נייעס פון מדינת ישראל און ארום

היינט האט די בג"ץ (7-0) געפסק'נט אז די יועמשי"ת בלייבט אין איר פאזיציע, נאך וואס איר הדחה איז אדורך א פעלערהאפטיגע פראצעדור. שרים יריב לוין (משפטים) און שלמה קרעי (תקשורת) האבן שארף קריטיקירט די פסק, און קרעי האט אפילו געבעטן די ממשלה זאל דע-פאקטא אפזאגן די יומעשי"ת, און זיך נישט צוהערן צו בג"ץ​
 
היינט האט די בג"ץ (7-0) געפסק'נט אז די יועמשי"ת בלייבט אין איר פאזיציע, נאך וואס איר הדחה איז אדורך א פעלערהאפטיגע פראצעדור. שרים יריב לוין (משפטים) און שלמה קרעי (תקשורת) האבן שארף קריטיקירט די פסק, און קרעי האט אפילו געבעטן די ממשלה זאל דע-פאקטא אפזאגן די יומעשי"ת, און זיך נישט צוהערן צו בג"ץ​
לויט די בג"ץ איז דא א פראצעדור וואס די רעגירונג קען נוצן פטור צו ווערן פון איר?
 
ס'איז דא א לעגאלע פראצעדור, וואס איז געווארן אנגענומען אין די רעגירונג בשנת 2000 (נומער 2274). וואס דאס נעמט אריין 3 סטעפס.​
  1. 4 מעגליכע סיבות פארוואס אפצוזאגן א יועץ משפטי (אינקעפעסעטי, קרימינאלע אויספארשונג, אינפראפיעט מעשה, און באדײטנדע און לאנגע מחלוקת'ן מיט דער רעגירונג, וואס האלט אויף עפעקטיווע קארפערעישן - וואס אויף די סעיף האט די רעגירונג איר געוואלט אפזאגן).​
  2. זיך דורכרעדן מיט א באשטימטע פובליק-פראפעשנל ועדה (די ועדה האט א ווארט אויף אלעס ארום די יועמ"ש, סיי אויפנעמען און סיי אפזאגן. די ועדה נעמט אריין 5 חברים, א רעטייערד סופרים קאורט דזשאדזש וואס דינט אלס טשערמאן - כיום אשר גרוניס, נציג אקדמיה, נציג לשכת עורכי הדין, נציג פון כנסת, און א נציג פון די ממשלה - א שר משפטים אדער יועמ"ש לשעבר, וואס זאל פארשטעלן די זייט פון די ממשלה).​
  3. החלטה פון די רעגירונג איר צו פייערן. אפילו די ועדה לאזט נישט קען די רעגירונג איר פייערן, אבער דעמאלטס קען בג"ץ מער מחמיר זיין.​
די רעגירונג האט נישט געקענט טרעפן קיין איין שר משפטים אדער יועמ"ש לשעבר וואס זאל מסכים זיין צו פייערן די יועמ"ש (וויסנדיג אז ס'איז נישטא קיין עכטע סיבה איר צו פייערן*), האבן זיי געמאכט א נייע פראצעדור (אזוי ווי זיי טוען יעדע מאל, ווען זיי זעהן אז זיי גייען נישט קענען עפעס דורכפירן, טוישן זיי די פראצעדור), טוישנדיג סטעפ 2 זיך צו דורכרעדן מיט א שפאגל-נייע פאליטישע ועדה פון די קאאליציע, ספעציעל באשאפן צו קענען פייערן די יועמש"ית, עמיחי שיקלי איז געווען יו"ר, און חברים - בצלאל סמוטריץ', בן גביר, גילה גמליאל, און מיכאל מלכיאלי.

פארשטייט זיך אז ס'איז גלייך געגאנגען אין בג"ץ, בג"ץ האט באשטימט א הירינג. די רעגירונג האט אבער נישט געשיקט קיין נציג צום הירינג (לכאורה וויסנדיג אז זיי האבן נישט קיין עכטע לעגאלע תירוץ), לאור דעם האט בג"ץ געפסק'נט אז די פראצעדור איז געווען אומלעגאל.

אבער די בג"ץ זענען רשעים פארן זיך אריינמישן...​

______________
* יא איך ווייס אז דא האלט מען אז ס'איז יא דא א סיבה, אבער די פאקט אז א יועמ"ש וואס פסל'ט אזוי ווייניג געזעצן ווי די יעצטיגע, הייסט נישט קיין יועמ"ש וואס האלט אפ עפעקטיווע קארפארעישן - און דאס האבן אויך פארשטאנען רעכטע שרי משפטים אדער יועמש"ים לשעבר.
 
