שעסלעך (סקיר"ט בלע"ז)

דרך הטבע פייגערט א פרוי פאר סעקס ווי די גמרא זאגט רוצה אישה בקב ותיפלות, מתשעה קבין ופרישות. א פרוי וויל ענדערש זיין ארעם און האבן סעקס, ווי צי זיין צעהן מאל אזוי רייך אבער אן קיין סעקס.
עד שבאו הסיסטעם ועקרן מען האט געמאכט די פרויען פאר טריקענע ראובאטס, מען האט אויסגעריסען כל שמץ פון פעמעניניטי, און יעצט ברוב צדקתן דארפען זיי נעבעך טוען רצון בעלה און לאזען די מאן האבן סעקס.
און די מאן פארלירט אינטרעסט און אזא סעקס און ס׳האט יענץ טעם, אשרינו שיש לנו סיסטעם כזה.

למעשה, קיין קלארע עצה האב איך נישט אבער די גאול איז צי צוריקברענגען די פעמענין ענערגיע אין די ווייב, קאמפלעמענטירן אויף איר שיינקייט, געבן עטענטעשען, ארויסגעבן מעסקיולען ענערגיע, נעם אוועק די טאבו פון סעקס, טריי אויספיגערן וואס זי האט יא ליב אויב איז עס א מאסאדזש דעמאלטס הייב אן פון דארט, קאנסידער א סעקס קאוטש.
(מען דארף אויכט געדענקען אז ס׳גייט זיך נישט טוישן איבערנאכט)
זייער ריכטיג. מען דארף געדענקן אז זיי האבן פילינגס און מען דארף זיי געבן די ספעיס. און אזוי ווי ער שרייבט פאנג אן מיט זאכן וואס זי וואלט נישט זיך אנקעגן געשטעלט.
 
פארוואס ביי חתונ'ס טאנצען די פרויען און זייער אפטיילונג, אזוי ווי ביי די ים סוף ווי די פרויען האבען געמאכט אייגענע געטענץ, און ביי שמחת תורה טאנצען נישט די פרויען?.
 
אוי האב איך היינט געטראפן א חז"ל וואס איז ממשתסמור שערות ענוש. ווי פארשטייט אז איך האב שוין די חז"ל געזעהן און געהערט צענדליגער מאל און אפי' שוין געניצט אבער זינט קרעמעל שטייט זענען די סארט חז"ל'ן מער אויף מיין קאנטשעס מיינד.

די גמ' זאגט אין מס' מועד קטן (דף ט ע"ב)

ת"ר אלו הן תכשיטי נשים כוחלת ופוקסת ומעבירה (סרק) על פניה ואיכא דאמרי מעברת סרק על פניה של מטה דביתהו דרב חסדא מקשטא באנפי כלתה יתיב רב הונא בר חיננא קמיה דרב חסדא ויתיב וקאמר לא שנו אלא ילדה אבל זקנה לא א"ל האלהים אפילו אמך ואפילו אימא דאימך ואפילו עומדת על קברה דאמרי אינשי בת שיתין כבת שית לקל טבלא רהטא:

די תקנות המוסד וועלן מיינע קינדער פארווארפן פון ביידע וועלטן טאמער איך וועל בריש גולי' פאלגן די חז"ל.
 
פארוואס ביי חתונ'ס טאנצען די פרויען און זייער אפטיילונג, אזוי ווי ביי די ים סוף ווי די פרויען האבען געמאכט אייגענע געטענץ, און ביי שמחת תורה טאנצען נישט די פרויען?.
שמחת תורה איז זייער תשעה באב. זיי וויינען אויפן חורבן אז מ'האט זיי אוועקגענומען (קיינמאל נישט געגעבן) די עקסעס צו אונזער הערליכע ספרים שאנק אנגעפילט מיט אונזער טראדיציע און היסטאריע.
 
@הק' לייביש שרייבער טרעפסט א גוטע גמרא זיי מוחל טייטש עס איבער אויף אידיש פאר די וואס האבען געהאט וויכטיגע זאכען צו ערלעדיגען אין ישיבה. יישר כח.
 
@הק' לייביש שרייבער טרעפסט א גוטע גמרא זיי מוחל טייטש עס איבער אויף אידיש פאר די וואס האבען געהאט וויכטיגע זאכען צו ערלעדיגען אין ישיבה. יישר כח.
האבן די רבנן געלערנט אזוי, יו"ט (חוה"מ) מעג מען זיך שמירן די פנים מיט רויטע פאר און די אויגען מיט בלויע פארב, ווייל עס איז אן עונג יו"ט פאר די פרויען צו אוסזעהן שיין. און ווי אויך מעיג זי זיך וועקסן די האר Wax אפי' עס איז א צער אבער ווי באלד דורכטויס דעם יו"ט איז עס פאר איר א שמחה. מעיג זי (און דאן לייגט די גמ' צו איין ווארט אז מען אפי' מען רעדט פון די שער מלמטה, וואס עס מאכט איר ניש שענער לפנים, אבער עס איז איר פארט א שמחה. אפי' עס טוהט ויי בשעת מעשה, פארט מעיג זי עס טוהן אין יו"ט)
 
