- זיך איינגעשריבן
- מאי 31, 2024
- מעסעדזשעס
- 1,033
- רעאקציע ראטע
- 4,730
כ׳האב געמיינט ער רעדט סארקאסטיש- חוזק צו מאכן
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
כ׳האב געמיינט ער רעדט סארקאסטיש- חוזק צו מאכן
און אפשר מיינט זי אויך
אליעזר איז נישט געווען א שליח פאר קידושין?וואס פאלט דיר ביי אז דאס איז דער מקור? ווען זי איז געקומען צו יצחק איז דאך נאך געווען בעפאר די חתונה
אוודאו סארקאסטיש, כ'מיין צו זאגן אז א שניעל איז שוין אזוי אסור ווי א שייטל ווען עס איז א שטוב טיכל!
אויב אזוי פארוואס האט זי נאר אנגעטון די טיכל ווען זי האט געטראפן יצחק? גלייך ווען אליעזר האט איר מקדש געווען פאר יצחק וואלט זי עס געדארפט אנטון.
זעהט אויס אז מדארף זיין צוגעדעקט נאר לעבן די מאןאויב אזוי פארוואס האט זי נאר אנגעטון די טיכל ווען זי האט געטראפן יצחק? גלייך ווען אליעזר האט איר מקדש געווען פאר יצחק וואלט זי עס געדארפט אנטון.
זי איז געווען א ליובאוויטשע וואס דעקן צו די האר נאר נאכ'ן בעילת מצוה......אויב אזוי פארוואס האט זי נאר אנגעטון די טיכל ווען זי האט געטראפן יצחק? גלייך ווען אליעזר האט איר מקדש געווען פאר יצחק וואלט זי עס געדארפט אנטון.
און אויב ס'איז א חופת נדה? בלייבט מען אויפגעדעקט ביז...?זי איז געווען א ליובאוויטשע וואס דעקן צו די האר נאר נאכ'ן בעילת מצוה......
כ'ווייס נישט פרעג א ליובאוויטשער
וואס ביסטו? סתם אנגעווארעמט?
כ'שטעל זיך פאר אז לא פלוג משום הצניעות
פארוואס שטעלסטו דיך אזוי פאר ?
איפכא מסתברא
פארוואס איפכא מיסתברא אז אליעזר איז געווען שליח לקידושין און זי האט געדעקט די קאפ נאר לעבן יצחק איז דאס עברי טייטש
ווי אז עס איז געווען נאך פאר די קידושין?שוין אנגעוויזן פריער אז דאס איז א שטיק עם הארצות, דאס צודעקן די פנים פון רבקה האט גארנישט מיט די ענין פון כיסוי השערות
וואס איז הלכה היינט ווייס איך אויך איך בין נישט א גרויסע אמהארעטץ.....עכ"פ לגבי האר איז דאך קלאר אז די פראבלעם איז נאר פאר אנדערע נישט פארן מאן
עי' מג''א סי' עה סק''ד שנושא ונותן בזהעס איז אינטערעסאנט וויאזוי מען מאכט דא גאנצע פלפולים פאר קידושין נאך קידושין, בעצם אין חז"ל איז נישטא קיין שום מקור לחלק בין בתולה לנשואה ווען עס קומט צו כיסוי השערות
דערפאר טאקע די ספרדים, כמנהג ארצות המוסלמים, האלטן באמת אז מיידלעך דארפן זיך פונקט אזוי צודעקן די קאפ. ביי אשכנזים איז דער מקור דער באקאנטער ראבי"ה אז די אלע ענינים האט מיט מנהג המקומות און אין אייראפע דעקן די מיידלעך זיך נישט צו (פיר אויס, לפי זה בזמנינו וכו' אקעי דער ערוך השולחן טענה'ט שוין דאס, אבער אויך נאר כלפי א ברכה דערקעגן נישט אויף די עצם כיסוי וואס איז שוין ברבות הימים פארהייליגט געווארן על פי הזוהר אפילו אינדערהיים).
(די פטור פון מיידלעך פון כיסוי איז דערגאנגען אזוי ווייט אז אין די זעלבע צייט וואס מען איז שטארק מחמיר ביי מענער נישט צו זאגן א דבר שבקדושה אין הוילן קאפ, זענען מיידלעך געבליבן סאם האו עקזעמפט פון דעם, אן קיין הסבר).
דער איינציגסטער מקור וואס מען וואלט געקענט זאגן אין חז"ל לחלק בין נשואה לבתולה איז פון די יוצאת בהינומא וואס איז געווען א אנדייטונג אז מען איז נאכנישט חתונה געהאט, מסתמא איז דא מפרשים וואס האבן דאס אפגעלערנט אז עס באדייט אפענע האר (וואס א בתולה קען דאס טון און א גרושה נישט), אבער לויט ר' משה'ס פעימאס פסק אז א גרושה מעג אויך קומט אויס ער האט זיכער נישט אזוי אפגעלערנט די סוגיא. אזוי צי אזוי איז דאך קלאר אפילו דארט אז א 'ארוסה' - אזוי ווי א טיפיקל כלה וואס גייט צו די חופה בימים ההם - מעג יא ארויסגיין בהינומא, ממילא באדייט דאס אז מיט קידושין האט דאס זיכער נישט און א ארוסה מעג גיין מיט אפענע האר.