ס'איז דא א לעגאלע פראצעדור, וואס איז געווארן אנגענומען אין די רעגירונג בשנת 2000 (נומער 2274). וואס דאס נעמט אריין 3 סטעפס.​
  1. 4 מעגליכע סיבות פארוואס אפצוזאגן א יועץ משפטי (אינקעפעסעטי, קרימינאלע אויספארשונג, אינפראפיעט מעשה, און באדײטנדע און לאנגע מחלוקת'ן מיט דער רעגירונג, וואס האלט אויף עפעקטיווע קארפערעישן - וואס אויף די סעיף האט די רעגירונג איר געוואלט אפזאגן).​
  2. זיך דורכרעדן מיט א באשטימטע פובליק-פראפעשנל ועדה (די ועדה האט א ווארט אויף אלעס ארום די יועמ"ש, סיי אויפנעמען און סיי אפזאגן. די ועדה נעמט אריין 5 חברים, א רעטייערד סופרים קאורט דזשאדזש וואס דינט אלס טשערמאן - כיום אשר גרוניס, נציג אקדמיה, נציג לשכת עורכי הדין, נציג פון כנסת, און א נציג פון די ממשלה - א שר משפטים אדער יועמ"ש לשעבר, וואס זאל פארשטעלן די זייט פון די ממשלה).​
  3. החלטה פון די רעגירונג איר צו פייערן. אפילו די ועדה לאזט נישט קען די רעגירונג איר פייערן, אבער דעמאלטס קען בג"ץ מער מחמיר זיין.​
די רעגירונג האט נישט געקענט טרעפן קיין איין שר משפטים אדער יועמ"ש לשעבר וואס זאל מסכים זיין צו פייערן די יועמ"ש (וויסנדיג אז ס'איז נישטא קיין עכטע סיבה איר צו פייערן*), האבן זיי געמאכט א נייע פראצעדור (אזוי ווי זיי טוען יעדע מאל, ווען זיי זעהן אז זיי גייען נישט קענען עפעס דורכפירן, טוישן זיי די פראצעדור), טוישנדיג סטעפ 2 זיך צו דורכרעדן מיט א שפאגל-נייע פאליטישע ועדה פון די קאאליציע, ספעציעל באשאפן צו קענען פייערן די יועמש"ית, עמיחי שיקלי איז געווען יו"ר, און חברים - בצלאל סמוטריץ', בן גביר, גילה גמליאל, און מיכאל מלכיאלי.

פארשטייט זיך אז ס'איז גלייך געגאנגען אין בג"ץ, בג"ץ האט באשטימט א הירינג. די רעגירונג האט אבער נישט געשיקט קיין נציג צום הירינג (לכאורה וויסנדיג אז זיי האבן נישט קיין עכטע לעגאלע תירוץ), לאור דעם האט בג"ץ געפסק'נט אז די פראצעדור איז געווען אומלעגאל.

אבער די בג"ץ זענען רשעים פארן זיך אריינמישן...​

______________
* יא איך ווייס אז דא האלט מען אז ס'איז יא דא א סיבה, אבער די פאקט אז א יועמ"ש וואס פסל'ט אזוי ווייניג געזעצן ווי די יעצטיגע, הייסט נישט קיין יועמ"ש וואס האלט אפ עפעקטיווע קארפארעישן - און דאס האבן אויך פארשטאנען רעכטע שרי משפטים אדער יועמש"ים לשעבר.
ש'כח פאר די קלארע ווערטער.

שאלה:
ווען דו זאגסט "ס'איז דא א לעגאלע פראצעדור, וואס איז געווארן אנגענומען אין די רעגירונג בשנת 2000 (נומער 2274)" וואס מיינסטו מיט דעם אז ס'איז געווארן "אנגענומען"? איז עס א געווארן א חלק פונעם געזעץ בוך? אפילו אויב יא, פארוואס קען נישט יעצט א נייע רעגירונג טוישן די געזעץ?

איך פרעג ווייל איך ווייס נישט.
זעהט מיר אויס אז דו ליגסט אין די סאבזשעקט סאוי לאמיר גיין סטעפ ביי סטעפ און האפנטליך קלארער ווערן אין די נושא פונעם מערכת המשפט ווס רעגירונג.
 
