- זיך איינגעשריבן
- אוג. 30, 2024
- מעסעדזשעס
- 202
- רעאקציע ראטע
- 551
- פונקטן
- 113
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
איינער וואס איז מעורב אין די מערכה האט מיר געשריבן אזוי,
אני דיברתי היום כא' אייר תשפ"ה לפ"ק עם ר' יעקב לוס הי"ו, ואמר לי שמעולם לא אמר ולא כתב, שרבי נתן קופשיץ שליט"א לא התיר השתלת שחלות
זייער א שטארקע פוינטאזוי ווי יעדע הלכה'דיגע שאלה די לעצטע 20+ יאר, ווערט עס טראנספארמירט צו א שמוציגע פאליטישע מחלוקת. וואו איין צד (עפ"ר די מתירים) ווערן שקצים און קלים פארן מתיר זיין ע"פ דעתם, און די אנדערע צד (עפ"ר די מחמירים) ווערט א פאנאטישע צוריקגעשטאנענע סעקטע וואס ווילן נישט פעיסן די מציאות וכו'. מ'הייבט אן ציילן רבנים, זעהן וועלכע צד האט מער רבנים, ווער האט געוואונען, ווער האט פארלוירן.
וואס האט איינס שייכות מיטן צווייטן?! פארוואס קען דאס נישט זיין א ריינע הלכה'דיגע שאלה, יש מתירים יש אוסרים, יעדער נעמט אן די פסק פון זיין רב, ושלום על ישראל?! עקלדיג.
בוני עולם און עי טייםקען איינער מסביר'ן די פיראוס און קאנס פון ביידע צדדים פאר יונגע קינדער אין א לייכטע שפראך
אונגאר איז נישט בוני ?
ניין ער איז עי טיים
(איך בין אויך זייער נייגעריג צו וויסן ווער זיינען די "אלע גדולים" וואס האבען מסכים געווען מיט רב וואזנער ז"ל'ס ווילדער חידוש. (ער טענה'ט אז egg donation איז אסור מן התורה (!). וואס איז זיין ראיה? ווייל עס שטייט אין די תורה ודבק באשתו. That's it. נישט מער, נישט ווייניגער.
אין די ווידיאו רעדט מען בכלל פון די שאלה פון שחלות? אין די קעפל שטייט נאר אז מ'רעדט פון דאונער עגגס און פונדקאות, שטייט נישט קיין ווארט וועגן שחלות.
לא פייר. המציאות שונה, לא הרי ביצה מפותחת כביצי שחלת שאינם מפותחים כלל. לכן לדעת כמה מהמתדיינים גם אם ננקוט שתרומות ביצית אסור יש מקום להתיר תרומת שחלת.היינו שאלה דשחלות היינו שאלה דביצית. ויש לחלק בדוחק. ומי שלמד הסוגיא והמכתבים דאשכלנו לא נתחדש לא טובא.
very much looking forwardבערך אזוי ווי
עַיִן תַּחַת עַיִן שֵׁן תַּחַת שֵׁן יָד תַּחַת יָד רֶגֶל תַּחַת רָגֶל (שמות כא-כד).
וְקַצֹּתָה אֶת כַּפָּהּ לֹא תָחוֹס עֵינֶךָ. (דברים כה-יב).
אויב טייטשט מען אלעס ליטערערלי, דאן וואלט ער דאך געציילט ספירה ממחרת שבת בראשית, פלוצלינג פארשטייען זיי אז ווען זאכן מאכן נישט קיין סענס, דאן המקרא יוצא מידי פשוטו,
ועיין עוד ערך מצות כתיבת ספר תורה וואס כמה פוסקים האלטן אז היינטיגע צייטן איז אנדערש, און מען איז נישט מחויב בדבר, טראץ וואס דאס מפקיע זיין מצות כתיבת ספר תורה אין לך רעפארם גדול יותר מזה, דאך האבן זיי פארשטאנען אז מ'נעמט נישט אייביג די לשון המקרא ליטערערלי, פלוצלינג דא איז ער שטעקן געבליבן מיט'ן ודבק באשתו.
ויש להאריך עוד בדבר, און מיר האלטן אינמיטן צוגרייטן א שנירל וואס וועט מלקט זיין אלע פעלער ווי די "גדולי הפוסקים" האבן דורכאויס די יארן רעפארמירט און אפגעווישט גאנצעטע דאורייתא'ס און דרבנן'ס, ועוד חזון למועד
דהיינו סאיז נישט שייך צו דן זיין מצד דיני יחוס כל זמן סאיז נישט קיין דבר נפרד, הגדרות פון יחוס איז א אן הגדרה פון רילעישן און מדארף נאר צוקומען צו דעם ווען איין זאך איז אפגעטיילט פון די צווייטע. אבער כל זמן סאיז נישט קיין דבר נפרד - אזויווי די אווערי - איז נישט שייך צו דן זיין אויף די יחוס וויל סאיז דאך איינס.לא פייר. המציאות שונה, לא הרי ביצה מפותחת כביצי שחלת שאינם מפותחים כלל. לכן לדעת כמה מהמתדיינים גם אם ננקוט שתרומות ביצית אסור יש מקום להתיר תרומת שחלת.