שערן די האר

אוודאי נישט, וואס מקור ווען מקור

עס איז דא א פארקערטע מקור, אלע פוסקים וואס זענען דן אין די נושאים און נעמען אן מיט אן פשטות אז מען שערט זיך נישט, שוין היבש נאכן ענדע פונעם וועד ארבע ארצות. אויב זאל זיין אזא תקנה ווער דען זאל וויסן דערפון אז נישט די פוסקי הלכה?

אפילו דער חתם סופר וואס איז שוין פיל שפעטער, רעדט נאר וועגן א כלה דוכט זיך, און ביי א כלה איז שוין יא דא פיל מיט מקורות וואס גייט שוין צוריק צו די ראשונים'ס צייטן דוכט זיך, אז נאך די חתונה פלעגט מען אביסל ארום שניידן די האר עס זאל נישט זיין צו לאנג און נישט ארויס שטעקן פונעם טיכל
 
דא א מקור דערויף?
סאיז נישטא קיין קלארע מקור, און סווערט בהחלט נישט דערמאנט אין די תקנות הוועד. אבער אין (שו"ת משנה הלכות חלק י"ב סימן צ"ה) דערמאנט ער עס. אין אונגארען און רוסלאנד איז עס נתפשט געווארען סאך שפעטער.
יש שאומרים אז סשטאמט פון ליטע ווי סאיז געווען שווערע מחלות. און אוודאי איז געווען פיל מיט מתנגדים במשך הזמן.
 
סאיז נישטא קיין קלארע מקור, און סווערט בהחלט נישט דערמאנט אין די תקנות הוועד. אבער אין (שו"ת משנה הלכות חלק י"ב סימן צ"ה) דערמאנט ער עס. אין אונגארען און רוסלאנד איז עס נתפשט געווארען סאך שפעטער.
יש שאומרים אז סשטאמט פון ליטע ווי סאיז געווען שווערע מחלות. און אוודאי איז געווען פיל מיט מתנגדים במשך הזמן.
שו"ת משנה הלכות אלס א מקור פאר א תקנת ועד ד"א????

וואס ביז עם קיינער שרייבט עס נישט???

ווי ארבעט אזא זאך??
 
אפשר פאר דעם איז געווען אנגענומען צו רופן דעם ספר משַׁנֶה הלכות. חוץ פון דעם אז ער איז א היינטיגע שבהיינטיגע וואס ער דערמאנט עס סוף פון די תשובה מיט א אומקלארקייט, ממילא זעה איך עס פאר די פארקערטע פון א ראי'.
 
שו"ת משנה הלכות אלס א מקור פאר א תקנת ועד ד"א????

וואס ביז עם קיינער שרייבט עס נישט???

ווי ארבעט אזא זאך??
גערעכט.
זייער מאדנע, און נישט קראנט.
אבער סאיז ווערט צודערמאנען, לדעתי.
 
למען הדיוק איז שוין געווען תקנות מיט איבער 400 יאר צירוק דורך די ועד ארבע ארצות, איבער איך שערן די האר.

כוועל נאך איין טאג עפענען אן אשכול איבער די גאנצע השתלשלות
איך ווארט אויף דיין אשכול! (שנירל)

איך ווייס אז אזוי זאגט מען...
אבער פארוואס ווערט אזא מנהג נישט דערמאנט אין אפי' איין ספר פון מער ווי 250 יאר צוריק?
אויב מ'שערט זיך שוין 400 יאר...
 
גערעכט.
זייער מאדנע, און נישט קראנט.
אבער סאיז ווערט צודערמאנען, לדעתי.
דאכצעך אז קלויזענבורגער רב, הלברשטאם, נישט גלאזנער, שרייבט דאס ערגעץ. און דאס איז דער מקור פונעם משנה הלכות
 
Back
Top