- זיך איינגעשריבן
- מאי 4, 2024
- מעסעדזשעס
- 621
- רעאקציע ראטע
- 2,718
Five Alternatives to the Etrog - TheTorah.comון אז פרי עץ הדר מיינט אן אתרוג האט מען יא געוואוסט בעפאר די משנה?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Five Alternatives to the Etrog - TheTorah.comון אז פרי עץ הדר מיינט אן אתרוג האט מען יא געוואוסט בעפאר די משנה?
אבער סתם וואס מיינט די תורה מיט מות יומותו הנואף והנואפת?
און אויב ניאוף מיינט סתם ejaculation אדער קישוי, דעמאלס וואלט עני סעקס געדארפט זיין אסור אלס לא תנאף??
און די לא תעשה'ס זענען מגלה פארקערט....לאו דווקא. די עשה'ס זענען אונז אבער מגלה אז לא תנאף באדייט בלויז עפעס וואס איז אינדרויסן פון איש ואשה.
סיריעס? אזוי ווייניג סענס מאכט עס אז די תורה זאל באפעלן אויף מצוות עונה, און פארבאטן סיי וועלכע אנדערע פארעם דערפון?
נישט דורכגעליינט געהעריג, אבער מיין פונקט איז נאך אלס וואליד.
פרעגסט? ענטפערסט? איך מיין האסט נישט געכאפט די פוינטססיריעס? אזוי ווייניג סענס מאכט עס אז די תורה זאל באפעלן אויף מצוות עונה, און פארבאטן סיי וועלכע אנדערע פארעם דערפון?
ווען דו וואלטסט געלערנט יענע גמרא וואלטסטו נישט געמאכט אזא עם הארצ'ישע טעות, חוץ אויב דו ביסט סארקאסטיש.ניאוף ביד מיינט נישט מוציא זיין שכבת זרע מיט די הענט, ס'מיינט א אשת איש וואס געבט א הענד דזשאב.
אין שו"ת פני יהושע ח"ב סי' מ"ד שרייבט ער אז דאס איז נאר אן אסמכתא, און אזוי שרייבן אויך די בוטשאטשער רב אין עזר מקודש אהע"ז סי' כ"ג אות ב' און ר' צדוק אין תקנת השבין פרק טואויב דו ווילסט דווקא עשרת הדברות, די גמרא אין נדה דף י"ג עמוד ב' לערנט אזוי פשט אין לא תנאף. לא תנאפו ביד.
די אומגעלערנטע רבנים האבן ווירקליך געהאלטן אז א מענטש קען האבן קינדער אן קיין ווייב?די וועג וויאזוי די קשיא ווערט געפרעגט, איז מען געצווינגען צו ענפערן נישט רעליגיעס. ווייל ווי קומט אריין מאראל אין די פיקטשער בכלל? איינער וואס ווייסט אביסל ביאלאגיע ווייסט אז די ספערם קען נישט פרודיצירן קיין מענטש, ער מיז צוקומען צו א סעל וואס איז אין א פרוי, וואס אן דעם גייט קיינמאל ווערן קיין מענטש. די געדאנק אז עס איז נישט "מאראליש" אדער אז עס איז "רציחה" קומט פון אימגעלערענטע "רבנים" וואס האבן נישט געקענט קיין מינדערסטע אונס פון אינפארמאציע איבער ביאלאגיע.
די "עם הארצ'ישע טעות" שטייט אין פירוש המשניות להרמב"ם סנהדרין פ"ז מ"דווען דו וואלטסט געלערנט יענע גמרא וואלטסטו נישט געמאכט אזא עם הארצ'ישע טעות, חוץ אויב דו ביסט סארקאסטיש.
רש"י זאגט עס אויף לא תנאף דאס מיינט אז ער לערנט אזוי פשט, און באמת שטייט אזוי קלאר אין מכילתא אז מ'רעדט פון ניאוף באשת אישרש"י קען זיך נישט קריגן מיט א גמרא. ער מיינט צו זאגן לאפוקי א פנויה, וואס די תורה האט נישט גע'אסר'ט.
יעצט קומט מיין שיעור צו דיר @מרחשוןס'לעבעדיג...
לאמיר מאכן אביסל א סך הכל צווישן @מסתת הרים און מיר.
מען האט דא געזוכט א מקור אויף הוז"ל מן התורה. האב איך ציטירט א גמרא אין נדה וואס לערנט אזוי אריין אין לא תנאף.
האט @מסתת הרים פראבירט זאגן אז לפי זה דארף מצוות עונה אויך זיין אסור.
האב איך געענטפערט אז מצוות עונה קען נישט זיין אסור, און לא תנאף רעדט זיך ממילא בלויז ווען עס איז נישט אינאיינעם מיט דער ווייב.
האט @מסתת הרים זיך גענומען רעדן אומפארשטענדליכע ווערטער "און די לא תעשה'ס זענען מגלה פארקערט....", נאך וועלכע איך בין אים מכבד זיך צו מסביר'ן.
דאס אז די גמרא רעדט זיך פון מוציא זיין אליין, איז מבואר סיי אין רש"י און סיי אין תוס' אויפ'ן פלאץ.בכלל, וואס איז די הכרח אז די גמ' מיינט מוציא זיין אליין מיט די אייגענע הענט
נאפס. כ'האב נישט דאס געמיינט.עני ליה @מרחשון דהכי קאמר גילוי מילתא בעלמא היא, דנואף לא איקרי אלא היכי דעושה בינו לבין עצמו.
אוודאי אזוי, רש"י און תוס' זענען דאך באקאנט אז זיי האבן נישט געקענט קיין לשון קודש...בכלל ווער ס'קען אביסל לשה"ק פארשטייט אז לא תנאף קען נישט טייטשן זאלסט זיך נישט רייבן אדער זאלסט נישט שפריצן וכדומה, 'ניאוף' מיינט עדאלטרי,
מעיק אפ יור מיינד, אדער מיינט נואף בכל אופן שהוא, אדער נאר משפשף, אבער צו זאגן אז נואף מיינט עני ejaculation, חוץ פון ווען ס'איז מיט אשתו, לייגט זיך נישט אויפן שכל.דאס אז די גמרא רעדט זיך פון מוציא זיין אליין, איז מבואר סיי אין רש"י און סיי אין תוס' אויפ'ן פלאץ.
נאפס. כ'האב נישט דאס געמיינט.
אוודאי מיינט לא תנאף אויך מיט א פארבאטענע פרוי, אבער נישט 'בלויז' מיט א פארבאטענע פרוי. עס מיינט אויך הוז"ל (הגם ביסט גערעכט אז אין פירוש המשניות שרייבט דער רמב"ם אז דאס מיינט א האנט זשאב, אבער סיי רש"י און סיי תוס' אין נדה האלטן אז עס מיינט הוז"ל. אין תוס' שטייט קלאר 'משפשף' וכו' עיין שם)