אלעס ארום 'דער וועקער' זשורנאַל

דאס איז א גוגל דרייב פאלדער, פון א שיינע פאר העפטן פון קאווע שטיבל.
נישט אינקלודינג 'וועקער'

‫קאווע שטיבל ליין מאטריאל‬‎ – Google Drive
אפדעיט: צוגעלייגט די ערשטע זעקס וועקער'ס (קרעדיט: @מארלי). פנינים שזורים (קרעדיט: @אפענער). די אינטערוויא מיט @פרידא וויזל - וועקער #17 (אין איין פדף), וואס זי האט דא ארויפגעלייגט.
 
דאס איז א גוגל דרייב פאלדער, פון א שיינע פאר העפטן פון קאווע שטיבל.

‫קאווע שטיבל ליין מאטריאל‬‎ – Google Drive
פאר אלע נייע און יונגע ניקים, ווי אויך פאר געסט...

דא ליגט אן אוצר פון מאטריאל, און א שאו פענצטער צו די אימפאקט פון קאווע שטיבל, אפי' ס'איז ליידער אונטערגעגאנגען.

די השפעה, דורך די אוצרות פון ליין מאטריאל, וועט בלייבן פאר קומענדיגע דורות.

(איך בין נאך געווען יונג און נישט געוואוסט פון דער וועקער צו זאגן. איך פלאן צו ארויספרינטן צוביסלעך און ליינען ווי מער, נישט ווייל יעדע ארטיקל וועט מיר זיין אינטערסאנט, נאר פשוט זיך צו באקענען מיט די וואס האבן אויסגעטרויטן די וועג. קרעמל און כוואליעס איז א דירעקטע תוצאה פון קאווע שטיבל און וועקער.)
 
איי די צייטן פונעם וועקער... אני הקטן האב אויך אביסל צוגעגעבן בשעתו.

עניוועי.
אין איינע פון דער וועקערס איז געווען אן ארטיקל איבער חישוב הקץ בנוגע מדינת ישראל, און דארט איז געשטאנען עפעס איבער וואס ר' יהודה החסיד שרייבט אז אכט יובלים (400 יאר) וועט ירושלים זיין אונטער די טערקן, דאן איין יובל אונטער קיינעם, און דאן וועט זיין די אתחלתא דגאולה, וואס שטימט שיין מיט ווי אזוי מדינת ישראל האט איינגענומען ירושלים אין 1967....

כ'פראביר צו טרעפן דעם מקור, אבער קען עס נישט געפונען.
ווי שטייט דאס?
 
לעצט רעדאגירט:
איי די צייטן פונעם ווערטער... אני הקטן האב אויך אביסל צוגעגעבן בשעתו.

עניוועי.
אין איינע פון דער וועקערס איז געווען אן ארטיקל איבער חישוב הקץ בנוגע מדינת ישראל, און דארט איז געשטאנען עפעס איבער וואס ר' יהודה החסיד שרייבט אז אכט יובלים (400 יאר) וועט ירושלים זיין אונטער די טערקן, דאן איין יובל אונטער קיינעם, און דאן וועט זיין די אתחלתא דגאולה, וואס שטימט שיין מיט ווי אזוי מדינת ישראל האט איינגענומען ירושלים אין 1967....

כ'פראביר צו טרעפן דעם מקור, אבער קען עס נישט געפונען.
ווי שטייט דאס?
@פאליטיקאנט! שלום עליכם! איך פלעג ליינען מיט דארשט דיינע זאכן
 
איי די צייטן פונעם ווערטער... אני הקטן האב אויך אביסל צוגעגעבן בשעתו.

עניוועי.
אין איינע פון דער וועקערס איז געווען אן ארטיקל איבער חישוב הקץ בנוגע מדינת ישראל, און דארט איז געשטאנען עפעס איבער וואס ר' יהודה החסיד שרייבט אז אכט יובלים (400 יאר) וועט ירושלים זיין אונטער די טערקן, דאן איין יובל אונטער קיינעם, און דאן וועט זיין די אתחלתא דגאולה, וואס שטימט שיין מיט ווי אזוי מדינת ישראל האט איינגענומען ירושלים אין 1967....

