ספרים און ביכער - בוך קלאב

קיינמאל געהערט
געזוכט דעם נאמען אין נישט געטראפן
די בוק איז אויף אידיש אדער in English
איך האב עס ביי מיר אינדערהיים, געבארגט פון איינעם...

זי איז געווען א נאנטע קרובה פאר מיר.

ס'איז אמאל ארויסגעקומען אין אידיש הייסנדיג גייען פאראויס, אבער מ'האט נישט געדרוקט קיין סאך דערפון.

ס'איז ערשט געדרוקט געווארן אין ענגליש מיט די נאמען going forward, ס'איז גאר אינטערסאנט פאר ווער ס'איז אינטערסירט אין די מונקאטשע הויף, זי איז געווען א שוועסטער פאר ר' ברוכ'ל מונקאטשער זצ"ל.
 
@שבת אחים פון יולי 3 שטייסטו און דו ווארטסט אז מען זאל רעדן פון א מארמארישער כדי זאלסט זיך קענען אנרופן? ;) עס איז גוט דיר צו זעהן!
 
פארוואס איך פרעיג ווארט פאר גוטע חומר פון אינסייד אזא שטוב מיט אינסייד אינפארמעישן. אי''ה היינט ביינאכט. איך גיי היינט דארפן האבן א ליל שמורים. ממילא וועלן מיר שרייבן דאס.
איך אליינס האב זייער שטארק רילעטעד צו איר שריפט פאר איין סיבה. אנכי הק' קומט פון א שטוב וואס א גרויסע רבי מיט א גרויסע הויף שטייט ביים שפיץ פון אונזער משפחה פון איין זייט. טאטע, זיידע, שווער עלטער שווער. (משום גולי וועלן מיר עס לאזן ביי איינע פון די פיר) און ליין ווי אזוי די שטוב פירט זיך (איך וועל פרובירן נישט אריין צו גיין צו עס איז נאך דא קינדער אינדערהיים צו נישט. עס איז נישט נוגע פאר די תגובה)

איך רעד נישט פון אזא סארט רעבעלע וואס די חסידים קענען יעצט נישט אריין צום רבין, ווייל די שמש איז פארנומען אנגרייטן די מקוה. איך רעד פון א רבין וואס האט אן עקסטערע סוויטע פאר זיך און אן עקסטערע סוויטע פון פרויען פאר די רעביצען.

קודם נעמען און הייערארקי צו פארשטיין די מצב
ראובן: גבאי נאמן לייב גווארדיע ראש (מיט משורתים און יוצאי משורתים אונטער איהם)
שמעון: פראפאגאנדע מיניסטער (מערך פון די חתונה'ס, שמחות, טישן, וואקאציעס)
לוי: סגן פראפאגאנדע מיניסטאר (צייטונגען, בילדער, די וואך, בריוון ארטיקלען קהלה שבת בלעטער וכדו')
יהודה: דרייווער ראשי (יוקאן, עסקעלעיד, לייטס, סיירינס, מיט עסקארט מנהיגים וואס שטייען גרייט צו זיין דינסט ווען מען דארף דעם שווארצן עסקארט פון 10 יוקאנס וואס זאלן פארן פון פארנט און פון ארינטער)
יששכר: מערכה (לעקטערס, סיינס, לאגאס וכו')
זבולון: הויז בחור ראשי (מיט נאך א טוץ פון שווענץ וואס זענען גרייט צו לויפן שפרינגען אויף זיין גוטהייסונג. די שאלה איז נאר ווי הויעך)

א יעדעס איינע פון זיי האט אונטער זיך נאך א מענטש, צוויי דריי וואס זענען גרייט צו באדינען ווען זיי זאלן נאר עפעס בעטן.

און אזוי קוקט אויס די מצב דערינען. די אויפנאמע צימער פונעם רבין שליט"א איז לכאורה גרעסער ווי די דיינינג רום פון אן אנגעפילטע קינדער געבענשטע משפחה, ווי שבת ביי די סעודה דארפן זיך אלע קינדער צו-קוועטשען ארום דעם טיש. שטייט דערינען א טיש פון 6 לעדערנע בענקלעך אויף א זייט מיט א רויאלער בלויער קאליר, וואס די ריקענס פון די בענקלעך גרייכט א הויעכקייט פון א מענטשענס הייעך בערעך. און א שטוהל אויפן אויבנ-אן מיט די זעלבער לעדערנע קאליר אבער דער שטוהל איז די פרעים פון מאהאגעני האלץ קאלירט אין א גאלדענער פעינט וואס העכער דעם קאף פונעם רבין שטעקט זיך ארויס א ריזיגער קרוין פון האלץ אויסדעשניצט. 90% פונעם קאלעכדיגן יאר ווערן נישט גענוצט אין דעם צימער. מער ווי צוויי דריי בענקלעך אויף איין מאל, און אויך נישט מער ווי 5 מאל א יאר. און ארום די םיר ווענט איז דא הערליכע מאהאגעני שענק וואס נעמט ארום דעם גאנצצען צימער אנגעפילט מיט נייע ספרים, ממינים ומינים שונים. דאכט זיך מיר ווי עס זאמעלט שטויב (איך האב נאך קיינמאל עס נישט געזעהן ווערן באניצט) און פארשטייט זיך די דעקלעך זענע עלטער און אפגעריבען (מיר דאכט זיך אז מען האט גענומען די ספרים פאר מען האט עס אריין געלייגט אינעם שאנק און צו-ריבען ווי עס באדארף צו זיין עס זאל פארלירן דעם גלאנץ עס זאל ח"ו נישט אויסזעהן אומגענוצט) און פארשטייט זיך אליינס אן דארפן עס אפי' זאגן. דריי טירן צווישען אין די שענק אריין, און ארויס, און איינס די רבי שליט"א זאל קענען אריין גיין אין די וואוין ארט פון די דירה.

און די זייט פון דעם מייעסטעטישער צימער שטיי נאך א ריזיגער צימער וואס איז א נגידישע ליווינג פאר געווענליכע משפחות, ווערט גענוצט פאר א ווארט זאל. ווי די מענטשען וואס קומען זיך געזעגענען מיטן רבין לכל עת מצוא ווארטן צו קענען אריין גיין אל הקודש פנימה. דער ווארטזאל איז עטוואס פשוטער. א גרויסער לאנגער טיש מיט פשוטע דיינונג רום בענקלעך ארום און סתם בענקלעך ארום געווארפן נישט אין א ספעציפישע סדר. מיט קנטרסים'לעך אויף טיש ארום געווארפן אז דער מענטשהייט זאל האבן אין וואס אריין צו קלאצן די וויילע וואס ער ווארט אויף זיין נעקסט טאמער האט ער נישט מיט וועמען צו שמעוסן אינעם ווארט זאל זאל ער נישט אויס זעהן ווי א לא לנו.

ביי די עק פונעם צימער שטייט א קליינער אפיס טישעל מיט אן אפיס בענקעל, און א גרויסער שווארצער טעלעפוין מיט אסאך קנעפלעך מיט רויטע בלינקעדיגע לייטס בלינקען א גאנצע צייט אין די זייט פון די באטענס און די זייט פון יעדעס קנעפעל האט עס א קליינער צעטעלע מיט אן אויפשריפט ווי דאס קנעפל פארבינד זיך. ווען מען איז דארט הערט מען כסדר שארפע קלינגערייען ווי דער אינטערקאם פונעם טעלעפוין קלינגט א יעדעס ליאדע מינוט צו א צוויטער עקסטענשאן (ווי און צו וועם וויס איך נישט פונקטליך) אבע רפון מאל צו מאל ווען די צימער איז עטוואס פילץ וועט ראובן אויף הייבן צו אזא קליג און רעדט גאר שטיל אריין אינעם טרייבעל אז א יעדער זאל הערן. "די רבי זאגט בשו"א אפערירן, מען זאל פרעגן דעם דאקטאר צו מען קען אפשר פרובירן מיט, איין מינוט לאמיר ארויס נעמען דעם צעטיל צו זעהן ווי אזוי דאס הייסט. יא טיילענאל, טיילענאל הייסט עס . לאמיר וויסען וואס שנעלער. די רבי ווארט אויף אן עטנפער"

אזוי קוקט אויס געווענליכע ביזי'ערע נעכט ביים רבין אין צימער זעלבסט. אבער אין מיטן טאג שפילט זיך אף גאר א צווייטער חתונה.