איך זעץ מיך אריין אין בית הכסא מיטן אייפאון כנהוג, כ׳עפן אויף דער שנירל און צו מיין מזל האצעך דער שמועס אריבערגעריקט צו א געהעריגע שו״ת בעניני תורה, אוי וואלט זיך די ברדיטשובער געפרייט, אפילו ווען מ׳וויל רעדן שמוץ פאלט מען דורך אין ס׳דערקיידעלט זיך צו תורה..

שוין, וועט מען מוזן פארמאכן דער ספר דא
 
איך זעץ מיך אריין אין בית הכסא מיטן אייפאון כנהוג, כ׳עפן אויף דער שנירל און צו מיין מזל האצעך דער שמועס אריבערגעריקט צו א געהעריגע שו״ת בעניני תורה, אוי וואלט זיך די ברדיטשובער געפרייט, אפילו ווען מ׳וויל רעדן שמוץ פאלט מען דורך אין ס׳דערקיידעלט זיך צו תורה..

שוין, וועט מען מוזן פארמאכן דער ספר דא
נא דברי תורה בביה''כ ?
 
אוי האב איך היינט געטראפן א חז"ל וואס איז ממשתסמור שערות ענוש. ווי פארשטייט אז איך האב שוין די חז"ל געזעהן און געהערט צענדליגער מאל און אפי' שוין געניצט אבער זינט קרעמעל שטייט זענען די סארט חז"ל'ן מער אויף מיין קאנטשעס מיינד.

די גמ' זאגט אין מס' מועד קטן (דף ט ע"ב)

ת"ר אלו הן תכשיטי נשים כוחלת ופוקסת ומעבירה (סרק) על פניה ואיכא דאמרי מעברת סרק על פניה של מטה דביתהו דרב חסדא מקשטא באנפי כלתה יתיב רב הונא בר חיננא קמיה דרב חסדא ויתיב וקאמר לא שנו אלא ילדה אבל זקנה לא א"ל האלהים אפילו אמך ואפילו אימא דאימך ואפילו עומדת על קברה דאמרי אינשי בת שיתין כבת שית לקל טבלא רהטא:

די תקנות המוסד וועלן מיינע קינדער פארווארפן פון ביידע וועלטן טאמער איך וועל בריש גולי' פאלגן די חז"ל.
דאס דארף א שנירעל פאר זיך
 
אוי האב איך היינט געטראפן א חז"ל וואס איז ממשתסמור שערות ענוש. ווי פארשטייט אז איך האב שוין די חז"ל געזעהן און געהערט צענדליגער מאל און אפי' שוין געניצט אבער זינט קרעמעל שטייט זענען די סארט חז"ל'ן מער אויף מיין קאנטשעס מיינד.

די גמ' זאגט אין מס' מועד קטן (דף ט ע"ב)

ת"ר אלו הן תכשיטי נשים כוחלת ופוקסת ומעבירה (סרק) על פניה ואיכא דאמרי מעברת סרק על פניה של מטה דביתהו דרב חסדא מקשטא באנפי כלתה יתיב רב הונא בר חיננא קמיה דרב חסדא ויתיב וקאמר לא שנו אלא ילדה אבל זקנה לא א"ל האלהים אפילו אמך ואפילו אימא דאימך ואפילו עומדת על קברה דאמרי אינשי בת שיתין כבת שית לקל טבלא רהטא:

די תקנות המוסד וועלן מיינע קינדער פארווארפן פון ביידע וועלטן טאמער איך וועל בריש גולי' פאלגן די חז"ל.
לאמיך דיך שפארן אן ארטיקל, קוק וואס כ'האב דא געשריבן
 
האבן די רבנן געלערנט אזוי, יו"ט (חוה"מ) מעג מען זיך שמירן די פנים מיט רויטע פאר און די אויגען מיט בלויע פארב, ווייל עס איז אן עונג יו"ט פאר די פרויען צו אוסזעהן שיין. און ווי אויך מעיג זי זיך וועקסן די האר Wax אפי' עס איז א צער אבער ווי באלד דורכטויס דעם יו"ט איז עס פאר איר א שמחה. מעיג זי (און דאן לייגט די גמ' צו איין ווארט אז מען אפי' מען רעדט פון די שער מלמטה, וואס עס מאכט איר ניש שענער לפנים, אבער עס איז איר פארט א שמחה. אפי' עס טוהט ויי בשעת מעשה, פארט מעיג זי עס טוהן אין יו"ט)
מיין רביים האבען געטייטשט רויט מאכן
 
Back
Top