נייעס און קרישקעלעך

ליצים זאגן אז מען האט געזען סיקרעט סערוויס ביי ניישלאס אין ב״פ באַאָבאכטען די געשעפט, שמועות דרייען זיך אז קאמעלע קומט אויף א באזיך
די איינציגסטע פאלאטישאן וואס האט גערעיפט א פרוי אין א קליידער געשעפט איז געווען דאנאלד טראמפ.

זעהט אויס טראמפ קומט אויף א באזיך
 
א פרישע באריכט:
באבובע נגיד איזי ענגלענער איז ווערד איבער פערצן ביליאן דאללער!
א שאק און שוידער.

זיצט זיך אמאל אין א בית-מדרש ארום א שמאלן לענגליכען טיש אויף א געוויסע בעל בתישע יארצייט לחיים א מנין אידן זיצען און בראקן די אייער קיכעל אין די הערינגלעך און עקזאטיק פיש מיט אנגעפילטע מיילער ווי די ברעקלעך פונעם אייער קיכעל פאלט דערינטער.

אההל אמממ, האאסטו געהערט די שרעקליכע טראגעדיע. און לעק מיטן פינגער מיט די מוזיק צו די זייט ער מאכט פיינע הערינג, דער פרוינד'ס. אממממ דעלישעסס טאקע רופט זיך אן א צווייטער. און א דריטער פרעגט, וואס איז שוין די שרעקליכער טראגעדיע.

אהה איך האב מיך פארטאן אין די דעלישעסס הערינג איך האב פארגעסן. האסט נישט געהערט אז יענקל וואס דאווענט דא א יעדע דריטע שני וחמישי איז ל''ע דיאגנאזירט געווארן מיט די ביטערע מעשה סטעידזש 4. און האט 0 טשאנס עס צו איבער לעבן. די דאקטורים האבן איהם אהיים געשיקט מיטן פעקל נישט וועלנדיג אפי' נעמען די קעיס ווייל עס איז נישטא וואס צו טוהן.

אוי נעבעך, אההה אהההאל, שיק ארויף די דזשוס דארט.

און די עקסידענט ווי דאס אינגע מאמע נעבעך איז אומגעקומען אויפן פלאץ און דאס קינד אונעם קערידזש דארף נאך גרויס רחימי שמים. שמעון, די פושקע נאר אהער לאמיר א בליק טאן דערינען. ער מאכט די בעסטע סחורה.

און האסטו אויך געהערט פאריגע וואך האט משה, יא אונזער משה'לע דער יצמח געקלויזד א דיעל וואס האט איהם געברענג 13 גאנצע רינדעכיגע מעלוינעס רווח ?

נעעעעההה נאו וועי. עס הערשט א שטילקייט מען קען הערן א פלאסטיק גאפל אנידער פאלן. א שאק און שוידער האט דעם גאנצען טיש איבער גענומען.

מענטשען נידן למיתה, שמייס נאר אהער דעם פושקע דארט. אבער ווען איינער האט געוואונען א ריזן געשעפט איז שא שטיל פאר עטליכע לאנגע סעקונדן און מען קען נישט צו זיך קומען פון די שוידערליכע (פרייליכע) מעשה.

וואס גייט דא פאר ?
 
א שאק און שוידער.

זיצט זיך אמאל אין א בית-מדרש ארום א שמאלן לענגליכען טיש אויף א געוויסע בעל בתישע יארצייט לחיים א מנין אידן זיצען און בראקן די אייער קיכעל אין די הערינגלעך און עקזאטיק פיש מיט אנגעפילטע מיילער ווי די ברעקלעך פונעם אייער קיכעל פאלט דערינטער.

אההל אמממ, האאסטו געהערט די שרעקליכע טראגעדיע. און לעק מיטן פינגער מיט די מוזיק צו די זייט ער מאכט פיינע הערינג, דער פרוינד'ס. אממממ דעלישעסס טאקע רופט זיך אן א צווייטער. און א דריטער פרעגט, וואס איז שוין די שרעקליכער טראגעדיע.

