איז טאקע אסור ארויפצוגיין אויפ'ן הר הבית?

עמרם

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
יולי 12, 2024
מעסעדזשעס
252
רעאקציע ראטע
617
היינט איז געווען אין די נייעס, אז איינע פון די שרים אין א״י, ח״כ איתמר בן גביר, אינאיינעם מיט אנדערע שרים זענען ארויף אויף די הר הבית!

עס איז שטארק פארדאמט געווארן, סיי פון די רעכטע און סיי פון די לינקע
און די רעליגיעזע זענען אויך ארויסגעקומען גאר שארף, אז עס איז א הארבע איסור ארויפציגיין וכו'

והאמת, אז חוץ וואס ביי רובם ככולם פון חרדישע אידן איז עס אנגענומען אלץ אן איסור, איז אויך ביי די אנדערע קרייזן אזוי אנגענומען
די רבנות הראשית לישראל, האט עס גע'אסר'ט, אזוי אויך איז דא אן איסור פון מרן הגרא״י הכהן קוק ז״ל

פון די אנדערע זייט, קען מען יא טרעפן, פון אלע סארטן פון פרומע אידן, וואס גייען ארויף,
והשאלה, איז עס באמת אסור?
וואס איז די איסור?
און וואס זענען די צדדים מקיל צו זיין?

אויב איינער האט סיי וואספארא ידיעה אין די נושא, זאל ביטע מיטטיילן דא

ויה״ר אז בקרוב זאל מען שוין קענען ארויפגיין מקריב זיין קרבנות, לפני מלך מלכי המלאכים הקב״ה
 
היינט איז געווען אין די נייעס, אז איינע פון די שרים אין א״י, ח״כ איתמר בן גביר, אינאיינעם מיט אנדערע שרים זענען ארויף אויף די הר הבית!

עס איז שטארק פארדאמט געווארן, סיי פון די רעכטע און סיי פון די לינקע
און די רעליגיעזע זענען אויך ארויסגעקומען גאר שארף, אז עס איז א הארבע איסור ארויפציגיין וכו'

והאמת, אז חוץ וואס ביי רובם ככולם פון חרדישע אידן איז עס אנגענומען אלץ אן איסור, איז אויך ביי די אנדערע קרייזן אזוי אנגענומען
די רבנות הראשית לישראל, האט עס גע'אסר'ט, אזוי אויך איז דא אן איסור פון מרן הגרא״י הכהן קוק ז״ל

פון די אנדערע זייט, קען מען יא טרעפן, פון אלע סארטן פון פרומע אידן, וואס גייען ארויף,
והשאלה, איז עס באמת אסור?
וואס איז די איסור?
און וואס זענען די צדדים מקיל צו זיין?

אויב איינער האט סיי וואספארא ידיעה אין די נושא, זאל ביטע מיטטיילן דא

ויה״ר אז בקרוב זאל מען שוין קענען ארויפגיין מקריב זיין קרבנות, לפני מלך מלכי המלאכים הקב״ה
פארוואס זאל מען נישט מעגן ארויפגיין, אויב גייט מען פארדעם אין מקווה?
(אפשר ווייל מ׳האט מורא אז מען וועט ציקומען דורך דעים צי גיין צום כותל)
 
די ליטווישע געמיינדע ווערען עפעס מער דערציטערט פון בן גביר'ס ארויפגיין אויפן הר הבית, ס'זעהט עפעס אויס אז די הלכה'דיגע טענה איז נישט דאס וואס ס'באדערט זיי.

זייערע טענות איז די זעלבע טענות וואס סאטמאר האט אויף זייער שותפות'דיגע האנדלונג מיט די ציוניסטישע רעגירונג, עס ברענגט התגרות באומות העולם און שפיכת דמים.
 
לעצט רעדאגירט:
IMG-20240813-WA0102.jpg
 
היינט איז געווען אין די נייעס, אז איינע פון די שרים אין א״י, ח״כ איתמר בן גביר, אינאיינעם מיט אנדערע שרים זענען ארויף אויף די הר הבית!

עס איז שטארק פארדאמט געווארן, סיי פון די רעכטע און סיי פון די לינקע
און די רעליגיעזע זענען אויך ארויסגעקומען גאר שארף, אז עס איז א הארבע איסור ארויפציגיין וכו'

והאמת, אז חוץ וואס ביי רובם ככולם פון חרדישע אידן איז עס אנגענומען אלץ אן איסור, איז אויך ביי די אנדערע קרייזן אזוי אנגענומען
די רבנות הראשית לישראל, האט עס גע'אסר'ט, אזוי אויך איז דא אן איסור פון מרן הגרא״י הכהן קוק ז״ל

פון די אנדערע זייט, קען מען יא טרעפן, פון אלע סארטן פון פרומע אידן, וואס גייען ארויף,
והשאלה, איז עס באמת אסור?
וואס איז די איסור?
און וואס זענען די צדדים מקיל צו זיין?

אויב איינער האט סיי וואספארא ידיעה אין די נושא, זאל ביטע מיטטיילן דא

ויה״ר אז בקרוב זאל מען שוין קענען ארויפגיין מקריב זיין קרבנות, לפני מלך מלכי המלאכים הקב״ה
די איסור פון הרב קוק זצ"ל אדער פון סיי ווער פון די פריערדיגע מיינט עכט גארנישט ווייל דאמאלטס האט מען נישט געוויסט די גבולים פון אמאל, ד"ה וואו פינקטלעך זאכן זענען געווען למשל די עזרה אדער אנדערע פלעצער וואו מ'האט טאקע נישט געטארט גיין אבער היינט צו טאגס נאכדעם וואס מ'האט געמאכט די ארכיאלאגישע גראבונגן ארום די הר הבית ווצב"ש די מערות הכותל, ווייסט מען פינקטלעך וואו זאכן שטייען. און די פלעצער וואו מ'מעג יא אדער נישט צוגיין אלעס איז אנגעצייכענט און מיט א טובל אין א מקוה פארדעם אזוי ווי @קהל׳ס נער זאגט איז אלעס פיין
 
לעצט רעדאגירט:
עס איז דא שוואכע מקורות לאסור מצד איסור טומאה וטהרה, כידוע.

אבער וואס איז מיט "לא תעמוד על דם רעך"?
עס האט גארנישט מיט סאטמער, עס איז זייער א פשוטע זאך אז ארויפגיין אויפן הר הבית שטעלט אריין מיליאנען אידן אין סכנה. דאס איז א אנגענומענע מיינונג ביי אלע פראפעסיאנאלע זיכערהייַט באאמטע, חוץ פון די גאר עקסטרעם רעכטע.

מען קען אויך דעם ארויף ברענגען די באקאנטע גמרא אין יומא:

תָּנוּ רַבָּנַן: מַעֲשֶׂה בִּשְׁנֵי כֹהֲנִים שֶׁהָיוּ שְׁנֵיהֶן שָׁוִין, וְרָצִין וְעוֹלִין בַּכֶּבֶשׁ, קָדַם אֶחָד מֵהֶן לְתוֹךְ אַרְבַּע אַמּוֹת שֶׁל חֲבֵירוֹ, נָטַל סַכִּין וְתָקַע לוֹ בְּלִבּוֹ. עָמַד רַבִּי צָדוֹק עַל מַעֲלוֹת הָאוּלָם, וְאָמַר: אָחִינוּ בֵּית יִשְׂרָאֵל שִׁמְעוּ! הֲרֵי הוּא אוֹמֵר ״כִּי יִמָּצֵא חָלָל בָּאֲדָמָה ... וְיָצְאוּ זְקֵנֶיךָ וְשׁוֹפְטֶיךָ״. אָנוּ, עַל מִי לְהָבִיא עֶגְלָה עֲרוּפָה? עַל הָעִיר, אוֹ עַל הָעֲזָרוֹת? גָּעוּ כׇּל הָעָם בִּבְכִיָּה. בָּא אָבִיו שֶׁל תִּינוֹק וּמְצָאוֹ כְּשֶׁהוּא מְפַרְפֵּר. אָמַר: הֲרֵי הוּא כַּפָּרַתְכֶם, וַעֲדַיִין בְּנִי מְפַרְפֵּר, וְלֹא נִטְמְאָה סַכִּין. לְלַמֶּדְךָ שֶׁקָּשָׁה עֲלֵיהֶם טׇהֳרַת כֵּלִים יוֹתֵר מִשְּׁפִיכוּת דָּמִים. וְכֵן הוּא אוֹמֵר: ״וְגַם דָּם נָקִי שָׁפַךְ מְנַשֶּׁה [הַרְבֵּה מְאֹד] עַד אֲשֶׁר מִלֵּא [אֶת] יְרוּשָׁלִַים פֶּה לָפֶה״.
 
עס איז דא שוואכע מקורות לאסור מצד איסור טומאה וטהרה, כידוע.

אבער וואס איז מיט "לא תעמוד על דם רעך"?
עס האט גארנישט מיט סאטמער, עס איז זייער א פשוטע זאך אז ארויפגיין אויפן הר הבית שטעלט אריין מיליאנען אידן אין סכנה. דאס איז א אנגענומענע מיינונג ביי אלע פראפעסיאנאלע זיכערהייַט באאמטע, חוץ פון די גאר עקסטרעם רעכטע.

מען קען אויך דעם ארויף ברענגען די באקאנטע גמרא אין יומא:

ס'איז נישט אזוי קלאר וואס סברענגט מער שפיכות דמים.

טראמפ'ס ברענגען דער אמעריקאנער אמבאסאדע האט מען אויך געזאגט אז די אראבישע וועלט וועט נקמה נעמען, עס איז גארנישט געווארן מיט דעם.

אגב, די אוקטובר 7 נרצחים זענען נישט ארויף אויפן הר הבית.
 
ס'איז נישט אזוי קלאר וואס סברענגט מער שפיכות דמים.

טראמפ'ס ברענגען די אמעריקאנער אמבאסאדעס האט מען אויך געזאגט אז די אראבישע וועלט וועט נקמה נעמען, עס איז גארנישט געווארן מיט דעם.

אגב, די אוקטובר 7 נרצחים זענען נישט ארויף אויפן הר הבית.
נישט קלאר? קענסט פרעגען בן גביר אליינס. ער ווייסט פונקטליך וואס מ'טוט צו אנצינדן שפיכת דמים.
יבוא בעל הדם ויעיד על דם
 
עס איז דא שוואכע מקורות לאסור מצד איסור טומאה וטהרה, כידוע.

אבער וואס איז מיט "לא תעמוד על דם רעך"?
עס האט גארנישט מיט סאטמער, עס איז זייער א פשוטע זאך אז ארויפגיין אויפן הר הבית שטעלט אריין מיליאנען אידן אין סכנה. דאס איז א אנגענומענע מיינונג ביי אלע פראפעסיאנאלע זיכערהייַט באאמטע, חוץ פון די גאר עקסטרעם רעכטע.

מען קען אויך דעם ארויף ברענגען די באקאנטע גמרא אין יומא:
האט הערצל טאקע געהאט א גוטע טענה ווען ער האט געהאלטן אז אידן זאל זיך שמד'ן און אזוי ארום וועלן מיליאנען אידן מער נישט זיין אויסגעשטעלט צו קיין סכנה מצד די פעלקער
 
נישט יעדע זאך וואס רייצט אויף אן אראבער טאר מען נישט טוהן!!

אויב א גוי ווערט אויפגערייצט ווען ער זעהט א איד מיט א קאפיל, בארד און פיאות, מעג מען שוין נישט גיין אזוי אויפן גאס?
 
נישט יעדע זאך וואס רייצט אויף אן אראבער טאר מען נישט טוהן!!

אויב א גוי ווערט אויפגערייצט ווען ער זעהט א איד מיט א קאפיל, בארד און פיאות, מעג מען שוין נישט גיין אזוי אויפן גאס?
גערעכט.
א מענטש קען נישט און דארף נישט אויפגעבן אויף זיינע ווערדן וועגען אן אנדערענס דיספאנקציע און האס.

