נייעס פון מדינת ישראל און ארום

היינט האט די בג"ץ (7-0) געפסק'נט אז די יועמשי"ת בלייבט אין איר פאזיציע, נאך וואס איר הדחה איז אדורך א פעלערהאפטיגע פראצעדור. שרים יריב לוין (משפטים) און שלמה קרעי (תקשורת) האבן שארף קריטיקירט די פסק, און קרעי האט אפילו געבעטן די ממשלה זאל דע-פאקטא אפזאגן די יומעשי"ת, און זיך נישט צוהערן צו בג"ץ​
 
היינט האט די בג"ץ (7-0) געפסק'נט אז די יועמשי"ת בלייבט אין איר פאזיציע, נאך וואס איר הדחה איז אדורך א פעלערהאפטיגע פראצעדור. שרים יריב לוין (משפטים) און שלמה קרעי (תקשורת) האבן שארף קריטיקירט די פסק, און קרעי האט אפילו געבעטן די ממשלה זאל דע-פאקטא אפזאגן די יומעשי"ת, און זיך נישט צוהערן צו בג"ץ​
לויט די בג"ץ איז דא א פראצעדור וואס די רעגירונג קען נוצן פטור צו ווערן פון איר?
 
ס'איז דא א לעגאלע פראצעדור, וואס איז געווארן אנגענומען אין די רעגירונג בשנת 2000 (נומער 2274). וואס דאס נעמט אריין 3 סטעפס.​
  1. 4 מעגליכע סיבות פארוואס אפצוזאגן א יועץ משפטי (אינקעפעסעטי, קרימינאלע אויספארשונג, אינפראפיעט מעשה, און באדײטנדע און לאנגע מחלוקת'ן מיט דער רעגירונג, וואס האלט אויף עפעקטיווע קארפערעישן - וואס אויף די סעיף האט די רעגירונג איר געוואלט אפזאגן).​
  2. זיך דורכרעדן מיט א באשטימטע פובליק-פראפעשנל ועדה (די ועדה האט א ווארט אויף אלעס ארום די יועמ"ש, סיי אויפנעמען און סיי אפזאגן. די ועדה נעמט אריין 5 חברים, א רעטייערד סופרים קאורט דזשאדזש וואס דינט אלס טשערמאן - כיום אשר גרוניס, נציג אקדמיה, נציג לשכת עורכי הדין, נציג פון כנסת, און א נציג פון די ממשלה - א שר משפטים אדער יועמ"ש לשעבר, וואס זאל פארשטעלן די זייט פון די ממשלה).​
  3. החלטה פון די רעגירונג איר צו פייערן. אפילו די ועדה לאזט נישט קען די רעגירונג איר פייערן, אבער דעמאלטס קען בג"ץ מער מחמיר זיין.​
די רעגירונג האט נישט געקענט טרעפן קיין איין שר משפטים אדער יועמ"ש לשעבר וואס זאל מסכים זיין צו פייערן די יועמ"ש (וויסנדיג אז ס'איז נישטא קיין עכטע סיבה איר צו פייערן*), האבן זיי געמאכט א נייע פראצעדור (אזוי ווי זיי טוען יעדע מאל, ווען זיי זעהן אז זיי גייען נישט קענען עפעס דורכפירן, טוישן זיי די פראצעדור), טוישנדיג סטעפ 2 זיך צו דורכרעדן מיט א שפאגל-נייע פאליטישע ועדה פון די קאאליציע, ספעציעל באשאפן צו קענען פייערן די יועמש"ית, עמיחי שיקלי איז געווען יו"ר, און חברים - בצלאל סמוטריץ', בן גביר, גילה גמליאל, און מיכאל מלכיאלי.

פארשטייט זיך אז ס'איז גלייך געגאנגען אין בג"ץ, בג"ץ האט באשטימט א הירינג. די רעגירונג האט אבער נישט געשיקט קיין נציג צום הירינג (לכאורה וויסנדיג אז זיי האבן נישט קיין עכטע לעגאלע תירוץ), לאור דעם האט בג"ץ געפסק'נט אז די פראצעדור איז געווען אומלעגאל.

אבער די בג"ץ זענען רשעים פארן זיך אריינמישן...​

______________
* יא איך ווייס אז דא האלט מען אז ס'איז יא דא א סיבה, אבער די פאקט אז א יועמ"ש וואס פסל'ט אזוי ווייניג געזעצן ווי די יעצטיגע, הייסט נישט קיין יועמ"ש וואס האלט אפ עפעקטיווע קארפארעישן - און דאס האבן אויך פארשטאנען רעכטע שרי משפטים אדער יועמש"ים לשעבר.
 