אהה איך האב מיך פארטאן אין די דעלישעסס הערינג איך האב פארגעסן. האסט נישט געהערט אז יענקל וואס דאווענט דא א יעדע דריטע שני וחמישי איז ל''ע דיאגנאזירט געווארן מיט די ביטערע מעשה סטעידזש 4. און האט 0 טשאנס עס צו איבער לעבן. די דאקטורים האבן איהם אהיים געשיקט מיטן פעקל נישט וועלנדיג אפי' נעמען די קעיס ווייל עס איז נישטא וואס צו טוהן.

אוי נעבעך, אההה אהההאל, שיק ארויף די דזשוס דארט.

און די עקסידענט ווי דאס אינגע מאמע נעבעך איז אומגעקומען אויפן פלאץ און דאס קינד אונעם קערידזש דארף נאך גרויס רחימי שמים. שמעון, די פושקע נאר אהער לאמיר א בליק טאן דערינען. ער מאכט די בעסטע סחורה.

און האסטו אויך געהערט פאריגע וואך האט משה, יא אונזער משה'לע דער יצמח געקלויזד א דיעל וואס האט איהם געברענג 13 גאנצע רינדעכיגע מעלוינעס רווח ?

נעעעעההה נאו וועי. עס הערשט א שטילקייט מען קען הערן א פלאסטיק גאפל אנידער פאלן. א שאק און שוידער האט דעם גאנצען טיש איבער גענומען.

מענטשען נידן למיתה, שמייס נאר אהער דעם פושקע דארט. אבער ווען איינער האט געוואונען א ריזן געשעפט איז שא שטיל פאר עטליכע לאנגע סעקונדן און מען קען נישט צו זיך קומען פון די שוידערליכע (פרייליכע) מעשה.

וואס גייט דא פאר ?
@הק' לייביש שרייבער כ'שפיר דעם ריח ניחוח פונעם הערינג פון וועלכן דו ביסט טועם יעצט, ביז דאנעט שפיר איך עס
 
בג"ץ האט היינט געפסק'נט אז עיריית תל אביב האט נישט קיין רעכט צו פארבאטן תפילות בהפרדה במרחב הציבורי אויף יום כיפור.

די אורטייל וואס איז אין א געוויסן זין א שטארקע שאק, נאך וואס בג"ץ איז נישט ידוע פאר איבריגע ליבשאפט צו פרומקייטן, האט צעמישט אלע קארטן, די רעכטע וואס די לעצטע פאר יאר זוכן זיי כל מיני אופנים אונטערצוברענגען די בג"ץ און בכלל די כח פון געזעץ איבער וועלער, פרייען זיך ביזן הימל מיטן פסק. און די לינקע וואס זענען די שטארקע חסידים און שטיצער פון די בג"ץ, פילן זיך אפגעפאטשט.

די אורטייל איז געגעבן געווארן אן קיין נימוקים, און באמת איז עס לכאורה גאר א שטארקע תמיהה'דיגע פסק, וואס פארא רעכט קען מען אפטיילן ג'ענדערס במרחב הציבורי? און וואס וועט זיין אויב א געוויסע רעליגיע וואס האלט אז שווארצע דארפן שטיין אונטער א מחיצה, וועט מען עס אויך צולאזן?

לעניות דעתי וויפיל די פרומע פרייען זיך מיט דעם פסק, איז עס א קלארע רעסעפי פאר א מיאוס'ן יום כיפור שלאכט, וואס די חברה גרייטן זיך שוין צו, שפירנדיג אז די פרומע (וואס לשיטתם קומען א גרויס חלק אפילו נישט פון תל אביב, נאר פון אנדערע שטעט, מיט א ציל צו פארפרומען די עיר העברית הראשונה) נעמען דא צו זייער פרייע שטח, אנצייכענענדיג אז בג"ץ האט טאקע געפסק'נט אז מ'קען זיי נישט צוריקהאלטן פון דאווענען בהפרדה, אבער ס'נישטא קיין איסור פאר פרויען צו שפאצירן עסן און זינגען האלב נאקעטיג אין די מענער אפטיילונג, און אזוי אויך געי'ס וכו'. דער הויפט פון די אפאזיציע לפיד האט טאקע גערופן דעם ציבור אז קיינער זאל נישט קומען דארט פראוואקירן, ווייל דאס איז די גאנצע וואס די ארגאנעזירער ווילן, דאך גלייב איך אז גענוג חברה וועלן זיך אנרוקן. פון די אנדערער זייט האט דער ראשל"צ (לשעבר, אקארשט ארויסגעטרויטן פון אמט) געשריבן א בריוו ווי ער בעט זיך אז מ'זאל נישט אפהאלטן קיין מנינים במרחב הציבורי, ווייל ס'וועט אנברענגען מחאות און קריגערייען און חילול יום טוב.

