- זיך איינגעשריבן
- אוג. 14, 2024
- מעסעדזשעס
- 871
- רעאקציע ראטע
- 3,300
- פונקטן
- 413
ווי ווייסטו פונקטליך וועלכע יאר ער האט געלעבט?רב אחאי גאון בעל השאילתות איז געווען דריי הונדערט יאר פאר רבינו גרשום
און אפילו נניח נעמט עס נישט אוועק מיין טענה כי הוא זה.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ווי ווייסטו פונקטליך וועלכע יאר ער האט געלעבט?רב אחאי גאון בעל השאילתות איז געווען דריי הונדערט יאר פאר רבינו גרשום
דאס בין איך מסכים, אבער ער איז דער עיקר מפרסם וואס האט עס ארומגעשיקט בכל תפוצות הגולה, ס'איז אוודאי געווען א צווייטע כותב פארן ירושלמי און אזוי אויך די ספרי מכלתא זענען נישט די זעלבע פון די ירושלמי, אבער דאס זעט מיך אויס קלאר אז די תוספתא איז די זעלבע שרייבער פון די משנה נאר איינס איז version 1 און איינס version 2, צו ער האט אויך געשריבן די ספרי מכילתא און תורת כהנים קען זיין וצ"ע.צו זאגן אז רב שרירא האט אלעס אויסגעטראכט איז שטויות במיץ עגבניות, איך ווייס נישט וויאזוי מ'קען איגנארירן די זאפאס פון תשובות הגאונים וואס גייט צוריק אפאר הונדערט יאר פאר רב שרירא
וואס א חילוק וויפיל מענטשן עס זענען געווען? איך מיין עס איז גאנץ קלאר אז די גאונים זענען געווען די מנהיגי יהדות בבל, עס איז דא אין ספור כתבים אויף דעם. איין דוגמא וואס קומט ארויף אויפן געדאנק איז די פולמוס איבער'ן לוח צווישן ר' אהרן בן מאיר און די גאוני בבל מיט'ן ריש גלותא. ווילסט זאגן אז יהדות בבל איז געווען א קולט? רוף עס אזוי.אבער ס'איז אלס פון אפאר מענטשן אין קליינע קולט דאס זעט מיך אויס קלאר, און ס'איז געווען דארט א שושלת פון רבני הקולט וואס האבן זיך גערופן גאונים.
אוודאי א חלק פון דעם
ס'איז נאר געווארן שטערקער ווען די מחלוקת מיט די קראים/צדוקים האט זיך אנגעהויבן, און די ליטעראטור דארט האט זיך אנגעהויבן לכאו' צוליב דעם אדער האט זיך לפחות אנטוויקלט צוליב דעם.וואס א חילוק וויפיל מענטשן עס זענען געווען? איך מיין עס איז גאנץ קלאר אז די גאונים זענען געווען די מנהיגי יהדות בבל, עס איז דא אין ספור כתבים אויף דעם. איין דוגמא וואס קומט ארויף אויפן געדאנק איז די פולמוס איבער'ן לוח צווישן ר' אהרן בן מאיר און די גאוני בבל מיט'ן ריש גלותא. ווילסט זאגן אז יהדות בבל איז געווען א קולט? רוף עס אזוי.
איך זאג פארשטייט נאר ווי ס'קוקוט מיך אויס.ס'איז נאר געווארן שטערקער ווען די מחלוקת מיט די קראים/צדוקים האט זיך אנגעהויבן, און די ליטעראטור דארט האט זיך אנגעהויבן דארט לכאו' צוליב דעם אדער האט זיך לפחות אנטוויקלט צוליב דעם.
ס'מאכט אויס אז ווען דו לערנסט גמרא למשל האסטו א קלארערע בליק.וואס דו האסט געזאגט ביז יעצט איז מער פרעספעקטיוו וואס האט נישט קיין קלארע השלכות, און איך זעה נישט וואו דאס מאכט צופיל אויס אויף די שאלה ווען די גמרא איז געשריבן געווארן, אפשר אויף די שאלה ווען עס איז געווארן אויטאריטעטיוו.
און איך בין מסכים אז ס'איז פערספעקטיוו, און ס'זעט מיך טאקע אויס צו זיין בערך אזוי, אבער איה"נ ס'דארף נאר זיין א ריכטיגע חקר התלמוד.. צו אוועק שטעלן די זאכן קלארער.וואס דו האסט געזאגט ביז יעצט איז מער פרעספעקטיוו וואס האט נישט קיין קלארע השלכות, און איך זעה נישט וואו דאס מאכט צופיל אויס אויף די שאלה ווען די גמרא איז געשריבן געווארן, אפשר אויף די שאלה ווען עס איז געווארן אויטאריטעטיוו.
ארויף לייגן מימרות אויף ר' עקיבא מיט ר' אלעזר בן עזריה וכדו' איז פונקט ווי רמד"ל.איך הער, אבער מ'האט דא אנגעהויבן מיט א טענה אז די גמרא איז בערך אזויווי די זוהר וואס איז געשריבן געווארן דורות שפעטער אויף נעמען פון פריערדיגע, און אז רב שרירא גאון איז בערך ווי רמד"ל. דערווייל האב איך נאכנישט געזעהן עפעס וואס זאל ווייזן אין דעם ריכטונג
וואס זענען די ראיות אז דאס איז די קעיס אין גמרא?ארויף לייגן מימרות אויף ר' עקיבא מיט ר' אלעזר בן עזריה וכדו' איז פונקט ווי רמד"ל.
נישטא קיין ראיות, אבער אז ביז אזוי פיל דורות שפעטער האט קיין איינער נישט געוואוסט פון דעם (אויסער allegedly אפער איינצעלע יחידים, ס'איז נישטא קיין זכר פון דעם אויסער וואס איז ארויסגעקומען פון יענע בית המדרש און איז נאר נתפשט געווארן קרוב צו טויזנט יאר שפעטער) איז לא יעלה על הדעת.
וואו טרעפסטו מענטשן וואס האבן געדארפט וויסן און נישט געוואוסט?נישטא קיין ראיות, אבער אז ביז אזוי פיל דורות שפעטער האט קיין איינער נישט געוואוסט פון דעם (אויסער allegedly אפער איינצעלע יחידים) איז לא יעלה על הדעת.
אין אשכנז און ספרד, אפילו אין סוריא זעט מען עס נאר אזוי פיל שפעטער, ס'איז נישט געווען דארט קיין פומפדותא אדער נהרדעא.וואו טרעפסטו מענטשן וואס האבן געדארפט וויסן און נישט געוואוסט?
וואס האט מען בכלל פון אשכנז און ספרד פון תקופת הגאונים אז דו ווייסט אז זיי האבן נישט געוואוסט פון משניות צו זאגן?אין אשכנז און ספרד, אפילו אין סוריא זעט מען עס נאר אזוי פיל שפעטער, ס'איז נישט געווען דארט קיין פומפדותא אדער נהרדעא.