ס'איז דא א לעגאלע פראצעדור, וואס איז געווארן אנגענומען אין די רעגירונג בשנת 2000 (נומער 2274). וואס דאס נעמט אריין 3 סטעפס.​
  1. 4 מעגליכע סיבות פארוואס אפצוזאגן א יועץ משפטי (אינקעפעסעטי, קרימינאלע אויספארשונג, אינפראפיעט מעשה, און באדײטנדע און לאנגע מחלוקת'ן מיט דער רעגירונג, וואס האלט אויף עפעקטיווע קארפערעישן - וואס אויף די סעיף האט די רעגירונג איר געוואלט אפזאגן).​
  2. זיך דורכרעדן מיט א באשטימטע פובליק-פראפעשנל ועדה (די ועדה האט א ווארט אויף אלעס ארום די יועמ"ש, סיי אויפנעמען און סיי אפזאגן. די ועדה נעמט אריין 5 חברים, א רעטייערד סופרים קאורט דזשאדזש וואס דינט אלס טשערמאן - כיום אשר גרוניס, נציג אקדמיה, נציג לשכת עורכי הדין, נציג פון כנסת, און א נציג פון די ממשלה - א שר משפטים אדער יועמ"ש לשעבר, וואס זאל פארשטעלן די זייט פון די ממשלה).​
  3. החלטה פון די רעגירונג איר צו פייערן. אפילו די ועדה לאזט נישט קען די רעגירונג איר פייערן, אבער דעמאלטס קען בג"ץ מער מחמיר זיין.​
די רעגירונג האט נישט געקענט טרעפן קיין איין שר משפטים אדער יועמ"ש לשעבר וואס זאל מסכים זיין צו פייערן די יועמ"ש (וויסנדיג אז ס'איז נישטא קיין עכטע סיבה איר צו פייערן*), האבן זיי געמאכט א נייע פראצעדור (אזוי ווי זיי טוען יעדע מאל, ווען זיי זעהן אז זיי גייען נישט קענען עפעס דורכפירן, טוישן זיי די פראצעדור), טוישנדיג סטעפ 2 זיך צו דורכרעדן מיט א שפאגל-נייע פאליטישע ועדה פון די קאאליציע, ספעציעל באשאפן צו קענען פייערן די יועמש"ית, עמיחי שיקלי איז געווען יו"ר, און חברים - בצלאל סמוטריץ', בן גביר, גילה גמליאל, און מיכאל מלכיאלי.

פארשטייט זיך אז ס'איז גלייך געגאנגען אין בג"ץ, בג"ץ האט באשטימט א הירינג. די רעגירונג האט אבער נישט געשיקט קיין נציג צום הירינג (לכאורה וויסנדיג אז זיי האבן נישט קיין עכטע לעגאלע תירוץ), לאור דעם האט בג"ץ געפסק'נט אז די פראצעדור איז געווען אומלעגאל.

אבער די בג"ץ זענען רשעים פארן זיך אריינמישן...​

______________
* יא איך ווייס אז דא האלט מען אז ס'איז יא דא א סיבה, אבער די פאקט אז א יועמ"ש וואס פסל'ט אזוי ווייניג געזעצן ווי די יעצטיגע, הייסט נישט קיין יועמ"ש וואס האלט אפ עפעקטיווע קארפארעישן - און דאס האבן אויך פארשטאנען רעכטע שרי משפטים אדער יועמש"ים לשעבר.
ש'כח פאר די קלארע ווערטער.

שאלה:
ווען דו זאגסט "ס'איז דא א לעגאלע פראצעדור, וואס איז געווארן אנגענומען אין די רעגירונג בשנת 2000 (נומער 2274)" וואס מיינסטו מיט דעם אז ס'איז געווארן "אנגענומען"? איז עס א געווארן א חלק פונעם געזעץ בוך? אפילו אויב יא, פארוואס קען נישט יעצט א נייע רעגירונג טוישן די געזעץ?

איך פרעג ווייל איך ווייס נישט.
זעהט מיר אויס אז דו ליגסט אין די סאבזשעקט סאוי לאמיר גיין סטעפ ביי סטעפ און האפנטליך קלארער ווערן אין די נושא פונעם מערכת המשפט ווס רעגירונג.
 