דא זעט מען נאך א דוגמא, וואו די חרדים פרובירן ארויף צו צווינגען זייער רעליגיעזע אנשויאינגען אויפן ברייטן ציבור, אבער ס'וועט לכאורה צוריקפאטשן מיט א געזונטע פראסק.

כי ביום הזה יכפר עליכם מכל חטאותיכם לפני ה' תטהרו.
F230924TN017.jpg

קריגערייען פאריעריגע יום כיפור צווישן מתפללים און פרייע מוחים, נאך וואס די עירייה האט געאסר'ט צו לייגן מחיצות, און די ארגאנעזירער האבן גענוצט פענער צו מאכן מיט דעם א מחיצה.
 
לעצט רעדאגירט:
א שאק און שוידער.

זיצט זיך אמאל אין א בית-מדרש ארום א שמאלן לענגליכען טיש אויף א געוויסע בעל בתישע יארצייט לחיים א מנין אידן זיצען און בראקן די אייער קיכעל אין די הערינגלעך און עקזאטיק פיש מיט אנגעפילטע מיילער ווי די ברעקלעך פונעם אייער קיכעל פאלט דערינטער.

אההל אמממ, האאסטו געהערט די שרעקליכע טראגעדיע. און לעק מיטן פינגער מיט די מוזיק צו די זייט ער מאכט פיינע הערינג, דער פרוינד'ס. אממממ דעלישעסס טאקע רופט זיך אן א צווייטער. און א דריטער פרעגט, וואס איז שוין די שרעקליכער טראגעדיע.

אהה איך האב מיך פארטאן אין די דעלישעסס הערינג איך האב פארגעסן. האסט נישט געהערט אז יענקל וואס דאווענט דא א יעדע דריטע שני וחמישי איז ל''ע דיאגנאזירט געווארן מיט די ביטערע מעשה סטעידזש 4. און האט 0 טשאנס עס צו איבער לעבן. די דאקטורים האבן איהם אהיים געשיקט מיטן פעקל נישט וועלנדיג אפי' נעמען די קעיס ווייל עס איז נישטא וואס צו טוהן.

אוי נעבעך, אההה אהההאל, שיק ארויף די דזשוס דארט.

און די עקסידענט ווי דאס אינגע מאמע נעבעך איז אומגעקומען אויפן פלאץ און דאס קינד אונעם קערידזש דארף נאך גרויס רחימי שמים. שמעון, די פושקע נאר אהער לאמיר א בליק טאן דערינען. ער מאכט די בעסטע סחורה.

און האסטו אויך געהערט פאריגע וואך האט משה, יא אונזער משה'לע דער יצמח געקלויזד א דיעל וואס האט איהם געברענג 13 גאנצע רינדעכיגע מעלוינעס רווח ?

נעעעעההה נאו וועי. עס הערשט א שטילקייט מען קען הערן א פלאסטיק גאפל אנידער פאלן. א שאק און שוידער האט דעם גאנצען טיש איבער גענומען.

מענטשען נידן למיתה, שמייס נאר אהער דעם פושקע דארט. אבער ווען איינער האט געוואונען א ריזן געשעפט איז שא שטיל פאר עטליכע לאנגע סעקונדן און מען קען נישט צו זיך קומען פון די שוידערליכע (פרייליכע) מעשה.

וואס גייט דא פאר ?
עס איז דא די קליפ פין ארי סאמעט ווי די עולם פארשטיינערט עם ווען ער האט געזאגט אז איינער האט געמאכט געלט, איינער ווייסט פין ואס איך רעדט ?
 
בג"ץ האט היינט געפסק'נט אז עיריית תל אביב האט נישט קיין רעכט צו פארבאטן תפילות בהפרדה במרחב הציבורי אויף יום כיפור.

