- זיך איינגעשריבן
- יולי 30, 2024
- מעסעדזשעס
- 197
- רעאקציע ראטע
- 755
- פונקטן
- 123
איך האב בעצם געוואלט שרייבן א לענגערע אפהאנדלונג איבער די נושא אבער אזוי ווי איך זעה אז עס מאכט זיך נישט די צייט לייג איך קודם ארויף אזוי
איך גלייבן אז די נושא איז שוין ערגעץ ווי ארומגערעדט דא אבער איך האב נישט געטראפען ווי אז מען דארף קען מען עס שמעלטצן.
גענוג הקדמות און פארענטפערט איך קען שוין אנהייבן
ליינענדיג די שנירל אויף אייוועלט האט עס מיר מעורר געווען בענין חסידות ווי אזוי די היינטיגע חסידים זענען די אמאליגע מתנגדים,
שטייענדיג פאר די יארצייט פונעם ישמח משה וועל איך נעמען די מעשה הידוע ווי אזוי ער איז געפארן די ערשטע מאל קיין לובלין און עס האט אים זייער געשטערט אז די חסידים זענען אייביג פרייליך און עס שטייט דאך אז מען דארף זיין מיצר דואג על חורבן בית המקדש ווען ער איז אנגעקומען האט אים די רבי פון לובלין געזאגט אז עס שטייט שוין אז א פרוש איז צהלתו בפניו ואבלו בלבו,
די מעשה ברענגט אביסל ארויס די חילוק פון א חסיד און א מתנגד,
א מתנגד קוקט אן די שו"ע טרינקען א בחינה ווי אבא כך כתוב בתורה אן נעמען און חשבון די הארץ פון די זאך וואס איז די ציל דא און וואס איז די עפעקט וואס עס גייט האבן מען דארף זיין טרויעריג איז טרויעריג אן קיין חשבונות,
משא"כ דער חסיד פאנגט אן פון זיין הארץ וואס איז די מכוון פון די זאך? ווי דארף מיר עס ברענגען? וואס איז די השפעה וואס עס גייט האבן אויף מיר און אויף מיינע ארומיגע? נאכדעם קען מען קוקן וואס עס שטייט אין זען ווי אזוי מען מאכט עס ארבייטן.
איך גלייבן אז די נושא איז שוין ערגעץ ווי ארומגערעדט דא אבער איך האב נישט געטראפען ווי אז מען דארף קען מען עס שמעלטצן.
גענוג הקדמות און פארענטפערט איך קען שוין אנהייבן
ליינענדיג די שנירל אויף אייוועלט האט עס מיר מעורר געווען בענין חסידות ווי אזוי די היינטיגע חסידים זענען די אמאליגע מתנגדים,
שטייענדיג פאר די יארצייט פונעם ישמח משה וועל איך נעמען די מעשה הידוע ווי אזוי ער איז געפארן די ערשטע מאל קיין לובלין און עס האט אים זייער געשטערט אז די חסידים זענען אייביג פרייליך און עס שטייט דאך אז מען דארף זיין מיצר דואג על חורבן בית המקדש ווען ער איז אנגעקומען האט אים די רבי פון לובלין געזאגט אז עס שטייט שוין אז א פרוש איז צהלתו בפניו ואבלו בלבו,
די מעשה ברענגט אביסל ארויס די חילוק פון א חסיד און א מתנגד,
א מתנגד קוקט אן די שו"ע טרינקען א בחינה ווי אבא כך כתוב בתורה אן נעמען און חשבון די הארץ פון די זאך וואס איז די ציל דא און וואס איז די עפעקט וואס עס גייט האבן מען דארף זיין טרויעריג איז טרויעריג אן קיין חשבונות,
משא"כ דער חסיד פאנגט אן פון זיין הארץ וואס איז די מכוון פון די זאך? ווי דארף מיר עס ברענגען? וואס איז די השפעה וואס עס גייט האבן אויף מיר און אויף מיינע ארומיגע? נאכדעם קען מען קוקן וואס עס שטייט אין זען ווי אזוי מען מאכט עס ארבייטן.
לעצט רעדאגירט: