- זיך איינגעשריבן
- אפר. 12, 2024
- מעסעדזשעס
- 764
- רעאקציע ראטע
- 1,871
בֶעד טשאויס אפ ווארדסגערעכט, איך בין נישט קיין שארפע מענטש בטבע אדער במידות, איך האב נישט געזוכט אזוי ווייט דעם סארט אויסשפראך, ווי א וועג וויאזוי ארויסצוברענגען וואס איך וויל זאגן...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
בֶעד טשאויס אפ ווארדסגערעכט, איך בין נישט קיין שארפע מענטש בטבע אדער במידות, איך האב נישט געזוכט אזוי ווייט דעם סארט אויסשפראך, ווי א וועג וויאזוי ארויסצוברענגען וואס איך וויל זאגן...
האסט געשריבען שנירל האבעך שוין געטראכט מיינסט מיךאיך האב געלייקט דעם שנירל ווייל בין איינשטימיג מיט די תוכן הדברים. אבער דער רעטאריק גראדע גלייך איך נישט אזוי.
פארקערט ער מאכט חוזק פון די אשכנזים וועלכע שאוערן זיך נישט אין די ניין טעג אבער ער זאגט בכלל נישט דארט אז נאר די ספרדים מעגן זיך שאוערן.רבי עובדיה האט גערעדט פון אחב"י הספרדים, נישט פון אחב"י האשכנזים, און ער דערמאנט עס קלאר ביי זיין דרשה...
אגב קלארצושטעלן, מיינע ווערטער אז מ'דארף א שו"ע אדער א סמכות איז נישט געווען געוואנדן פאר אחב"י הספרדים, וואס ביי זיי איז מעגליך לכתחילה די מנהג ודין אנדערש.
און מיינע ווערטער איבער א שו"ע איד, זענען געווען געוואנדן אויף די ווערטער "ווי שטייט..." און נישט אויף די געדאנק פון יא אדער נישט גיין אין שאווער.
מ'לאזט דיר אריין אין א מענער מקוה?א פרייליכן חודש ברודער! כווייס, כווייס, סאיז אב, כהאב עס נישט געמיינט...
אדער יא
זיץ איך מיר היינט אין מקווה, בינעך שוין באלד דורכגעקנעטן מיט ווייסע פינגער (יא דאס וואסער האט געטראפן עפעס א וועג זיך אונטער צו שמוגלען מיין הויט סווארט אים נאך א ערנסטע אפען טאלק...), גרייט אריינגעווארפן צו ווערן אין איינס פון די טעפ וואס בעט זיך מיט טרע... וואס??... נעווערמיינד...
נאכאמאל. מיינע ווערטער איז נישט געוואנדן אויב יא שאווער אדער נישט, אדער אויב לחומרא אדער לקולא, זאל יעדער זיך פירן וויאזוי ער האט מקבל געווען פון זיינע אבות אדער רבי'ס, אן אויב איז ער היינט מקבל אנדערש זאל אים וואויל באקומען.פארקערט ער מאכט חוזק פון די אשכנזים וועלכע שאוערן זיך נישט אין די ניין טעג אבער ער זאגט בכלל נישט דארט אז נאר די ספרדים מעגן זיך שאוערן.
הער זיך איין, אויב ווילסטו דיך נישט שאוערן אין די ניין טעג, הברירה בידך. אבער זאגן אז הרב עובדיה רעדט נאר צו אחב"י הספרדים איז סתם אויסגעדרייט זיינע ווערטער.
און יא צוריק צו מיין פריערדיגע פאוינט. קענסט נאך אלץ מקיים זיין דעם לא תסור מיט'ן פאלגן אנדערע דיעות פון אנדערע פוסקים און נאכאלץ בלייבן עהרליך. אידישקייט איז געבויעט אויף אלע מיני קעגנזייטיגע שיטות פון איין עקסטריעם ביז די אנדערע, פון אינגאנצן אסור ביז מותר לכתחילה. און חוץ מזה זענען שטענדיג פארהאן מציאות וועלכע טוישן זיך כסדר און די תורה טוט זיך אדזשאסטן לויט די פרישע מציאות און דאס מיינט אז די תורה איז נצחיות.
נעם למשל אזא זאך ווי א קינד וועלכעס איז געבוירן אין די אכטע חודש וואס לויט חז"ל האט מען נישט געטארט מחלל שבת זיין ווייל יענע צייט איז עס ניטאמאל געווען א ספק חי, היינצוטאגס האט זיך די מציאות געטוישט און ס'איז גאר א מצוה צו מחלל שבת זיין און אויב איז מען נישט מחלל שבת דערפאר איז מען א געהעריגע רוצח!
וואס איז געווען אסור אין קראקע אין צייטן פונעם רמ"א איז היינצוטאגס מותר לכתחילה
און נישט נאר מותר לכתחילה נאר גאר א מצוה ווי הרב עובדיה יוסף איז מעורר. געדענק פונקט ווי די תורה איז נישט געבליבן סטאק אין חז"ל'ס צייטן איז עס אויך נישט געבליבן סטאק אין קראקע ביים רמ"א אויף זיין שרייב טישל!
די האלטסט שוין ביי מתיר זיין, איך זעה נאך נישט די איסור, ס׳שטייט נישט אין ערגעץ אז מען דארף שטינקען פארן בית המקדש, די איסור רחיצה איז ווי @אלעזר זאגט נאר אויף זיך גיין ווייקען כעין מען גייט היינט שוויצן, דהיינו מען גייט זיך ווייקען אין א באד לשם טשיללן, מען צינד אן קול מבשר מיט א קאקע-קאולע (פארשטייט זיך דעי מיט רב לאנדאוס הכשר) מיט א ציגערעטעל, פון דאס רעדט מען.מה ענין שמיטה אצל הר סיני?
ס'איז דא א שייכות כמבואר בפסוקים גם האחרונים וההיינטיגע, וגם מבואר אז ווי באלד היינט שוויצט מען מער מפי כמה סיבות קען מען מתיר זיין,
פארלוירן טאר מען נישט ווערן אפילו ווען ס׳נישטא קיין פרייהייט פון ווארט@צוויי פליז ווער נישט פארלוירן פון קיינעם. קרעמל האט פרייהייט פון ווארט, דו האסט דעם פילסטן רעכט צו מסביר'ן אז מ'טאר נישט שאוערן.
אגב. שלום עליכם! שכח פארן צוגעבן מיט תגובות!
אז דו גייסט עניוועי, וואס ברויכסטו צוקומען צו אונטערדרוקן שו"ע מיט "ווער הייסט?" אדער "דארף איך דען זייער היתר". אז דו האלטסט נישט פון זיי דעמאלט וואס איז דיין רעזענטמענט..? אז דו האלטסט אז זיי זענען מאניפולעיטארס דעמאלטס פארוואס קוקסט אויף צוריק? לאך דיך אויס און גיי ווייטער.אז דו גייסט עניוועי, צו וואס ברויכסטו א תירוץ? ווילסט דוקא אריין גיין אינעם ראית גנב ותירץ עמו?
הלוואי זאל צאנז׳ער רב זי״ע ור׳ מרדכי׳לע נדבורנע׳ר ברענגן א מקור אויף אלע זייערע הייליגע מנהגים אזוי ווי די פארלאנגסט… און נישט ׳חוזק מאכן׳ [כלשונך] פון רבותינו הק׳…נאכאמאל. מיינע ווערטער איז נישט געוואנדן אויב יא שאווער אדער נישט, אדער אויב לחומרא אדער לקולא, זאל יעדער זיך פירן וויאזוי ער האט מקבל געווען פון זיינע אבות אדער רבי'ס, אן אויב איז ער היינט מקבל אנדערש זאל אים וואויל באקומען.
מיינע ווערטער גייען ארויף אויף "ווי שטייט?" און אויף חוזק מאכן פון שו"ע ונושאי כלים להלכה, אויב איינער האלט אז היינט נעמט מען אן אנדערש, אדער אז ביי אים איז די דין אנדערש, זאל ער עס ארויפברענגען פון ווי ער נעמט עס, און אויב האלט ער זיך אלס בר סמכא און ער אליינס מאכט אפ די הלכה, זאל ער שרייבן כאטש א טעם, אבער ביטע נישט מיט חוזק אויף די הייליגע ווערטער פון אונזערע רבי'ס נ"ע.
און אגב, דאס וואס איך האב געשריבן איבער, יא איד, נישט איד, וכדו', האב איך ח"ו נישט געמיינט אוועקצומאכן א איד אלס נישט איד, נאר אזוי ווי דא איז אלעס בעילום שם, ווייס איך נישט אויב ס'איז דא דא גוים (עכטע גוים) וואס רעדן פשוט אידיש...