מאראלן פון טשידינג

ווייל סוף סוף ביסטו אן adult, און ס׳הייסט געגאנגען אונטער איר רוקן, אויב זי וויסט נישט, און טאמער פרעגסט זי יא און זי איז נישט מסכים, דעמאלס גייסטו קעגן וואס האסט צוגעזאגט, ווייל דאס איז היינט די mutual understanding פון הייראטן, אויב נישט אויסגעשמועסט אנדערש.
וועלכע מיוטשעל אנדעסטענדיגנג, ער זאגט הרי את מקודשת ווייל אזוי זאגט די דיין יעצט צו טוהן און זי וויינט אונטערן חופה ווייל אזוי שטייט אין צאינה וראינה, נישטא קיין שום אפמאך אדער אנדערסטענדינג, ער האט איר קיינמאל נישט גענומען און זי האט עים נישט ליב, זיי שטייען אונטערן חופה בלויז ווייל דאס איז נערמאל פונקט ווי ער גייט מיט א רעקל און זי מיט א סקירט, פונקט ווי ביים וויינען פתח לנו שער ביי נעילה איז נישטא קיין שום טיפע אנדערסטענדינג זיך צו משעבד זיין צי איינעם, ס׳פשוט מען פאלאוט די אינסטראקשענס, מצות אנשים מלומדה, נישטא קיין שום שיעבוד אדער אפמאך.

די איינציגסטע סיבה נישט צי טשידען איז אויב האט מען א גוטע מערידזש, און מען גייט טשידען איז עס פונקט ווי מען זאגט פארן ספאוס ביסט א סאָקער און א לוּזער איך האב דיך טיף אין די אדמה און ביזט מיך פונקט גענוג ווערט ווען איך בין שוין נמאס אליינס צו האקען מיינע פלייש.
 
פונקט ווי ביים וויינען פתח לנו שער ביי נעילה
יעצט געווען מנחם אסל זיין ביי א קרוב ווי 'ספאסט צו גיין' אזוי זאגענדיג דעם המקום האבעך געהאט דעי מחשבה, נישט איך ווייס וואס כוויל זאגן, נישט ער ווייסט, און שוין..
 
וועלכע מיוטשעל אנדעסטענדיגנג, ער זאגט הרי את מקודשת ווייל אזוי זאגט די דיין יעצט צו טוהן און זי וויינט אונטערן חופה ווייל אזוי שטייט אין צאינה וראינה, נישטא קיין שום אפמאך אדער אנדערסטענדינג, ער האט איר קיינמאל נישט גענומען און זי האט עים נישט ליב, זיי שטייען אונטערן חופה בלויז ווייל דאס איז נערמאל פונקט ווי ער גייט מיט א רעקל און זי מיט א סקירט, פונקט ווי ביים וויינען פתח לנו שער ביי נעילה איז נישטא קיין שום טיפע אנדערסטענדינג זיך צו משעבד זיין צי איינעם, ס׳פשוט מען פאלאוט די אינסטראקשענס, מצות אנשים מלומדה, נישטא קיין שום שיעבוד אדער אפמאך.

די איינציגסטע סיבה נישט צי טשידען איז אויב האט מען א גוטע מערידזש, און מען גייט טשידען איז עס פונקט ווי מען זאגט פארן ספאוס ביסט א סאָקער און א לוּזער איך האב דיך טיף אין די אדמה און ביזט מיך פונקט גענוג ווערט ווען איך בין שוין נמאס אליינס צו האקען מיינע פלייש.
למעשה איז עס מערידזש. אפילו א קליין קינד פארשטייט אז דאס איז א שטארקע בונד. ביידע זענען עדאלטס וואס ווייסן זייער גוט וואס דאס מיינט.

קען זיין ס'איז נישטא קיין ליבשאפט, דאס ברויך מען טאקע זעהן וועלכע דירעקציע עס גייט. אויב עס גייט דרום און ביידע באקומען נישט וואס זיי וואלטן געדארפט באקומען, דעמאלט קען מען "דעבאטירן" צו מ'מעג גיין אינטערן רוקן אדער נישט.

זאגן אז מערידזש מיינט גארנישט וויבאלד אין אונזער קאלטור האט מען חתונה יונג און סיסטעמאטיש, נאופּס.
 
אבער אויבנאויף איז חתונה האבן א בונד צווישן א מאן און פרוי אז זיי גייען נאר האבן סעקס איינע מיט די אנדערע
אפשר ביי די גויים.
ביי אונז מיינט חתונה האבן גארנישט, מען מאכט א פארטי די בחור טשילט מיט זיינע פרענדס, די מיידעל איז משוגע פראוד מיט איר כלה קלייד, (די טאטע פריידט זיך אז ער דארף שוין נישט זיכן נאך א ישיבה פאר זיין בחור) וזהו.
קיינער ווייסט נישט פארוואס זיי האבן חתונה, מען האט חתונה ווייל יעדער טוט עס, פונקט די זעלבע סיבה וואס מען גייט אין כולל, און נאכדעם ליסט מען א קאר.
אפילו אויב וויל מען ווערן טעכניש און זאגן אז למעשה איז דא א חלות פון קידושין, איז עס נאר אויף די ווייב, די מאן מעג ווייטער קנאקען וועם עס גייט (פון א חתונה האבן שטאנדפונקט).
מאראל קומט נישט דא אריין, ס׳פשוט א פראקטישע סיבה, די שלום בית גייט גיין אין די אדמה אויב שפילט מען ארום מכל הבא ביד, די ווייב וועט פילן ווי א פילגש און א שמאטע וגמרנו.
טאקע צוליב די סיבה וועלן היימישע טשידערס זיך אסאך גרינגער קענען איבערבעטין מיטן׳ס ווייב, ווייל אפילו די ווייב זעהט עס נישט אלץ א מאראלישע פראבלעים, נאר אלץ א שלום בית פראבלעים, וואס זי האט שוין גענוג מאל געבלאזען און געטריצט אדער צוריק געהאלטן סעקס ווייל זי איז נישט אין די מאָד, און דאך ער איז איר מוחל יעצט איז איר טשענס צי מוחל זיין.
 
אפשר ביי די גויים.
ביי אונז מיינט חתונה האבן גארנישט, מען מאכט א פארטי די בחור טשילט מיט זיינע פרענדס, די מיידעל איז משוגע פראוד מיט איר כלה קלייד, (די טאטע פריידט זיך אז ער דארף שוין נישט זיכן נאך א ישיבה פאר זיין בחור) וזהו.
קיינער ווייסט נישט פארוואס זיי האבן חתונה, מען האט חתונה ווייל יעדער טוט עס, פונקט די זעלבע סיבה וואס מען גייט אין כולל, און נאכדעם ליסט מען א קאר.
🤣🤣🤣
 
איך קען מיר זעהן זאגן פאר מיין ווייב ווען זי איז נישט אין די ריינע טעג,
מאמע לעבן, איך פיל ווי די זאך הידוע גייט ארויסקימען, אין איך מיז טרעפן א פרוי זאל עס אריינעמען,
אז נישט איז עס לבטלה אין ס'שטייט זייער הארבע זאכן אויף דעים
 
פארשטענדליך
אבער די שאלה בלייבט ווייטער פארוואס ביים פרעגן אויב מ'וואלט געפרעגט וואלט די תירוץ געווען רוב מאל א קאטעגארישע ניין??
דאס קומט ווייל עס איז אוועקגעשטעלט אלס א אפגעפרעגטע זאך וואס שטערט די ערשטע
מאן ייאמר אז דער ניין וואלט געקומען וועגן ס'איז א קאנטראקט מיט א ביטרעיעל?

