- זיך איינגעשריבן
- אוג. 19, 2024
- מעסעדזשעס
- 1,568
- רעאקציע ראטע
- 11,271
- פונקטן
- 1,943
א גוטן קרעמלער,
פאר די נעקסטע חודש וועל מיר טוהן א געוואלד מיט מנהגים וואס די מקורות דערפאר זענען נישט אזוי באקאנט.
וויל איך דא עפענען דעם שנירל אז סיי ווער זאל קענען פרעגן און ענטפערן איבער די מקור און די השתלשלות פון סיי וועלכע מנהג. סיי פון פוסקים און ספרי הלכה, און סיי פון אלגעמיינע היסטארישע מקורות וואס קען געבן קאנטעקסט.
איך האב פונקט געטראכט פון תשליך. איינער ווייסט ווי די מנהג האט זיך אנגעהויבן?
ווי ווייט איך פארשטיי איז עס בעיקר אן אשכנזישער מנהג פון פופצנטער יארהונדערט ווייל איינער האט געטייטשט וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם כָּל-חַטֹּאותָם אביסל צו ליטערעל.
דער אדר"ת שרייבט אין זיין ספר תפילת דוד:
דער ערוך השולחן שרייבט:
איך בין נייגעריג וואס דער "טעם הידוע להם" איז?
ס'קוקט אביסל אויס ווי ער איז באזארגט פאר פריצות צווישן די מענער און פרויען... אבער אפשר מיינט ער די זעלבע טעם פונעם אדר"ת, ווארום זיי זענען קאנטעמפארעריס (contemporaries) און האבן זיך געקענט.
פאר די נעקסטע חודש וועל מיר טוהן א געוואלד מיט מנהגים וואס די מקורות דערפאר זענען נישט אזוי באקאנט.
וויל איך דא עפענען דעם שנירל אז סיי ווער זאל קענען פרעגן און ענטפערן איבער די מקור און די השתלשלות פון סיי וועלכע מנהג. סיי פון פוסקים און ספרי הלכה, און סיי פון אלגעמיינע היסטארישע מקורות וואס קען געבן קאנטעקסט.
איך האב פונקט געטראכט פון תשליך. איינער ווייסט ווי די מנהג האט זיך אנגעהויבן?
ווי ווייט איך פארשטיי איז עס בעיקר אן אשכנזישער מנהג פון פופצנטער יארהונדערט ווייל איינער האט געטייטשט וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם כָּל-חַטֹּאותָם אביסל צו ליטערעל.
דער אדר"ת שרייבט אין זיין ספר תפילת דוד:
ובאמת ראוי הדבר בדור הזה לבטל אותו המנהג, ובפרט בעיירות הגדולות, וביותר מפני שנדפסו תחינות לנשים, ועמי הארצות כהנשים מאריכין הרבה, והם לשחוק ולצנינים בעיני העמים
דער ערוך השולחן שרייבט:
ויש נוהגים לילך ביום ראשון דראש השנה אל הנהר, ולאמר פסוקים "ותשליך במצולות ים כל חטאתינו". וקורין לזה "תשליך".
ויזהירו שלא ילכו נשים. ובמקומות שהולכות – מוטב שאנשים לא ילכו כלל. דבלאו הכי יש מתרעמים על זה בזמן הזה, ורבים נמנעים מזה מפני טעם הידוע להם, ונכון הוא.
איך בין נייגעריג וואס דער "טעם הידוע להם" איז?
ס'קוקט אביסל אויס ווי ער איז באזארגט פאר פריצות צווישן די מענער און פרויען... אבער אפשר מיינט ער די זעלבע טעם פונעם אדר"ת, ווארום זיי זענען קאנטעמפארעריס (contemporaries) און האבן זיך געקענט.