א ודאי קען די רעגירונג טוישן אירע אייגענע החלטות. אבער יעדער פארשטייט אז אפי' החלטות ממשלה, און בפרט ביי אזעלכע הייקעלע ענינים פון 'עצמאות החוק' פאדערט זיך גאר א שטארקע אויפמערקזאמקייט און פארזיכטיגקייט, אז די החלטה זאל ווערן דורכגעפירט דורך א ריכטיגע, גרינטליכע, און באלאנצירטע פראצעדור. ארנטליכע שטאב-ארבעט, אויספארשן אלטערנאטיוון, זיך דורכרעדן מיט עקספערטן, א שטארקע פאקטישע יסוד וואס באווייזט א סטרוקטשורד (נישט פערסאנעל) פראבלעם, און א גאראנטי אז דער נייער החלטה האלט אויף די אומאפהענגיקייט פון דער פאזיציע און די פרינציפן פון שלטון החוק (און אזוי איז טאקע נתברר געווארן דורך פסיקות בג"ץ במשך די לעצטע 40 יאר). אויב איינער קלאגט אן א החלטה פון די ממשלה, אז ס'קומט נישט נאך די אויבן דערמאנטע פשוט'ע כללים, וועט בג"ץ דן זיין אויף די החלטה, דורכן אויסהערן ביידע צדדים. אין דעם פאל, האט די ממשלה אפי' נישט אראפגעשיקט א נציג צום דיון.

די יעצטיגע החלטה איז לכולי עלמא געווען מיט איין ציל, פטור צו ווערן פון די ספעציפישע יועמש"ית אויף עני וועג. אויב קען מען נישט אויף די דרך המלך, וועט מען גיין אויף א אייגענע אויסגעפלאסטערטע וועג. דאס אליין איז שוין לכאורה גענוג צו פסל'ן אזא החלטה. החלטות איבער אפזאגן און אויפנעמען פראפעשענל מענטשן אין די רעגירונג, קען נישט גיין איבער געוויסע פריוואטע מענטשן. מ'שטעלט אויס א געוויסע פראצעדור, און ווער ס'פיט אינדעם איז גוט.

ס'דא וואס זאגן (ויש מקום לכך), אז די רעגירונג האט געוואוסט אז ס'גייט קיינמאל נישט אדורכגיין, נישט האבנדיג גענוג א געזונטע תשתית און סיבה אפצוזאגן די יועמש"ית, ווייל ווי געשריבן פריער, אפי' מ'הערט כסדר אז די יועמש"ית האט דאס געטון, אדער יענץ געטון. איז דאס נאר כטיפה מן הים פון די החלטות פון די ממשלה, ס'איז לכאורה 97% החלטות (אדער אפילו מער) וואס זי לאזט אדורך. די ווארט איז נאר אז די פאר החלטות וואס זי לאזט נישט דורך, פארפירט די רעגירונג בקול רעש גדול, צו מאכן א מצב כאילו זי לאזט גארנישט אדורך. עכ"פ זיי האבן געוואוסט אז זיי קענען איר נישט אפזאגן, זיי האבן עס נאר געטון צו אויפהייטערן די בעיס, און אויפצואווייזן אז די בג"ץ מאכט כסדר אן פראבלעמען פאר די רעגירונג.
און טאקע - עולם גולם קויפט עס אפ...​
 
די טלפון פון בנט איז געווארן אויפגעבראכן!!!! (יש אומרים איראנער העקערס)
עס רינט ארויס גרויסע בושות, פאר קיינעם געווינטשען....
(בנט איז ארויס מיט א הודעה אז עס איז נישט חוקי צי פארשפרייטן די אינפארמאציע, אויך זאגט ער אז טייל זאכן זענען טאקע אמת אבער אסאך זאכן וואס פארן ארום איז מזויף.....;))
שלימזל ווי לויפסטו....
 
א ודאי קען די רעגירונג טוישן אירע אייגענע החלטות. אבער יעדער פארשטייט אז אפי' החלטות ממשלה, און בפרט ביי אזעלכע הייקעלע ענינים פון 'עצמאות החוק' פאדערט זיך גאר א שטארקע אויפמערקזאמקייט און פארזיכטיגקייט, אז די החלטה זאל ווערן דורכגעפירט דורך א ריכטיגע, גרינטליכע, און באלאנצירטע פראצעדור. ארנטליכע שטאב-ארבעט, אויספארשן אלטערנאטיוון, זיך דורכרעדן מיט עקספערטן, א שטארקע פאקטישע יסוד וואס באווייזט א סטרוקטשורד (נישט פערסאנעל) פראבלעם, און א גאראנטי אז דער נייער החלטה האלט אויף די אומאפהענגיקייט פון דער פאזיציע און די פרינציפן פון שלטון החוק (און אזוי איז טאקע נתברר געווארן דורך פסיקות בג"ץ במשך די לעצטע 40 יאר). אויב איינער קלאגט אן א החלטה פון די ממשלה, אז ס'קומט נישט נאך די אויבן דערמאנטע פשוט'ע כללים, וועט בג"ץ דן זיין אויף די החלטה, דורכן אויסהערן ביידע צדדים. אין דעם פאל, האט די ממשלה אפי' נישט אראפגעשיקט א נציג צום דיון.

די יעצטיגע החלטה איז לכולי עלמא געווען מיט איין ציל, פטור צו ווערן פון די ספעציפישע יועמש"ית אויף עני וועג. אויב קען מען נישט אויף די דרך המלך, וועט מען גיין אויף א אייגענע אויסגעפלאסטערטע וועג. דאס אליין איז שוין לכאורה גענוג צו פסל'ן אזא החלטה. החלטות איבער אפזאגן און אויפנעמען פראפעשענל מענטשן אין די רעגירונג, קען נישט גיין איבער געוויסע פריוואטע מענטשן. מ'שטעלט אויס א געוויסע פראצעדור, און ווער ס'פיט אינדעם איז גוט.

ס'דא וואס זאגן (ויש מקום לכך), אז די רעגירונג האט געוואוסט אז ס'גייט קיינמאל נישט אדורכגיין, נישט האבנדיג גענוג א געזונטע תשתית און סיבה אפצוזאגן די יועמש"ית, ווייל ווי געשריבן פריער, אפי' מ'הערט כסדר אז די יועמש"ית האט דאס געטון, אדער יענץ געטון. איז דאס נאר כטיפה מן הים פון די החלטות פון די ממשלה, ס'איז לכאורה 97% החלטות (אדער אפילו מער) וואס זי לאזט אדורך. די ווארט איז נאר אז די פאר החלטות וואס זי לאזט נישט דורך, פארפירט די רעגירונג בקול רעש גדול, צו מאכן א מצב כאילו זי לאזט גארנישט אדורך. עכ"פ זיי האבן געוואוסט אז זיי קענען איר נישט אפזאגן, זיי האבן עס נאר געטון צו אויפהייטערן די בעיס, און אויפצואווייזן אז די בג"ץ מאכט כסדר אן פראבלעמען פאר די רעגירונג.
און טאקע - עולם גולם קויפט עס אפ...​
איך בין נאכאלס נישט קלאר.

ווען איך Hire א ליגעל אדווייזער אויף מיין טיעם, און ער טוט אפילו נאר איינמאל עפעס אנדערש ווי איך וויל, פליעט ער נאך יענעם טאג.
וואו ליגט די "הייקעלקייט" דא??

אז די רעגירונג איז נישט צופרידן פון איר ליגעל עדווייזער, Fire אים!
האסט מורא די רעגירונג וועט דאן מאכן געזעצן וואס גייען קעגן די קאנסטיטוציע (וואטעווער דאס מיינט אין ישראל)? רוף זיי דאן אין בג"ץ, און פרוביר צו צושטערן די געזעצן!

איך זעה נישט דא קיין שום הייקעלקייט!

אין פאקט, די געדאנק אז א רעגירונג האט א באאמטער וואס קען (מיט פארשידענע דריידלעך) בלאקירן געזעצן און די רעגירונג קען יענעם נישט פייערן, איז א געדאנק וואס איז בכלל נישט די נארמע אין דעמאקראטישע מדינות.

די ארבעט (בלאקירן געזעצן) באלאנגט אויסשליסליך פאר די סופרים-קאורט.

במילא צוריק צו מיין אריגינאלער שאלה. וואס איז שלעכט מיט א רעגירונג וואס מאכט א געזעץ אז מען קען יא פייערן א יועמש"ת פשוט ווייל זיין נאז איז עטוואס קרומער?
 
