מכון כרם בין תורה לחכמה

עס איז זייער פיין אבער עס האט גאר ווייניג מיט די גמרא אין זבחים סג , ווי רש״י מיט זיין זיס לשון איז מסביר די חשבון אהן די אלע מאטעמאטישע טהעארעמס , עס איז א דבר חשוב , עס מיינט אבער נישט די גמרא אין זבחים וועגן די שיפוע כבש
צום גגו של מזבח .
כדרכך בקודש, צו מגיב זיין מיט א ברייטקייט אן זיך באמיען אפילו אויסצוהערן...
 
כדרכך בקודש, צו מגיב זיין מיט א ברייטקייט אן זיך באמיען אפילו אויסצוהערן...
חס ושלום גרינג צומאכען די תועלת השיעור ער רעדט דארט פון דזשעאמעטרי און מאטעמאטישע טהעארעמס , עס ווערן דערמאנט אוקלידס און פיתגרוס ,פון גר״א איז דאך דא דער חיבור איל משולש, וואס האט עולה גיוועהן בדפוס כמה פעמים
א וודאי איז עס א דבר חשוב , און ווי די משנה אין אבות לערנט אונז תקופות וגמטריאות פרפראות לחכמה , מיין הערה איז נאר, אז ציפארשטיין די
גמרא אין זבחים סג אויף וואס די שיעור האט זיך
באצויגען כביכול,מבאר צוזיין את הקשה , איז עס
נישט קיין וויכטיג צושטעל,ווייל די גמרא ווערט אפ גיטייטשט כפשוטו מיט רש״י - איך זעה נישט קיין
ברייטקייט אז מען געט רש״י די קרעדיט פון א לייכטער און קאנסייס ביאור— דער שיעור זאגט זיך וועהן בעסער אויף די פרשה פון די וואך -סולם מצב ארצה, און די גמרא אין חולין זאגט אונז כמה רחבו של סולם שמונת אלפים פרסאות און עס איז ראשו מגיע השמימה און מען דארף אויס רעכענען אז די אמצע שיפוע - לויט רש״י - איז קעגן ירושלים , ווייטער דער רמב״ן האט א שיטה אז די סוף פון די סולם איז גיוועהן ביי ירושלים ,איז דאך די ענגיל פון די שיפוע גיוועהן אנדערש,דארף מען חשבונ׳ען לויט
פיתגורס די ענגעלס , אבער דארט אין זבחים מהיכי תיתי , דער חת״ם סופר זאגט און די שו״ת אז איינער מישט אריין קבלה ( חכמת נסתר ) אין הלכה
איז ער עובר אויף לא תחרוש שור וחמור , מען דארף זיי האלטען סעפערעיט , די פרפראות לחכמה
איז חשוב מען דארף עס עפלייען ווי נויטיג , אבער
אתכם הסליחה .
 
חס ושלום גרינג צומאכען די תועלת השיעור ער רעדט דארט פון דזשעאמעטרי און מאטעמאטישע טהעארעמס , עס ווערן דערמאנט אוקלידס און פיתגרוס ,פון גר״א איז דאך דא דער חיבור איל משולש, וואס האט עולה גיוועהן בדפוס כמה פעמים
א וודאי איז עס א דבר חשוב , און ווי די משנה אין אבות לערנט אונז תקופות וגמטריאות פרפראות לחכמה , מיין הערה איז נאר, אז ציפארשטיין די
גמרא אין זבחים סג אויף וואס די שיעור האט זיך
באצויגען כביכול,מבאר צוזיין את הקשה , איז עס
נישט קיין וויכטיג צושטעל,ווייל די גמרא ווערט אפ גיטייטשט כפשוטו מיט רש״י - איך זעה נישט קיין
ברייטקייט אז מען געט רש״י די קרעדיט פון א לייכטער און קאנסייס ביאור— דער שיעור זאגט זיך וועהן בעסער אויף די פרשה פון די וואך -סולם מצב ארצה, און די גמרא אין חולין זאגט אונז כמה רחבו של סולם שמונת אלפים פרסאות און עס איז ראשו מגיע השמימה און מען דארף אויס רעכענען אז די אמצע שיפוע - לויט רש״י - איז קעגן ירושלים , ווייטער דער רמב״ן האט א שיטה אז די סוף פון די סולם איז גיוועהן ביי ירושלים ,איז דאך די ענגיל פון די שיפוע גיוועהן אנדערש,דארף מען חשבונ׳ען לויט
פיתגורס די ענגעלס , אבער דארט אין זבחים מהיכי תיתי , דער חת״ם סופר זאגט און די שו״ת אז איינער מישט אריין קבלה ( חכמת נסתר ) אין הלכה
איז ער עובר אויף לא תחרוש שור וחמור , מען דארף זיי האלטען סעפערעיט , די פרפראות לחכמה
איז חשוב מען דארף עס עפלייען ווי נויטיג , אבער
אתכם הסליחה .

ער דרשנט אַ שעה אויפן ב"ח וואס פרעגט ממש דורך די כללי פיתגרוס. די ב"ח איז געדריקט אין די הגאות אויפן ד"ף
 
נושאים כללים. לאפוקי שיעורי דף היומי
די שיעורים יעדער טאג ווערן געגעבן דורך הרב יהונתן מארטאן שליט״א, די צווייטע שיעור-עיונים על הדף, איז על פי רוב נושאים כללים,
דער שיעור אויף מאטעמאטיקס איז געווען פון א גאסט מגי״ש, אזוי ווי סאיז דא כסדר,
אזוי אויך איז דא יעדער זונטאג און דאנערשטאג אקעדעמישער סטייל שיעורים פון בארימטע פראפעסארן אויף פילע אינטערסאנטע ענינים.
 
די שיעורים יעדער טאג ווערן געגעבן דורך הרב יהונתן מארטאן שליט״א, די צווייטע שיעור-עיונים על הדף, איז על פי רוב נושאים כללים,
דער שיעור אויף מאטעמאטיקס איז געווען פון א גאסט מגי״ש, אזוי ווי סאיז דא כסדר,
אזוי אויך איז דא יעדער זונטאג און דאנערשטאג אקעדעמישער סטייל שיעורים פון בארימטע פראפעסארן אויף פילע אינטערסאנטע ענינים.
Got it. Thanks
 
ער דרשנט אַ שעה אויפן ב"ח וואס פרעגט ממש דורך די כללי פיתגרוס. די ב"ח איז געדריקט אין די הגאות אויפן ד"ף
טוב לשמוע גערת חכם , יעדע יגיעה צו פארשטיין
די דברי ראשונים איז תורה מסיני
רבי חיים קנייבסקי וואס האט נישט גיהאט די כללים
פון מאטימאטיק האט אריינגעלייגט א גרויסע עמלות
בתורה צו פארשטיין די רמב״ם אין הלכות קידוש החודש אויף א אמאטורישען אופן, וואס ער האט מחדש גיוועהן , איז דער שיעור ווי מען לערנט מיט
די כללים פון אוקלידוס און אנדערע וואס זענען עולה
על שולחן מלכים ווי דער תוספות יום טוב און נחמד ונעים איז ,מה יפה ומה נעמת.
 
1000893884.webp
 
Back
Top