כ'פראביר צו טרעפן דעם מקור, אבער קען עס נישט געפונען.
ווי שטייט דאס?
איך האב עטליכע ספרים פון דעם נושא און כ'גיי פרובירן נאכקוקן האפענטליך וועל איך עס געפונען
 
איי די צייטן פונעם וועקער... אני הקטן האב אויך אביסל צוגעגעבן בשעתו.

עניוועי.
אין איינע פון דער וועקערס איז געווען אן ארטיקל איבער חישוב הקץ בנוגע מדינת ישראל, און דארט איז געשטאנען עפעס איבער וואס ר' יהודה החסיד שרייבט אז אכט יובלים (400 יאר) וועט ירושלים זיין אונטער די טערקן, דאן איין יובל אונטער קיינעם, און דאן וועט זיין די אתחלתא דגאולה, וואס שטימט שיין מיט ווי אזוי מדינת ישראל האט איינגענומען ירושלים אין 1967....

כ'פראביר צו טרעפן דעם מקור, אבער קען עס נישט געפונען.
ווי שטייט דאס?
דמיונות וחלומות
האם במאה ה-13 ניבא הרב יהודה החסיד על שנת 2017 ו/או על שנת 2018? - יְקוּם תַּרְבּוּת

איינער האט שוין דעמאלטס מעורר געווען אויף קאווע שטיבל
 
איי די צייטן פונעם וועקער... אני הקטן האב אויך אביסל צוגעגעבן בשעתו.

עניוועי.
אין איינע פון דער וועקערס איז געווען אן ארטיקל איבער חישוב הקץ בנוגע מדינת ישראל, און דארט איז געשטאנען עפעס איבער וואס ר' יהודה החסיד שרייבט אז אכט יובלים (400 יאר) וועט ירושלים זיין אונטער די טערקן, דאן איין יובל אונטער קיינעם, און דאן וועט זיין די אתחלתא דגאולה, וואס שטימט שיין מיט ווי אזוי מדינת ישראל האט איינגענומען ירושלים אין 1967....

כ'פראביר צו טרעפן דעם מקור, אבער קען עס נישט געפונען.
ווי שטייט דאס?
זיכער נישט רבינו יהודה החסיד , ווייל ער שרייבט זייער שארף ,קעגן מחשבי קיצים - אין ספר חסידים- עס קען זיין ר׳ יהודה חסיד , פון ת״ס בערך, ער איז גיוועהן א שבתאי , לויט עדות פון יעב״ץ
 
א חשובע מעמבער פון אונזער קרעמל קהילה האט מיר פארבארגט אזא 10 וועקערס ערב ראש השנה.

(ס'איז דא 19. ערשטע 6 זענען דא אין פדף. ער האט מיר געגעבן פון 10 ביז 19.)

דורכאויס ראש השנה, יום כיפור, בין איך אנגעקומען צו ליינען שוין 4 שטיק. איך האף צו ענדיגן אלעס ביז נאך סוכות.

דאס איז אזאנע היסטארישע ווערק אז סלאזט זיך גארנישט גלייבן. נישט דא קיין איין וואס קומט בדומה לו אין אידישע ליטעראטור, ווי ווייט איך ווייס.

ממש א שאד אז דאס האט זיך פארמאכט.

איך האב געליינט איבער, מאיר שילער, @יששכר כץ, שמואל ווידער, אקאדעמישע סטיל היסטאריע פון סאטמאר, וויזניץ, רב קוק, ספר יצירה, קבלה...

@מיימון מיט זיין חכמה חיצוניות
@יצחק לאווי מיט זיין ירידת הדורות.

@יוסף אלבום מיט זיין טיפע חסידות
יצחק וואלד מיט זיינע הערליכע און טיפע ערציילונגען.

איך האב נישט קיין ווערטער... איך האב דאס נישט געקענט אראפלייגן פון די הענט.

תודתי נתונה להאי גברא יקירא... דו ווייסט ווער דו ביסט, און האסט געמאכט מיין יום טוב.
 
א חשובע מעמבער פון אונזער קרעמל קהילה האט מיר פארבארגט אזא 10 וועקערס ערב ראש השנה.

(ס'איז דא 19. ערשטע 6 זענען דא אין פדף. ער האט מיר געגעבן פון 10 ביז 19.)

דורכאויס ראש השנה, יום כיפור, בין איך אנגעקומען צו ליינען שוין 4 שטיק. איך האף צו ענדיגן אלעס ביז נאך סוכות.