די אורטייל וואס איז אין א געוויסן זין א שטארקע שאק, נאך וואס בג"ץ איז נישט ידוע פאר איבריגע ליבשאפט צו פרומקייטן, האט צעמישט אלע קארטן, די רעכטע וואס די לעצטע פאר יאר זוכן זיי כל מיני אופנים אונטערצוברענגען די בג"ץ און בכלל די כח פון געזעץ איבער וועלער, פרייען זיך ביזן הימל מיטן פסק. און די לינקע וואס זענען די שטארקע חסידים און שטיצער פון די בג"ץ, פילן זיך אפגעפאטשט.

די אורטייל איז געגעבן געווארן אן קיין נימוקים, און באמת איז עס לכאורה גאר א שטארקע תמיהה'דיגע פסק, וואס פארא רעכט קען מען אפטיילן ג'ענדערס במרחב הציבורי? און וואס וועט זיין אויב א געוויסע רעליגיע וואס האלט אז שווארצע דארפן שטיין אונטער א מחיצה, וועט מען עס אויך צולאזן?

לעניות דעתי וויפיל די פרומע פרייען זיך מיט דעם פסק, איז עס א קלארע רעסעפי פאר א מיאוס'ן יום כיפור שלאכט, וואס די חברה גרייטן זיך שוין צו, שפירנדיג אז די פרומע (וואס לשיטתם קומען א גרויס חלק אפילו נישט פון תל אביב, נאר פון אנדערע שטעט, מיט א ציל צו פארפרומען די עיר העברית הראשונה) נעמען דא צו זייער פרייע שטח, אנצייכענענדיג אז בג"ץ האט טאקע געפסק'נט אז מ'קען זיי נישט צוריקהאלטן פון דאווענען בהפרדה, אבער ס'נישטא קיין איסור פאר פרויען צו שפאצירן עסן און זינגען האלב נאקעטיג אין די מענער אפטיילונג, און אזוי אויך געי'ס וכו'. דער הויפט פון די אפאזיציע לפיד האט טאקע גערופן דעם ציבור אז קיינער זאל נישט קומען דארט פראוואקירן, ווייל דאס איז די גאנצע וואס די ארגאנעזירער ווילן, דאך גלייב איך אז גענוג חברה וועלן זיך אנרוקן. פון די אנדערער זייט האט דער ראשל"צ (לשעבר, אקארשט ארויסגעטרויטן פון אמט) געשריבן א בריוו ווי ער בעט זיך אז מ'זאל נישט אפהאלטן קיין מנינים במרחב הציבורי, ווייל ס'וועט אנברענגען מחאות און קריגערייען און חילול יום טוב.

דא זעט מען נאך א דוגמא, וואו די חרדים פרובירן ארויף צו צווינגען זייער רעליגיעזע אנשויאינגען אויפן ברייטן ציבור, אבער ס'וועט לכאורה צוריקפאטשן מיט א געזונטע פראסק.

כי ביום הזה יכפר עליכם מכל חטאותיכם לפני ה' תטהרו.View attachment 807
קריגערייען פאריעריגע יום כיפור צווישן מתפללים און פרייע מוחים, נאך וואס די עירייה האט געאסר'ט צו לייגן מחיצות, און די ארגאנעזירער האבן גענוצט פענער צו מאכן מיט דעם א מחיצה.
די לינקע זענען די ערגסטע רשעים וואס די וועלט האט נאר אמאל געזען.

ווען מוסלעמענער האבן געפרעפלט 'צוטיילט מענער און פרויען' אין תל אביב (יפו) האבן זיי נישט געהאט דאס מינדעסטע פראבלעם דערמיט. נאר אידישקייט דאס קרענקט פאר זיי, ובראשם פאר'ן הונט פרעסער דער מעיאר פון תל אביב חולדאי וואס האט געמאכט דעם געזעץ דאס צו פארבאטן, וואס בג"צ האט אצינד מבטל געווען.

והוא הדין ווען לינקע גרופעס גייען קיין חווארא זיך אננעמען פאר די פאלעסטינער, שיקן זיי ארום מעסעדזשעס אז מ'זאל קומען אנגעטון 'בלבוש הוגן' זיך צו 'רעכענען מיט די געפילן' פון די מוסלעמענער, אבער ווען מ'קומט פראוואקירן אין בני ברק אדער מאה שערים דעמאלטס דארף מען זיך נישט רעכענען מיט א צווייטנס געפילן.

ולקינוח, די ארגאניזירער פונעם יום כיפור מנין אין תל אביב אויפן גאס האבן געמאלדן אז ס'וועט נישט פארקומען דארט היי יאר, נאר אין א דערנעבנדיגן ביהמ"ד. לכאורה אפצוהאלטן פראוואקאציעס דורכ'ן הונט פרעסער און זיינע נאכפאלגער די פראגרעסיווע ארורים.
 
זאגסט שטארקע טענות.

אבער ס'איז דא א חילוק צווישן גיין צו די אראבערס בלבוש הוגן, און די פייט אויף די גאסן פון תל אביב.

דער פרייער ווען ער גייט צו א אראבישע דארף שטעלט ער זיך צו ווייל ער קעירט נישט זיך צוצושטעלן, און די זעלבע זאך ווען א געווענטליכע פרייער גייט אויף מאה שערים.

זיין פראבלעם איז ווען מ'קומט צו זיין שטאט און מ'וויל טוישן די גאנצע לופט, ער איז א פרייער און ער וויל נישט אז מ'זאל לייגן תפילין אויף יעדע בלאק, אזוי ווי דו ווילסט נישט אז מ'זאל בראטן חזיר נעבן דיין פענסטער.

ס'איז דא א צביון פון א שטאט וואס ער וויל אנהאלטן, ער האט נישט אריינגעמופט קיין בני ברק, און ער פרובירט נישט דארט צו פראוואקירן, ער וויל נישט אז אין די פרייע שטאט וואס ער וואוינט, זאל מען פרובירן צו מחזיר בתשובה זיין זיינע קינדער, דאס איז נישט די לייפסטייל וואס ער האט אויפגעסיינט.

ס'הערט זיך ווי ער פירט א מלחמה מיט די באשעפער און דו האסט עס נישט ליב, ער וויל נישט אז מארגן זאל מען אים נישט לאזן פארן ווייל ס'איז שבת אדער יום טוב, ווען ער גייט וועלן גיין אין טעאטער.

די פרומע זאגן אז זיי גייען עס נישט טון, אבער ער טראסט זיי נישט, ווייל טאמער ס'וואלט זיך געמאכט אז זיי זאלן קענען איבערדרייען די געגנט אויף א רוב פון שומרי תורה מצוות, וואלטן זיי אפגעשפארט די גאס פאר קארס אום שבת אן א בלינק פון די אויג.

סאו מ'קען הערן אז זיי זאלן עס וועלן אפשטעלן נאך גלייך אנפאנג.
 
זאגסט שטארקע טענות.

אבער ס'איז דא א חילוק צווישן גיין צו די אראבערס בלבוש הוגן, און די פייט אויף די גאסן פון תל אביב.

דער פרייער ווען ער גייט צו א אראבישע דארף שטעלט ער זיך צו ווייל ער קעירט נישט זיך צוצושטעלן, און די זעלבע זאך ווען א געווענטליכע פרייער גייט אויף מאה שערים.

זיין פראבלעם איז ווען מ'קומט צו זיין שטאט און מ'וויל טוישן די גאנצע לופט, ער איז א פרייער און ער וויל נישט אז מ'זאל לייגן תפילין אויף יעדע בלאק, אזוי ווי דו ווילסט נישט אז מ'זאל בראטן חזיר נעבן דיין פענסטער.

ס'איז דא א צביון פון א שטאט וואס ער וויל אנהאלטן, ער האט נישט אריינגעמופט קיין בני ברק, און ער פרובירט נישט דארט צו פראוואקירן, ער וויל נישט אז אין די פרייע שטאט וואס ער וואוינט, זאל מען פרובירן צו מחזיר בתשובה זיין זיינע קינדער, דאס איז נישט די לייפסטייל וואס ער האט אויפגעסיינט.

ס'הערט זיך ווי ער פירט א מלחמה מיט די באשעפער און דו האסט עס נישט ליב, ער וויל נישט אז מארגן זאל מען אים נישט לאזן פארן ווייל ס'איז שבת אדער יום טוב, ווען ער גייט וועלן גיין אין טעאטער.

