- זיך איינגעשריבן
- מאי 10, 2024
- מעסעדזשעס
- 447
- רעאקציע ראטע
- 2,821
דער צדיק האט דאך רוח הקודש און מיט דעם האט ער די אויבער האנט מיט וואס ער זאגט.
ווייל אויב ער זאגט וואס דעם רצון העליון איז, מיז זיין אז ער האט רוח הקודש, אויב נישט ווי אזוי דען ווייסט ער.
איי, אפשר איז ער אין בעסטען פאל א בעל דמיון (א נאטירליכן טריפּער) אדער אין ערגסטן פאל א ליגנער א שארלטן און מאניפאלעיטער?
דאס קאן דאך חלילה ניט זיין! ווייל ער איז דאך א צדיק, ער האט דאך רוח הקודש!
שטעלט זיך דעם פראגע, ווען צוויי צדיקים קריגן זיך, קען דאך נישט זיין אז ס'האט מיט נערישע מענטשליכע קנאה וכבוד. ווייל צדיקים האבן ניטאמאל א מענטשליכן פּיפּיק, כל שכן זיי האבן נישט קיין נידריגן עגא. ווייל דיזע זאכן זענען נאר א חלק פון די סורווייוועל פון פשוטע מענטשן וואס האבן נישט קיין רוה"ק. צדיקים קריגן זיך אוואדע וואס איז רצון השם.
איצטער צום נקודה. לויט אונזער קליינע מענטשליכע שכל אויב ראובן זאגט יא און שמעון זאגט ניין, מיז דאך זיין אז איינער איז נישט גערעכט.
אויב אזוי האט ער נישט קיין רוח הקודש?
אויב אזוי איז ער נישט קיין צדיק?
נעה, דאס קאן דאך ניט זיין! ווייל אויב יא, פון וואנעט קען מען וויסן אויב עמיציר איז א צדיק. זעהסט דאך אז ביידע קוקן אויס ווי צדיקים, רעדן ווי צדיקים, און וואונטשן ברכות!
און אויב איינער קען אויסקוקן ווי א צדיק אדער ווי א בעל רוה"ק און ער איז נישט, קאן דאך זיין אז קיינער אויפן וועלט איז ניט קיין בעל רוה"ק. (איי ס'קוקט אויס ווי זיי זענען בעלי רוה"ק? אבער דעם 'נישט גערעכטן' קוקט דאך אויכעט אויס ווי א בעל רוה"ק. אלא מאי, האבן א הימלישע צורה און רעדן העכער איז קיין ראי' ניט) ובטלה אמונת צדיקים.
מ'קען פראבירן צו זאגן אז ער איז א צדיק אבער דא מאכט ער א טעות. פונקט ווי דער זיידע יעקב האט נישט געהאט קיין רוה"ק פאר צוויי און צוואנציג יאר.
אבער דאס איז אויכעט מסוכן, ווייל אויב יא, אפשר מאכט ער א טעות ווען ער הייסט מאכן דעם אפאראציע. און אפשר מאכט ער א טעות ווען ער אסר'ט טעיפּ רעקארדערס, און טעקסט מעסעדש?
במילא מיז מען זאגן מיין טייערע קינד. אז מיר פארשטייען נישט מחלוקת פון צדיקים.
ווייל אויב ער זאגט וואס דעם רצון העליון איז, מיז זיין אז ער האט רוח הקודש, אויב נישט ווי אזוי דען ווייסט ער.
איי, אפשר איז ער אין בעסטען פאל א בעל דמיון (א נאטירליכן טריפּער) אדער אין ערגסטן פאל א ליגנער א שארלטן און מאניפאלעיטער?
דאס קאן דאך חלילה ניט זיין! ווייל ער איז דאך א צדיק, ער האט דאך רוח הקודש!
שטעלט זיך דעם פראגע, ווען צוויי צדיקים קריגן זיך, קען דאך נישט זיין אז ס'האט מיט נערישע מענטשליכע קנאה וכבוד. ווייל צדיקים האבן ניטאמאל א מענטשליכן פּיפּיק, כל שכן זיי האבן נישט קיין נידריגן עגא. ווייל דיזע זאכן זענען נאר א חלק פון די סורווייוועל פון פשוטע מענטשן וואס האבן נישט קיין רוה"ק. צדיקים קריגן זיך אוואדע וואס איז רצון השם.
איצטער צום נקודה. לויט אונזער קליינע מענטשליכע שכל אויב ראובן זאגט יא און שמעון זאגט ניין, מיז דאך זיין אז איינער איז נישט גערעכט.
אויב אזוי האט ער נישט קיין רוח הקודש?
אויב אזוי איז ער נישט קיין צדיק?
נעה, דאס קאן דאך ניט זיין! ווייל אויב יא, פון וואנעט קען מען וויסן אויב עמיציר איז א צדיק. זעהסט דאך אז ביידע קוקן אויס ווי צדיקים, רעדן ווי צדיקים, און וואונטשן ברכות!
און אויב איינער קען אויסקוקן ווי א צדיק אדער ווי א בעל רוה"ק און ער איז נישט, קאן דאך זיין אז קיינער אויפן וועלט איז ניט קיין בעל רוה"ק. (איי ס'קוקט אויס ווי זיי זענען בעלי רוה"ק? אבער דעם 'נישט גערעכטן' קוקט דאך אויכעט אויס ווי א בעל רוה"ק. אלא מאי, האבן א הימלישע צורה און רעדן העכער איז קיין ראי' ניט) ובטלה אמונת צדיקים.
מ'קען פראבירן צו זאגן אז ער איז א צדיק אבער דא מאכט ער א טעות. פונקט ווי דער זיידע יעקב האט נישט געהאט קיין רוה"ק פאר צוויי און צוואנציג יאר.
אבער דאס איז אויכעט מסוכן, ווייל אויב יא, אפשר מאכט ער א טעות ווען ער הייסט מאכן דעם אפאראציע. און אפשר מאכט ער א טעות ווען ער אסר'ט טעיפּ רעקארדערס, און טעקסט מעסעדש?
במילא מיז מען זאגן מיין טייערע קינד. אז מיר פארשטייען נישט מחלוקת פון צדיקים.