הלכהדיגע שאלה בענין השתלת שחלות - Ovarian Transplant

please see pri chodosh 496.23

למעשה דער פרי חדש (או"ח תצו) זאגט נאר דאס לשוון "משמע שהיו רשות בידם להכשילם".

אבער וואס איז געווען א ספק פארן פרי חדש, איז געווען א פשטות פארן כתב סופר אין שו"ת כתב סופר (יו"ד סימן עז) כתב: "ורחוק ודחוק לומר דסמכו זה על זה שיודיעום משום מדת חסידות", ולכן מסיק: "וזאת תורת העולה היא העולה, מאן דמתיר אסור לו להכשיל למאן דאוסר".
 
למעשה איז די תשובה געבליבן אין אלע מהדורות
וואס מען האט געדרוקט בחייו פון דעם בעל אגרות
משה און מען האט גארנישט מגיה גיוועהן , און יסאיז נישט מסתבר , אז ער האט צוריק גיצויגן ,דער מחבר בעל צבי צמד , איז נישט מאסגעבנד .
 
למעשה איז די תשובה געבליבן אין אלע מהדורות
וואס מען האט געדרוקט בחייו פון דעם בעל אגרות
משה און מען האט גארנישט מגיה גיוועהן , און יסאיז נישט מסתבר , אז ער האט צוריק גיצויגן ,דער מחבר בעל צבי צמד , איז נישט מאסגעבנד .

למעשה האסטו געשריבן אז היינטיגע רבנים זענען אזוי ווי חז''ל, סאו די קענסט נישט יעצט צוריק ציען... ער איז אויך געווען א רב..
גראדע הרה''ק מסאטמאר שרייבט אים אין א בריוו זייער שיינע טיטלען

דאס ווערט אויך אראפגעברענגט אין שו''ת חלקת יעקב ח''ג סי' ט''ז און אין שו''ת ציץ אליעזר ח''ט עמוד רנ''ב

נאך איז אינטערעסאנט אז הגרש''ז אויערבאך אין מנחת שלמה ח''ג סי' צ''ח ברענגט: ואמר לי מו''ר הגרי''י נויבירט שליט''א שמה שכתוב הגאון זצ''ל הוא להלכה בלבד ומעולם לא התיר למעשה.

דער אגרות משה אליין שרייבט טאקע אין איינע פון די נייערע תשובות ''למעשה לא הוריתי לעשות כן''
 
לעצט רעדאגירט:

IMG_20250716_103525.jpeg
 
אנשולדיגט, אבער הרב חיים רוטר דומ"ץ וחבר בד''צ מסורת שרייבט קלאר סוף פון זיין תשובה:

אחר כתבי כל זה הראיתי מכתב תשובה זו, להגה"צ רבי יהושע רוזנברגר שליט"א, גאב''ד קרית רמ"א בית שמש וחבר בד''ץ העדה החרדית, ואמר לי שכבר הדר הוא לכל חסידיו ממכתב ההיתר שנתפרסם בשמו, ''וציווני לפרסם בשמו בכל מקום שהוא, שהדבר אסור באיסור גמור ואין שום היתר בעולם לעשותו''.

במילא ווייס איך נישט פון ווי איר נעמט אייערע ווערטער.
ask his children
 
ער האט א זין אין אנטוורפן ער האט מיר געזאגט אז ער האט שוין צוריק געצויגן פין די איסור
 
דארט איז ערשינען דער תשובה להיתר פון הגאון רבי בנימין לאנדא שליט"א, עקסטער האט מען פארטיילט א לענגערע בירור מציאות הדבר פונעם חקרן הרב פאפלאנאש וואס טוט אדורך חקירות אויפ'ן מציאות.
איך האב נאכנישט געזעהן די צװײ כתבים. אײנער האט דאס צו אַפּלױדן אהער ביטע?
 