דער ניין וואלט געווען די זעלבע ניין פאר חילול שבת, אדער עני אנדערע עבירה
 
איך קען מיר זעהן זאגן פאר מיין ווייב ווען זי איז נישט אין די ריינע טעג,
מאמע לעבן, איך פיל ווי די זאך הידוע גייט ארויסקימען, אין איך מיז טרעפן א פרוי זאל עס אריינעמען,
אז נישט איז עס לבטלה אין ס'שטייט זייער הארבע זאכן אויף דעים
רעליגיע קומט שטענדיג גוט צוניץ ספעציעל אין אזעלכע פעלער
 
צו טשידן איז מאראל צו נישט ווייס איך נישט, ווענדט זיך וויאזוי סאסייעטי קוקט עס אן ווייל מ'וועט אמאל האבן א טאפלטע סטאנדארט ווען א פרוי טשידט ווס. א מאן. נישט אז דאס בארעכטיגט דעם טשידן.

אבער אז מ'קוקט אויף עוועלוציע זעהט נישט אויס ווי מאנאגמי (איין פארטנער) איז א נאטירליכע זאך. יעצט דאס איז נאר די טעאריע. וויאזוי מ'פירט זיך און וואס די אומגעשריבענע געזעצן אין סאסייעטי זענען, איז א באזונדערע מסכת.

איך האב עס געזאגט, אפילו ווייל כ'האב געוויסט אז ס'וועלן זיין מענטשן וואס ווילן טשידן, איך האב אבער נישט געהאלטן ביים נישט שעירן די אינפארמאציע נאר ווייל מענטשן ווילן עס עקספלויטן. ביזט טאקע גערעכט אז מ'קען נישט וויסן אויף זיכער האב איך עס געלאזט לויפן אפילו כ'האב באקומען עטליכע מעסעדזש'ס דערוועגן.
 
ווייל סוף סוף ביסטו אן adult, און ס׳הייסט געגאנגען אונטער איר רוקן, אויב זי וויסט נישט, און טאמער פרעגסט זי יא און זי איז נישט מסכים, דעמאלס גייסטו קעגן וואס האסט צוגעזאגט, ווייל דאס איז היינט די mutual understanding פון הייראטן, אויב נישט אויסגעשמועסט אנדערש.
למעשה אבער ווי טעלעפאן ברענגט ארויס, אפשר אין די חרדי'שע סענס ווי לאוו איז נישט קיין טשויס און זייער אסאך מאל זענען די מענער שוין עקספערטס פון ישיבה און די פרויען מער תמימות'דיג וואס טוט זיך אפ אין די קאפ פון זייערע מענער איז עס נישט קיין עכטע קאנטראקט וואס מ'רעדט פון ווען מ'האט אינזין די איידיעל מערידזש.

למשל איך קען איינעם וואס גייט אין אלע פלעצער מיט מיידלעך און האט געהעריג א שטוב מיט קינדער. ער איז געווארן אויפגעקלערט און וואס טוט מען יעצט? גארנישט מ'לאכט זיך אויס ווייל מ'ווייסט he can get away with it

Until you can't...

כ'האב שוין געהערט אזא איינער ווי לוזער טווערסקי ווען מ'האט אין אמאל אינטערוויאוט, וויאזוי ער ראצינאליזירטצדי געדאנק אז ער האט אראפגעברענגט קינדער אויף די וועלט און גייט זיך לעבן א חיים טובים און לאזט איבער א גרושה מיט אפאר צומישטע קינדער האט ער געענטפערט זייער קלוג אז ווען איך וואלט אימפרעגנעטעד איינעם מיט מיין יעצטיגע שכל, ווען איך ווייס שוין פון פראטעקשן וואלט איך עס אוודאי געטוהן מיט פלאנירונג. איך זאג נישט אויף למעשה, אבער ס'ברענגט ארויס אז מענטשן וואס זענען מיסרעבל מוז נישט זיין אז אלעס איז זייער שולד, ס'פילט נאך אלס ראנג, אבער אמאל איז עס אפשר מער קאמפליצירט.
 
