ה׳ אייר יום העצמאות לישראל

ווי שוין דערמאנט פריער איבער דעם אגדות חז"ל פון אני מתיר את בשרכם, אגדות חז"ל ווי אלע אנדערע אגדות חז"ל. און קיין הלכות איבערהויפט דיני נפשות קען מען נישט ארויסלערנען דערפון נישט קיין חילוק וועלכער רשכבה"ג אדער כ"ק אדמו"ר וויל מאכן א שיינעם פשט'ל דערפון, אז ס'זאל שטימען מיט זיינע/זייערע אגענדעס.

און אזויווי דו ביסט זיכער אז די זעקס מיליאן איז געקומען אלץ אן עונש פאר דעם, זענען פארהאן פונקט אזוי אנדערע מיט אנדערע מיינונגן און האלטן אז זיי ווייסן פינקטלעך פארוואס ס'געקומען, כ'האב שוין געהערט כמה טעמים פארוואס די שואה איז געקומען, יעדער קען זיך ברענגן זיירעע לאגישע ראיות מיט אגדות חז"ל מיט וואס נישט.

איין זאך וואס איז נישט קיין אגדות חז"ל נאר דאס ווארט פון גאט אליין דורך זיין שליח און נביא ישעיהו
"כי לא מחשבותי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי נאם ה'. כי גבהו שמים מארץ כן גבהו דרכי מדרכיכם ומחשבתי ממחשבותיכם.

אונזער לאגיקע איז נישט גאט'ס לאגיק. אונזער מהלך המחשבה איז נישט גאט'ס מהלך המחשבה און בעיסיקלי וואס גאט זאגט קליפ און קלאר אז עם קענען מיר בשר ודם'ניקעס נישט אויסרעכענען און פארשטיין
נעה נעה נעה, מען טוהט נישט אזוי. מען נעמט נישט ארויס ווערטער פון קאנטעקסט. איך זאג נישט וואס עס איז געקומען פון וואס. איך זאג אז עס איז דא אזא מושג און עס שפילט זיך אף. די מדינה האט נישט געהאלפן לינדערן די פראבלעים פון די רדיפות אנטקעגן די בחורי שבעומות אויב עפס קאויער. ווען די רשכבה"ג זאגט און עס שפילט זיך טאקע אויס ווי ער זאגט. האב איך א חשד אז דער רשכבה"ג מיט אדער אן אגענדעס ווייסט וואס ער זאגט. ווי אזוי זאגט ער? "ער זאגט עפעס" !!

וואס דער לאגיק דערפון איז ווייס איך נישט וויבאלד כביכול' לאגיק מיט מיין לאגיק זענען נישט אין פאראיין. אבער דאס איז זיכער אז זונט די מדינה איידיע איז אויף געקומען די לעצטע 150 יאר, איז מער אידיש בלוט פארגאסן געווארן (אין די מדינה זעלבסט אויך) ווי די לעצטע צוויי טויזענט יאר זונט די ביהמ"ק איז חרוב געווארן, און מיר זענען פארטריבן געווארן אין גלות.
 
נעה נעה נעה, מען טוהט נישט אזוי. מען נעמט נישט ארויס ווערטער פון קאנטעקסט. איך זאג נישט וואס עס איז געקומען פון וואס. איך זאג אז עס איז דא אזא מושג און עס שפילט זיך אף. די מדינה האט נישט געהאלפן לינדערן די פראבלעים פון די רדיפות אנטקעגן די בחורי שבעומות אויב עפס קאויער. ווען די רשכבה"ג זאגט און עס שפילט זיך טאקע אויס ווי ער זאגט. האב איך א חשד אז דער רשכבה"ג מיט אדער אן אגענדעס ווייסט וואס ער זאגט. ווי אזוי זאגט ער? "ער זאגט עפעס" !!

וואס דער לאגיק דערפון איז ווייס איך נישט וויבאלד כביכול' לאגיק מיט מיין לאגיק זענען נישט אין פאראיין. אבער דאס איז זיכער אז זונט די מדינה איידיע איז אויף געקומען די לעצטע 150 יאר, איז מער אידיש בלוט פארגאסן געווארן (אין די מדינה זעלבסט אויך) ווי די לעצטע צוויי טויזענט יאר זונט די ביהמ"ק איז חרוב געווארן, און מיר זענען פארטריבן געווארן אין גלות.

אויב מען גייט צוריק 150 יאהר וואס איז בעפאר תש"ח, זאגען אנדערע גדולים אז די שואה איז געקומען ווייל מען איז נישט ארויף מיט די ציונים.

לאגיק שטומט עס אויך ווייל אין א"י האבן די נאציס נישט דערגרייכט.

לגבי אקטאבער 7 איז דאך פשוט, די תורה זאגט אונז בפירוש עטליכע פלעצער אז אויב מען וועט איבערלאזן די שונאי ישראל אין די גבולות וועלען זיי זיין א מכשול פאר'ן פאלק.

בקיצור, אונזער פראבלעמען קומען פון די עקסטרעמע רעכטע און לינקע..
 
לעצט רעדאגירט:
אויב מען גייט צוריק 150 יאהר וואס עס איז בעפאר תש"ח, זאגען אנדערע גדולים אז די שואה איז געקומען ווייל מען איז נישט ארויף מיט די ציונים.
לאגיק שטומט עס אויך ווייל אין א"י האבן די נאציס נישט דערגרייכט.

לגבי אקטאבער 7 איז דאך פשוט, די תורה זאגט אונז בפירוש עטליכע פלעצער אז אויב מען וועט איבערלאזן די שונאי ישראל אין די גבולות וועלען זיי זיין א מכשול פאר'ן פאלק.

בקיצור, אונזער פראבלעמען קומען פון די עקסטרעמע רעכטע און לינקע..
150 יאר צוריק האט זיך די ריעון הציוני אנגעהויבן און פון דאן האבן די אידן אנגעהויבן ליידן פילפאכיג מער ווי ביז דאן.
 
150 יאר צוריק האט זיך די ריעון הציוני אנגעהויבן און פון דאן האבן די אידן אנגעהויבן ליידן פילפאכיג מער ווי ביז דאן.
אדרבה ואדרבה

אויף דעם האט רבינו הקדוש געוויינט אויסשרייענדיג ביי א געוויסע געלעגנהייט,
"מי יודע אויב אלע אידן וואלטען זיך צוגעכאפט צו די רעיון הציוני וואלטן מען פארמיטען דאס פארטיליקונג'ס פון רבבות אלפי ישראל" און דערביי דערמאנט די מגיפה פון מיליאנען טויטליכע קרבנות במשך 40 יאהר ווען געוויסע אידן ובראשם נשיאי ישראל וואס האבן אויסדערוועלט די מדבר/מצרים וואו איידער ארויף גיין קיין ארץ ישראל.

כמבואר בתורתנו הקדושה:
במדבר הזה יפלו פגריכם וכל־פקדיכם לכל־מספרכם מבן עשרים שנה ומעלה אשר הלינתם עלי׃
ופגריכם אתם יפלו במדבר הזה׃.
אני ה' דברתי אם־לא זאת אעשה לכל־העדה הרעה הזאת הנועדים עלי במדבר הזה יתמו ושם ימתו׃
וימתו האנשים מוצאי דבת הארץ רעה במגפה לפני ה'׃
 
אדרבה ואדרבה

אויף דעם האט רבינו הקדוש געוויינט אויסשרייענדיג ביי א געוויסע געלעגנהייט,
"מי יודע אויב אלע אידן וואלטען זיך צוגעכאפט צו די רעיון הציוני וואלטן מען פארמיטען דאס פארטיליקונג'ס פון רבבות אלפי ישראל" און דערביי דערמאנט די מגיפה פון מיליאנען טויטליכע קרבנות במשך 40 יאהר ווען געוויסע אידן ובראשם נשיאי ישראל וואס האבן אויסדערוועלט די מדבר/מצרים וואו איידער ארויף גיין קיין ארץ ישראל.

כמבואר בתורתנו הקדושה:
בעפאר דער רבוש"ע האט געזאגט

"לא תעלו ולא תילחמו, כי אינני בקרבכם, ולא תינגפו לפני אויביכם" און דאן איז געקומען די שבועה פון "חי אני, נאום ה', אם לא כאשר דיברתם באוזניי כן אעשה לכם!"