טאקע אין אט די ווארט צימער ווי דער קהל ווארט אריין צו גיין אינעווייניג אין קודש קדשים זיצען און פרעפלען קוואקען דעם גאנצען ליבען טאג. ראובן זיצט דארט מיט שמעון, לוי, די רבי'צען און דער רבי'צענס טאכטער לאה'לע, דעם דבינס ליבלינג וואס וואוינט אין די נעקסטע טיר.פארברענגען דארט מיט א מאורידיגע חברותא'שאפט, און באהאנדלען די אינערליכע פאליטיק.

ראובן: די רבי'צען הערט וואס אברהם האט נעכטן מסדר געוועזן יצחק, האףףףףף האט איהם אריין געגעבן. ראובן, רופט זיך אן לאה אן קיין שום דיסטאנס פון סעגריגאציע וואס מיר חסידישע אידן זענען איינגעבאקן, וואס וויל אברהם פון יצחק, זאל ער איהם שוין לאזן לויפן. ווי לאנג די צוויי וועלן זיך בריקענען וועלן מיר נישט קענען ווייטער אנגיין מיט די בוי פלענער. דאס ביהמ"ד איז שוין איינגעהילט אין די בלויע פלעסטיק טעפיכער פאר צוויי יאר, און גארנישט רוקט זיך ווייל די צוויי הארגענען זיך ביי די קעפ. אמת מאמי. טאטי דארף זעהן דאס אפצושטעלן ווי אמשנעלסטן. רויזעלע'ס חתונה וועט נישט קענען זיין אזוי און גארנישט די צוויי רייסן זיך. (וואס א חילוק וואס דער פייט איז אלל אבאוט)

רבי'צען: ניין ראובן די רבי טאר זיך נישט און וועט זיך נישט אריין מישען. לאה'לע די כאפסט נישט די רבי קען זיך נישט אראפ לאזן צו די בריונים וואס האלטן דעם גאנצען קהלה אונטער זיינע נעגל ניין וויל לאנג זיי שלאגן זיך צווישען זיך זאלן זיי זיך שלאגן, און רויזע,לעס חתונה וועט ממילא נישט זיין אין ביהמ"ד עס איז צו קליין פאר ביידע רביס צוזאמען, איך האב שוין געהערט פון דחי מחטנת'טא אז זיי ווילן נישט עס זאל זיין אין שוהל זיי וועלן נישט קענען געהעריג מכבד זיין זייערע געסט אין קרובין אין אזא הוהא. שמעון וואס איז דיין מיינונג? (נישט קיין ר' שמעון, און נישט וואס איז אייער מיינונג)

שמעון: לאמיך מסביר זיין פאר די חשובע רבי'צען איין זאך. די חתונה אין ביהמ"ד איז טאקע זייער א שיינע איידיע ווען עס איז פערטיג און עס ברענגט א כבוד פאר די זאך לוינט צו לייגן פרעשור אויף די מחתנים זאלן מסכים זיין אפי' עס איז אביסעל קליין פאר ביידע זייטן, אבער אזוי ווי דער מצב איז איצטערט סיי מען האט נאך נישט די גאנצער הייעך צו קענען לייגן פארענטשעס ביזן הימעל. און אויך קען מען נישט לייגען אויסגעצויגענע טישען אויפן גאנצער היכל. די סדרנים וועלן נישט האבן ווי אזוי ארויס צו וויגען די וועגענער מיט די טעצער דורך אויס די אויסגעצויגענע טישן. נישטא ווי צו לייגען בעריקעידס צו מאכן די ארדענונג ביי די לחיים. וואס פאר א פנים וועט די בילדער נאכדעם טראגן הא ? אדרבה רביצען זאג די אליינס איז דאס א כבוד פאר אזא מלכות?

