מה נשתנה חסידות וויזניץ רבי מענדל משאר החסידיות (ויזניץ מרכז דהיינו שוואנצונעס)

די בילד איז allegedly פון זיינע הושענות.

ס'ווייזט 2 זאכן:
1. דער עולם האט נישט קיין לולבים.
2. ער האט א גאר קליינער ציבור (שיינט ווי בלויז עטליכע הונדערט ראשי משפחה).
איך האב געהערט אז ער האט געהייסן דעם עולם שאקלען אינדערהיים און נאכדעם אריבער אריבערקומען צו אים אן די ד מינים אז מען זאל געהעריג קענען מיטהאלטן זיין עבודה
 
איך האב געהערט אז ער האט געהייסן דעם עולם שאקלען אינדערהיים און נאכדעם אריבער אריבערקומען צו אים אן די ד מינים אז מען זאל געהעריג קענען מיטהאלטן זיין עבודה
נישט גאנץ כלל ישראל שאקלט פארן דאווענען? אבער יעדע שאקלט אויך ביים דאווענען
 
א פרישע אויסברוך פון אים דעהר וואך ביי שלש סעודות! קול בחצרות האט דערווישט א רעקארדינג פון דעם.
אויף קול בחצרות קוועטש 1 און נאכדעם 2.

ער זאגט דארט: אז איינער פון די שוואנצאנים איז גערופען געווארן דורך א גרויסע רב אין חו״ל, און מייעץ געוועהן אז ער זאל אפלאזען די כת השוואנצאנים.
איך ווייס פון ווי עס קומט! עס קומט וועגן א יוד וואס האט אונז אפגעלאזט, און ער האט פארציילט פאר דעם רב אז איך צורייס משפחות.
דער יוד צאפט מיין בלוט שוין 7 יאר. ער רעדט אפ זיינע קינדער און אייניקלעך אז זיי זאלן נישט קומען אהער. ער צאפט מיין בלוט.
יא! א חתן ביים חתונה זאל נישט געבן די האנט פאר א פעטער וואס איז אוועק פון אונז.
אזויווי די פארשטייסט אז מען טאר נישט אריינגיין אין א קלויסטער, דארפסטו פארשטיין אז מען טאר נישט געבן די האנט פאר איינער וואס איז אוועק פון אונז.
די הייליגע טאטע זי״ע איז קיינמאל נישט אריין אין א קלויסטער!
איך צורייס נישט קיין משפחות. איך האב קיינער גארנישט שלעכטס געטוהן!!!! אויב די לאזט אפ, האסטו אלעס גורם געוועהן.
 
זײַן טאַטע האָט אויך ניט פֿאַרגלײַכט ייִדן צו קריסטן.

אין דער נײַער שול בויט ער דעם ארון-קודש, אַז ער זאָל זײַן געצילט צום ריכטונג פֿון זײַן טאַטענ'ס בית-קברות. זײַן טאַטע האָט דאָס ניט געטאָן..."

 
עפעס איז נעכטן פארגעגאנגען ביי זיין ישיבה און מאנסי וואס מ'דינגט פון ספינקא
די רעבעצין האט זיך אויפגערעגט אויף זיי און זי האט גערופן פאליציי און מהאט אויסגערייניגט דעם מקום. איינער מיט מער פרטים??
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
עפעס איז נעכטן פארגעגאנגען ביי זיין ישיבה און מאנסי וואס מ'דינגט פון ספינקא
די רעבעצין האט זיך אויפגערעגט אויף זיי און זי האט גערופן פאליציי און מהאט אויסגערייניגט דעם מקום. איינער מיט מער פרטים??
זיי האבן פלעין נישט געצאלט קיין רענט פאר א שיינע תקופה, און אומזיסט האלט דער ספינקער נישט ביים האוסטן
 
זיי האבן פלעין נישט געצאלט קיין רענט פאר א שיינע תקופה, און אומזיסט האלט דער ספינקער נישט ביים האוסטן
אלע געלטער פון שכר לימוד גייט פארן גרויסע נייע שוהל וואס זיי בויען יעצט אין בני ברק, גיי וויייס פאר וועם... ממילא האבן זיי נישט קיין געלט פאר רענט.

אגב, די טאטע פון די ספינקא עירמאנט - בארשא רבי - משה יענקל הורוויץ (נישט די ברסלבע, וואס איז זיין ערשטע קאזין, א זוהן פון רבי אייזיק), רבי בעריש האט אויך נישט באצאלט פאר זיינע מלמדים און איינגעשטעלטע. ער איז געשטארבן א גרויסע בעל חוב.

אפשר האט זיך מענדעלע געלערנט פון אים, און פארדעם באצאלט ער נישט יעצט פאר זיין זוהן.