א ודאי קען די רעגירונג טוישן אירע אייגענע החלטות. אבער יעדער פארשטייט אז אפי' החלטות ממשלה, און בפרט ביי אזעלכע הייקעלע ענינים פון 'עצמאות החוק' פאדערט זיך גאר א שטארקע אויפמערקזאמקייט און פארזיכטיגקייט, אז די החלטה זאל ווערן דורכגעפירט דורך א ריכטיגע, גרינטליכע, און באלאנצירטע פראצעדור. ארנטליכע שטאב-ארבעט, אויספארשן אלטערנאטיוון, זיך דורכרעדן מיט עקספערטן, א שטארקע פאקטישע יסוד וואס באווייזט א סטרוקטשורד (נישט פערסאנעל) פראבלעם, און א גאראנטי אז דער נייער החלטה האלט אויף די אומאפהענגיקייט פון דער פאזיציע און די פרינציפן פון שלטון החוק (און אזוי איז טאקע נתברר געווארן דורך פסיקות בג"ץ במשך די לעצטע 40 יאר). אויב איינער קלאגט אן א החלטה פון די ממשלה, אז ס'קומט נישט נאך די אויבן דערמאנטע פשוט'ע כללים, וועט בג"ץ דן זיין אויף די החלטה, דורכן אויסהערן ביידע צדדים. אין דעם פאל, האט די ממשלה אפי' נישט אראפגעשיקט א נציג צום דיון.

די יעצטיגע החלטה איז לכולי עלמא געווען מיט איין ציל, פטור צו ווערן פון די ספעציפישע יועמש"ית אויף עני וועג. אויב קען מען נישט אויף די דרך המלך, וועט מען גיין אויף א אייגענע אויסגעפלאסטערטע וועג. דאס אליין איז שוין לכאורה גענוג צו פסל'ן אזא החלטה. החלטות איבער אפזאגן און אויפנעמען פראפעשענל מענטשן אין די רעגירונג, קען נישט גיין איבער געוויסע פריוואטע מענטשן. מ'שטעלט אויס א געוויסע פראצעדור, און ווער ס'פיט אינדעם איז גוט.

ס'דא וואס זאגן (ויש מקום לכך), אז די רעגירונג האט געוואוסט אז ס'גייט קיינמאל נישט אדורכגיין, נישט האבנדיג גענוג א געזונטע תשתית און סיבה אפצוזאגן די יועמש"ית, ווייל ווי געשריבן פריער, אפי' מ'הערט כסדר אז די יועמש"ית האט דאס געטון, אדער יענץ געטון. איז דאס נאר כטיפה מן הים פון די החלטות פון די ממשלה, ס'איז לכאורה 97% החלטות (אדער אפילו מער) וואס זי לאזט אדורך. די ווארט איז נאר אז די פאר החלטות וואס זי לאזט נישט דורך, פארפירט די רעגירונג בקול רעש גדול, צו מאכן א מצב כאילו זי לאזט גארנישט אדורך. עכ"פ זיי האבן געוואוסט אז זיי קענען איר נישט אפזאגן, זיי האבן עס נאר געטון צו אויפהייטערן די בעיס, און אויפצואווייזן אז די בג"ץ מאכט כסדר אן פראבלעמען פאר די רעגירונג.
און טאקע - עולם גולם קויפט עס אפ...​
 
די טלפון פון בנט איז געווארן אויפגעבראכן!!!! (יש אומרים איראנער העקערס)
עס רינט ארויס גרויסע בושות, פאר קיינעם געווינטשען....
(בנט איז ארויס מיט א הודעה אז עס איז נישט חוקי צי פארשפרייטן די אינפארמאציע, אויך זאגט ער אז טייל זאכן זענען טאקע אמת אבער אסאך זאכן וואס פארן ארום איז מזויף.....;))
שלימזל ווי לויפסטו....
 
א ודאי קען די רעגירונג טוישן אירע אייגענע החלטות. אבער יעדער פארשטייט אז אפי' החלטות ממשלה, און בפרט ביי אזעלכע הייקעלע ענינים פון 'עצמאות החוק' פאדערט זיך גאר א שטארקע אויפמערקזאמקייט און פארזיכטיגקייט, אז די החלטה זאל ווערן דורכגעפירט דורך א ריכטיגע, גרינטליכע, און באלאנצירטע פראצעדור. ארנטליכע שטאב-ארבעט, אויספארשן אלטערנאטיוון, זיך דורכרעדן מיט עקספערטן, א שטארקע פאקטישע יסוד וואס באווייזט א סטרוקטשורד (נישט פערסאנעל) פראבלעם, און א גאראנטי אז דער נייער החלטה האלט אויף די אומאפהענגיקייט פון דער פאזיציע און די פרינציפן פון שלטון החוק (און אזוי איז טאקע נתברר געווארן דורך פסיקות בג"ץ במשך די לעצטע 40 יאר). אויב איינער קלאגט אן א החלטה פון די ממשלה, אז ס'קומט נישט נאך די אויבן דערמאנטע פשוט'ע כללים, וועט בג"ץ דן זיין אויף די החלטה, דורכן אויסהערן ביידע צדדים. אין דעם פאל, האט די ממשלה אפי' נישט אראפגעשיקט א נציג צום דיון.

