הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

הגאון הגדול רבי נתן קופשיץ שליט"א מכחיש שהתיר שחלות
Screenshot_20250518-202017.png
 
איינער וואס איז מעורב אין די מערכה האט מיר געשריבן אזוי,

"דעס איז שקר וכזב ער האט עס געהייסן טוהן פאר 3 אינגערלייט און געגעבן זיין חתימה להיתר פאר יחידים"

א צווייטער האט געזאגט אז ער האט גערעדט צו ר' נתן קופשיץ'ס איידעם און יד ימינו, און ער זאגט אז ער ווייסט נישט ווער דער יעקב לוס איז.
 
אזוי ווי יעדע הלכה'דיגע שאלה די לעצטע 20+ יאר, ווערט עס טראנספארמירט צו א שמוציגע פאליטישע מחלוקת. וואו איין צד (עפ"ר די מתירים) ווערן שקצים און קלים פארן מתיר זיין ע"פ דעתם, און די אנדערע צד (עפ"ר די מחמירים) ווערט א פאנאטישע צוריקגעשטאנענע סעקטע וואס ווילן נישט פעיסן די מציאות וכו'. מ'הייבט אן ציילן רבנים, זעהן וועלכע צד האט מער רבנים, ווער האט געוואונען, ווער האט פארלוירן.

וואס האט איינס שייכות מיטן צווייטן?! פארוואס קען דאס נישט זיין א ריינע הלכה'דיגע שאלה, יש מתירים יש אוסרים, יעדער נעמט אן די פסק פון זיין רב, ושלום על ישראל?! עקלדיג.
 
אזוי ווי יעדע הלכה'דיגע שאלה די לעצטע 20+ יאר, ווערט עס טראנספארמירט צו א שמוציגע פאליטישע מחלוקת. וואו איין צד (עפ"ר די מתירים) ווערן שקצים און קלים פארן מתיר זיין ע"פ דעתם, און די אנדערע צד (עפ"ר די מחמירים) ווערט א פאנאטישע צוריקגעשטאנענע סעקטע וואס ווילן נישט פעיסן די מציאות וכו'. מ'הייבט אן ציילן רבנים, זעהן וועלכע צד האט מער רבנים, ווער האט געוואונען, ווער האט פארלוירן.

וואס האט איינס שייכות מיטן צווייטן?! פארוואס קען דאס נישט זיין א ריינע הלכה'דיגע שאלה, יש מתירים יש אוסרים, יעדער נעמט אן די פסק פון זיין רב, ושלום על ישראל?! עקלדיג.
זייער א שטארקע פוינט

איך קלער אז די סיבה איז ווייל ס'איז דא רבנים וואס ווילן אז איין טאג זאל מען צוריק קוקן און זעהן אז זיי זענען געווען די רבנים וואס האבן לוחם געווען אז מ'זאל נישט מטמא זיין דעם כרם ישראל, ער וויל הייסן די לוחם מלחמות השם וואס האט עס נישט צוגעלאזט.

אזוי ווי ס'איז דא אסאך אידן וואס זיי עסן זיך פארוואס זיי זענען נישט געבוירן אין די צייט פון די מלחמה אדער אנדערע שווערע צייטן, ווייל זיי ווילן זיך מוסר נפש זיין, פארדעם רופן זיי יעדע קליינע פירצה א גזירת שמד, אזוי קענען זיי זיך נישט לאזן און קעמפן פאר אידישקייט אין די שווערע צייטן.
 
א גוטע פוינט אבער כמיין אז דא איז יא דא א פלאץ פאר אזא סטייל מערכה, ווייל מזונות ברויט אדער עירוב אדער בראקל וכו וכו וכו איז נישט נוגע פאר קיינעם אוסער דער וואס טוט דאס, משאכ דא וואס איז נוגע פאר יחוס אין תערובות פסול בכרם בית ישראל וכו וכו וכו
אין זאג נישט אז מקען פרעגן שפעטער ביי שידוכים וכדו ווייל קיינער גייט נישט וועלן זאגן (מיט רעכט)
אבער וואס יא איז אז כווייס נישט וואו סקומט צו די בלאגס און פארוםס אריין צו רעדן וכן פאר יעדע דיין אדער כולל יונגערמאן
מיין צוויי צענט
 
קען איינער מסביר'ן די פיראוס און קאנס פון ביידע צדדים פאר יונגע קינדער אין א לייכטע שפראך
 
ר' משה שאול קליין איז ארויסגעקומען מיט גאר א שארפע בריוו

לויט אים וועט מען זיך דארפן געהעריג נאכפרעגן פארן טון שידוכים
 

בייגעלייגטע פיילס

(איך בין אויך זייער נייגעריג צו וויסן ווער זיינען די "אלע גדולים" וואס האבען מסכים געווען מיט רב וואזנער ז"ל'ס ווילדער חידוש. (ער טענה'ט אז egg donation איז אסור מן התורה (!). וואס איז זיין ראיה? ווייל עס שטייט אין די תורה ודבק באשתו. That's it. נישט מער, נישט ווייניגער.
בערך אזוי ווי

עַיִן תַּחַת עַיִן שֵׁן תַּחַת שֵׁן יָד תַּחַת יָד רֶגֶל תַּחַת רָגֶל (שמות כא-כד).