די פרומע זאגן אז זיי גייען עס נישט טון, אבער ער טראסט זיי נישט, ווייל טאמער ס'וואלט זיך געמאכט אז זיי זאלן קענען איבערדרייען די געגנט אויף א רוב פון שומרי תורה מצוות, וואלטן זיי אפגעשפארט די גאס פאר קארס אום שבת אן א בלינק פון די אויג.

סאו מ'קען הערן אז זיי זאלן עס וועלן אפשטעלן נאך גלייך אנפאנג.
קיינער 'קומט נישט אין זיין שטאט טוישן די לופט' אדער 'מחזיר בתשובה זיין' (כאטש כ'פארשטיי זייער פחד דערפון), להוי ידיעה אז די מתפללים-ות ביי די יוכ"פ מנין זענען ריין תושבי תל אביב, זיי צאלן די זעלבע רענט און שטייערן ווי די פארפירערס און שרייערס און הונט פרעסערס וואס זאגן 'קומט נישט טוישן מיין שטאט', כ'האב געזעהן א אינטערוויאו אויף כאן אדער חדשות 14 מיט אפאר 'פרייע פרויען' וואס האבן זיך אנגעשלאסן אין די געריכט קלאגע קעגן דעם דאווענען פארבאט, זיי טענה'ען אז זיי זענען נישט פרום אבער ווילן יא האבן א יוכ"פ ענווייראמענט אין זייער שטאט, ומאי חזית אז די שרייערס זענען גערעכטער ווי די וואס ווילן עס יא האבן.

(כ'האב אנגערופן חולדאי א הונט פרעסער, וויבאלד ער האט זיך אמאל געגרויסט צו די פרעסע אז ער האט געפרעסן א הונט אין טשיינע)
 
@יצמח כ'האב נישט קיין נערוון און צייט צו מאריך זיין, אבער אפאר נקודות:
איבער די אראבערס האט די עירייה קלארגעשטעלט אז זיי האבן נישט געגעבן קיין רשות צו עס מאכן אפגעטיילט, פשוט ווייל די אראבערס האבן קיינמאל נישט געבעטן קיין רשות.
דאס וואס דו שרייבסט די מתפללים זענען ריינע תל אביבים, איז לכאורה א זאך וואס איז אומעגליך צו וויסן, פלאס וואס די פארפירער קעגן די דאווענען, ברענגען כמה וכמה ראיות אז ס'קומען פון אלע שטעט צו דאווענען דארט, כדי צו רייניגן די לופט פון תל אביב.
דאס וואס דו שרייבסט אז אפאר פרייע פרויען ווילן עס יא, איך געדענק אז לעצטע בחירות פון די עירייה, איז דאס געווען א שאלה אויף די בעללעט, צו מ'זאל צולאזן תפילות בהפרדה, און רוב איז געווען אז מ'זאל נישט. יעצט ווען כ'האב עס נאכגעקוקט קען איך עס נישט טרעפן, סאו ס'קען זיין אז ס'טעות. אבער אידער וועי איז גאנץ מסתבר אז רוב איינוואוינער ווילן עס נישט, און אפגערעדט אז די עירייה וואס איז צאמגעשטעלט פון רוב איינוואוינער'ס נציגים ווילן עס נישט.

דאס וואס דו שרייבסט אז למעשה גייען זיי דאווענען ערגעץ אנדערש, איז טאקע גאר גאר א שיינע זאך פון 'ראש יהודי', כ'האב נישט געגלייבט זיי גייען עס קענען טון, און ס'קומט זיך זיי אסאך קרעדיט פארן עס טון.
 
אינטערוויואו מיט פרייע פרויען וואס האבן זיך אנגעשלאסן אין די קלאגע. פארשידענע נקודות וואס דו דערמאנסט ווערן דארט אויסגעקלארט.

נשים למען מחיצה
 
ווען די פרומע וואלטן נישט סעקירט די פרייע אויף טריט און שריט, וואלטן פאר די פרייע נישט אנגעגאנגען אז מען דאווענט מיט א מחיצה, אבער אז מען מאכט זיי משוגע דא טאר מען נישט פארן שבת, דא דארף מען זיין צניעותדיג, ווארפן שטייניר, שרייען נאצי, פראטעסטן אקעגן סטאורס וואס זענען אפען שבת אין פרייע געגענטער וכו׳ וכו׳ זאגן זיי יעצט איז אונזער טשאנס און אינז גייען ענק פייניגען פשוט ווייל אינז האבן די אפערטוניטי זיך צי נוקם זיין.
די פרומע הייבען אן א פייט און ווערען כאילו שאקירט אז די פרייע פייטען צוריק, וואס האט עטץ געמיינט גייט געשעהן?
 
למעשה דארף מען נאכאלץ פארשטיין, פארוואס די גאר לינקע בג''ץ האט זיך אנגענומען פאר די פרומע?
 
קיינער 'קומט נישט אין זיין שטאט טוישן די לופט' אדער 'מחזיר בתשובה זיין' (כאטש כ'פארשטיי זייער פחד דערפון)
קוק למשל די אינטערוויא מיט ישראל זעירא דער אנפירער פון ראש יהודי, וואס זאגט קלאר צווישן אנדערע 'איך וויל טוישן די פרייע גאס'.
https://www.kan.org.il/content/kan-news/local/810952/
 
למעשה דארף מען נאכאלץ פארשטיין, פארוואס די גאר לינקע בג''ץ האט זיך אנגענומען פאר די פרומע?
מ'דארף עס טאקע פארשטיין. אבער די פשוט'ע תירוץ איז: די בג"ץ איז דא זיך אנצונעמען פאר די באקריוודטע און פאר די מינאריטעטן. אין עיריית תל אביב זענען די פרומע די מינאריטעט, נעמט זיך די בג"ץ אן פאר זיי.
 
מ'דארף עס טאקע פארשטיין. אבער די פשוט'ע תירוץ איז: די בג"ץ איז דא זיך אנצונעמען פאר די באקריוודטע און פאר די מינאריטעטן. אין עיריית תל אביב זענען די פרומע די מינאריטעט, נעמט זיך די בג"ץ אן פאר זיי.
אין די עצם מדינה זענען די פרומע אויך די מינאריטעט, פארוואס נעמען זיי זיך געווענליך נישט אהן פאר זיי?
 
ווייל אין די רעגירונג און די גאווערמענט זענען זיי נישט קיין מינאריטעט.
זיי האבן א צודרייטע פאוער, זייענדיג זייט שנת תשלז בערך 30 יאר אין די קאאליציע, און נאר בערך 10 יאר אין די אפאזיציע.

און אגב לעצטנס ווען זיי זענען געווען אין די אפאזיציע, האט בג"ץ אפאר מאל געפסק'נט לטובת די פרומע ציבור, שרייבנדיג קלאר, אז וויבאלד זייערע נציגים זענען אין די אפאזיציע, ליגט אויף זיי א פליכט זיי צו העלפן.
 
קוק למשל די אינטערוויא מיט ישראל זעירא דער אנפירער פון ראש יהודי, וואס זאגט קלאר צווישן אנדערע 'איך וויל טוישן די פרייע גאס'.
https://www.kan.org.il/content/kan-news/local/810952/
ריכטיג, אבער עירית לינור – ויקיפדיה זאגט אז זי וויל האבן די רעכט צו דאווענען וויאזוי זי וויל אן קיין אגענדע צו טוישן די פרייע גאס
 
לעצט רעדאגירט:
מ'דארף עס טאקע פארשטיין. אבער די פשוט'ע תירוץ איז: די בג"ץ איז דא זיך אנצונעמען פאר די באקריוודטע און פאר די מינאריטעטן. אין עיריית תל אביב זענען די פרומע די מינאריטעט, נעמט זיך די בג"ץ אן פאר זיי.
אהרן ברק זאגט עס כסדר אין זיינע אינטערוויוס מיט פרומע, אז די חרדים דארפן זיין די ערשטע צו שטיצן די בג"צ ווייל אויב מ'גייט איין טאג וועלן אוועקנעמען זייערע רעכטן איז די בג"צ די איינציגסטע וואס וועט זיכער מאכן אז ס'זאל נישט געשען. מ'קען אבער אסאך דן זיין בדבריו, כאטש וואס כמובן איז דא א שטיקל נקודה דערין.
 
Back
Top