די יעצטיגע החלטה איז לכולי עלמא געווען מיט איין ציל, פטור צו ווערן פון די ספעציפישע יועמש"ית אויף עני וועג. אויב קען מען נישט אויף די דרך המלך, וועט מען גיין אויף א אייגענע אויסגעפלאסטערטע וועג. דאס אליין איז שוין לכאורה גענוג צו פסל'ן אזא החלטה. החלטות איבער אפזאגן און אויפנעמען פראפעשענל מענטשן אין די רעגירונג, קען נישט גיין איבער געוויסע פריוואטע מענטשן. מ'שטעלט אויס א געוויסע פראצעדור, און ווער ס'פיט אינדעם איז גוט.

ס'דא וואס זאגן (ויש מקום לכך), אז די רעגירונג האט געוואוסט אז ס'גייט קיינמאל נישט אדורכגיין, נישט האבנדיג גענוג א געזונטע תשתית און סיבה אפצוזאגן די יועמש"ית, ווייל ווי געשריבן פריער, אפי' מ'הערט כסדר אז די יועמש"ית האט דאס געטון, אדער יענץ געטון. איז דאס נאר כטיפה מן הים פון די החלטות פון די ממשלה, ס'איז לכאורה 97% החלטות (אדער אפילו מער) וואס זי לאזט אדורך. די ווארט איז נאר אז די פאר החלטות וואס זי לאזט נישט דורך, פארפירט די רעגירונג בקול רעש גדול, צו מאכן א מצב כאילו זי לאזט גארנישט אדורך. עכ"פ זיי האבן געוואוסט אז זיי קענען איר נישט אפזאגן, זיי האבן עס נאר געטון צו אויפהייטערן די בעיס, און אויפצואווייזן אז די בג"ץ מאכט כסדר אן פראבלעמען פאר די רעגירונג.
און טאקע - עולם גולם קויפט עס אפ...​
איך בין נאכאלס נישט קלאר.

ווען איך Hire א ליגעל אדווייזער אויף מיין טיעם, און ער טוט אפילו נאר איינמאל עפעס אנדערש ווי איך וויל, פליעט ער נאך יענעם טאג.
וואו ליגט די "הייקעלקייט" דא??

אז די רעגירונג איז נישט צופרידן פון איר ליגעל עדווייזער, Fire אים!
האסט מורא די רעגירונג וועט דאן מאכן געזעצן וואס גייען קעגן די קאנסטיטוציע (וואטעווער דאס מיינט אין ישראל)? רוף זיי דאן אין בג"ץ, און פרוביר צו צושטערן די געזעצן!

איך זעה נישט דא קיין שום הייקעלקייט!

אין פאקט, די געדאנק אז א רעגירונג האט א באאמטער וואס קען (מיט פארשידענע דריידלעך) בלאקירן געזעצן און די רעגירונג קען יענעם נישט פייערן, איז א געדאנק וואס איז בכלל נישט די נארמע אין דעמאקראטישע מדינות.

די ארבעט (בלאקירן געזעצן) באלאנגט אויסשליסליך פאר די סופרים-קאורט.

במילא צוריק צו מיין אריגינאלער שאלה. וואס איז שלעכט מיט א רעגירונג וואס מאכט א געזעץ אז מען קען יא פייערן א יועמש"ת פשוט ווייל זיין נאז איז עטוואס קרומער?
 
אין פאקט, די געדאנק אז א רעגירונג האט א באאמטער וואס קען (מיט פארשידענע דריידלעך) בלאקירן געזעצן און די רעגירונג קען יענעם נישט פייערן, איז א געדאנק וואס איז בכלל נישט די נארמע אין דעמאקראטישע מדינות.
פירסט אוו אלל, די יועמש"ית קען נישט בלאקירן געזעצן, אין פאקט האט די יעצטיגע ממשלה דורכגעפירט אפאר געזעצן שלא ברשות היועמש"ית, און אין איינצעלנע פעלער האט בג"ץ אפי' מסכים געווען צו זיי. און סעקאנד, די רעגירונג קען איר יא פייערן, אזוי ווי כ'האב אויסגעשמועסט פריער.

און יעצט צו דיין עצם טענה:
ווען איך Hire א ליגעל אדווייזער אויף מיין טיעם, און ער טוט אפילו נאר איינמאל עפעס אנדערש ווי איך וויל, פליעט ער נאך יענעם טאג.
וואו ליגט די "הייקעלקייט" דא??

אז די רעגירונג איז נישט צופרידן פון איר ליגעל עדווייזער, Fire אים!
האסט מורא די רעגירונג וועט דאן מאכן געזעצן וואס גייען קעגן די קאנסטיטוציע (וואטעווער דאס מיינט אין ישראל)? רוף זיי דאן אין בג"ץ, און פרוביר צו צושטערן די געזעצן!