וְקַצֹּתָה אֶת כַּפָּהּ לֹא תָחוֹס עֵינֶךָ. (דברים כה-יב).

אויב טייטשט מען אלעס ליטערערלי, דאן וואלט ער דאך געציילט ספירה ממחרת שבת בראשית, פלוצלינג פארשטייען זיי אז ווען זאכן מאכן נישט קיין סענס, דאן המקרא יוצא מידי פשוטו,

ועיין עוד ערך מצות כתיבת ספר תורה וואס כמה פוסקים האלטן אז היינטיגע צייטן איז אנדערש, און מען איז נישט מחויב בדבר, טראץ וואס דאס מפקיע זיין מצות כתיבת ספר תורה אין לך רעפארם גדול יותר מזה, דאך האבן זיי פארשטאנען אז מ'נעמט נישט אייביג די לשון המקרא ליטערערלי, פלוצלינג דא איז ער שטעקן געבליבן מיט'ן ודבק באשתו.

ויש להאריך עוד בדבר, און מיר האלטן אינמיטן צוגרייטן א שנירל וואס וועט מלקט זיין אלע פעלער ווי די "גדולי הפוסקים" האבן דורכאויס די יארן רעפארמירט און אפגעווישט גאנצעטע דאורייתא'ס און דרבנן'ס, ועוד חזון למועד​
 
ויש להעיר, שאם ידוע בקהילה כלשהו שיש שם מי שמתיר או שולח למי שמתיר, לאחר דור יהיהר"ל חשש של פסולי חיתון שנתערבו בקהילה זו, ויש לדון אם מותר להתחתן עמהם.
ר' משה שאול, פליקט דא אריין פאר די סאטמארע קהילה ודיינים..........
 
אין די ווידיאו רעדט מען בכלל פון די שאלה פון שחלות? אין די קעפל שטייט נאר אז מ'רעדט פון דאונער עגגס און פונדקאות, שטייט נישט קיין ווארט וועגן שחלות.

איך האב נישט קיין געדולד אויסצוהערן די גאנצע צו געוואויער ווערן, אויב מ'האט גערעדט דערפון ווייז צו בערך ווי אין די שמועס מ'רעדט דערפון.
 
איך האב געהאלטן עס קען זיין אינטערסאנט פאר געוויסע.

איך מיין מ'רעדט נישט דירעקט פון דעם.
 
היינו שאלה דשחלות היינו שאלה דביצית. ויש לחלק בדוחק. ומי שלמד הסוגיא והמכתבים דאשכלנו לא נתחדש לא טובא.
 
היינו שאלה דשחלות היינו שאלה דביצית. ויש לחלק בדוחק. ומי שלמד הסוגיא והמכתבים דאשכלנו לא נתחדש לא טובא.
לא פייר. המציאות שונה, לא הרי ביצה מפותחת כביצי שחלת שאינם מפותחים כלל. לכן לדעת כמה מהמתדיינים גם אם ננקוט שתרומות ביצית אסור יש מקום להתיר תרומת שחלת.
 
בערך אזוי ווי

עַיִן תַּחַת עַיִן שֵׁן תַּחַת שֵׁן יָד תַּחַת יָד רֶגֶל תַּחַת רָגֶל (שמות כא-כד).

וְקַצֹּתָה אֶת כַּפָּהּ לֹא תָחוֹס עֵינֶךָ. (דברים כה-יב).

אויב טייטשט מען אלעס ליטערערלי, דאן וואלט ער דאך געציילט ספירה ממחרת שבת בראשית, פלוצלינג פארשטייען זיי אז ווען זאכן מאכן נישט קיין סענס, דאן המקרא יוצא מידי פשוטו,

ועיין עוד ערך מצות כתיבת ספר תורה וואס כמה פוסקים האלטן אז היינטיגע צייטן איז אנדערש, און מען איז נישט מחויב בדבר, טראץ וואס דאס מפקיע זיין מצות כתיבת ספר תורה אין לך רעפארם גדול יותר מזה, דאך האבן זיי פארשטאנען אז מ'נעמט נישט אייביג די לשון המקרא ליטערערלי, פלוצלינג דא איז ער שטעקן געבליבן מיט'ן ודבק באשתו.

ויש להאריך עוד בדבר, און מיר האלטן אינמיטן צוגרייטן א שנירל וואס וועט מלקט זיין אלע פעלער ווי די "גדולי הפוסקים" האבן דורכאויס די יארן רעפארמירט און אפגעווישט גאנצעטע דאורייתא'ס און דרבנן'ס, ועוד חזון למועד​
very much looking forward
 
לא פייר. המציאות שונה, לא הרי ביצה מפותחת כביצי שחלת שאינם מפותחים כלל. לכן לדעת כמה מהמתדיינים גם אם ננקוט שתרומות ביצית אסור יש מקום להתיר תרומת שחלת.
דהיינו סאיז נישט שייך צו דן זיין מצד דיני יחוס כל זמן סאיז נישט קיין דבר נפרד, הגדרות פון יחוס איז א אן הגדרה פון רילעישן און מדארף נאר צוקומען צו דעם ווען איין זאך איז אפגעטיילט פון די צווייטע. אבער כל זמן סאיז נישט קיין דבר נפרד - אזויווי די אווערי - איז נישט שייך צו דן זיין אויף די יחוס וויל סאיז דאך איינס.
 
לעצט רעדאגירט:
Back
Top