ועתה אמת אגיד לך; די ארגאניזאציע "זכו"

לעצט רעדאגירט:
ערשט יעצט געליינט, סזעהט אויס ווי ער שרייבט עס סארקאסטיש אויף אוועקצומאכן, איך מיין עס ערענסט...
נאמן הוא שלא.. אוודאי מיינט ער דאס ערנסט, ער קען נישט זאגן פארקערט אפילו אויב ער וויל.
 
איך האב יעצט אדורכגעלייענט די בריוו פון דעם וואזנער, ממש החרש לא אוכל, דער מענטש איז פשוט שלא מעלמא הדין, בכלל נישט אויף אונזער פלאנעט... ער פרובירט צו פארבן דעם בילד כאילו רוב כלל ישראל איז געזונט און שטארק און דארף נישט קיין שום הדרכה אין די ענינים, נאר די מאנכע קראנקע, זיי זאלן גיין צו דאקטוירים וכו' וכו'.

אזוי קוקט מען ליידער אויס ווען מען האט א דעת תורה וואס איז קאמפליטלי דיסאוסיעטעד פונעם רעאליטעט. און נאכדעם וויינט מען פארוואס אזויפיל קינדער לאזן איבער "דעם דרך". די אחריות ליגט אויף זיינע פלייצעס, און אנדערע רבנים דכוותיה.
 
די אלע מערערים האלטן (אויך מיר א געהאלטעכץ...) אזויווי די באר משה שרייבט אין די באקאנטע תשובה, מיוסד (בטעות) אויף א שיטת רבינו ירוחם אז מ'טאר נישט ממשמש זיין באותה מקום וכבר דשו בי' רבים.
 
די אלע מערערים האלטן (אויך מיר א געהאלטעכץ...) אזויווי די באר משה שרייבט אין די באקאנטע תשובה, מיוסד (בטעות) אויף א שיטת רבינו ירוחם אז מ'טאר נישט ממשמש זיין באותה מקום וכבר דשו בי' רבים.
די באר משה פירט אויס אז פאר אן "אשה יראת השם" קען מען יא מתיר זיין,
(איך געדענק נישט די פונקטליכע לשון)
 
די באר משה פירט אויס אז פאר אן "אשה יראת השם" קען מען יא מתיר זיין,
(איך געדענק נישט די פונקטליכע לשון)
ממה נפשך איז זי א יראת השם מעג זי, איז זי א באם געט זי מילא נישט קיין שיט
 
זכו איז די ערשטע אידיש רעדנדע קארס וואס טוט "דאס" פארמאל אויסלערנען אלטס א חלק פון די חיוב עונה, ווי אויך זענען זיי מסביר די חיוב פון לשבת (- הנאת איש לויט די ראב”ד)
אויף די הנאה איז מען אזוי מערער?! איז דא היינטיגע דיינים וואס נעמען אן לאיסור עס צו טוהן?!
ביי מיר איז דאס געווען א געים טשענדזשער, כ'הער יעצט די ערשטע מאל אז ס'דא עפעס אויף א חומרא אויף דעם
 
לעצט רעדאגירט:
די באר משה פירט אויס אז פאר אן "אשה יראת השם" קען מען יא מתיר זיין,
(איך געדענק נישט די פונקטליכע לשון)
אויב איינער קען צו ברענגן א סקרין שאט ביטע...
 
די מוחים זאלן עפענען אן ארגאניזאציע מיט'ן נאמען "לא זכו" און אזוי מפרסם זיין זייער שיטה..
איך האב געפרעגט פון איינע פון די אינטערשרייבער, אז איך האב געליינט מה טובו, און אויב איז דאס נישט די ריכטיגע מהלך, מיז מען ארויסקומען מוט א ספר וואס די ריכטיגע מהלך איז. האט ער מיך גענעפערט, לאך דיך אויס, עס מיינט נישט גארנישט די אלע קול קורא'ס.
 
איך האב געפרעגט פון איינע פון די אינטערשרייבער, אז איך האב געליינט מה טובו, און אויב איז דאס נישט די ריכטיגע מהלך, מיז מען ארויסקומען מוט א ספר וואס די ריכטיגע מהלך איז. האט ער מיך גענעפערט, לאך דיך אויס, עס מיינט נישט גארנישט די אלע קול קורא'ס.
אזא איינעם וואלט איך געהאט אן עקסטרע הנאה צו זעהן ווי מען צונעמט עקסטער יעדע עבר פון זיין גוף מ’זאלצט עס אין פרעגלט עס פאר די מלאכי חבלה.
 
ר מאטל זאגט דאס, ווייל ער וויל זיך פארענפערן פארוואס ער מעג זיין סטיטשינע רבי, בעסיקלי זיין קאמפאטישס עלטרן זענען ליטווישע און די רבי אליין האט געדעט.
 
קען איינער אביסל מסביר זיין וואס זכו זאגט,האלט,הייסט, איז מדריך צו טון וואס ביי חסידים האט מען זיך געמעגט גט'ן פאר דעם?
אויסגעהערט ר'מ זילבר שליט''א און ער זאגט וואס איז א מצווה ביי די ליטוואקס האט מען ביי חסידים זיך געמעגט גט'ן פאר דעם.
דהיינו?
 
Back
Top