יעצט איז עס נאר געווען ווען דו האסט איבערגעגעבן דיין DNA. יעצט וועט הייסן א מאמע אפילו נאר אויב דורך דיינע הארמענען איז די קינד געבוירן. אין מיינע אויגן, פארשטיי איך די צד אז דאס הייסט נישט עכט א מאמע. די גאנצע השתלשלות הדורות איז אז איך בין די זעלבע DNA ביז מיין ערשטע זיידע/ באבע. איך פארשטיי אז דאס באדערט עכט פאר די צד האוסרים.
אבער למעשה טענה'ן די מתירים
אז ווי אין די תורה זעסטו אז מען רעכנט זיך מיטן DNA...
 
נישט ממש גע'אסר'ט.
ער האט געשריבן אז תשובה צו שלמה באכנער זאל שטיין ווייט פון דעי זאכן ווייל די מציאות איז זייער דקותדיג און מ'קען נישט פונקטליך וויסן וואָס ס'איז.

ר' בנימין לאנדא האט אים פראבירט צו זאגן אז ער קען יא די מציאות, אבער ער האט נאכאלץ געהאלטן אז מ'קען נישט וויסן פונקטליך, אבער ער האט אים געזאגט אז ער לאזט אים מתיר זיין (ער איז זיין תלמיד)
דא האסטו קלאר פון ר' חיים אהרן אונגאר אז רב וואזנער האט גע'אסר'ט... און געשריבן א תשובה לאיסור,
Capture.PNG
 
הדא הוא דכתיב:

where there is a rabbinic will there is an halachic way

קענסט דא זעהן באשיינפערליך ווי יעדער פון די אויבנדערמאנטע דיינים האט "געפילט" אז ס'איז מותר/אסור און לויט דעם איז ער געגאנגען קראצן סברות לכאן או לכאן.

איך ווייס ממקור ראשון אז הרב חיים אהרן אונגאר איז געגאנגען צו זיינס א חבר א כולל אינגערמאן מיט א גוט'ן פעדער און אים געבעטן: טוה מיר א טובה! מ'מוז דאס מתיר זיין באיזה אופן שיהיה, איך האב 12 פארפעלקער וואס קענען היינט געהאלפן ווערן טאמער מ'איז עס מתיר. דעריבער מוז איך האבן שטאף מתיר צו זיין, דער אינגערמאן האט טאקע אפגעשריבן א תשובה להתיר, און דערנאך זענען זיי צוזאמען ארומגעלאפן צו מהר"א און ר' געציל בערקאוויטש און נאך רבנים זיי צו איבערצייגן להתיר.

נישט אז ס'איז עפעס ראנג דערמיט, ס'נאר סתם אינטערעסאנט צו אנמערקן וויאזוי דאס ארבעט, קודם באשלוסט מען: ס'איז מותר/אסור, נאכדעם העט מען שוין צופאסן די תורה ס'זאל שטימען.

where there is a rabbinic will there is an halachic way
Can't be better said than that!
איך בין זייער העפי פאר היתרים בכלל, אבער פון אלע זאכן וואס כ'האב שוין געזעהן גע'אסר'ט, מאכט דאס די מערסטע סענס צו אסר'ן. אבער ווען מ'וויל מתיר זיין קען מען אלעס מתיר זיין.

נאך צוויי פאקטארן איז זייער אינטערעסאנט דא, געווענליך ווערט די פראזע "וואו זעהט מען אז די תורה רעכנט זיך מיט DNA" גענוצט לחומרא, אבער דא ווערט עס אויך גענוצט לקולא, און דאס איז מסתם די סיבה פארוואס עס זענען דא פרומע רבנים אויף די צד היתר ווייל זיי דיסריגארדן די מציאות פון DNA. אבער באמת איז עס איז בערך ווי צו זאגן "וואו זעהט מען אז די תורה רעכנט זיך מיט פאקטן".

אויך איז צום באטאנען אז טאקע די פאקט אז ביים היימישן עולם איז נישט האבן קינדער כמעט ווי א טויט אורטייל איז עפעס וואס שטופט אז מ'זאל מתיר זיין די סארט זאכן, משא"כ לדוגמא ווען א אינגערמאן וויל זיך אביסל ענדזשויען מיט זיין ווייב וועט מען אים נישט מתיר זיין זאכן וואס זענען נישט קיין צענטל פראבלעמאטיש ווייל די סיסטעם אנערקענט נישט די צורך.
 
אבער למעשה טענה'ן די מתירים
אז ווי אין די תורה זעסטו אז מען רעכנט זיך מיטן DNA...
מען זעט עס טאקע נישט אבער מען דארף זיך רעכענען מיט וואס א טאטע/מאמע האבן אייביג געמיינט ביז היינט. אפשר (און לכאורה, עס איז דאך נישט געווען די פראצעדור) האט דאס די תורה געמיינט. אייביג איז אויף די מחדש להביא ראיה.

מיין נקודה איז אבער נישט וואס די תורה האט געמיינט. מיין נקודה איז אז עס גייט למעשה ברענגען א אויפשאקלונג וואס גייט טוישן די גאנצע דיינעמיק פון די סעסייעטי און מען קען עס נישט פלעין מתיר זיין און קוקן נאר מיט די תורה/הלכה גלעזער. (מלחמה/אביוז געליטענע’ס קינדער גייען נישט דארפן ארבייטן אין טעראפי פאר זייער עלטערנ’ס פעקל...)

טראכטענדיג מיט די שבט הלוי’ס גלעזער פארשטיי איך פארוואס ער האט עס נישט געוואלט מתיר זיין.

עס איז מיר א חידוש אז נאר ווייל איך געב מיינע הארמאנען זאל איך ווערן גערעכנט אלץ די מאמע. אפשר ווען איך געב מיין געלט פאר די פראצעדור זאל איך הייס די מאמע.

בקיצור, איך קען נישט זען וויאזוי א יחס פון טאטע/קינד קען גיין אן DNA.
 
Back
Top