איך זעה נישט דא קיין שום הייקעלקייט!

במילא צוריק צו מיין אריגינאלער שאלה. וואס איז שלעכט מיט א רעגירונג וואס מאכט א געזעץ אז מען קען יא פייערן א יועמש"ת פשוט ווייל זיין נאז איז עטוואס קרומער?
די יועמש"ית איז אזוי ווי די נציג פון שלטון החוק אין די ממשלה, זיכער צו מאכן אז אלעס גייט לפי די געזעץ (כאטשיג זי קען נישט אליין בלאקירן געזעצן, ווי געשריבן). אזוי ווי דו פארשטייסט אז מ'קען נישט אפזאגן קיין שופטים ווייל זייער נאז איז קרום, די זעלבע זאך קען מען נישט אפזאגן קיין יועמש"ית ווייל די ממשלה איז ברוגז אויף איר. דאס צושטערט די גאנצע טשעק און באלאנסעס וואס פעלט זיך אויס פאר א געזונטע לעגאלע רעגירונג.

נאר וואס יא, אזוי ווי למעשה איז די יועמש"ית א מינוי פון די ממשלה, האט די ממשלה אוועקגעשטעלט געוויסע וועגן וויאזוי צו פייערן א יועמש"ית אין עקסטרעמע פעלער (ווי געשריבן).​
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
פירסט אוו אלל, די יועמש"ית קען נישט בלאקירן געזעצן, אין פאקט האט די יעצטיגע ממשלה דורכגעפירט אפאר געזעצן שלא ברשות היועמש"ית, און אין איינצעלנע פעלער האט בג"ץ אפי' מסכים געווען צו זיי. און סעקאנד, די רעגירונג קען איר יא פייערן, אזוי ווי כ'האב אויסגעשמועסט פריער.

לויט ווי איך פארשטיי קען זי עס יא טוהן (מיט פארשידענע דריידלעך. ווי למשל זיך אפהאלטן פון רעפרעזענטירן די רעגירונג'ס צד אין א בג"ץ קעיס)
אויב קענען אירע פעולות נישט בלאקירן קיינע געזעצן, דאן פארוואס עקשן'ט זיך די איצטיגע רעגירונג איר צו פייערן? פארוואס זאלן נישט ענדערש איר פשוט איגנארירן און פארטיג?


און יעצט צו דיין עצם טענה:

די יועמש"ית איז אזוי ווי די נציג פון שלטון החוק אין די ממשלה, זיכער צו מאכן אז אלעס גייט לפי די געזעץ (כאטשיג זי קען נישט אליין בלאקירן געזעצן, ווי געשריבן). אזוי ווי דו פארשטייסט אז מ'קען נישט אפזאגן קיין שופטים ווייל זייער נאז איז קרום, די זעלבע זאך קען מען נישט אפזאגן קיין יועמש"ית ווייל די ממשלה איז ברוגז אויף איר. דאס צושטערט די גאנצע טשעק און באלאנסעס וואס פעלט זיך אויס פאר א געזונטע לעגאלע רעגירונג.

נאר וואס יא, אזוי ווי למעשה איז די יועמש"ית א מינוי פון די ממשלה, האט די ממשלה אוועקגעשטעלט געוויסע וועגן וויאזוי צו פייערן א יועמש"ית אין עקסטרעמע פעלער (ווי געשריבן).​

א שופט איז א שופט, און א רעגירונג איינגעשטעלטער איז א רעגירונג איינגעשטעלטער. די 2 זענען בכלל נישט געבינדן.
אויב די רעגירונג קען פייערן איר סעקרעטאר, דארף זי צו קענען פייערן איר ליגעל טיעם.

און ווי שוין געזאגט, די מין מציאות פון נישט קענען פייערן קיין יועמ"ש איז עפעס וואס מען טרעפט נישט אין אנדערע דעמאקראטישע מדינות.

פאלגענד איז אן אויסצוג פון ChatGPT אין דעם נושא:
In most democratic countries, the government can remove or replace its top legal advisors relatively easily.
Israel is the outlier, where the Yoetzet HaMishpatit is extremely difficult to remove and is not treated as a regular executive appointment.
 