און זיי יא פרובירט ארויף גיין האט דער בורא עולם געפרעיגט א וואונדערליכע קשיא "עד אנה ינאצוני העם הזה ועד אנה לא יאמינו בי... וינסו אותי זה עשר פעמים ולא שמעו בקולי... אשר הלינותם עליי... וידעתם את תנואתי... לכל העדה הרעה הזאת הנועדים עליי", און משרע"ה לייגט צו (דברים א לב) "ובדבר הזה אינכם מאמינים בה' א-להיכם".

נאך וואס די אידן האבן געזאגט "הננו ועלינו אל המקום אשר אמר ה'", ו(דברים א מא) "אנחנו נעלה ונלחמנו ככל אשר ציוונו ה' אלהינו" איז שוין געווען א מינוט צו שפעיט. ווייל דאן האטד ער רבוש"ע גאזאגט ניין ווי פריער דערמאנט.

דריי נישט ארום די פסוקים נאר נוץ די טשעין אף איווענטס (Use the chain of events)

נישט יא צו גיין גלייבסטו נישט נישט צו גיין גלייבסטו איז וואס ווילסטו ?
 
אדרבה ואדרבה

אויף דעם האט רבינו הקדוש געוויינט אויסשרייענדיג ביי א געוויסע געלעגנהייט,
"מי יודע אויב אלע אידן וואלטען זיך צוגעכאפט צו די רעיון הציוני וואלטן מען פארמיטען דאס פארטיליקונג'ס פון רבבות אלפי ישראל" און דערביי דערמאנט די מגיפה פון מיליאנען טויטליכע קרבנות במשך 40 יאהר ווען געוויסע אידן ובראשם נשיאי ישראל וואס האבן אויסדערוועלט די מדבר/מצרים וואו איידער ארויף גיין קיין ארץ ישראל.

כמבואר בתורתנו הקדושה:
בדרך אגב ווי אזוי ציטירסטו דיין אייגענע ענטפער ?
 
בעפאר דער רבוש"ע האט געזאגט

"לא תעלו ולא תילחמו, כי אינני בקרבכם, ולא תינגפו לפני אויביכם" און דאן איז געקומען די שבועה פון "חי אני, נאום ה', אם לא כאשר דיברתם באוזניי כן אעשה לכם!"

און זיי יא פרובירט ארויף גיין האט דער בורא עולם געפרעיגט א וואונדערליכע קשיא "עד אנה ינאצוני העם הזה ועד אנה לא יאמינו בי... וינסו אותי זה עשר פעמים ולא שמעו בקולי... אשר הלינותם עליי... וידעתם את תנואתי... לכל העדה הרעה הזאת הנועדים עליי", און משרע"ה לייגט צו (דברים א לב) "ובדבר הזה אינכם מאמינים בה' א-להיכם".

נאך וואס די אידן האבן געזאגט "הננו ועלינו אל המקום אשר אמר ה'", ו(דברים א מא) "אנחנו נעלה ונלחמנו ככל אשר ציוונו ה' אלהינו" איז שוין געווען א מינוט צו שפעיט. ווייל דאן האטד ער רבוש"ע גאזאגט ניין ווי פריער דערמאנט.

דריי נישט ארום די פסוקים נאר נוץ די טשעין אף איווענטס (Use the chain of events)

נישט יא צו גיין גלייבסטו נישט נישט צו גיין גלייבסטו איז וואס ווילסטו ?

סליחה אבער די Chain if events זענען די מרגלים געווען קודם און דערנאך די מפילים.

די עונש איז בפירוש געקומען, אז איצטערט גייט מען נישט, נאר די "נישט גייער'ס" גייען בלייבען אין מדבר שטארבן אלס א עונש פאר'ן וועלען בלייבען.

?So what are you talking about
 
סליחה אבער די Chain if events זענען די מרגלים געווען קודם און דערנאך די מפילים.

די עונש איז בפירוש געקומען, אז איצטערט גייט מען נישט, נאר די "נישט גייער'ס" גייען בלייבען אין מדבר שטארבן אלס א עונש פאר'ן וועלען בלייבען.

?So what are you talking about
מען גייט נישט ביז מען זאגט נישט אז מען זאל גיין. און איצטערט האט מען נאך נישט געזאגט צו גיין גייט מען נאך נישט. און טאמער וועט מען יא גיין וועט מען שטארבן. און דאס עקזעקטלי וואס עס געשעהט ל"ע
 

מען גייט נישט ביז מען זאגט נישט אז מען זאל גיין. און איצטערט האט מען נאך נישט געזאגט צו גיין גייט מען נאך נישט. און טאמער וועט מען יא גיין וועט מען שטארבן. און דאס עקזעקטלי וואס עס געשעהט ל"ע
וואס מיינסטו צו זאגען "מען האט נאך נישט געזאגט" ווער?
 
מען גייט נישט ביז מען זאגט נישט אז מען זאל גיין. און איצטערט האט מען נאך נישט געזאגט צו גיין גייט מען נאך נישט. און טאמער וועט מען יא גיין וועט מען שטארבן. און דאס עקזעקטלי וואס עס געשעהט ל"ע

מען גייט יא קיין א"י אויסער ווען מענטשן האבן נישט געוואלט גיין און מען האט זיי געזאגט אלס א עונש וועלן זיי נישט יעצט קענען גיין נאר אויסשטארבן אין מדבר. און דאס האט זיך ליידער איבערגע'חזר'ט אין אייראפע.
 
מען גייט יא קיין א"י אויסער ווען מענטשן האבן נישט געוואלט גיין און מען האט זיי געזאגט אלס א עונש וועלן זיי נישט יעצט קענען גיין נאר אויסשטארבן אין מדבר. און דאס האט זיך ליידער איבערגע'חזר'ט אין אייראפע
ווער אין אייראפע האט געהאט רעכט צו זאגען אזא זאך? איך זעה נישט אין ערגעץ אז די תורה האט צוריקר געצויגען פון דעם. ווי לאנג עס קומט נישט א דירעקטע נבואה און א מאמר ה' אזוי ווי עס איז געווען בימי נביאים קען מיר קיינער נישט זאגען אדערוויז Otherwise
 
ווער אין אייראפע האט געהאט רעכט צו זאגען אזא זאך? איך זעה נישט אין ערגעץ אז די תורה האט צוריקר געצויגען פון דעם. ווי לאנג עס קומט נישט א דירעקטע נבואה און א מאמר ה' אזוי ווי עס איז געווען בימי נביאים קען מיר קיינער נישט זאגען אדערוויז Otherwise
וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת הָאָרֶץ וִישַׁבְתֶּם בָּהּ
במדבר ל"ג פסוק נ"ג
 
בעפאר דער רבוש"ע האט געזאגט

"לא תעלו ולא תילחמו, כי אינני בקרבכם, ולא תינגפו לפני אויביכם" און דאן איז געקומען די שבועה פון "חי אני, נאום ה', אם לא כאשר דיברתם באוזניי כן אעשה לכם!"

און זיי יא פרובירט ארויף גיין האט דער בורא עולם געפרעיגט א וואונדערליכע קשיא "עד אנה ינאצוני העם הזה ועד אנה לא יאמינו בי... וינסו אותי זה עשר פעמים ולא שמעו בקולי... אשר הלינותם עליי... וידעתם את תנואתי... לכל העדה הרעה הזאת הנועדים עליי", און משרע"ה לייגט צו (דברים א לב) "ובדבר הזה אינכם מאמינים בה' א-להיכם".

נאך וואס די אידן האבן געזאגט "הננו ועלינו אל המקום אשר אמר ה'", ו(דברים א מא) "אנחנו נעלה ונלחמנו ככל אשר ציוונו ה' אלהינו" איז שוין געווען א מינוט צו שפעיט. ווייל דאן האטד ער רבוש"ע גאזאגט ניין ווי פריער דערמאנט.

דריי נישט ארום די פסוקים נאר נוץ די טשעין אף איווענטס (Use the chain of events)

נישט יא צו גיין גלייבסטו נישט נישט צו גיין גלייבסטו איז וואס ווילסטו ?
איך בין אביסל צעמישט מיט דיין לאגיק דא אינעם ענין.

פארוואס איז בכלל ארויפגעקומען אזא געדאנק פון מאכן א מדינה אויב האבן אידן נישט געליטן?
אז מ'ליינט נאר אביסל איבער די פאגראמען און רדיפות וואס זענען פארגעקומען אין אייראפע די לעצטע זעקס הונדערט יאר כאפט מען גאנץ שנעל פארוואס אידן דארפן אן אייגענע מדינה וואס וועט זיי באשיצן.

מאידך, אויב איינער מאכט זיך עפעס א שיטה און דרייט מיט אגדות חז"ל און איז מפלפל א גאנצע ספר אויף צו 'אויפווייזן' די גערעכטיגקייט פון זיין שיטה, און אויף דעם באסיס האלט ער אפ טויזנטער אידן שומרי תורה ומצוות 'ע"פ השיטה' פון זיך ראטעווען דאס לעבן איז ער גאר דער היראו?
אתמהה.

איך האלט אז אודאי האט ער נישט געמיינט שלעכטס, אבער ער וואלט געמעגט חוזר זיין פון אזא שיטה וואס קאסט אזויפיל בלוט פון זיינע אייגענע מענטשן.

נאר איך פארשטיי אויך אז די געוויסן האט אים שטארק געציפט און ארויפשמירן די שילד אויף די ציונים איז זיכער א גרינגערע מהלך צו קענען ווייטער אנגיין און פירן א מלוכה.
 
איך בין אביסל צעמישט מיט דיין לאגיק דא אינעם ענין.

פארוואס איז בכלל ארויפגעקומען אזא געדאנק פון מאכן א מדינה אויב האבן אידן נישט געליטן?
אז מ'ליינט נאר אביסל איבער די פאגראמען און רדיפות וואס זענען פארגעקומען אין אייראפע די לעצטע זעקס הונדערט יאר כאפט מען גאנץ שנעל פארוואס אידן דארפן אן אייגענע מדינה וואס וועט זיי באשיצן.
אדרבה. נצא הספר ונחזה וויפיהל קרבנות און מיט מאכענישט מיר האבן מיט געמאכט די לעצטע 600 יאר און וויפיהל דערפון איז די לעצטע 100 יאר. אין ציפערן איז די לעצטע 150 יאר איבער געשטיגען די לעצטע 2000 יאר. (פראצענטואל און אין צייט)

פרעגסטו דאך גוט, פארוואס מאכן אן אייגענע מדינה ?

פאר די ווייניגער רדיפות, אבער פארט רדיפות פארן בלויזן חטא אז מען איז א איד איז א אידישע מדינה א לאגיש אויסגעהאלטענע סטראטעגיע. אבער מה"ת נישט.

ע"כ נאך וואס די זעהסט אז אויב פאלגט מען נישט די תורה וועט קיין פודינו ומצלינו נישט העלפן, אפי' אן אייגענע אידישע מדינה צו אונז באשיצן באשיצט אונז נישט, נאר עס ווערט נאך ערגער. אפי' אין די באשיצטע אידישע אייגענע מדינה ציטערן מיר פון די אייגענע שאטן והיינו כצאן לטבח דארט מאז היתה מדינה למדינה. אין אמעריקא אנטווערפן שווייץ און אין ענגלאנד וכו' לעבן מיר אזוי אזוי רואיג מיר ציטערן נישט צו פארן מיט די באסעס. אידישע באסעס ווערן נישט אויפגעריסען. אונזערע הייזער ווערן נישט איינגעבראכן אינמיטן נאכט און מען שעכט אונז נישט אויס אין אונזערע אייגענע בעטן. מען ווערט נישט געשטאכן ביי א באס סטאפ אדער אראפ געקלאפט פון א מזיד'יגער דרייווער וואס שמעטערט אריין זיין קאר אין די באס שעלטער וכדו' מה הואילו חכמים בתקנתם.
 
ווער אין אייראפע האט געהאט רעכט צו זאגען אזא זאך? איך זעה נישט אין ערגעץ אז די תורה האט צוריקר געצויגען פון דעם. ווי לאנג עס קומט נישט א דירעקטע נבואה און א מאמר ה' אזוי ווי עס איז געווען בימי נביאים קען מיר קיינער נישט זאגען אדערוויז Otherwise
וואו שטייט אין די תורה אז מ'טאר נישט ארויפגיין קיין ארץ ישראל און געוועלטיגן דארט??
 
Back
Top