אבער בן גביר, מיט אלע הייפ, איז היפך פון ווירדן. ער איז אן אויסגעשפראכענע ראסיסט פון וועים ס'רינט להכעיס'דיגע דעמעגאגיע פאר יארן.

העיט איז נישט קיין מענטשליכע ווערד וואס זאל בכלל שטעלן א שאלה צו ס'איז דוחה קדושת מקום המקדש. כיסופון פון אהבה איז א ווערד, נישט שנאה און כליון פון סאסייעטי.

כלל ישראל זאל זיך טרעפן בעסערע אינספאראציע פאר אתחלתא דגאולה.
 
גערעכט.
א מענטש קען נישט און דארף נישט אויפגעבן אויף זיינע ווערדן וועגען אן אנדערענס דיספאנקציע און האס.

אבער בן גביר, מיט אלע הייפ, איז היפך פון ווירדן. ער איז אן אויסגעשפראכענע ראסיסט פון וועים ס'רינט להכעיס'דיגע דעמעגאגיע פאר יארן.

העיט איז נישט קיין מענטשליכע ווערד וואס זאל בכלל שטעלן א שאלה צו ס'איז דוחה קדושת מקום המקדש. כיסופון פון אהבה איז א ווערד, נישט שנאה און כליון פון סאסייעטי.

כלל ישראל זאל זיך טרעפן בעסערע אינספאראציע פאר אתחלתא דגאולה.
מאכן די הר הבית נושא אלץ א בן גביר אישו איז נישט ריכטיג, ער איז איין עקסטרעמיסט און ס׳נישט ריכטיג אז ער זאל רעפרעזענטירן כלל ישראל, ס׳פונקט ווי צי זאגן אז מען טאר נישט עסן קיין טונה סענדוויטשעס ווייל בן גביר האט ליב טונה סענדוויטשעס.
 
די סיבה פארוואס גדולי ישראל האבן עס געאסרט איז וויבאלד אויב עס וועט ווערן א מצב פארן כלל ארויף צוגיין, וועט ארויס קומען א מכשול אז מען וועט ארויפגיין אן מקוה
 
דער הייליגסטע מקום אין יהדות, די קדשי קדשים. ובאו זרים וחללהו טאג טעגליך קומען מענטשן פון א אנדערע רעליגע מתפלל זיין פאר זייער עבודה זרה אין א פריש געבויעטע בנין אויפן מקום המקדש.

חרדים זעהן דאס, אבער שלום עלי נפשי ווייל עס איז אסור אריינצוגיין דארט. וואס טוהען זיי אפצושטעלן די בזיון המקדש? איז נישטא א אנדער מהלך ווי אזוי ארויסצוברענגען אז עפעס דארף ווערען געטוהן און מאיז נישט צופרידן וואס דארט קומט פָאר?

אין פונעוויטש, אויב עס וואלט געווען א איסור הלכתי אריינצוגיין אינעווייניג, וואלט מען צוגעלאזט א די צד שכנגד זאל איבערגענומען די בעלות?! אוודאי נישט, ווייל דאס איז זייער כבוד און עהרע, עס איז זייער מלכות..
גור וואלט געלאזט רבי שאול איבערנעמען א פלאץ וואס איז דא א איסור אריינצוגיין דארט?

נאר וואס דען, די חרדישע באפעלקערונג גייען אן כאילו מ'וואוינט נאך אין פולין אדער ליטא, און מגלות'ט ווייטער אין ארץ ישראל אזוי ווי זייער ברודער די חילונים...
 
דער הייליגסטע מקום אין יהדות, די קדשי קדשים. ובאו זרים וחללהו טאג טעגליך קומען מענטשן פון א אנדערע רעליגע מתפלל זיין פאר זייער עבודה זרה אין א פריש געבויעטע בנין אויפן מקום המקדש.

חרדים זעהן דאס, אבער שלום עלי נפשי ווייל עס איז אסור אריינצוגיין דארט. וואס טוהען זיי אפצושטעלן די בזיון המקדש? איז נישטא א אנדער מהלך ווי אזוי ארויסצוברענגען אז עפעס דארף ווערען געטוהן און מאיז נישט צופרידן וואס דארט קומט פָאר?