זי קען נישט בלאקירן געזעצן פון די כנסת אבער זי קען יא אפהאלטן יעדער החלטה פון די ממשלה. פון מינויים ביז תקציבים. איך מיין עס איז די איינציגסטע דעמאקראטישע לאנד וואס די חוות דעת פון די יועץ המשפטי איז מחייב די ממשלה. קוק עס נאך
עס איז אויך פון די איינציגסטע לענדער וואס די ממשלה קען נישט אויסוועלן קיין אנדערע פארטרעטער אין בג"ץ און מוז צוקומען צו אן אישור פון די יועמשית אויב זיי ווילן א דערויסענדיגע פארטרעטער.
די איזראעלי יועמ"ש איז סיי די יועץ משפטי פאר די ממשלה און סיי ראש התביעה וואס איז מחליט אויף כתבי אישום און סי די פארטרעטער פון די ממשלה אין בג"ץ. נישטא נאך אזא פארגלייך צו א פאסטן מיט אזויפיל כוח אין קיין אנדערע לאנד. עס איז א ספעציעלע באשעפעניש פון אהרן ברק און בג"ץ און דאס האט צוגעברענגע צו די מציאות פון בהרב מיארה וואס חוץ קריטיש פארוואנדעטע רל"ביסטן וועלן רוב מודה זיין אז די פרוי איז א פאליטישע אקטיוויסטקע און א שאנדע פאר די פאסטן
 
לעצט רעדאגירט:
זי קען נישט בלאקירן געזעצן פון די כנסת אבער זי קען יא אפהאלטן יעדער החלטה פון די ממשלה. פון מינויים ביז תקציבים. איך מיין עס איז די איינציגסטע דעמאקראטישע לאנד וואס די חוות דעת פון די יועץ המשפטי איז מחייב די ממשלה. קוק עס נאך
עס איז אויך פון די איינציגסטע לענדער וואס די ממשלה קען נישט אויסוועלן קיין אנדערע פארטערטער און מוז צוקומען צו אן אישור פון די יועמשית אויב זי וויל א דערויסענדיגע פארטרעטער.
די איזראעלי יועמ"ש איז סיי די יועץ משפטי פאר די ממשלה און סיי ראש התביעה וואס איז מחליט אויף כתבי אישום און סי די פארטרעטער פון די ממשלה אין בג"ץ. נישטא נאך אזא פארגלייך צו א פאסטן מיט אזויפיל כוח אין קיין אנדערע לאנד. עס איז א ספעציעלע באשעפעניש פון אהרן ברק און בג"ץ און דאס האט צוגעברענגע צו די מציאות פון בהרב מיארה וואס חוץ קריטיש פארוואנדעטע רל"ביסטן וועלן רוב מודה זיין אז די פרוי איז א פאליטישע אקטיוויסטקע און שאנדע פאר די פאסטן
א שאד די שפייעכטץ צי טענה'ן, אין זיינע אויגן איז "די יועמ"שית די מציל פון די דעמאקראטיע און ווען נישט איר וואלט שוין לאנג געווען א דיקטאטורישע פירערשאפט, און גראדע פסל'ט זי כמעט נישט קיין חוקים" (ערוץ 12)
 
לעצט רעדאגירט:
ייש"כ @שומו שמייעם פאר די קאמפלימענטן. ס'געבט צו א שטארקע חשק צו פירן נארמאלע שמוסערייען דא אויפן פארם. כה לחי!
 
אינטרעסאנט, ער איז נישט ביזי מיט א מלחמה בשבע חזיתות, וואס האט אים געצוואונגען צו בעטן א חנינה כנגד רצונו? זעט אויס די ועדת טיוח איז אים וויכטיגער....
נתניהו יעמוד בראש: ועדת השרים לעניין מנדט ועדת החקירה תתכנס לראשונה - ישראל היום
וואס איז געשען מיט אונזער שמועס?
 
וואס איז געשען מיט אונזער שמועס?
אבער בקיצור הדברים: ס'אמת אז די יועמשי"ת פארמאגט גאר א שטארקן כח, מער ווי אין א נארמאלע מדינה. דאס קומט נאך וואס זי טראגט צוויי היטלעך, סיי אלס יועץ משפטי, און סיי אלס ראש פון די פרקליטות. און טאקע ווי מארלי זאגט אז די בג"ץ האט איר געגעבן גאר א שטארקן כח.

נאך דאס אלעס געזאגט, דארף מען אבער וויסן, אז די יעצטיגע יועמשי"ת האט כמעט נישט אפגעהאלטן קיין החלטות פון די ממשלה, נאר אין ווייניג פעלער. די ממשלה פירט כסדר אדורך החלטות, צו איז עס בנוגע די מלחמות, צו איז עס אין טאג טעגליכן לעבן, ולא שמענו אויף התנגדויות פון די יועמשי"ת. נאר ווי געשריבן איז אין די פעלער וואס זי האלט אפ, טוט זיך א גרויסע מערכה בקול רעש גדול, ווי גיוס, די מהפכה/רפורמה המשפטית, אדער שר פאר דרעי.
דאס איז חוץ המעשה וואס די ממשלה פירט מיט איר א מערכה, און מתנגדים פון די ממשלה וועלן טענה'ן אז דאס האט מיט די אנגייענדע משפט פונעם ראה"מ, וואס זי שטייט בראש התביעה. און די ממשלה קען באשטיין איר צו אפזאגן, און ברענגען א יועמ"ש וואס וועט אדער קענען בעקיפין ברענגען צום סיום המשפט (ווי א הסדר טיעון מקלה, אדער סתם בעטן די שופטים אראפצוגיין פון די תיק, אדער אראפצונעמען עדים וכדו').

און יעצט בנוגע דיין עיקר טענה, אז די רעגירונג וואלט געדארפט קענען אפזאגן נאר ווייל איר נאז געפעלט זיי נישט, זייענדיג א משרת הממשלה פונקט ווי א סעקרעטאר. איז די תירוץ ווי געשריבן, סיי אז די יועמש"ית האט א שטארקן ווארט אויף די געזעצן, און אפי' בג"ץ האט שוין אנגעוויזן אז די חוות דעת פון די יועמש"ית איז מחייב, וואס איז טאקע גאר מאדנע אין מיינע אויגן (ואגב, איז אין די ממשלה געווען אליין פעלער אז בג"ץ האט אפגעזאגט איר מיינונג, ד"מ אין אנדערע ווערטער אז די בג"ץ קוקט איר אן אייניג ווי די ממשלה, און ביידע פון זיי דארפן ענטפערן צו די בג"ץ). דאס אליין איז שוין גענוג סיבה איר נישט צו קענען אפזאגן מיט א אויגן בליק, ווייל אויב יא וועט מען כסדר אפזאגן דער וואס נעמט נישט אן זיין מיינונג, אפי' ווען ס'איז אקעגן די חוק. וטהרת החוק מה תהא עליה.
און די צווייטע זאך, איז ווי געשמועסט אז זי איז די ראש התביעה, און ממילא איז דא א שטארקע חשש, אז די יועץ משפטי זאל זיך פילן סעיף צו אנקלאגן די וואס זענען עובר על החוק, אן מורא האבן אז די חברי הממשלה וועלן זיך נוקם זיין אין איר. (און מ'רעדט יעצט נישט פון גלי בהרב מיארה פערזענליך, אדער פון ביבי נתניהו וואס איז אין משפט פערזענליך. מ'רעדט יעצט פון די עצם מושג פון די משרת יועץ משפטי).

די בעסטע וואלט א ודאי געווען, ווען מ'צוימט אביסל די פאוער פון די יועץ משפטי, און בפרט די חלק פון ראש התביעה זאל זיין אפגעטיילט. אבער דאס וועט שוין נישט געשען אונטער די איידעלע הענט פון יריב לוין, מ'וועט מוזן ווארטן אויף א געזונטע רעגירונג עס אדורכצופירן.​

איך האף איך בין ארויסגעקומען קלאר, שרייבנדיג זייער געיאגט.
 
אבער בקיצור הדברים: ס'אמת אז די יועמשי"ת פארמאגט גאר א שטארקן כח, מער ווי אין א נארמאלע מדינה. דאס קומט נאך וואס זי טראגט צוויי היטלעך, סיי אלס יועץ משפטי, און סיי אלס ראש פון די פרקליטות. און טאקע ווי מארלי זאגט אז די בג"ץ האט איר געגעבן גאר א שטארקן כח.

נאך דאס אלעס געזאגט, דארף מען אבער וויסן, אז די יעצטיגע יועמשי"ת האט כמעט נישט אפגעהאלטן קיין החלטות פון די ממשלה, נאר אין ווייניג פעלער. די ממשלה פירט כסדר אדורך החלטות, צו איז עס בנוגע די מלחמות, צו איז עס אין טאג טעגליכן לעבן, ולא שמענו אויף התנגדויות פון די יועמשי"ת. נאר ווי געשריבן איז אין די פעלער וואס זי האלט אפ, טוט זיך א גרויסע מערכה בקול רעש גדול, ווי גיוס, די מהפכה/רפורמה המשפטית, אדער שר פאר דרעי.
דאס איז חוץ המעשה וואס די ממשלה פירט מיט איר א מערכה, און מתנגדים פון די ממשלה וועלן טענה'ן אז דאס האט מיט די אנגייענדע משפט פונעם ראה"מ, וואס זי שטייט בראש התביעה. און די ממשלה קען באשטיין איר צו אפזאגן, און ברענגען א יועמ"ש וואס וועט אדער קענען בעקיפין ברענגען צום סיום המשפט (ווי א הסדר טיעון מקלה, אדער סתם בעטן די שופטים אראפצוגיין פון די תיק, אדער אראפצונעמען עדים וכדו').

