איז מיקרא בלעדינג כתובת קעקע?

פארבלאנדזשעט

היימישער קרעמלער
זיך איינגעשריבן
יולי 9, 2025
מעסעדזשעס
30
רעאקציע ראטע
178
פונקטן
28
איך גיי יעצט אויפן גאס און איך זעה א גאנצע לאנגע קול קורא קעגן מייקרא בלעדינג אז סאיז אסור מן התורה אלץ כתובת קעקע, ווי ווייט איך געדענק איז די איסור נאר ווערטער אדער בילדער און די רמב״ם שרייבט קלאר אז סתם צובע על בשרו איז מותר, איך וואלט מיך זייער געפרייט אויב איינער קען מיר ארויסהעלפן מסביר זיין די איסור.
 
איך גיי יעצט אויפן גאס און איך זעה א גאנצע לאנגע קול קורא קעגן מייקרא בלעדינג אז סאיז אסור מן התורה אלץ כתובת קעקע, ווי ווייט איך געדענק איז די איסור נאר ווערטער אדער בילדער און די רמב״ם שרייבט קלאר אז סתם צובע על בשרו איז מותר, איך וואלט מיך זייער געפרייט אויב איינער קען מיר ארויסהעלפן מסביר זיין די איסור.
איך ווייס נישט וועגן איסור, אבער שווערע יסורים איז עס זיכער. איך ווייס נישט אויב די מענטשען וואס מאכן דאס וואלטן דאס געטון ווען זיי ווייסן פארדעם. אסאך פלאגן זיך אפ. סקען זיין יצא שכרו בהפסדו
 
איך גיי יעצט אויפן גאס און איך זעה א גאנצע לאנגע קול קורא קעגן מייקרא בלעדינג אז סאיז אסור מן התורה אלץ כתובת קעקע, ווי ווייט איך געדענק איז די איסור נאר ווערטער אדער בילדער און די רמב״ם שרייבט קלאר אז סתם צובע על בשרו איז מותר, איך וואלט מיך זייער געפרייט אויב איינער קען מיר ארויסהעלפן מסביר זיין די איסור.
סשטייט נישט אסור מן התורה. סשטייט אז סהאט א חשש פון כתובת קעקע. לויט וויאזוי איך פארשטיי איז עס מדרבנן.

רב שעכטער פון YU האט עס שוין געשריבן 5 יאר צוריק, הרב @יששכר כץ, אפשר קענט איהר אויסקלארן?

די חידש איז ווי שנעל סהאט גענימן פין YU ביז וויליאמסבארג.
 
דאס איז וואס איך וויל פארשטיין, די חשש.
סהייסט מן התורה איז אסור לשם ע״ז, און די רבנן האבן געאסר׳ט שלא לשם ע״ז אויך אבער נאר א צורה אדער א כתב ,
 
וואו איז געווען די קול קורא? ווער האט אונטערגעשריבן? אפשר קען עס איינער ברענגן דא?
 
ס'איז נישט אזוי קלאר, איך האב געכאפט בילדער פון די צעטלעך אויפן גאס
 

בייגעלייגטע פיילס

  • WhatsApp Image 2025-07-29 at 12.19.44 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2025-07-29 at 12.19.44 PM.jpeg
    172.2 KB · געזען: 82
  • WhatsApp Image 2025-07-29 at 12.19.37 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2025-07-29 at 12.19.37 PM.jpeg
    173.7 KB · געזען: 82
סשטייט נישט אסור מן התורה. סשטייט אז סהאט א חשש פון כתובת קעקע. לויט וויאזוי איך פארשטיי איז עס מדרבנן.

רב שעכטער פון YU האט עס שוין געשריבן 5 יאר צוריק, הרב @יששכר כץ, אפשר קענט איהר אויסקלארן?

די חידש איז ווי שנעל סהאט גענימן פין YU ביז וויליאמסבארג
סשטייט נישט אסור מן התורה. סשטייט אז סהאט א חשש פון כתובת קעקע. לויט וויאזוי איך פארשטיי איז עס מדרבנן.

רב שעכטער פון YU האט עס שוין געשריבן 5 יאר צוריק, הרב @יששכר כץ, אפשר קענט איהר אויסקלארן?

די חידש איז ווי שנעל סהאט גענימן פין YU ביז וויליאמסבארג.
Working on it. Yasher koach
 
עמער הערן וואס ידידי היקר @יששכר כץ האט צו זאגן, אבער בפשטות ווי ס'משמע פון די גמ', רמב"ם, און ש"ע איז כתובת קעקע נאר אסור אויב טוט מען עס לשם עבודה זרה, ווי מ'זעהט דארט אין מס מכות רב אשי אמר, כל מקום שיש שם מכה, מכתו מוכיח עליו אז ס'נישט לשם ע"ז און ביי א פרוי וואס וויל זיך שיין מאכן אפילו ס'זאל האלטן פאר א לאנגע צייט איז זיכער מוכיח עליה אז זי טוט יס נאר וועגן שיינקייט.
 
עמער הערן וואס ידידי היקר @יששכר כץ האט צו זאגן, אבער בפשטות ווי ס'משמע פון די גמ', רמב"ם, און ש"ע איז כתובת קעקע נאר אסור אויב טוט מען עס לשם עבודה זרה, ווי מ'זעהט דארט אין מס מכות רב אשי אמר, כל מקום שיש שם מכה, מכתו מוכיח עליו אז ס'נישט לשם ע"ז און ביי א פרוי וואס וויל זיך שיין מאכן אפילו ס'זאל האלטן פאר א לאנגע צייט איז זיכער מוכיח עליה אז זי טוט יס נאר וועגן שיינקייט.
וואס פאלט דיר ביי אז ס'האט עפעס מיט ע"ז?

כ'האב שוין לאנג נישט געלערנט, אבער עפעס גירסא דינקותא האביך נאך

מכתו מוכיח עליו מיינט מסתם אז ס'איז מוכיח אז ס'איז נישט קיין קק
 
עמער הערן וואס ידידי היקר @יששכר כץ האט צו זאגן, אבער בפשטות ווי ס'משמע פון די גמ', רמב"ם, און ש"ע איז כתובת קעקע נאר אסור אויב טוט מען עס לשם עבודה זרה, ווי מ'זעהט דארט אין מס מכות רב אשי אמר, כל מקום שיש שם מכה, מכתו מוכיח עליו אז ס'נישט לשם ע"ז און ביי א פרוי וואס וויל זיך שיין מאכן אפילו ס'זאל האלטן פאר א לאנגע צייט איז זיכער מוכיח עליה אז זי טוט יס נאר וועגן שיינקייט.
דאס איז מדאורייתא. מדרבנן איז סיי וועלכע כתובת קעקע אסור. מכתו מוכיח אז עס איז נישט געמאכט אלס כתובת קעקע נאר לרפואה
 
מכתו מוכיח אז עס איז נישט געמאכט אלס כתובת קעקע נאר לרפואה
מכתו מוכיח איז אז די כתובת קעקע איז נישט לשם ע"ז, די גאנצע סוגיא דארט איבער כתובת קעקע דארט אין מס' מכות דרייט זיך איבער ע"ז. און פאר א פרוי זיך שיין צו מאכן און מכתו מוכיח עליו איז קיין שום חילוק נישט ווען ס'איז מוכחת אז ס'נישט לשם ע"ז. למשל אזויווי היינטצוטאגס ווען מענטשן מאכן עכטע כתובת קעקע סתם פאר שיינקייט אדער אז זיי ווילן עפעס סימבאליזירן
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
Nopes.

עיין גמרא מכות דף כא. שאינו חייב מדאורייתא עד שיכתוב שם ע"ז. וכתב שם רש"י שמדרבנן מודה שכל כתובת קעקע אסור, אלא אינו חייב מלקות עד שיכתוב שם ע"ז.

ואפילו באיפר מקלה יש מחלוקת בגמרא, ותוס שם פסק דמותר, ותוס' בגיטין כ ע"ב דאיכא איסור דרבנן אפילו באיפר מקלה. אבל להלכה לא נקטינו כן.

וגם ברמ"א יו"ד סימן ק"פ שאפילו רושם על יד עבדו שלא יברח ג"כ אסור מדרבנן.
 
ס'איז נישט אזוי קלאר, איך האב געכאפט בילדער פון די צעטלעך אויפן גאס
א גרויסן דאנק @תרמב

איינער האט אפשר עפעס קלארערע בילדער? ס׳איז מיר זייער נוגע, איך מוז מעורר זיין אפאר שכינות מיינע

ווי איז דאס געהערט געווארן אין תשפ״ה זאל מען נישט קענען קריגן א קול קורא נארמאל דיגיטאל? ס׳דאך נישט מעגליך מפיץ צו זיין דעם דבר ה׳ און מקיים צו זיין מצות תוכחה אזוי
 
Back
Top