דאס איז אזאנע היסטארישע ווערק אז סלאזט זיך גארנישט גלייבן. נישט דא קיין איין וואס קומט בדומה לו אין אידישע ליטעראטור, ווי ווייט איך ווייס.

ממש א שאד אז דאס האט זיך פארמאכט.

איך האב געליינט איבער, מאיר שילער, @יששכר כץ, שמואל ווידער, אקאדעמישע סטיל היסטאריע פון סאטמאר, וויזניץ, רב קוק, ספר יצירה, קבלה...

@מיימון מיט זיין חכמה חיצוניות
@יצחק לאווי מיט זיין ירידת הדורות.

@יוסף אלבום מיט זיין טיפע חסידות
יצחק וואלד מיט זיינע הערליכע און טיפע ערציילונגען.

איך האב נישט קיין ווערטער... איך האב דאס נישט געקענט אראפלייגן פון די הענט.

תודתי נתונה להאי גברא יקירא... דו ווייסט ווער דו ביסט, און האסט געמאכט מיין יום טוב.

מעג איך ביטע בארגן דיין חבר? די וועקערס וועל איך שוין אליין בארגן פון אים..
 
עס זענען פארהאן היינט אזעלכע גוטע און שנעלע סקענערעס, איינער דארף פשוט זיך מתנדב זיין צו אויפרייסן זיינע וועקערס (און טרעפן א חבר וואס פארמאגט אזא פארגעשריטענע סקענער אין אפיס)
 
נאכן דורכליינען 10 וועקערס איבער יום טוב (בערך 200 זייטן יעדע איינע) מוז איך זאגען אז איך בין באמת נתפעל... די ארבעט וואס איז אריין איז עפעס נישט נארמאל.

ס'איז דא צוויי עיקר סארטן שרייבעריי אין אידיש וואס מ'דארף אנפילן א חלל.

1. ליטעראטור: פיקציע, פאעזיע, פּראָוז, וכו', וואס איז ממש נישט בנמצא אין היימישע מאגאזינען, זיכער נישט אויף א טיפע לעוועל... די סיבה איז פשוט; אזעלכע אַרט איז נאר באמת אינטערסאנט ווען מען עקספרעסט אמת'ע פערזענליכע געפילן, און דאס איז דאך נישט ערלויבט אונטער היימישע צענזור...

2. זשורנאליסם: דאס רעפארטן און באשרייבן פאסירונגען אינערהאלב די געצילטע קאמיוניטי פון ליינער. דאס ווערט יא געטוהן דורך היימישע צייטונגען און מאגאזינען, אבער דער פראבלעם איז אז געוויסע פאסירונגען ווערט נישט באריכטעט. דאס הייסט זיי וועלן אויסוועלן טאפיקס צו באשרייבן אבער נאר וואס שטימט מיט'ן סטאטוס קווא. געוויסע סאבזשעקטס וועלן ווערן איגנארירט. פארשטייט זיך אז דאס איז מיסינג די גאנצע פוינט פון זשורנאליזם. זשורנאליסם איז געמאכט צו אינפארמירן ליינער איבער וואס גייט פאר ארום זיי, נישט צו סערווירן די מענטשן ביים שפיץ. ופשוט הוא.

וועקער האט געטוהן א מאסיווע זשאב אויף ביידע פראנטן.

1. זייער פאעזיע, פּראָוז, און פיקציע איז געווען פון גאר הויכע קאליבאר, ארויסגעברענגט טיפע מעסעזשעס און עכטע רויע געפילן... ספעציעל שטארט ארויס @מאָצל טויב מיט זיין "גרינע יצר טוב", וואס גייט אריין די טיפסטע מעגליך אין די פערזענליכקייטן, געדאנקען גאנג, און כאראקטער פון געוויסע אין אונזער קולטור; @אפטולמס מיט זיין פיקציע "טובים השנים" איבער אביוז און זיך די ריזיקעס פון זיך ארויסשטעלן קעגן סטאטוס קווא; @יצחק וואלד מיט זיין סייענס פיקציע דיסטאפיע איבער א נוקלעארע קריג און גלאבאלע ווארמינג אלס אן אריינבליק אין וויאזוי אידישקייט האט זיך געבויט נאכן חורבן אייראפע; און נאך פילע... ווי אויך די "בלעק לייווס מעטער" פאעמע אינעם לעצטן וועקער (#19) האט מיר זייער אינספירירט.