גלגל החוזר.
 
לעצט רעדאגירט:
א פרישע אויסברוך פון אים דעהר וואך ביי שלש סעודות! קול בחצרות האט דערווישט א רעקארדינג פון דעם.
אויף קול בחצרות קוועטש 1 און נאכדעם 2.
האט איינער די רעקארדינג
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
זיי האבן פלעין נישט געצאלט קיין רענט פאר א שיינע תקופה, און אומזיסט האלט דער ספינקער נישט ביים האוסטן
און פארוואס זאלן זיי צאלן?
ווען איינער שנאדערט געלט פון כלל ישראל צו בויען א בימה"ד, ווי האט ער די רעכט צו מאנן רענט פון א ישיבה? פאר דעם האט מען מנדב געווען די געלט.
 
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
און פארוואס זאלן זיי צאלן?
ווען איינער שנאדערט געלט פון כלל ישראל צו בויען א בימה"ד, ווי האט ער די רעכט צו מאנן רענט פון א ישיבה? פאר דעם האט מען מנדב געווען די געלט.
לכאורה אויב די רענט ווערט גענוצט פאר צרכי רבים איז ער בארעטיגט צו טשארדזשן, ער איז דאך נישט ווייניגער ווי א גבאי צדקה וואס ארבעט פאר זיין צוועק, אויב ער נעמט די רענט פאר אייגן געברויך איז עס טאקע א פראבלעם, אבער די היינטיגע רבי'ס (נישט אלע) האלטען אז דער נותן גיט אדעתא דהכי, אז עס ווערט זיין פריוואטע אייגנטום.
 
ער זאגט דארט: אז איינער פון די שוואנצאנים איז גערופען געווארן דורך א גרויסע רב אין חו״ל, און מייעץ געוועהן אז ער זאל אפלאזען די כת השוואנצאנים.
איך ווייס פון ווי עס קומט! עס קומט וועגן א יוד וואס האט אונז אפגעלאזט, און ער האט פארציילט פאר דעם רב אז איך צורייס משפחות.
דער יוד צאפט מיין בלוט שוין 7 יאר. ער רעדט אפ זיינע קינדער און אייניקלעך אז זיי זאלן נישט קומען אהער. ער צאפט מיין בלוט.
יא! א חתן ביים חתונה זאל נישט געבן די האנט פאר א פעטער וואס איז אוועק פון אונז.
אזויווי די פארשטייסט אז מען טאר נישט אריינגיין אין א קלויסטער, דארפסטו פארשטיין אז מען טאר נישט געבן די האנט פאר איינער וואס איז אוועק פון אונז.
די הייליגע טאטע זי״ע איז קיינמאל נישט אריין אין א קלויסטער!
איך צורייס נישט קיין משפחות. איך האב קיינער גארנישט שלעכטס געטוהן!!!! אויב די לאזט אפ, האסטו אלעס גורם געוועהן.
איז דעס נישט קלעסיק Borderline Personality disorder
 
נעכטן נאך הבדלה האט זיך הקוה״ט האדמו״ר ממרכז ויזניץ געלאזט הערן מיט א מאדנע רעדע.
ער זאגט זיי אזוי:
דעהר מאנטאג בין איך געפארן צום שטאט 'אילת' ווי מיר גייען מאכן די גרויסע שבת התאחדות י״ב שבט.
ביינאכט בין איך געגאנגען צו זעהן די ים. אויך בייטאג בין איך געגאנגען צו זעהן די ים.
איך זאג ענק עס איז א הערליכע פלאץ. איך האב געזעהן די האטעלן וואס מען גייט דינגען. די זאל פאר די שוהל. די זאל פאר די טישען.
איך בין געזעצן מיט די מעיאר פון שטאט אילת, און מיט די בעלי בתים פונם האטעל. עס קומט גאר גוטע פלענער.
ווען איך בין געוועהן א קינד האט מען נישט געמעגט זאגן די ווארט 'אילת'. אבער יעצט איז דאך ווינטער! יעצט איז דאך ווינטער!
פול מיט מזוזות דארט!! איך בין זייער מרוגש. עס איז א מוראדיגע פלאץ.
אבער פון די אנדערע זייט. טאקע ווייל עס איז א מוראדיגע פלאן, איז דאך א פחד צו טראכטען אויב עס גייט נישט געלונגען.
די רוצחים די אראבערס קענען דאך שטערען.
אויב די מלחמה וועקט זיך אויף נאכאמאל וועלן די פרייע יודן נישט לאזען מאכן א ריזיגע שבת אין אילת. נישט לאזען מאכן פארענטשעס וכו׳.
אויב די בני חו״ל וועלן נישט קענען קומען געהעריג, איז עס נישט קיין הצלחה.
ממילא בעהט איך, אז ענק אלע זאלן יעדן טאג בעטן פאר שחרית א תפילה ש'מעמד י״ב שבט תשפ״ו יעבור בהצלחה'.
איך בין זייער נישט רואיג! די גאנצע הערליכע פלאן קען קאליע גיין, אויב די רוצחים די אראבערס הייבן אן נאכאמאל.
 
נעכטן נאך הבדלה האט זיך הקוה״ט האדמו״ר ממרכז ויזניץ געלאזט הערן מיט א מאדנע רעדע.
ער זאגט זיי אזוי:
דעהר מאנטאג בין איך געפארן צום שטאט 'אילת' ווי מיר גייען מאכן די גרויסע שבת התאחדות י״ב שבט.
ביינאכט בין איך געגאנגען צו זעהן די ים. אויך בייטאג בין איך געגאנגען צו זעהן די ים.
איך זאג ענק עס איז א הערליכע פלאץ. איך האב געזעהן די האטעלן וואס מען גייט דינגען. די זאל פאר די שוהל. די זאל פאר די טישען.
איך בין געזעצן מיט די מעיאר פון שטאט אילת, און מיט די בעלי בתים פונם האטעל. עס קומט גאר גוטע פלענער.
ווען איך בין געוועהן א קינד האט מען נישט געמעגט זאגן די ווארט 'אילת'. אבער יעצט איז דאך ווינטער! יעצט איז דאך ווינטער!
פול מיט מזוזות דארט!! איך בין זייער מרוגש. עס איז א מוראדיגע פלאץ.
אבער פון די אנדערע זייט. טאקע ווייל עס איז א מוראדיגע פלאן, איז דאך א פחד צו טראכטען אויב עס גייט נישט געלונגען.
די רוצחים די אראבערס קענען דאך שטערען.
אויב די מלחמה וועקט זיך אויף נאכאמאל וועלן די פרייע יודן נישט לאזען מאכן א ריזיגע שבת אין אילת. נישט לאזען מאכן פארענטשעס וכו׳.
אויב די בני חו״ל וועלן נישט קענען קומען געהעריג, איז עס נישט קיין הצלחה.
ממילא בעהט איך, אז ענק אלע זאלן יעדן טאג בעטן פאר שחרית א תפילה ש'מעמד י״ב שבט תשפ״ו יעבור בהצלחה'.
איך בין זייער נישט רואיג! די גאנצע הערליכע פלאן קען קאליע גיין, אויב די רוצחים די אראבערס הייבן אן נאכאמאל.
ודפח"ח ומי יעמוד בסוד קדושים
 
נעכטן נאך הבדלה האט זיך הקוה״ט האדמו״ר ממרכז ויזניץ געלאזט הערן מיט א מאדנע רעדע.
ער זאגט זיי אזוי:
דעהר מאנטאג בין איך געפארן צום שטאט 'אילת' ווי מיר גייען מאכן די גרויסע שבת התאחדות י״ב שבט.
ביינאכט בין איך געגאנגען צו זעהן די ים. אויך בייטאג בין איך געגאנגען צו זעהן די ים.
איך זאג ענק עס איז א הערליכע פלאץ. איך האב געזעהן די האטעלן וואס מען גייט דינגען. די זאל פאר די שוהל. די זאל פאר די טישען.
איך בין געזעצן מיט די מעיאר פון שטאט אילת, און מיט די בעלי בתים פונם האטעל. עס קומט גאר גוטע פלענער.
ווען איך בין געוועהן א קינד האט מען נישט געמעגט זאגן די ווארט 'אילת'. אבער יעצט איז דאך ווינטער! יעצט איז דאך ווינטער!
פול מיט מזוזות דארט!! איך בין זייער מרוגש. עס איז א מוראדיגע פלאץ.
אבער פון די אנדערע זייט. טאקע ווייל עס איז א מוראדיגע פלאן, איז דאך א פחד צו טראכטען אויב עס גייט נישט געלונגען.
די רוצחים די אראבערס קענען דאך שטערען.
אויב די מלחמה וועקט זיך אויף נאכאמאל וועלן די פרייע יודן נישט לאזען מאכן א ריזיגע שבת אין אילת. נישט לאזען מאכן פארענטשעס וכו׳.
אויב די בני חו״ל וועלן נישט קענען קומען געהעריג, איז עס נישט קיין הצלחה.
ממילא בעהט איך, אז ענק אלע זאלן יעדן טאג בעטן פאר שחרית א תפילה ש'מעמד י״ב שבט תשפ״ו יעבור בהצלחה'.
איך בין זייער נישט רואיג! די גאנצע הערליכע פלאן קען קאליע גיין, אויב די רוצחים די אראבערס הייבן אן נאכאמאל.
אזוי איז עס ממה נפשך אדער א נס אדער א אפענע רוח הקודש
 
לעצט רעדאגירט:
יב שבט ר"ת שוואנוצנעס בחוף ים
 

"הווי זנב לאריות": עבודת השם בקצה הגבול



במשנה באבות (ד, טו) שנינו: "הווי זנב לאריות, ואל תהי ראש לשועלים". מאמר זה מקבל משמעות עמוקה ומחודשת כאשר אנו מתבוננים בו דרך משקפי החסידות, דווקא בימי חודש שבט ובהקשר של הימצאות במקום רחוק כמו אילת, על חוף הים ובתנאי מלונאות.



א. סוד ה"אריה" וה"זנב" בחודש שבט



חודש שבט הוא חודש שבו מתחיל להתנוצץ האור של חידוש הבריאה ("העלו האילנות שרף"). י"ב בשבט הוא יום הסמוך לימי ההילולה ול"ראש השנה לאילנות".על פי הקבלה, ה"אריה" מסמל את ספירת החסד (כדמיון פני אריה במרכבה, וכנגד אברהם אבינו איש החסד) ואת הגבורה דקדושה (גבורת הארי בתורה).

להיות "זנב לאריות" פירושו מידת הביטול. גם כאשר האדם נמצא במצב של "זנב" – כלומר, הוא מרגיש בקצה, בסוף, רחוק ממרכז הקדושה (כמו גיאוגרפית באילת, שהיא קצה ארץ ישראל), עליו לבטל את עצמו ולהיגרר אחרי ה"אריות" – הצדיקים וגדולי התורה. עדיף להיות במדרגה נמוכה ("זנב") אך מחובר לקדושה ("אריות"), מאשר להיות "ראש" וחשוב בסביבה של ריקנות ("שועלים").



ב. "מלון" ו"חוף": ניסיון הארעיות



העולם הזה משול ל"פרוזדור" ולבית מלון. האדם הוא אורח לרגע.כאשר יהודי נמצא בבית מלון, ובפרט באילת מול הים, הוא עומד בפני ניסיון ה**"ראש לשועלים"**. תרבות העולם ("השועלים" – המתוחכמים ברע, רודפי התענוגות) מנסה לשכנע את האדם שהוא ה"ראש", שהוא המרכז, ושהכול נועד להנאתו הגשמית. החוף והים, אם מסתכלים עליהם במבט חיצוני, עלולים למשוך את הלב אחר "עולם התוהו" והחומריות.

אולם החסידות מלמדת אותנו שהים הוא "עלמא דאתכסיא" (העולם המכוסה). מול הים הגדול, האדם צריך לחוש אפסות ויראת שמיים, ולא גאווה או קלות ראש.העבודה הרוחנית ב"מלון" היא לזכור ש**"לא שינו את שמם ולשונם"**. גם בנופש, גם בחוף, היהודי נשאר "זנב לאריות" – הוא כפוף לחוקי התורה, לצניעות ולמסגרת ההלכתית, ואינו הופך חלילה את המלון למקום של הפקרות.



ג. אילת: תיקון המלכות



המילה "אילת" קשורה ל"איילת השחר" ולמלכות. המלכות היא הספירה האחרונה, ה"זנב" של כל הספירות, אך "רגליה יורדות מוות" – היא נוגעת במקומות הנמוכים ביותר כדי לברר ניצוצות.הירידה לאילת (מבחינה גיאוגרפית) יכולה להיות ירידה לצורך עליה, בתנאי שהיא נעשית בתודעה של "זנב לאריות":

  1. שמירת הגבולות: דווקא במקום פרוץ, שמירת העיניים והצניעות נחשבת לגבורה של אריות.
  2. ניצול הזמן: להפוך את הלובי או החדר במלון לבית מדרש זעיר.
  3. התרחקות מה"שועלים": לא להתערבב בהווי הרחוב והקלות ראש, אלא לשמור על הייחודיות היהודית.
 
לעצט רעדאגירט:
עס פעלט איין זיסע שטיקעל פון זיין רעדע.
ער האט געזאגט אזוי:

ווען איך בין געוועהן א קינד האט מען נישט געמעגט זאגן די ווארט 'אילת'. אבער יעצט איז דאך ווינטער! יעצט איז דאך ווינטער!
פול מיט מזוזות דארט!! איך בין זייער מרוגש. עס איז א מוראדיגע פלאץ.
לאמיר ענק מסביר זיין! אויב פארן ענק מיט מיך, מעג מען פארן איבעראל.
אויב פארט מען אן מיך, קען מען טאקע נישט פארן איבעראל.
 
Back
Top