למעשה איז עס מערידזש. אפילו א קליין קינד פארשטייט אז דאס איז א שטארקע בונד. ביידע זענען עדאלטס וואס ווייסן זייער גוט וואס דאס מיינט.

קען זיין ס'איז נישטא קיין ליבשאפט, דאס ברויך מען טאקע זעהן וועלכע דירעקציע עס גייט. אויב עס גייט דרום און ביידע באקומען נישט וואס זיי וואלטן געדארפט באקומען, דעמאלט קען מען "דעבאטירן" צו מ'מעג גיין אינטערן רוקן אדער נישט.

זאגן אז מערידזש מיינט גארנישט וויבאלד אין אונזער קאלטור האט מען חתונה יונג און סיסטעמאטיש, נאופּס.
Agree.

ווי נישט אויפגעקלערט מ'זאל ווערן, יעדער (חוץ אז מ'איז ממש סלאו) וואס האט חתונה ווייסט וואס די וועג ארויס איז ביים ברעכן טעלער און ביים רינגל לייגן.

איך וואלט געזאגט די איינציגסטע וועג ארויס איז footsteps.org גיין טשידן ווייל די שיטסעם איז אזוי אויסגעשטעלט, הערט זיך ווי א גרעסערע פראבלעם פארוואס דארף א צווייטער נעבעך ליידן?
 
Agree.

ווי נישט אויפגעקלערט מ'זאל ווערן, יעדער (חוץ אז מ'איז ממש סלאו) וואס האט חתונה ווייסט וואס די וועג ארויס איז ביים ברעכן טעלער און ביים רינגל לייגן.

איך וואלט געזאגט די איינציגסטע וועג ארויס איז footsteps.org גיין טשידן ווייל די שיטסעם איז אזוי אויסגעשטעלט, הערט זיך ווי א גרעסערע פראבלעם פארוואס דארף א צווייטער נעבעך ליידן?
ווען איינער גייט צו פוטסטעפּס ליידן נישט די אנדערע?
 
אפשר ביי די גויים.
ביי אונז מיינט חתונה האבן גארנישט, מען מאכט א פארטי די בחור טשילט מיט זיינע פרענדס, די מיידעל איז משוגע פראוד מיט איר כלה קלייד, (די טאטע פריידט זיך אז ער דארף שוין נישט זיכן נאך א ישיבה פאר זיין בחור) וזהו.
קיינער ווייסט נישט פארוואס זיי האבן חתונה, מען האט חתונה ווייל יעדער טוט עס, פונקט די זעלבע סיבה וואס מען גייט אין כולל, און נאכדעם ליסט מען א קאר.
אפילו אויב וויל מען ווערן טעכניש און זאגן אז למעשה איז דא א חלות פון קידושין, איז עס נאר אויף די ווייב, די מאן מעג ווייטער קנאקען וועם עס גייט (פון א חתונה האבן שטאנדפונקט).
מאראל קומט נישט דא אריין, ס׳פשוט א פראקטישע סיבה, די שלום בית גייט גיין אין די אדמה אויב שפילט מען ארום מכל הבא ביד, די ווייב וועט פילן ווי א פילגש און א שמאטע וגמרנו.
טאקע צוליב די סיבה וועלן היימישע טשידערס זיך אסאך גרינגער קענען איבערבעטין מיטן׳ס ווייב, ווייל אפילו די ווייב זעהט עס נישט אלץ א מאראלישע פראבלעים, נאר אלץ א שלום בית פראבלעים, וואס זי האט שוין גענוג מאל געבלאזען און געטריצט אדער צוריק געהאלטן סעקס ווייל זי איז נישט אין די מאָד, און דאך ער איז איר מוחל יעצט איז איר טשענס צי מוחל זיין.
איך וואלו צוגעלייגט אז ביי אונדז קוקט מען עס אן מער ווי א אידישקייט פראבלעם טשידן גארנישט מיט א באנד מען קוקט עס אן ווי אן עבירה
 
איך וואלו צוגעלייגט אז ביי אונדז קוקט מען עס אן מער ווי א אידישקייט פראבלעם טשידן גארנישט מיט א באנד מען קוקט עס אן ווי אן עבירה מיין מגיד שיעור האט קיינמאל ביי שובבים נישט גערעדט וועגן טוען עבירות וועגן ווייטוהן א ווייב און קיין איין משפיע האב איך נאכטישע געהערט וועגן דעם פארקערט מדות איז א מאדערנע זאך אונז דארפן טוען ווייל אזוי שטייט אין פסוק און איך מיין אז דער וויב איז רוב מאל אויס מענטש אז דער מאן איז נישט ערליך גארנישט ווען זיך
 
איך קען מיר זעהן זאגן פאר מיין ווייב ווען זי איז נישט אין די ריינע טעג,
מאמע לעבן, איך פיל ווי די זאך הידוע גייט ארויסקימען, אין איך מיז טרעפן א פרוי זאל עס אריינעמען,
אז נישט איז עס לבטלה אין ס'שטייט זייער הארבע זאכן אויף דעים
זי וועט די צו ווייזען אז די רבנים פון ארץ ישראל זענען מתיר
 
טעג @אינטעליגענט

לויט ווי איך פארשטיי איז טשידן נישט ווי חילול שבת וואס אויב איז מען נישט גלויביג דאן מיינט שבת זילטש. טשידן איז ווי גניבה אדער רציחה ווי איינער ווערט בא'עוול'ט, מען טוט עפעס שלעכט פארן פרוי, מען איז נישט ארנטלעך, און אן אטעאיסט קען דאס פינקט אזוי ארויסהאבן.
אפילו מען גייט או. טי. די. איז נאך דא שבע מצוות בני נח...
 
איך פארשטיי.. ביסט גערעכט מיט דעם אז אונז האט מען פארשטאפט די מיגליכקייט צו פארזוכן הנאה, און מיך שטערט אויך זייער שטארק אז כ'האב קיינמאל נישט געהאט די געלעגנהייט צו explore'ן און taste'ן נאך פארשידענע מטעמים, און די תשוקה איז גרויס.

אבער למעשה ס'איז אויפן חשבון פון די אייגענע, לויט ווי די וועלט ארבעט כיום, און צו פארלירן עכטע לאוו פאר פלעדשור, איז נישט כדי, אויב דו פלאנסט צו בלייבן מיט זי.
די בעסטע עצה איז אויב ס'מעגליך מיט אסאך שכל צו אויפקלערן די ווייב צו די געברויכן, און באקומען באשטימונג, איך ווייס אז ס'איז פאר פעטשט, אבער כ'האלט אז ס'איז מעגליך,
קיין אנדערע עצה האב איך נישט דערווייל, אפשר איינער אנדערש האט..

אבער צו גיין אונטערן רוקן, ווערט אננגעקוקט אלס betrayal און א חסרון אין loyalty, וואס וועט האבן שווערע קאנסיקווענסעס, אויב ס'קומט ארויס.

בקיצור איך פארשטיי וואס דו ברענגסט ארויף, אז אונז האבן א משיכה צו אן unexplored territory, וואס לויפט אונז נאך די גאנצע צייט, אבער למעשה זעט מיך אויס אז די קאנסיקווענסעס פון טשיטן און פארלירן לאוו, און נאך שווערע קאנסיקווענסעס, איז יצא שכרו בהפסדו.
נו וואס איז אזוי שווער צו פארשטיין ווער נאך ווי דער חכם מכל אדם שלמה המיילעך שרייבט מים גנובים ימתקו ...
 
Back
Top