לוי: יא די בילדער אין די זאל אזוי ווי עס איז איצטערט וועט אויסזעהן פחדים.

יהודה: פון ווי צו ווי וועט די רבי מיט די רבי'צען פארן מיט אזא עסקארט אויב איז די חתונה און שוהל. דער פלאן לויטע דריי קארן איינס פארן רבין (יא די שווארצע מיט די גריל לייטס)פאר די רבי'צען מיט די קינדער אויך די שווארצע. חתן כלה נאך די חופה צו גיין צום יחוד שטיבעל. מיט צוויי פון פארנט און דריי פון דארינטער. אויב איז די חתונה אין ביהמ"ד האט מען נישט ווי צו פארן.

נאר וואדזשע דען פרעיגט לאה'לה באזארגט?

איז אזוי ענטפערט שמעון. די וועג ווי א זוי מיר האבן דאס אויס געארבעט איז ווי פאלגענד. די חופה וועט זיין אויף די גאס און פארנט פון ביהמ"ד די ק"פ וועט זיין אינעם היכעל פון די אלטע בנין. דער נייער אומגעענדיגטע בנין וועט דינען פאר די צוגעהערן די טעמפארערי קאך, די מוזיק און די קוויער פאר די חופה און בעריקעידס וועט מען צוען פונעם טיר מען זאל דארפן ארום גיין די גאס צוריק קומען צו די אנדערע זייט כדי די פרויען זאלן האבסן זייער זייט ביי די חופה ווי עס פאסט. א סטעידזש ביזן הימעל. טרעפן ארויף צו גיין פון ביידע זייטן און באוואכט מיט סדרנים און בעריקעידס דורך אויס דעם גאנצער וועיג ארום די גאס. אזוי וועט דאס ברענגען א געוואלדיגער כבוד פארן רבינס שטוב וכו'

און אזוי שמועסן זיי ווייטער א גאנצען טאג פון די חתונה'ס און די פייטס וואס עס טוהט זיך אינערהאלב די חסידות.

די רבי'צען האט א שטאב פון הילף מער ווייניגער רוב פונעם טאג ווי מען רוימט און קאכט און באקט ( יא עס אייביג דא פרישע ווארע צו עסן דארט) וואס עס ווערט אוועק געוואפרן דארט א יעדען איינציגן טאג קענען צוויי דריי משפחות לעבן פאר א וואך.

א.א.וו.

יו געט די פיקטשער. איך בין נישט קיין סאך מגזם נאר אביסעל לסבר את האוזן.

איך קען גיין אזוי ווייטער און ווייטער וואס עס טוהט זיך דארט אפ. און אויס שפילן פאר אייך די מאווי, עס ממש צום לאכן (וויינען) איך האב גענומען די איידעלסטע עפיזאד. דער רבי מער ווייניגער האלט אלעס מיט אמאל אמאל אויך א ווארט דא א ווארט דארט וואס איז אזוי געשמאק שארף אינאיינעם. אבער דאן גוט זיך אזא פארגלייז די אויגן און מען גייט ווייטער פראווען.
 
לעצט רעדאגירט:
א סיגוטער פון אינדערהיים צוזאמען מיטן רבין זיכיסעיגןלינו געראטעוועט געווארן מיטן קאסטענער באן. א נעאלאג, אן אינטערסאנטער צוזאמ-שטעל.
איף איי העד טו געס וואלט איך געזאגט אז די פרוי איז קיינמאל נישט געשטאנען נעבן נעאלאגן. איך ווייס אפילו נישט צי עס איז געווען א נעאלאגישע קהילה אין סיגעט. וואס יא? די אפגעטיילטע קהילות אין די אונגארישע שטעט פלעגן נישט קענען זיין געווענליך אונטער די ארטאדאקסישע אמברעלא, און צו קענען לעגאל אפערירן האבן זיי געמוזט אננעמען א אידענטיפיקאציע אלס איינע פון די אנדערע דערלויבטע קהילות אין לאנד. אין סיגעט איז דאך ווי באוויסט געווען די גרויסע מחלוקה פון די כהנא'ס און וויזשניצער חסידים קעגן דעם קדושת יום טוב און זיי האבן זיך אפגעטיילט און געמאכט א קהילה פאר זיך, מעגליך אז זיי האבן זיך גערופן די נעאלאגישע קהילה און פון דעם רעדט מען דא.
 