אין פונעוויטש, אויב עס וואלט געווען א איסור הלכתי אריינצוגיין אינעווייניג, וואלט מען צוגעלאזט א די צד שכנגד זאל איבערגענומען די בעלות?! אוודאי נישט, ווייל דאס איז זייער כבוד און עהרע, עס איז זייער מלכות..
גור וואלט געלאזט רבי שאול איבערנעמען א פלאץ וואס איז דא א איסור אריינצוגיין דארט?

נאר וואס דען, די חרדישע באפעלקערונג גייען אן כאילו מ'וואוינט נאך אין פולין אדער ליטא, און מגלות'ט ווייטער אין ארץ ישראל אזוי ווי זייער ברודער די חילונים...
אוי זאגסטו גוט...
 
די איסור פון הרב קוק זצ"ל אדער פון סיי ווער פון די פריערדיגע מיינט עכט גארנישט ווייל דאמאלטס האט מען נישט געוויסט די גבולים פון אמאל, ד"ה וואו פינקטלעך זאכן זענען געווען למשל די עזרה אדער אנדערע פלעצער וואו מ'האט טאקע נישט געטארט גיין אבער היינט צו טאגס נאכדעם וואס מ'האט געמאכט די ארכיאלאגישע גראבונגן ארום די הר הבית ווצב"ש די מערות הכותל, ווייסט מען פינקטלעך וואו זאכן שטייען. און די פלעצער וואו מ'מעג יא אדער נישט צוגיין אלעס איז אנגעצייכענט און מיט א טובל אין א מקוה פארדעם אזוי ווי @קהל׳ס נער זאגט איז אלעס פיין
די סיבה פאר די חרם/איסור אין די תקופה גלייך נאך וואס כלל ישראל האט זוכה געווען צירוק איינצונעמען ירושלים אין די מקום המקדש, איז צילוב די גרויסע מכשולות וואס איז פארגעקומען דעמאלטס ווען די עולם, אנשים ונשים, טמאים וטהורים, האט נישט נזהר געווען אין קדושות ההר, אין עס גענוצט אלץ שארט קאט אנצוקומען צום "כותל" וואס בכלל האט מען בעיקר יובלירט, דאס איינעמען די כותל, אין נישט די הר הבית...
גיי פארשטיי...


אבער היינט ווען מען איז נזהר אין מען ווייסט קלאר די הלכות, איז נישטא גרעסער'ס דערפון!
 
די איסור פון הרב קוק זצ"ל אדער פון סיי ווער פון די פריערדיגע מיינט עכט גארנישט ווייל דאמאלטס האט מען נישט געוויסט די גבולים פון אמאל, ד"ה וואו פינקטלעך זאכן זענען געווען למשל די עזרה אדער אנדערע פלעצער וואו מ'האט טאקע נישט געטארט גיין אבער היינט צו טאגס נאכדעם וואס מ'האט געמאכט די ארכיאלאגישע גראבונגן ארום די הר הבית ווצב"ש די מערות הכותל, ווייסט מען פינקטלעך וואו זאכן שטייען. און די פלעצער וואו מ'מעג יא אדער נישט צוגיין אלעס איז אנגעצייכענט און מיט א טובל אין א מקוה פארדעם אזוי ווי @קהל׳ס נער זאגט איז אלעס פיין
תשעה באב איז קיין טובל אין מקוה נישט געווען בפשטות..!

אין די שחט׳ן שעפסן דארטן, איז מותר?
 
תשעה באב איז קיין טובל אין מקוה נישט געווען בפשטות..!

אין די שחט׳ן שעפסן דארטן, איז מותר?
מען קען גיין אין מקוה א טאג פארדעם (תשעה באב איז תשמיש ממילא אסור). וואס מיינסטו האט כלל ישראל געטוהן יו״כ בזמן שביהמ״ק היה קיים.
ניין מען מעג נישט שעכטן חולין אויפן הר הבית, די בילדער איז פון ערב פסח וואס זיי האבן געוואלט מקריב זיין קרבן פסח (טומאה הותרה בציבור) און מען האט זיי נישט געלאזט
 
Back
Top