עסן פיש מיט קעז. חמירא סכנתא מאיסורא

Yesh

אלטגעזעסענער קרעמלער
וועטעראן
זיך איינגעשריבן
יולי 24, 2024
מעסעדזשעס
359
רעאקציע ראטע
1,218
פונקטן
223
יעצט און די 9 טעג, וואס אידן עסן מער פיש, לאמיר דארך טאָן די נושא.

ס'ווערט געברענגט אין ב"י יו"ד סימן פ"ז ס"ג, אז מ'טאר נישט עסן פיש מיט קעז ווייל עס איז א סכנה, מ'קען באקומען קרעץ.

די מ"א זאגט אז אזוי זאגן די דאקטוירים, דאס קומט נישט פון די חכמי ישראל.

האבן די גויאישע דאקטוירים זיך אויס געקענט מיט צרעת?

ס'איז דא וואס זאגן אז ס'מיינט נאר פיש מיט מילך, אבער מיט קעז, איז נישט קיין שום פראבלעם. פרי מגדים.

און די פרי מגדים זאגט אז ס'קען זיין פלעצער וואס איז מזיק, אין פלעצער וואס איז נישט.

למעשה וואס זאגן די היינטיגע דאקטוירים, איז דא א מקום לאיסר?

איך זעה אין גראסערי סענדוויטשעס, לאקס מיט קרים טשיז, מיט א הכשר, זעהט אויס אז מנעמט אהן אז סאיז נישט קיין פראבלעם?

אדער ווענד זיך וועליכע רב?

איז מיט מילך אויך מסדר?
 
די סכנה איז גיזאגט גיווארן אויף בשר מיט דגים
עס איז באקאנט די מליצה נתערב לו בשר בחלב
עס איז נישט על פי חכמת הרפואה בזמנינו , אבער
ווי באלד עס איז יצא מפי הראשונים יש ליזהר , ווער
עס וויל , צאי לך בעקבי הצאן
 
פיש מיט קעז איז פשוט א טעות פונעם בית יוסף וואס שרייבט אין יו"ד סי' פ"ז אין לאכול דגים בחלב מפני הסכנה, כמו שנתבאר בספר אורח חיים סימן קע"ג, אבער דארט רעדט מען נישט פון דגים בחלב נאר פון דגים ובשר, און אויף דעם שרייבט שוין די רמ"א אין דרכי משה שנתערב להרב בית יוסף בשר בחלב
שיטת הב"י - איסור דגים בחלב | Sefaria

אבער אפילו בשר ודגים האט די רמב"ם געהאלטן אז עס איז נישט קיין פראבלעם (מאכ”א ט, כג), גייענדיג לשיטתו אז חז"ל האבן גערעדט לויט די מינימאלע ידיעה פון זייערע צייטן. אויך היינט איז אנגענומען אז עס איז נישט קיין פראבלעם. https://ph.yhb.org.il/17-36-04/
 
די סכנה איז גיזאגט גיווארן אויף בשר מיט דגים
עס איז באקאנט די מליצה נתערב לו בשר בחלב
עס איז נישט על פי חכמת הרפואה בזמנינו , אבער
ווי באלד עס איז יצא מפי הראשונים יש ליזהר , ווער
עס וויל , צאי לך בעקבי הצאן
וואס איז מיט די יאכלו ענווים וישבעו סלאגען?
 
אויב די גאנצע זאך איז בלויז ווייל ס'איז א סכנה, דאן דארף מען גיין לויט די היינטיגע דאקטוירים, ווייל ס'האט דאך בכלל נישט קיין איסור, בלויז ווייל ס'איז א סכנה, און אויב היינט ווייסט מען אז נישט, איז באמת נישט דא קיין מקום להחמיר.

(די שאלה איז, וואס זאגן די היינטיגע מומחים, איז טאקע פינקט אזוי געזונט צו עסן פיש מיט מילכיג, ווי יעדע באזונדער?)

איך האב אמאל געפרעגט א גוטע איד ז''ל (לעבט שוין נישט היינט) האט ער געזאגט אז לכתחילה זאל איך מחמיר זיין, אבער אויב מ'האט שוין געמאכט (איך האב געפרעגט וועגן א לאקס סענדוויטש מיט קרים טשיס) זאל איך עס עסן, און נישט אוועק ווארפן. (זעהט אויס אז בעל תשחית איז ערגער)
 
וואס איז מיט די יאכלו ענווים וישבעו סלאגען?
דארטן ווי עס איז דא דער ״אל תטוש תורת אמך
מעג מען אמאהל בלייבן א ביסל הונגעריג ,
טראדיציע געבט א סענס אף בעלאנגינג , און דאס
געט אויך לשובע , אויף אן עמאציענעלן באגריף .
דער עיקר זאל זיין לשובע ולא לרזון .
 
וואס איז מיט די יאכלו ענווים וישבעו סלאגען?
קענסט דעם מעשה מיט יארמער רב ווי ער האט זיך אויפגעוועקט איין צופרי און דער יצר טוב האט עם געבעטן, יענקל שוין צייט אויפצושטיין און דער יצר הרע האט עם געזאגט נעה האסט נאך צייט צו שלאפן זיי נישט קיין נער און פאק דיך צוריק און אזוי ארום איז געווארן א פייט צווישן דער יצר הרע מיט יצר טוב האט דער הייליגער יארמער רב זיך אנגערופן צו ביידע עטס קריגטס ענק אויס צווישן ענק און לאטס מיר וויסן ווער ס'האט געווינען און אין די זעלבע צייט לייג איך מיך אויף דער אנדערער זייט שלאפן.
לאזן די צוויי פסוקים זיך אויס טענה'ן און לאטס מיך וויסן ווער ס'דער געווינער און אין די זעלבע צייט וועל איך מאכן א לעבן און עסן וואס און וויאזוי איך וויל
 
וואס איז מיט די יאכלו ענווים וישבעו סלאגען?
צאי לך בעקבי הצאן איז מער אזא ענטפער אויף די הלכה שאלה אויב די 'גליק' טשאקלעט בּוּליס זענען זיך מצרף צו מעריטען א בורא-נפשות?
 
לעצט רעדאגירט:
Back
Top