אין פאקט, די געדאנק אז א רעגירונג האט א באאמטער וואס קען (מיט פארשידענע דריידלעך) בלאקירן געזעצן און די רעגירונג קען יענעם נישט פייערן, איז א געדאנק וואס איז בכלל נישט די נארמע אין דעמאקראטישע מדינות.
פירסט אוו אלל, די יועמש"ית קען נישט בלאקירן געזעצן, אין פאקט האט די יעצטיגע ממשלה דורכגעפירט אפאר געזעצן שלא ברשות היועמש"ית, און אין איינצעלנע פעלער האט בג"ץ אפי' מסכים געווען צו זיי. און סעקאנד, די רעגירונג קען איר יא פייערן, אזוי ווי כ'האב אויסגעשמועסט פריער.

און יעצט צו דיין עצם טענה:
ווען איך Hire א ליגעל אדווייזער אויף מיין טיעם, און ער טוט אפילו נאר איינמאל עפעס אנדערש ווי איך וויל, פליעט ער נאך יענעם טאג.
וואו ליגט די "הייקעלקייט" דא??

אז די רעגירונג איז נישט צופרידן פון איר ליגעל עדווייזער, Fire אים!
האסט מורא די רעגירונג וועט דאן מאכן געזעצן וואס גייען קעגן די קאנסטיטוציע (וואטעווער דאס מיינט אין ישראל)? רוף זיי דאן אין בג"ץ, און פרוביר צו צושטערן די געזעצן!

איך זעה נישט דא קיין שום הייקעלקייט!

במילא צוריק צו מיין אריגינאלער שאלה. וואס איז שלעכט מיט א רעגירונג וואס מאכט א געזעץ אז מען קען יא פייערן א יועמש"ת פשוט ווייל זיין נאז איז עטוואס קרומער?
די יועמש"ית איז אזוי ווי די נציג פון שלטון החוק אין די ממשלה, זיכער צו מאכן אז אלעס גייט לפי די געזעץ (כאטשיג זי קען נישט אליין בלאקירן געזעצן, ווי געשריבן). אזוי ווי דו פארשטייסט אז מ'קען נישט אפזאגן קיין שופטים ווייל זייער נאז איז קרום, די זעלבע זאך קען מען נישט אפזאגן קיין יועמש"ית ווייל די ממשלה איז ברוגז אויף איר. דאס צושטערט די גאנצע טשעק און באלאנסעס וואס פעלט זיך אויס פאר א געזונטע לעגאלע רעגירונג.

נאר וואס יא, אזוי ווי למעשה איז די יועמש"ית א מינוי פון די ממשלה, האט די ממשלה אוועקגעשטעלט געוויסע וועגן וויאזוי צו פייערן א יועמש"ית אין עקסטרעמע פעלער (ווי געשריבן).​
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
פירסט אוו אלל, די יועמש"ית קען נישט בלאקירן געזעצן, אין פאקט האט די יעצטיגע ממשלה דורכגעפירט אפאר געזעצן שלא ברשות היועמש"ית, און אין איינצעלנע פעלער האט בג"ץ אפי' מסכים געווען צו זיי. און סעקאנד, די רעגירונג קען איר יא פייערן, אזוי ווי כ'האב אויסגעשמועסט פריער.

לויט ווי איך פארשטיי קען זי עס יא טוהן (מיט פארשידענע דריידלעך. ווי למשל זיך אפהאלטן פון רעפרעזענטירן די רעגירונג'ס צד אין א בג"ץ קעיס)
אויב קענען אירע פעולות נישט בלאקירן קיינע געזעצן, דאן פארוואס עקשן'ט זיך די איצטיגע רעגירונג איר צו פייערן? פארוואס זאלן נישט ענדערש איר פשוט איגנארירן און פארטיג?


און יעצט צו דיין עצם טענה:

די יועמש"ית איז אזוי ווי די נציג פון שלטון החוק אין די ממשלה, זיכער צו מאכן אז אלעס גייט לפי די געזעץ (כאטשיג זי קען נישט אליין בלאקירן געזעצן, ווי געשריבן). אזוי ווי דו פארשטייסט אז מ'קען נישט אפזאגן קיין שופטים ווייל זייער נאז איז קרום, די זעלבע זאך קען מען נישט אפזאגן קיין יועמש"ית ווייל די ממשלה איז ברוגז אויף איר. דאס צושטערט די גאנצע טשעק און באלאנסעס וואס פעלט זיך אויס פאר א געזונטע לעגאלע רעגירונג.