2. מיט זשורנאליזם האט וועקער אויסגעוויילט צו דעקן דווקא די נושאים וואס זענען סיי וויכטיג, און סיי עפעס וואס אנדערע היימישע צייטונגען האבן נישט געדעקט. אזוי האבן זיי ממש געמאכט היסטאריע, אין פולן זין פון ווארט, מיט יעדעס איינציגע זשורנאליסטישע ארטיקל.
איך האב מוראדיג הנאה געהאט פון די דעקונג איבער די טיילונג אין גער, די היימישע טויטע דורכאויס קאוויד און די דורכפאל פון די מנהיגים צו טוהן סיי וואס זאכליך איבער דעם, די לב טהור דעקונג ווען ס'איז נאכנישט געווען געדעקט אפי' דורך עמי אדער משפחה, און אזוי אן א שיעור רייכקייט און שעפערישקייט.

שוין די תגובה איז שוין באלד א בוך, אזוי זעהט מען אויס ווען מ'האלט זיך איין א גאנץ יום טוב פון שרייבן.

יעצט איין קשיא: פארוואס די העלל האט זיך דאס צוגעמאכט??

פאר יעצט איז נאר דא צו האפן אז @כוואליעס וועט קענען גענצליך איבערנעמען די צוויי וויכטיגע לעכער וואס זענען צוריק געעפנעט געווארן מיט די פארשפארן פון "וועקער".

האטס מיר אלע א זיסע און געשמאקע ווינטער.
און זאל שוין מקיום ווערן דעם ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים.
 
חס ושלום צו טוהן אזא זאך אהן רשות
פארוואס עפעס? פינקט ווי איינער וואס האט די פאקטישע וועקערס האט די רעכט עס צו פארבארגן צו זיין חבר, אדער ברענגען אין ביה"מ אז יעדער זאל עס קענען ליינען, האט ער אויך די רעכט עס צו אריינסקענען און שיקן פאר ווער עס וויל עס ליינען

מילא אויב די ארויסגעבער מאכט נאך געלט דערפון איז עס א עוולה אז מען מאכט אים שאדן געלט, אבער אז ס'איז סייווי דערנאך און זיי פרינטן נישט נאך, דאן זע איך נישט פארוואס עס זאל זיין א פראבלעם אריינצוסקענען אלע וועקערס להנות בהם בני אדם.
 
פארוואס עפעס? פינקט ווי איינער וואס האט די פאקטישע וועקערס האט די רעכט עס צו פארבארגן צו זיין חבר, אדער ברענגען אין ביה"מ אז יעדער זאל עס קענען ליינען, האט ער אויך די רעכט עס צו אריינסקענען און שיקן פאר ווער עס וויל עס ליינען

מילא אויב די ארויסגעבער מאכט נאך געלט דערפון איז עס א עוולה אז מען מאכט אים שאדן געלט, אבער אז ס'איז סייווי דערנאך און זיי פרינטן נישט נאך, דאן זע איך נישט פארוואס עס זאל זיין א פראבלעם אריינצוסקענען אלע וועקערס להנות בהם בני אדם.
יעדע שרייבער וואס איז מסקים אז מ 'זאל האבן א PDF פון זיין ארטיקעל קען דאך עס אליינ'ס ארויסגעבן אין א געהעריגע שיינע נישט געסקענט'ע PDF פון די וועקער רעדאקציע אליינ'ס

שווער צו גלייבען אז קליגע אויפגעקלערטע קרעמעל שרייבער'ס און ליינער'ס זאלן טוהן קעגן די רצון פון שרייבער'ס וואס האבן זיך געלייגט אויף די ליין צו שרייבן אין די וועקער און ווילען נישט אז ס'זאל יעצט זיין פאר אייביג עוועלעבל אין א PDF

און BTW, ווען די שטויסט אין די אחור פון די שרייבער'ס פון די וועקער ווייזסטו פאר אלע היינטגיע און צוקינפטיגע שרייבער אין כוואליעס וכדומה אז ס'לוינט זיך נישט צו טוהן און שוויצען פאר מענטשען וואס האבן נישט אפילו אביסעל רעספעקט פאר זייער ארבעט און די ריסק וואס זיי נעמען
 

Similar threads

Back
Top