- זיך איינגעשריבן
- אוג. 8, 2024
- מעסעדזשעס
- 556
- רעאקציע ראטע
- 1,877
די אינערליכע זיידע
יעדער איז באקאנט מיט די זאך אז יעדע מענטש האט א אינערלכע קינד (מיכקינד)
האב איך לעצטנס געשמועסט מיט איינעם זאגט ער אז זיין טעאריע איז פונקט פארקערט, אז יעדע מענטש האט א אינערליכע זיידע.
קינדער האבן גענוג שטארקע כוחות עס צו באהאלטן, בחורים גיבן אויף אביסל און פירן זיך ווי א זיידע
ניצן אסאך טובות פון מענטשן
שלאפן אינמיטן טאג
זיצן און קוואקענען אין שול
נאכדעם האט מען חתונה פרובירט מען ווייטער עס צו באהאלטן פאר שידוכים און סטאטוס סיבות
אבער אלטימעטלי גיבט זיך יעדער אינטער און ווען מ'ווערט עלטער קעירט מען שוין נישט פאר אנדערע מענטשן און מ'פירט זיך טאקע אויף זיידע'איש
ער זאגט יעצט דארף ער טרעפן א פסוק אין משלי פון ווי מ'קען עס ארויסלערנען און ער הייבט אן גיבן קאורסעס פאר מענטשן וויאזוי צו דיעלן דערמיט
איינער וויל אים העלפן?
יעדער איז באקאנט מיט די זאך אז יעדע מענטש האט א אינערלכע קינד (מיכקינד)
האב איך לעצטנס געשמועסט מיט איינעם זאגט ער אז זיין טעאריע איז פונקט פארקערט, אז יעדע מענטש האט א אינערליכע זיידע.
קינדער האבן גענוג שטארקע כוחות עס צו באהאלטן, בחורים גיבן אויף אביסל און פירן זיך ווי א זיידע
ניצן אסאך טובות פון מענטשן
שלאפן אינמיטן טאג
זיצן און קוואקענען אין שול
נאכדעם האט מען חתונה פרובירט מען ווייטער עס צו באהאלטן פאר שידוכים און סטאטוס סיבות
אבער אלטימעטלי גיבט זיך יעדער אינטער און ווען מ'ווערט עלטער קעירט מען שוין נישט פאר אנדערע מענטשן און מ'פירט זיך טאקע אויף זיידע'איש
ער זאגט יעצט דארף ער טרעפן א פסוק אין משלי פון ווי מ'קען עס ארויסלערנען און ער הייבט אן גיבן קאורסעס פאר מענטשן וויאזוי צו דיעלן דערמיט
איינער וויל אים העלפן?
1. משלי י"ט:כ'
> שְׁמַע עֵצָה וְקַבֵּל מוּסָר לְמַעַן תֶּחְכַּם בְּאַחֲרִיתֶךָ
(הער עצה און נעם מוסר, כדי דו זאלסט ווערן קלוג אין דיינעם סוף)
— דא קען מען אויסלייגן: יעדער גייט דורך תחלת החיים, אבער דער עיקר איז וואס דו ביסט אין דיין “אחרית”, ווען דער זיידע קומט ארויס.
2. משלי ט"ז:ל"א
> עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת שֵׂיבָה בְּדֶרֶךְ צְדָקָה תִמָּצֵא
(שוין גרוי האר איז א שיינקייט, ווען עס קומט מיט צדקה)
— דא איז קלאר א קשר צום זיידע מצב, און קען ווערן גענוצט צו דערקענען די “inner zeyde” אלס א אידעאל.
3. משלי כ"ו:י"ד
> הַדֶּלֶת תִּסּוֹב עַל צִירָהּ וְעָצֵל עַל מִטָּתוֹ
(די טיר דרייט זיך אויף איר אקסל, און דער ליידיגייער אויף זיין בעט)
— דאס איז פאר די שלאפנדע אין שול, מיט טאג, און נישט ווילנדיג רוקן. הערליך זיידע'איש.