איך האב נאכנישט געזעהן די צװײ כתבים. אײנער האט דאס צו אַפּלױדן אהער ביטע?
ס'איז נישט דא אין פובליק די צוויי מכתבים

קען זיין סאיז פנימי פארטיילט געווארן

אדער הייבט זיך עס נישט בכלל
 
מ'האט נישט פארטיילט דארט אדער געוויזן רבי בנימין'ס תשובה, מ'האט נאר געזאגט אז די דיין האט א תשובה ווי ער איז אלעס מלבן מיט א קלארקייט און ער גרייט זיך עס אט אט ארויסצוגעבן [לענ"ד קען מען פארגעסן פון דעם ס'גייט נישט אינערגעץ...]
 
די צוויי האבן נישט קיין שייכות, איך האב נאר פונקט באקומען ביידע היינט
װאס זאגט דא ר' שמואל אליעזר שטרן, מען האט נאכגעזאגט בשמו אז זאל האבן נאכגעזאגט פון ר' שמואל װאזנער ז"ל אז װאס? אסור צו מותר?
 
איך מיין אז די גרעסטע חידוש דא איז ר' חיים דוד כץ פון די זאלי בית דין.

די זאליס שטופן עכט להיתר, ער שטייט נישט מיט.

אבער זיי שרייבן נישט גארנישט אז די קינד זאל זיין א ממזר.
 

בייגעלייגטע פיילס

װאס איז פשט אז ר' קאהן איז נאך אױף דעם ק"ק? אדער איז דאס דער זעלבע ק"ק װי פריער, דהײנו דעם זעלבן דאטום (בעפאר ט' אײר אדער 7 מאי - װען קאהן האט געשריבן זײן ריטרעקשאן) נאר די יתר החתימות יעצט צוגעלײגט?
 
אין הכי נמי סענדזשארץ רב הרב קאהן אין זיין תשובה שרייבט טאקע די נקודה אפצופרעגן די נארישע טענה פון די ען עי. און נאך מער שרייבט ער דארט אפצופרעגן אן אנדערע נארישע יסוד וואס די מקילים לייגן אראפ אז וויבאלד אן די האורמאונס פון די מקבלת וועלן די ביציות אפשטארבן, ממילא איז זי די עיקר. שרייבט ער דארט ''צריך עיון מה החילוק בין כל זרע הבעל הרי אם ינוחו כך ימות''.
פארװאס געדענק איך נישט עמיצער זאל האבן דא געברענגט זײן תשובה?
 
װאס איז פשט אז ר' קאהן איז נאך אױף דעם ק"ק? אדער איז דאס דער זעלבע ק"ק װי פריער, דהײנו דעם זעלבן דאטום (בעפאר ט' אײר אדער 7 מאי - װען קאהן האט געשריבן זײן ריטרעקשאן) נאר די יתר החתימות יעצט צוגעלײגט?
‎ער האט.שוין.א תשובה לאיסור
 
און בכלל וויל איך מודיע זיין פאר יעדען, אז דער סענדזשארשער רב, און די זעלבע הרב חיים פרייא, אין זייערע בריוון
פון רב פרײא זעה איך אױך נישט דא אױף קרעמל א תשובה, פארװאס?
 
אגב אז מ'רעדט שוין, הירצקא שטיין שוימט פאר כעס אז ס'האט ארויסגעליעקט מהר"א'ס תשובה,...
װער איז הירצקא שטײן?

און כדי צו קענען האקן אויף רבי מענדל זילבער, זאגט ער אז ער האט האט עס ארויסגעליעקט
ס'קומט באמת פון יאנקעלע כהן, ער זאגט אז ער האט עס פון די סענדזשארץ'ר, גיי ווייס..
װאס? זאג קלאר, ער זאגט ר' מנדל האט ארױסגעליעקט ר' אהרן'ס תשובה?

פון װאו האט עס דער סענדזשאַרצער ר' קאהן באומען?
 
Back
Top