נאר וואס יא, אזוי ווי למעשה איז די יועמש"ית א מינוי פון די ממשלה, האט די ממשלה אוועקגעשטעלט געוויסע וועגן וויאזוי צו פייערן א יועמש"ית אין עקסטרעמע פעלער (ווי געשריבן).​

א שופט איז א שופט, און א רעגירונג איינגעשטעלטער איז א רעגירונג איינגעשטעלטער. די 2 זענען בכלל נישט געבינדן.
אויב די רעגירונג קען פייערן איר סעקרעטאר, דארף זי צו קענען פייערן איר ליגעל טיעם.

און ווי שוין געזאגט, די מין מציאות פון נישט קענען פייערן קיין יועמ"ש איז עפעס וואס מען טרעפט נישט אין אנדערע דעמאקראטישע מדינות.

פאלגענד איז אן אויסצוג פון ChatGPT אין דעם נושא:
In most democratic countries, the government can remove or replace its top legal advisors relatively easily.
Israel is the outlier, where the Yoetzet HaMishpatit is extremely difficult to remove and is not treated as a regular executive appointment.
 
זי קען נישט בלאקירן געזעצן פון די כנסת אבער זי קען יא אפהאלטן יעדער החלטה פון די ממשלה. פון מינויים ביז תקציבים. איך מיין עס איז די איינציגסטע דעמאקראטישע לאנד וואס די חוות דעת פון די יועץ המשפטי איז מחייב די ממשלה. קוק עס נאך
עס איז אויך פון די איינציגסטע לענדער וואס די ממשלה קען נישט אויסוועלן קיין אנדערע פארטרעטער אין בג"ץ און מוז צוקומען צו אן אישור פון די יועמשית אויב זיי ווילן א דערויסענדיגע פארטרעטער.
די איזראעלי יועמ"ש איז סיי די יועץ משפטי פאר די ממשלה און סיי ראש התביעה וואס איז מחליט אויף כתבי אישום און סי די פארטרעטער פון די ממשלה אין בג"ץ. נישטא נאך אזא פארגלייך צו א פאסטן מיט אזויפיל כוח אין קיין אנדערע לאנד. עס איז א ספעציעלע באשעפעניש פון אהרן ברק און בג"ץ און דאס האט צוגעברענגע צו די מציאות פון בהרב מיארה וואס חוץ קריטיש פארוואנדעטע רל"ביסטן וועלן רוב מודה זיין אז די פרוי איז א פאליטישע אקטיוויסטקע און א שאנדע פאר די פאסטן
 
לעצט רעדאגירט:
זי קען נישט בלאקירן געזעצן פון די כנסת אבער זי קען יא אפהאלטן יעדער החלטה פון די ממשלה. פון מינויים ביז תקציבים. איך מיין עס איז די איינציגסטע דעמאקראטישע לאנד וואס די חוות דעת פון די יועץ המשפטי איז מחייב די ממשלה. קוק עס נאך
עס איז אויך פון די איינציגסטע לענדער וואס די ממשלה קען נישט אויסוועלן קיין אנדערע פארטערטער און מוז צוקומען צו אן אישור פון די יועמשית אויב זי וויל א דערויסענדיגע פארטרעטער.
די איזראעלי יועמ"ש איז סיי די יועץ משפטי פאר די ממשלה און סיי ראש התביעה וואס איז מחליט אויף כתבי אישום און סי די פארטרעטער פון די ממשלה אין בג"ץ. נישטא נאך אזא פארגלייך צו א פאסטן מיט אזויפיל כוח אין קיין אנדערע לאנד. עס איז א ספעציעלע באשעפעניש פון אהרן ברק און בג"ץ און דאס האט צוגעברענגע צו די מציאות פון בהרב מיארה וואס חוץ קריטיש פארוואנדעטע רל"ביסטן וועלן רוב מודה זיין אז די פרוי איז א פאליטישע אקטיוויסטקע און שאנדע פאר די פאסטן
א שאד די שפייעכטץ צי טענה'ן, אין זיינע אויגן איז "די יועמ"שית די מציל פון די דעמאקראטיע און ווען נישט איר וואלט שוין לאנג געווען א דיקטאטורישע פירערשאפט, און גראדע פסל'ט זי כמעט נישט קיין חוקים" (ערוץ 12)
 
לעצט רעדאגירט:
ייש"כ @שומו שמייעם פאר די קאמפלימענטן. ס'געבט צו א שטארקע חשק צו פירן נארמאלע שמוסערייען דא אויפן פארם. כה לחי!
 
Back
Top