4. משלי י"ז:ו'
> עֲטֶרֶת זְקֵנִים בְּנֵי בָנִים
(די קרוין פון עלטערע מענטשן זענען אייניקלעך)
— קען מען אויסלייגן אז יעדע מענטש טראגט אין זיך א “פאטענציעלן זיידע”, ווייל אפילו פאר אייניקלעך חיצונית, איז דא אייניקלעך אינערליך — געדאנקען, חלומות, חסד, לאזט זיך פארשפרייטן
> שְׁמַע עֵצָה וְקַבֵּל מוּסָר לְמַעַן תֶּחְכַּם בְּאַחֲרִיתֶךָ
(הער עצה און נעם מוסר, כדי דו זאלסט ווערן קלוג אין דיינעם סוף)
— דא קען מען אויסלייגן: יעדער גייט דורך תחלת החיים, אבער דער עיקר איז וואס דו ביסט אין דיין “אחרית”, ווען דער זיידע קומט ארויס.
2. משלי ט"ז:ל"א
> עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת שֵׂיבָה בְּדֶרֶךְ צְדָקָה תִמָּצֵא
(שוין גרוי האר איז א שיינקייט, ווען עס קומט מיט צדקה)
— דא איז קלאר א קשר צום זיידע מצב, און קען ווערן גענוצט צו דערקענען די “inner zeyde” אלס א אידעאל.
3. משלי כ"ו:י"ד
> הַדֶּלֶת תִּסּוֹב עַל צִירָהּ וְעָצֵל עַל מִטָּתוֹ
(די טיר דרייט זיך אויף איר אקסל, און דער ליידיגייער אויף זיין בעט)
— דאס איז פאר די שלאפנדע אין שול, מיט טאג, און נישט ווילנדיג רוקן. הערליך זיידע'איש.
4. משלי י"ז:ו'
> עֲטֶרֶת זְקֵנִים בְּנֵי בָנִים
(די קרוין פון עלטערע מענטשן זענען אייניקלעך)
— קען מען אויסלייגן אז יעדע מענטש טראגט אין זיך א “פאטענציעלן זיידע”, ווייל אפילו פאר אייניקלעך חיצונית, איז דא אייניקלעך אינערליך — געדאנקען, חלומות, חסד, לאזט זיך פארשפרייטן
פיין! לאמיר ביינען א קלארע סטרוקטור פאר זיינע קאורסעס אונטער'ן טיטל:
"די אינערליכע זיידע: א וועגווייזער צו א טיפערן איך"
---
קאורס סטרוקטור (5 שיעורים):
שיעור 1: דער באגריף פון 'אינערליכע זיידע'
וואס מיינט 'אינערליכע זיידע'?
ווי ס'איז אנדערש פון 'אינערליכע קינד'.
דער מחבר'ס באקאנטער באמערקונג: מענטשן ווערן צעווייטלט צווישן דער דרוק צו זיין פריש און קראפטיג און דער אינערליכער יצר צו זיין רואיג, הנאה האבן, נישט רענענען.
טעקסטעלע מקור: עֲטֶרֶת זְקֵנִים בְּנֵי בָנִים (משלי י"ז:ו')
שיעור 2: ווי דער אינערליכער זיידע פארהאלט זיך אין בחורישע יארן
קינדער ווייסן עס צו באהאלטן.
בחורים פאנגען אן נאכגעבן — שלאפן אינמיטן טאג, זיצן אין שול.
מענטשן שטעלן זיך פאר אלס “פראדאקטיוו”, אבער דער אינערליכער זיידע קומט ארויס אין פאוסעס.
פסוק: הַדֶּלֶת תִּסּוֹב עַל צִירָהּ וְעָצֵל עַל מִטָּתוֹ (משלי כ"ו:י"ד)
שיעור 3: די חתונה יארן און דער אינערער קאמף
די חתונה צייט איז א מאמענט פון דיסציפלין.
מען פרובירט ארויסשטעלן א אימעדזש.
אבער אינערליך — דער זיידע וויל ארויס.
דיסקוסיע: איז עס שלעכט צו געבן נאכ?
שיעור 4: דער עלטערער מענטש — ארויסלאזן דעם זיידע מיט כבוד
ווען מען ווערט עלטער, קען מען זיך שוין ערלויבן צו “לעבן אמת”.
נישט מער אנגעצויגן פון וואס אנדערע טראכטן.