און יעצט בנוגע דיין עיקר טענה, אז די רעגירונג וואלט געדארפט קענען אפזאגן נאר ווייל איר נאז געפעלט זיי נישט, זייענדיג א משרת הממשלה פונקט ווי א סעקרעטאר. איז די תירוץ ווי געשריבן, סיי אז די יועמש"ית האט א שטארקן ווארט אויף די געזעצן, און אפי' בג"ץ האט שוין אנגעוויזן אז די חוות דעת פון די יועמש"ית איז מחייב, וואס איז טאקע גאר מאדנע אין מיינע אויגן (ואגב, איז אין די ממשלה געווען אליין פעלער אז בג"ץ האט אפגעזאגט איר מיינונג, ד"מ אין אנדערע ווערטער אז די בג"ץ קוקט איר אן אייניג ווי די ממשלה, און ביידע פון זיי דארפן ענטפערן צו די בג"ץ). דאס אליין איז שוין גענוג סיבה איר נישט צו קענען אפזאגן מיט א אויגן בליק, ווייל אויב יא וועט מען כסדר אפזאגן דער וואס נעמט נישט אן זיין מיינונג, אפי' ווען ס'איז אקעגן די חוק. וטהרת החוק מה תהא עליה.
און די צווייטע זאך, איז ווי געשמועסט אז זי איז די ראש התביעה, און ממילא איז דא א שטארקע חשש, אז די יועץ משפטי זאל זיך פילן סעיף צו אנקלאגן די וואס זענען עובר על החוק, אן מורא האבן אז די חברי הממשלה וועלן זיך נוקם זיין אין איר. (און מ'רעדט יעצט נישט פון גלי בהרב מיארה פערזענליך, אדער פון ביבי נתניהו וואס איז אין משפט פערזענליך. מ'רעדט יעצט פון די עצם מושג פון די משרת יועץ משפטי).

די בעסטע וואלט א ודאי געווען, ווען מ'צוימט אביסל די פאוער פון די יועץ משפטי, און בפרט די חלק פון ראש התביעה זאל זיין אפגעטיילט. אבער דאס וועט שוין נישט געשען אונטער די איידעלע הענט פון יריב לוין, מ'וועט מוזן ווארטן אויף א געזונטע רעגירונג עס אדורכצופירן.​

איך האף איך בין ארויסגעקומען קלאר, שרייבנדיג זייער געיאגט.
אוודאי איז דא כל מיני טענות -עכטע, פאלשע און קאנספיראציעס- פון אלע זייטן, גענוי ווי ביי יעדע זאך אין פאליטיק.

אבער דער אלגעמיינער רעכטער אין גאס האלט פשוט אז ס'איז נישטא קיין סיבה אז דער דעמאקראטישער ערוועלטער רעגירונג זאל האבן א שטער פון אדורך פירן געזעצן לויט ווי זיי פארשטייען.

אפילו מיטן דער בג"ץ האבן זיי א פראבלעם אז זיי קענען פסל'ן געזעצן לויט זייער "חוות דעת" (ווי איידער געבויעט אויף א קאנסטיטוציע אדער לכה"פ חוקי יסוד וכדומה), אבער ס'זיכער נישט פאראן קיין פשט אין נאך צולייגן נאך א שטער פאר די רעגירונג מיט א יועמ"ש וואס זאל זיך קענען שלאגן מיט אן ערוועלטער פארליאמענט.

דערווייל האב איך נאכנישט געהערט קיין איין נארמאלער ענטפער פארוואס דער מדינת ישראל פארליאמענט דארף האבן ווייניגער כח ווי אנדערע דעמאקראטישע פארליאמענטן.

דאס וואס דער בג"ץ האט געזאגט אזוי אדער אזי, איז דאך נישט מעלה אדער מוריד דא, ווייל ערבך ערבא צריך... פון וואו איז געבוירן געווארן די איידיע אז א סופרים קאורט קען מאכן געזעצן???

די גאנצע מערכת המשפט דארט שטינקט פון אן אליגארכיע. איך טרעף נישט קיין שום "גערעכטיקייט" אין זייער דזשודישיאל סיסטעם.
 
דאס וואס דער בג"ץ האט געזאגט אזוי אדער אזי, איז דאך נישט מעלה אדער מוריד דא, ווייל ערבך ערבא צריך... פון וואו איז געבוירן געווארן די איידיע אז א סופרים קאורט קען מאכן געזעצן???

אויף דעם וויין איך שוין אלע יארן. זייט ווען קען בגץ מאכן געזעצן. זיי נאבן זיך דירקלערט געזעץ מאכערס איך פארשטיי נישט פארוואס די כנסת זאגט נישט פאָק יאָ בגץ, אונז מאכן געזעצן און עס דארף ענק נישט געפעלן.
 
Back
Top