- זיך איינגעשריבן
- מאי 17, 2024
- מעסעדזשעס
- 469
- רעאקציע ראטע
- 1,351
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
און די פשט איז פאר די געלונגענע, וואס איז גוט פאר עם האט ער געגעבן.... און פאר די looser האט ער...אנשולדיגט כ׳מיין כ'האב געהאט א טעות,נאר כ׳מיין אז ס׳איז טייטש אפווישן, איך געדענק א גמרא אויך ערגעץ וואס די גמ׳ רופט אפווישן חוטא
אזוי ווי הוא יתחטא בו
און די לשון חטאת איבעראל
כ'האב געמיינט די היסטאריע פון די דעוועלאפמענט פון די נקודות. צו זיין בלאָנט, לפי ידיעתי האט דער בעל קהלת נישט געשריבן מיט נקודות. ודוק
פארוואס א שטראף?א. אבער חוטא איז די פארקערטע פון די התחלת הפסוק "לאדם שטוב לפניו", ער וויל טאקע ארויסברענגען ווי ליידיג עס איז זיך צו פלאגן צו זאמלען נכסים און עס איז א שטראף וואס גאט גיבט פאר די זינדיגע.
ב. מהיכן דנתני? בשורשו מיינט עס Error
פון די לשון הגמרא איז נישט קיין ראי' אויף די לשון המקראאנשולדיגט כ׳מיין כ'האב געהאט א טעות,נאר כ׳מיין אז ס׳איז טייטש אפווישן, איך געדענק א גמרא אויך ערגעץ וואס די גמ׳ רופט אפווישן חוטא
אזוי ווי הוא יתחטא בו
און די לשון חטאת איבעראל
די פסוק רעדט פון שכר ועונש. וויאזוי דען טייטשסטו לאדם שטוב לפניו? יתכן אז די חוקרי המקרא וועלן האלטן אז דאס איז פון די צוגעלייגטע פסוקים.פארוואס א שטראף?
קהלת איז מער פארנומען מיט מענטשליכע נאטורן, דהיינו דער מסודר'דיגער און דער צופלויגענער. נישט מיט שכר עונש.
דאס מיינט חטא. Off target
פון דעם קומט שוין נאכדעם ארויס חטא/זינד וואס איז off target
אזוי הוא יתחטא בו מיינט אוועק ווישן אויך off target
אז מ'רעדט שוין, ס'איז זייער אינטערעסאנט ווי חזל האבן געהאט א פראבלעם מיט קול באשה פארן הייליקער שלמה, האבן זיי אריינגעזעצט א פשט אין שרים ושרות.גראדע האב איך מיך געמוטשעט וויאזוי צו טייטשן שִׁדָּה וְשִׁדּוֹת, איך בין געגאנגען מיטן אבע"ז (אזויווי יהואש), אבער איך זעה אז שד"ל איז כדרכו מגיה "שָׂדֶה וְשָׂדוֹת"
דו ווילסט זאגן אז לאדם שטוב לפניו מיינט א מענטש וואס איז אים גוט? דאס ליגט נישט אין דעם "לפניו" וואס באציהט זיך אויף א צווייטן חוץ פון דעם מענטש. איך זעה אז אלע אקאדעמישע בייבל טרענסלעישאנס טייטשן אויך אזוי.און די פשט איז פאר די געלונגענע, וואס איז גוט פאר עם האט ער געגעבן.... און פאר די looser האט ער...
וואס איז מסביר מתת אלהים
וואס איז מיט וחיטאו ביום השביעי?פון די לשון הגמרא איז נישט קיין ראי' אויף די לשון המקרא
די לשון חטאת מיינט כפשוטו, און יחתטא מיינט אראפנעמען די חטא, אזויווי די מצודת זאגט אין תהלים (נא:ט) "תחטאני – תסיר חטאי וכן ובכל תבואתי תשרש ור״ל תסיר השורש".
אפשר אזוי ווי ושירש