Tao Te Ching

אהבה בתענוגים

פרישער קרעמלער
זיך איינגעשריבן
נאוו. 2, 2024
מעסעדזשעס
10
רעאקציע ראטע
62
פונקטן
13
איבערן ספר
Tao מיינט די וועג. עס קען רעדן פונעם דאקטערינע פארן מענטש, אבער עס באציהט זיך אויך (און אפשר מער) צום וועג פונעם unervers, דעם גארנישט וואס איז אלעס.
מ'רעדט נישט פון א פערזענדליכן גאט/באשעפער נאר פון עפעס מער אבסטראקט און טיפער. ווי ס'שטייט אין פרק ד'
It is hidden but always present.
I don't know who gave birth to it.
It is older than the concept of God.

ס'איז געשריבן געווארן דורך Laozi) Lao Tzu) אין כינע אין די 4th century BC (אדער אין די 6th century BCE וואס איז איבער צוויי אהאלב טויזענט יאהר צוריק.) די שורש דערפון איז עלטער (אפשר 7th century BCE). ער רעדט מיט גרויס עהרע צו די masters פון די דורות ראשונים וואס Taoism קומט לכאו' פון זיי (פרק טו)

The ancient Masters were damn impressive. They were deep. Real deep. Words can’t even begin to describe how deep they were. You can only talk about how they acted. They were careful, like a man walking on thin ice. They were cautious, like a soldier behind enemy lines. They were polite, like a guest at a party. They moved quickly, like melting ice. They were as plain as a block of wood. Their minds were as wide as a valley, and their hearts as clear as spring water.


Buddhism (וואס האט זיך אנגעהויבן אין nepal אין אינדיע) האט אויך א טיפערן השפעה פון Taoism.
און ווען Buddhism האט אנגעקומען קיין כינע איז ארויסגעקומען דעם Zen וואס איז אויסגעפארעמט פון ביידע.


Tao Te Ching האט איין און אכציג פאומעס.
יעדער איבערטייטש עפענט אונז אויף צו א נייער באדייט.
מיט יעדעס מאל מ'לערנט עס - קען מען פארדינען א נייער דערהער.

כ'טראכט פון ארויפברענגן טעגליך איין פאומע על הסדר, דורך צוויי טרענסלעישאנס.
די ערשטער דורך John H McDonald וואס איז מער פאומע סטיל קען זיין געשמאק צו זיצן דערמיט און לאזן דאס הארץ פארשטיין.
און די צווייטער דורך Ron Hogan וואס איז מער דעטאלירט און פארשטענדליך.

און ווער ס'וויל וועט קענען צולייגן א ביאור, אדער א (שפעטערדיגן) מקור פון תורה, וכדו'.
 
בום! כ'האב עס פונקט נעכטן איבערגעליינט און אפגעשריבן נאטיצן איבער דעם.
עס פון די מערסט אינפלוסרייכע בוך איך האב געליינט. יעדעס מאל זעט מען חידושים
 
Chapter 1
(J.H. McDonald)

The tao that can be described
is not the eternal Tao.
The name that can be spoken
is not the eternal Name.

The nameless is the boundary of Heaven and Earth.
The named is the mother of creation.

Freed from desire, you can see the hidden mystery.
By having desire, you can only see what is visibly real.

Yet mystery and reality
emerge from the same source.
This source is called darkness.

Darkness born from darkness.
The beginning of all understanding.

-
Chapter 1
(Ron Hogan)

If you can talk about it,
it ain’t Tao.
If it has a name,
it’s just another thing.

Tao doesn’t have a name.
Names are for ordinary things.

Stop wanting stuff;
it keeps you from seeing what’s real.
When you want stuff,
all you see are things.

Those two sentences
mean the same thing.
Figure them out,
and you’ve got it made.
 
בום! כ'האב עס פונקט נעכטן איבערגעליינט און אפגעשריבן נאטיצן איבער דעם.
עס פון די מערסט אינפלוסרייכע בוך איך האב געליינט. יעדעס מאל זעט מען חידושים
ביסט מכובד ארויפצולייגן!
 
Chapter 1
(J.H. McDonald)

The tao that can be described
is not the eternal Tao.
The name that can be spoken
is not the eternal Name.
ווי אזוי קען ארויסגעברענגט ווערן עפעס אייביג און ענדלאז. (ווי די רמב״ם אין מורה איז מסביר וואס גאט איז נישט, אבער נישט וואס ער איז יא).
The nameless is the boundary of Heaven and Earth.
The named is the mother of creation.
ווי ענדיגט זיך השגה? דארט ווי זאכן האבן מער נישט קיין נעמען ווייל מ'קען זיי נישט מצמצם זיין. דאס איז די אנהייב פונעם בעאנד הימל און ערד. די מיסטעריע.
Freed from desire, you can see the hidden mystery.
By having desire, you can only see what is visibly real.
צו זעהן די מהות דארף מען זיין דיטעטשט.
די רייץ פארבלענדעט פון זעהן מער ווי what is for me
Yet mystery and reality
emerge from the same source.
This source is called darkness.

Darkness born from darkness.
The beginning of all understanding.
?
אפשר איינער פון די פילוסופי הקרעמל וועט ארויסהעלפן
 
ביסט מכובד ארויפצולייגן!
די ווערטער וואס האבן בולט געווען ביים דורכליינען די Tao te ching זענען:
..Renounce /give up / letting go /empty yourself / detache / don't interfere / don't try to control / don't waste energy
דאס גיבט שוין א ריכטונג איבער די השקפה פון לאו דזע.

די זאצן הערן זיך ראדיקאל און קאונטער-אינטואיטיוו פאר אונז, פראדוקטן פון די וועסטערן עדיוקאציע סיסטעם און וועלט-בליק:
למשל:
Give up sainthood, renounce wisdom,
And it will be a hundred times better for everyone.

Give up kindness, renounce morality,
And men will rediscover filial piety and love.
אדער:
Give up learning, and put an end to your troubles,
און נאך און נאך אויף די שטייגער.

אונז זענען פארנומען זיך צו באמיען, שפייען בלוט און שווייס אן אויפהער צו מאכן פראגרעס, צו פארבעסערן אונזער לעבן און צו פארבעסערן זיך אליינס, מען פראבירט צו טוישן די געזעלשאפט, פארעכטן די וועלט, פראגרעסירן דאס מענטשהייט, איינעמען נאטור. לאו דזע זאגט דאס פארקערטע: לאז גיין, פראביר נישט טוישן, און אלעס וועט פאלן אויף זיין פלאץ.

צו פארשטיין דאס דארף מען פארשטיין זיין השקפה אויף נאטור פונעם מענטש און נאטור פונעם וועלט. די מענטש אין זיין אמת'ע נאטור איז גאנץ. מושלם. ער איז געבוירן אזוי און עס פעלט אים גארנישט. נישט נאר די מענטש נאר אלע זאכן אויף דער וועלט און אויך דער יוניווערס אליין, אלעס איז מושלמ'דיג און דארף נישט קיין תיקן, guidence וכדומה. פארוואס? וויבאלד אלעס איז אן Manifastation פונעם Tao. די Tao איז שווער צו דעפינירן און לאו דזע ווארנט אָן אין אנפאנג בוך אז באמת עס צו דעפינירן אויף א קאנצעפטואלע לעוועל איז נישט מעגליך. מען קען אנאליזירן און שטודירן אבער דאס צו ארויסהאבן איז אויף א עקספיריענטאלע לעוועל וואס איז Beyond מיינד און קאנצעפט. מען קען זאגן אז דאס איז די אונטערליגענדע אינטיליגענציע/ consciousness פון די וועלט און אלעס אין איר איז אן ענימאציע פון עס און אלע קערן זיך צום סוף צוריק צו עס. (מען קען אפשר ציען פאראלעלס צו Brahman אין הינדאואיזם, אדער אין סוף אין קבלה). אלזא אונז זענען בעצם דאס אין אונזער אמתע נאטור. די ציל איז דערפאר צו פאר א מענטש צו אנערקענען זיין נאטור און דעמאלט לעבן אין הארמאניע מיט די קאסמישע אינטיליגענציע הנקרא Tao און עס פלוסט דורך אים און ער לעבט ספאנטאניש, סימפל און נאטורליך אׁן קיין אנשטרענגונג.

ממילא די ריכטונג פונעם מענטש, It's not about ארבעטן און טוישן און פארעכטן נאר פון אויסליידיגן, לאזן גיין, דיטעשמענט. its not about *דעגרייכן* זאכן אינדערויסן נאר איבער *אנטפלעקן* וואס איז שוין דא אינעווייניג אין די מענטש.
*
מען קען באטראכטן די קאנסענקווענצן פון אזא השקפה אויף אסאך תחומים פון לעבן. מען קען עס שטעלן אין קעגנזאץ סיי פון די אידישע-קריסטליכע פעסימיסטישע בליק פונעם מענטש יצר לב האדם רע מנעוריו, אל תאמין בעצמך עד יום מותך, די מענטש איז געבוירן מיט זינד וכו' וכו' און סיי פונעם נייטראלע בליק פון זשאן לאק פונעם מענטש אלץ א ליידיג בלאט וואס מען קען אים אויספארמען און כפי רצונך ורצון הסביבה, דאס איז אויך די השקפה פון ביהעביוריזם פונעם מענטש אלץ סעמי-ראבאט וואס די סביבה פארמירט כאוות רצונו.
די ערשטע השקפה האט דאמינירט בעיקר אין די מיטעאלטער די צווייטע איז די יסוד פון די וועסטערן עדיוקאציע. פון קליין בעיבי איז מען משקיע כוחות סיי די עלטערן און סיי די עדיוקאציע סיסטעם צו אויספארמען די קינד אין די וועג ווי די עלטערן ווילן און ווי די סביבה וויל. מען פיקעוועט אים אן מיט מאטריאל מען שטראפט אים מען באלוינט אים, מען בארייכערט אים מיט וויסנשאפט און מען פראבירט מיט כוח אריינשטופן דאס שטיקל plasticine אינעם ריכטיגן מאדעל עס זאל ארויסגעקומען א ארנטליכע מענטש.
לאו דזע וועט מסתמא האלטען דאס איז א חורבן מען פארפאטשקעט דעם קינד. טאטש נישט, מיש זיך נישט אריין דו מאכסט נאר קאליע. האב טראסט אין אים און לאז אים וואקסן נאטורליך, ווייז אים נאר די וועג צו זיך אליין און ער וועט שוין בליען נאטורליך.

קארל ראדזשערס און אברהם מאסלו מיין איך זענען באאיינפלוסט געווארן פון דאואיזם און די הומאניסטישע פסיכאלאגיע גייט מיט די עיקרון, אנדערש ווי סייקאאנאליסיס און ביהעביוריזם, אז די טבע פון די מענטש איז גוט מיסודו.
די מאנטאסערי חינוך מעטאד שיינט מיך אויך האבן אין קאמען מיט די דאואיסט השקפה פון לאזן די קינד וואקסן נאטורליך אויף זיין וועג אן זיך פארען צופיל.

*
אויך איבער די געזעלשאפטליכע לעוועל האט אזא השקפה קאנסעקווענצן און די בליק איז ראדיקאל אנדערש ווי אונזערע סאסייעטיס וואס איז אבאוט קאנטראלן, הירארכיעס, מאכן געזעצן, איינצוימען, פארדעכטיגן דעם מענטש אלץ פאטענציאלע פאברעכער. לאו דזע איז אויסגעשפראכן אנטקעגן געזעצן און רולס, ער שרייבט: / the more rules and regulations, the more thieves and robbers. the more laws and resrtictions there are the more poorer people become . די כללים זיינען ביי אים א צייכן אז די מענטשן זענען אוועק פונעם Tao און מען מוז אים באשאפן ארטיפישעל געזעצן אים צו איינצוימען.
מען שטעלט אסאך מאל צו דאואיזם צו קאנפוציאניזם וואס האט אויך זיך געדרייט אין כינע אין יענער צייטן. קאנפוצינאיזם איז געווען פארנומען מיט מאראל, מיט סאושעל הירארכיע, מיט מענערס און געזעצן און כללים. דאואיזם איז געווען פארקערט. זיין בליק אויף סאסייעטי קען מען אנקוקען אלץ אנארכיזם. איך גלייב נישט אבער לאו דזע וואלט קאנעקט צו די מאדערנע אנארכיסטן וואס קומען מיט אן אידעאלאגיע און מיט ארגאניזירטע מאוומענטס וואס קומען טוישן די געזלשאפט. די וועג פון לאו דזע איז קודם כל פארן אינדיווידועל וואס לעבט מיט הארמאניע מיטן דאו נישט פאר ארגאנזיירטע גרופעס וואס קומען טוישן מיט כוח. אנארכיע קען ארבעטן אויף א געזעלשאפטליכע לעוועל ווען עס שטאמט פון אסאך אינדיוודואלן וואס לעבן אזוי ווייל עס קומט זיי נאטורליך און עס פעלט זיי נישט אויס די אלע כללים. עס איז פון אונטן ארויף, נישט פארקערט.

אויך דאס זען די וועלט און נאטור אלץ עפעס וואס מען דארף זיך משתלט זיין און איינעמען איז וואס ער איז קעגן. ער שרייבט: The universe is sacred
You cannot improve it
If you try to change it, you will ruin it

למעשה איז ארויסגעקומען א שטיקל מגילה. דאס איז אינטיאטיוו און amature מחשבות געשריבן לויט מיין יעצטיגע פארשטאנד מיט האפענונג איך רעד צום זאך. איך קען באשטיין צו הערן ענקערע מחשבות איבער דעם.
 
לעצט רעדאגירט:
2
J.H.McDonald


When people see things as beautiful,
ugliness is created.
When people see things as good,
evil is created.
Being and non-being produce each other.
Difficult and easy complement each other.
Long and short define each other.
High and low oppose each other.
Fore and aft follow each other.
Therefore the Master
can act without doing anything
and teach without saying a word.
Things come her way and she does not stop them;
things leave and she lets them go.
She has without possessing,
and acts without any expectations.
When her work is done, she take no credit.
That is why it will last forever.

-

2
Ron Hogan


If something looks beautiful to you,
something else must be ugly.
If something seems good,
something else must seem bad.

You can’t have
something without nothing.
If no job is difficult,
then no job is easy.
Some things are up high
because other things are down low.
You know you’re listening to music
because it doesn’t sound like noise.
All that came first,
so this must be next.

The Masters get the job done
without moving a muscle
and get their point across
without saying a word.

When things around them fall apart,
they stay cool.
They don’t own much,
but they use whatever’s at hand.
They do the work
without expecting any favors.
When they’re done,
they move on to the next job.
That’s why their work is so damn good.
 
2
J.H.McDonald


When people see things as beautiful,
ugliness is created.
When people see things as good,
evil is created.
א רמז צו זען זאכן ווי אזוי ס'איז אהן אריינלייגן אין קעסטלך פון עץ הדעת טוב ורע, און אויסקלויבן איין חלק.
Being and non-being produce each other.
Difficult and easy complement each other.
Long and short define each other.
High and low oppose each other.
Fore and aft follow each other.
כנ"ל ס'איז איין גאנצע בילד, און אונז זענען א חלק דערפון. מ'איז אינעם גלגל החוזר, מ'פראבירט צו מיטגיין מיטן בריאה און נישט קאפ אין וואנט מיט חשבונות ווי אזוי זאכן מוזן זיין.
Therefore the Master
can act without doing anything
מ'טוט דעם 'נישט טון' דורך נישט שטיין אין וועג
and teach without saying a word.
מ'לערנט אויס אהנדעם וואס יענער מוז פאלגן, נאר ביי עקזעמפל.
Things come her way and she does not stop them;
things leave and she lets them go.
She has without possessing,
and acts without any expectations.
When her work is done, she take no credit.
That is why it will last forever
.
ווי אזוי איז נעמען קרעדיט א גורם ס'זאל נישט אנהאלטן?
 
3
J.H.McDonald


If you overly esteem talented individuals,
people will become overly competitive.
If you overvalue possessions,
people will begin to steal.
Do not display your treasures
or people will become envious.
The Master leads by
emptying people's minds,
filling their bellies,
weakening their ambitions,
and making them become strong.
Preferring simplicity and freedom from desires,
avoiding the pitfalls of knowledge and wrong action.
For those who practice not-doing,
everything will fall into place.


3
Ron Hogan


If you toss compliments around freely,
people will waste your time
trying to impress you.
If you give things too much value,
you’re going to get ripped off.
If you try to please people,
you’ll just make them pissed.

The Master leads
by clearing the crap
out of people’s heads
and opening their hearts.
He lowers their aspirations
and makes them suck in their guts.

He shows you how to forget
what you know and what you want,
so nobody can push you around.
If you think you’ve got the answers,
he’ll mess with your head.

Stop doing stuff all the time,
and watch what happens.
 
3
J.H.McDonald

If you overly esteem talented individuals,
people will become overly competitive.
ווען אנשטאט פון זעהן מענטשן אלץ מענטשן זעהט מען ווער ס'טויגט בעסער, קענען זיי מער נישט זיין בלויז מענטשן, מ'דארף קאמפיעטן
If you overvalue possessions,
people will begin to steal.
Do not display your treasures
or people will become envious.
The Master leads by
emptying people's minds,
filling their bellies,
weakening their ambitions,
and making them become strong.
Preferring simplicity and freedom from desires,
avoiding the pitfalls of knowledge and wrong action.
For those who practice not-doing,
everything will fall into place.
Wei Wu Wei טון דעם נישט טון
ס'איז נישט טון גארנישט, נאר זיין פרעזענט, טון אהן קיין מוטשע, לאזן דעם 'טון' געשעהן און לאזן דעם אויפטוה געשעהן ווי אזוי ס'געשעהט.
 
4
J.H.McDonald


The Tao is like an empty container:
it can never be emptied and can never be filled.
Infinitely deep, it is the source of all things.
It dulls the sharp, unties the knotted,
shades the lighted, and unites all of creation with dust.
It is hidden but always present.
I don't know who gave birth to it.
It is older than the concept of God.

5

Heaven and Earth are impartial;
they treat all of creation as straw dogs.
The Master doesn't take sides;
she treats everyone like a straw dog.
The space between Heaven and Earth is like a bellows;
it is empty, yet has not lost its power.
The more it is used, the more it produces;
the more you talk of it, the less you comprehend.
It is better not to speak of things you do not understand.
-


4
Ron Hogan


How much Tao is there?
More than you’ll ever need.
Use all you want,
there’s plenty more
where that came from.

You can’t see Tao, but it’s there.
Damned if I know where it came from.
It’s just always been around.


5

Tao’s neutral:
it doesn’t worry about good or evil.
The Masters are neutral:
they treat everyone the same.
Lao Tzu said Tao is like a bellows:
It’s empty,
but it could help set the world on fire.
If you keep using Tao, it works better.
If you keep talking about it,
it won’t make any sense.

Be cool.
 
4
J.H.McDonald


The Tao is like an empty container:
it can never be emptied and can never be filled.
Infinitely deep, it is the source of all things.
It dulls the sharp, unties the knotted,
shades the lighted, and unites all of creation with dust.
די dust מיינט מען לכאו' די ציגל פון אלעס, די אטאם'ס.
Tao איז אלעס
It is hidden but always present.
I don't know who gave birth to it.
It is older than the concept of God.
די קאנצעפט פון א גאט וואס דארף צו זיין דער וואס טוט מיט א פלאן און ווילן האט זיך דעוועלאפט שפעהטער ווי דעם קאנצעפט פון Tao.

Tao האט נישט קיין פרעפרענץ, ס'איז, אלעס איז Tao.
(און מיט דעם גייט מען צו פרק ה')
5

Heaven and Earth are impartial;
they treat all of creation as straw dogs.
שטרוי הינט, הינט געמאכט פון שטרוי וואס אין יענער צייט און פלאץ זענען זיי גענוצט געווארן ווי א ממלא מקום פאר לעבעדיגע הינט (צו מקריב זיין קרבנות...)

דער וואס ניצט א שטרוי הינט גייט נישט אהן וועלכע שטרוי און וועלכע שטרוי הינט.
The Master doesn't take sides;
she treats everyone like a straw dog.
די master איז דער מענטש וואס נעמט אריין די וועג פונעם Tao.
דערפאר נעמט ער נישט קיין זייטן.
The space between Heaven and Earth is like a bellows;
it is empty, yet has not lost its power.
The more it is used, the more it produces;
the more you talk of it, the less you comprehend.
It is better not to speak of things you do not understand.
 
Back
Top