איף איי העד טו געס וואלט איך געזאגט אז די פרוי איז קיינמאל נישט געשטאנען נעבן נעאלאגן. איך ווייס אפילו נישט צי עס איז געווען א נעאלאגישע קהילה אין סיגעט. וואס יא? די אפגעטיילטע קהילות אין די אונגארישע שטעט פלעגן נישט קענען זיין געווענליך אונטער די ארטאדאקסישע אמברעלא, און צו קענען לעגאל אפערירן האבן זיי געמוזט אננעמען א אידענטיפיקאציע אלס איינע פון די אנדערע דערלויבטע קהילות אין לאנד. אין סיגעט איז דאך ווי באוויסט געווען די גרויסע מחלוקה פון די כהנא'ס און וויזשניצער חסידים קעגן דעם קדושת יום טוב און זיי האבן זיך אפגעטיילט און געמאכט א קהילה פאר זיך, מעגליך אז זיי האבן זיך גערופן די נעאלאגישע קהילה און פון דעם רעדט מען דא.
אינטערסאנטער געס. עס וועט מיר זיין זיין אינטערסאנט צו טאקע מברר זיין.

איידער וועי איז עס אן אינטערסאנטער סינעריאו.
 
איך אליינס האב זייער שטארק רילעטעד צו איר שריפט פאר איין סיבה. אנכי הק' קומט פון א שטוב וואס א גרויסע רבי מיט א גרויסע הויף שטייט ביים שפיץ פון אונזער משפחה פון איין זייט. טאטע, זיידע, שווער עלטער שווער. (משום גולי וועלן מיר עס לאזן ביי איינע פון די פיר) און ליין ווי אזוי די שטוב פירט זיך (איך וועל פרובירן נישט אריין צו גיין צו עס איז נאך דא קינדער אינדערהיים צו נישט. עס איז נישט נוגע פאר די תגובה)
דאס איז זייער א אינטרעסאנטע נושא, אינסייד אינפארמעישן, אויף די וואס א חלק פון כלל ישראל האלטן פאר הייליג און שמייליג. אפשר זאלסטו עפענען א ספעציעלן שנירל פאר דעם נושא, און שרייבן דארט כסדר פון דיין עקספיריענס. וויאזוי ס'קוקט אויס א תשרי בעק סטעידזש וכדו'.

די ביכל גיין פאראויס האב איך געליינט אלס יונגל, איך געדענק בכלל נישט זי זאל רעדן פון איר טאטן'ס הויף, איך געדענק בעיקר ווי זי רעדט פון איר ברודער דער מונקאטשער רבי ר' ברוכ'ל, די מלחמה יארן, די קאסטנער באן, (זי איז געווען אויף די קאסטנער באן צוזאמען מיט סאטמאר רב וכו', איך געדענק זי שרייבט זי איז איינגעשלאפן אויפן רבינ'ס שויס, ווען דער רבי איז געזיצן און געלערנט). נאך די מלחמה יארן די צרות וואס איר ברודער האט מיטגעמאכט, איר חתונה וכו'.
 
זי רעדט עפעס יא און די ערשטע צוויי דריי קאפיטלעך, אבער נישט צופיל ווייל זי האט נישט געדענקט קיין סאך דערפון, איר טאטע איז אוועק ווען זי איז געווען גאר אינג.
 
יא, איך האב אויך געדענקט אז זי איז געווען א יתומה. נאר כ'האב עס שוין געליינט זייער לאנג צוריק, געדענק איך שוין נישט אזוי פונקטליך
 
עס איז אויך דא א אידישע ביכל פון א (פרייע) טאכטער פון איינע פון די ווארקער רביים בעפארן קריג
 
עס איז אויך דא א אידישע ביכל פון א (פרייע) טאכטער פון איינע פון די ווארקער רביים בעפארן קריג
זי האט געהייסן איטא קאמינער א טאכטער פון ר' מנחם מענדל קאליש מאטוואצק און אייניקל פון ר' שמחה בונים מאטוואצק
מ׳האט איר חתונה געמאכט מיט א אינגערמאן קאמינער פון די באקאנטע גער׳ע משפחה
די ספר אויף איר טאטע׳ס שטוב הייסט ״א רבישע היים אין אמאליקן פוילין״ אפאר יאהר שפעטער האט זי עס איבערגעדריקט אויף העברעיש מיטן נאמען אתמולי
 
יהודי גליציה והחוקה האוסטרית

אגוטן חוקר,


Wow, ס'איז מיר א שאק צו זעהן איינער רעדט פון די בוך, איך האב באלד פאר א יאר צוריק געפרואווט צו באקומען די בוך אין אמעריקא, אבער איך כ'אב געטאפט ווענט און נישט געטראפן אין ערגעץ. איך האב עס געברויכט דעספערטלי, אבער אזויווי אלע אקאדעמישע ביכער זענען כאבנים שאין להם הופכים, און איך בין שוין באמת צוגעוואוינט דערצו, אבער דא איז דאס די איינציגסטע בוך וואס איך ווייס וואס איז איבער מערב-גאליציע וכו'. ביז כ'האב מיך מייאש געווען. זעה בייגעלייגט סקרינשאט.


סא יא, דו האָסט עס געשאפט אין אמעריקע אדער? קום אריין.


בד"ווי איך באוואונדער וואס איז טאקע פשט אז דו ביסט אנגעקומען צו די נושא, מילא איך איך שטאם פון דארט...
 

בייגעלייגטע פיילס

  • Screenshot_20241103_200541_Gmail.jpg
    Screenshot_20241103_200541_Gmail.jpg
    45.3 KB · געזען: 38
אודאי, ס'קאסט נאר זיייער אסאך די שיפינג, טייערער פון די ספרים אליין.


ווען ס'וואלט געווען איינמאל, אולי וואלט איך געבארגט פארדעם, אבער אזוי ווי איך האב דאס געהאט יעדע שני וששי, ווייל אלעס וואס רעדט זיך איבער יהדות, אויסער דאס וואס רוב דערפון זענען מחברים ישראלים, האב איך עפעס אן בעד טעיסט צו לייענען אידישע נושאים אין שפות נכריות, איך פארליר די גאנצע היימישע קאנעקשן, (למשל:
"rabbi Elimelech writes in small note: I have set the LORD always before me", אנשטאט: „ר"ר אלימלך כותב בצעטל קטן: שוויתי השם לנגדי תמיד וכו'”. גיוו מי א ברעק, נישט פאר דעם זענען אונזערע.. שוין).


מענין לענין איז ארויס געקומען 2017 א בוך מיטן נאמען hasidism a new history אין ענגליש, שיגעים? וועלכע גוי גייט אן אונזערע דיטעילט קרעפ, אויסער אפאר קוריאזער דראפאוט'ס ביי די גוים, אפילו סאך ארויפצו, איבערן תלמוד אליין איז כמעט נישט דא קיין ערענסטע ארבייט, ווייל וואס גייט זיי עס אן. פרופסרים טוהן אין נושאים וואס רעדט צו זיי פערסאנאל, תנ"ך האבן זיי זיך אריינגעדרייט כאילו ס'האט עפעס מיט זיי, נו, אבער סתם וועגן וואס 'די צאנזער האט געזאגט פארן קאמיקער אז פאר משיח וועט קומען וכו', כ'מיין..

פארשטייסט, זיי רעדן זיך איין אז מיטן עס שרייבן אין ענגליש וועט עס ווערן א אינטערנאציאנאלער מהפכה, שטיות, חוץ אפאר אידעלעך וועט קיינמאל זיין קיין דרויסענדע צו סאך צו אפילו קוקן אויפן דעקל, אלזא פארוואס אין ענגליש, טאטע זיסע, נישט נאר דאס אז רוב ישראל קענען עס נישט לייענען, אפילו די וואס קענען יא האט מען ארויסגענומען דאס לעצטן טעם פון מויל... (שוין, ס'מיר לייכטער).


צוריק צום ענין, דעמאלטס איך פלעג האלטן אין איין באשטעלן ספרים, שטייטצעך דאסע געווען צופיל קריפטו, סא גדר גדרתי אז וואס איז דא דיג'יטל איז גוט, אויב נישט איז מיי-בעד.


צווישן מיר און פרופ' דוד אסף:
 

בייגעלייגטע פיילס

  • Screenshot_20241104_022825_Facebook.jpg
    Screenshot_20241104_022825_Facebook.jpg
    102.3 KB · געזען: 30
לעצט רעדאגירט:
זי האט געהייסן איטא קאמינער א טאכטער פון ר' מנחם מענדל קאליש מאטוואצק און אייניקל פון ר' שמחה בונים מאטוואצק
מ׳האט איר חתונה געמאכט מיט א אינגערמאן קאמינער פון די באקאנטע גער׳ע משפחה
די ספר אויף איר טאטע׳ס שטוב הייסט ״א רבישע היים אין אמאליקן פוילין״ אפאר יאהר שפעטער האט זי עס איבערגעדריקט אויף העברעיש מיטן נאמען אתמולי
https://ia801601.us.archive.org/35/items/nybc203204/nybc203204.pdf
 
מענין לענין איז ארויס געקומען 2017 א בוך מיטן נאמען hasidism a new history אין ענגליש, שיגעים? וועלכע גוי גייט אן אונזערע דיטעילט קרעפ, אויסער אפאר קוריאזער דראפאוט'ס ביי די גוים, אפילו סאך ארויפצו, איבערן תלמוד אליין איז כמעט נישט דא קיין ערענסטע ארבייט, ווייל וואס גייט זיי עס אן. פרופסרים טוהן אין נושאים וואס רעדט צו זיי פערסאנאל, תנ"ך האבן זיי זיך אריינגעדרייט כאילו ס'האט עפעס מיט זיי, נו, אבער סתם וועגן וואס 'די צאנזער האט געזאגט פארן קאמיקער אז פאר משיח וועט קומען וכו', כ'מיין..

פארשטייסט, זיי רעדן זיך איין אז מיטן עס שרייבן אין ענגליש וועט עס ווערן א אינטערנאציאנאלער מהפכה, שטיות, חוץ אפאר אידעלעך וועט קיינמאל זיין קיין דרויסענדע צו סאך צו אפילו קוקן אויפן דעקל, אלזא פארוואס אין ענגליש, טאטע זיסע, נישט נאר דאס אז רוב ישראל קענען עס נישט לייענען, אפילו די וואס קענען יא האט מען ארויסגענומען דאס לעצטן טעם פון מויל... (שוין, ס'מיר לייכטער).
היינט איז א אפענע וועלט ווי מען שעירט איידיעס פון איין עק וועלט ביז אנדערן. עס זענען דא גויים וואס אינטערסירן זיך אין קבלה או חסידות און אידן וואס אינטערסירן זיך אין בודהיזם און שאמאניזם. עס איז א מחי'.

אגב, איך מיין רוב חוקרי קבלה און חסידות זענען בכלל נישט פרום. עס קען אינטערסירן א נושא אפילו מען גלייבט נישט אין דעם. מסתמא נישט די סיפורי צדיקים נאר די איידיעס, קולטור און היסטאריע
 
לעצט רעדאגירט:
אגוטן חוקר,


Wow, ס'איז מיר א שאק צו זעהן איינער רעדט פון די בוך, איך האב באלד פאר א יאר צוריק געפרואווט צו באקומען די בוך אין אמעריקא, אבער איך כ'אב געטאפט ווענט און נישט געטראפן אין ערגעץ. איך האב עס געברויכט דעספערטלי, אבער אזויווי אלע אקאדעמישע ביכער זענען כאבנים שאין להם הופכים, און איך בין שוין באמת צוגעוואוינט דערצו, אבער דא איז דאס די איינציגסטע בוך וואס איך ווייס וואס איז איבער מערב-גאליציע וכו'. ביז כ'האב מיך מייאש געווען. זעה בייגעלייגט סקרינשאט.


סא יא, דו האָסט עס געשאפט אין אמעריקע אדער? קום אריין.


בד"ווי איך באוואונדער וואס איז טאקע פשט אז דו ביסט אנגעקומען צו די נושא, מילא איך איך שטאם פון דארט...
א גוטן רעב פאסטעך

איך וואין אין א"י, מילא האב איך עס אליין געקויפט ביי די מו"ל. (אז די וויסט איך קום קיין נ"י באלד נאך חנוכה
קענסט באשטעלן און איך וועל עס גיין אויפפיקן פאר דיר די בוך

ווער זאגט דיך אז יאך בין נישט פון א גאליצייאנער אפשטאם....
 
איך וואין אין א"י וכו'

ווער זאגט דיך אז יאך בין נישט פון א גאליצייאנער אפשטאם....
העלא 👋

Wow, שכח, סא אונז וועלן זיין בקשר.

גאליציע, מזרח צו מערב? איך הייב אן שוויצן, אונז וועלן זיך טרעפן און געוואויר ווערן אונז זענען ערשטע קאזינס 🤔. אהה, איך זאג דיר שוין ס'קען זיין כע'ל שיקן א שליח.... (יעצט קען עס שוין זיין מיר, אויב איך זעה עפעס איז ראנג, וועל איך פשוט זיין די שליח).
 
העלא 👋

Wow, שכח, סא אונז וועלן זיין בקשר.

גאליציע, מזרח צו מערב? איך הייב אן שוויצן, אונז וועלן זיך טרעפן און געוואויר ווערן אונז זענען ערשטע קאזינס 🤔. אהה, איך זאג דיר שוין ס'קען זיין כע'ל שיקן א שליח.... (יעצט קען עס שוין זיין מיר, אויב איך זעה עפעס איז ראנג, וועל איך פשוט זיין די שליח).
מערב איך שטאם פון די ריישא געגענט

און דארפסט נישט שוויצן קיין ערשטע קאזינס זענען מיר נישט ווייל קיינע פון מיינע ערשטע קאזינס וואינען נישט אין די us מיין עלטערן זענען ביידע איזרעאליס

אגב אויב די וויסט באשטעלן דארפסטו עס באשטעלען מיט מינומום א וואך פאר דו קומסט קיין ארץ וויל מיר האט עס געדארט כמעט א וואך ביז ווען כ׳האב באקומען ענטפער פון זיי אז די ביכער ווארטן מיך אפ (כהאב דעמלטס באשטאלט ביי זיי אפאר ביכער)
אגב איין קרוב האב איך שוין דא אויפן סייט (וואס איך ווייס קען זיין עס איז דא מער)
 
וואס זוכט די שנירל אנשי שם?

איך זעה נאך און נאך שנירלעך וואס זענען ארויס פון פלאץ. טראכט מען נישט דא פאר מען פירקעלט א שנירל?

פינג @קרעמל
 
וואס זוכט די שנירל אנשי שם?

איך זעה נאך און נאך שנירלעך וואס זענען ארויס פון פלאץ. טראכט מען נישט דא פאר מען פירקעלט א שנירל?

פינג @קרעמל
מהאט שוין לאנג גערעדט פון דעם
אגב די שנירל קען אויך קומען ביי אנשי שם וייל על פי רוב ווען מרעדט פון א ספר רעדט מען אויך פון מחבר
 
Back
Top