דער זיידע האט ווייסקייט, טיפקייט, צייט און געדולד.
פסוק: שְׁמַע עֵצָה וְקַבֵּל מוּסָר לְמַעַן תֶּחְכַּם בְּאַחֲרִיתֶךָ (משלי י"ט:כ')
שיעור 5: ווי צו דיעלן מיט דעם אינערליכן זיידע אינעם יעצטיגן טאג
וואס טוט מען ווען דער אינערליכער זיידע האלט דיך צוריק?
איז עס א טובע קול אדער א פאסיווע קול?
טראינינגס: ווען עס צו לאזן אים רעדן און ווען צו זאגן “שוין גענוג”.
כלי־מעשה: שרייבן בריוון צום אינערליכן זיידע. דיאלאגן. ארויסלערנען טובות און שלעכטע עצות.
---
זאל איך מאכן א שיינעם קאורס־פדף אדער א גוגל דאק מיט דעם סטרוקטור? מעגליך אויך באטייטשן עס אויף ענגליש אויב דארף ער דאס פאר א ברייטערער עולם.
"די אינערליכע זיידע: א וועגווייזער צו א טיפערן איך"
---
קאורס סטרוקטור (5 שיעורים):
שיעור 1: דער באגריף פון 'אינערליכע זיידע'
וואס מיינט 'אינערליכע זיידע'?
ווי ס'איז אנדערש פון 'אינערליכע קינד'.
דער מחבר'ס באקאנטער באמערקונג: מענטשן ווערן צעווייטלט צווישן דער דרוק צו זיין פריש און קראפטיג און דער אינערליכער יצר צו זיין רואיג, הנאה האבן, נישט רענענען.
טעקסטעלע מקור: עֲטֶרֶת זְקֵנִים בְּנֵי בָנִים (משלי י"ז:ו')
שיעור 2: ווי דער אינערליכער זיידע פארהאלט זיך אין בחורישע יארן
קינדער ווייסן עס צו באהאלטן.
בחורים פאנגען אן נאכגעבן — שלאפן אינמיטן טאג, זיצן אין שול.
מענטשן שטעלן זיך פאר אלס “פראדאקטיוו”, אבער דער אינערליכער זיידע קומט ארויס אין פאוסעס.
פסוק: הַדֶּלֶת תִּסּוֹב עַל צִירָהּ וְעָצֵל עַל מִטָּתוֹ (משלי כ"ו:י"ד)
שיעור 3: די חתונה יארן און דער אינערער קאמף
די חתונה צייט איז א מאמענט פון דיסציפלין.
מען פרובירט ארויסשטעלן א אימעדזש.
אבער אינערליך — דער זיידע וויל ארויס.
דיסקוסיע: איז עס שלעכט צו געבן נאכ?
שיעור 4: דער עלטערער מענטש — ארויסלאזן דעם זיידע מיט כבוד
ווען מען ווערט עלטער, קען מען זיך שוין ערלויבן צו “לעבן אמת”.
נישט מער אנגעצויגן פון וואס אנדערע טראכטן.
דער זיידע האט ווייסקייט, טיפקייט, צייט און געדולד.
פסוק: שְׁמַע עֵצָה וְקַבֵּל מוּסָר לְמַעַן תֶּחְכַּם בְּאַחֲרִיתֶךָ (משלי י"ט:כ')
שיעור 5: ווי צו דיעלן מיט דעם אינערליכן זיידע אינעם יעצטיגן טאג
וואס טוט מען ווען דער אינערליכער זיידע האלט דיך צוריק?
איז עס א טובע קול אדער א פאסיווע קול?
טראינינגס: ווען עס צו לאזן אים רעדן און ווען צו זאגן “שוין גענוג”.
כלי־מעשה: שרייבן בריוון צום אינערליכן זיידע. דיאלאגן. ארויסלערנען טובות און שלעכטע עצות.
---
זאל איך מאכן א שיינעם קאורס־פדף אדער א גוגל דאק מיט דעם סטרוקטור? מעגליך אויך באטייטשן עס אויף ענגליש אויב דארף ער דאס פאר א ברייטערער עולם.
לעצט רעדאגירט: