אויס סומעטאכע? פרשת וועבערמאן

דער רשב"א רעדט פון איינער וואס איז מזיק את הרבים, וואס הגם עפ"י תורה קען מען אים נישט שטראפן, אבער צו היטן די רבים מעג מען אים איבערגעבן צו די אינסטאנצן,
איך וואלט זייער געהאט חשק צו זעהן דעם רשב"א אינעווייניג. בעפאר איך שרייב סיי וואספארא קאמענט. איך זיך אן הסמכות עוד לא מצאתי.


הגם היינטיגע און נעכטיגע זענען יא מתיר איז די הלכה נישט געהעריג ציטירט פון די מתירים זיי פרובירן עס אריין שטיפן אין רודף (וו.מ. רציחה) אבער איך האב נאך נישט געטראפן קיין געהעריגע היתר אין די הלכה ווי מען איז לכתחלה מתיר צו מוסר זיין א צוויטן איד אין אזאנע פעלער.

איך קען נישט און איך ווייס נישט איך האב נאר נאך נישט געטראפן.
 
לערן חו"מ סי' שפ"ח.

עס איז בכלל נישט קיין חידוש, און אזוי האט מען געטון אלע דורות. מיינסט מ'האט נישט גערופן די פאליציי אויף מאנסים, גנבים, און טראבל מעיקערס אינדערהיים? קוק די פנקסים פון די קהלות. נאר מ'האט עס געטון מיט אחריות, נישט אין דער וועלט אריין ווי יעדער שמויגער איז מחליט על דעת עצמו אז יענעם קומט א שטראף.

לאמיר ארויס נעמן אלע פסיכאלאיגשע ווערטער און טראכטן פשוט און גראד. א מענטש וואס לאקערט נאך שוואכע מיידלעך, פרויען, אדער גאר בחורים, און זוכט זיין געשמאק דורך רעדן עברית מיט זיי. לאמיר זאגן אז דאס ווערט געטון בהסכמת שניהם, פונקט ווי גוים וואס האבן נישט קיין תורה דאס צוריק צו האלטן. אפילו ווען דאס וואלט געווען די מעשה, וואלט דער מענטש געווען א פאבליק ניוסאנס. ער נוצט אויס מענטשן וואס ווערן געשעדיגט אגאנץ לעבן. נישט נאר די חיוב כרת וואס זיי באגייען, נישט נאר די דאפעלטע לעבן פון זיין פרום און זיך פירן פריי, נישט נאר דאס אז זיי דערווייטערן זיך פון זייער ציל, נאר דאס אליינס אז אינטימשע באציאונגן ווערן אפגעהאקט פון די נאנטשאפט פון מאן און פרוי איז א היזק נורא. אפילו ווען די געפאר איז אז דער מענטש וועט ממשיך זיין אין נאר די מעשים, וואלט מען אים געדארפט דערווייטערן פון די מענטשהייט. און דאס שרייבט דער תשובות הרא"ש וועגן אפהאקן די נאז פון די פרוי די שטאטס מאטראץ.
עס פאדערט נישט קיין גרויסע פסיכאלאגישע פארשטאנד צו זאגן אז דער וואס מאכט אסאך אנדערע זינדיגן, ווען די זינד איז עפעס וואס אליינס וואלטן זיי נישט געטון, איז א סכנה פאר די ציבור און מוז זיצן אונטער גראטעס.
(לדאבונינו, האבן געוויסע גענומן די סברא פשוטה און דאס פארדרייט צו אסרן געוויסע צייטונגן וואס שטימן נישט מיט זייער דעה, אדער פארמאכן אומשולדיגע עסן געשעפטן, ועוד ועוד. דעריבער שפירט מען א געוויסע אפשיי פון די סארט סברא. נאך א משל ווי דער זיוף איז עוקר דער אמת אויך.)
 
לעצט רעדאגירט:
  • לייק
רעאקציעס: Yesh
און דאס שרייבט דער תשובות הרא"ש וועגן אפהאקן די נאז פון די פרוי די שטאטס מאטראץ
דער ראש שרייבט גראדע אויך אויף איינער וואס האט געשלאגן א דיין 'שראוי לקצוץ את ידיו.
וכן נהגו בטאליבאן.
די סארט תשובות זענען לענ"ד מער שאלות ווי תשובות.
 
ליידער, האבן מיר אסאך מענטשן ביי אונז, מאנכע גאר פוסקים, וואס לערנן תשובות און הלכות און דערגייען נישט די סברא אונטער די הלכות. זיי נעמן אלס אן ווי טרוקענע הלכות און ווייסן נישט וויאזוי מדמה צו זיין מילתא למילתא.

ווען די ציבור פירט זיך אונטער א קהלה, נישט די פאוני פעיק קהלות וואס מענטשן מאכן אפ צו קאנטראלירן די מענטשהייט נאר אן אמת'ע קהלה ווי מ'ווערט נישט ארויס געווארפן פאר מינדערוויכטיגע שטותים, און איינער שטעלט זיך אויף און שלאגט די דיין, הייסט'ס אז ער ברענגט אונטער די יסודות אויף וואס די קהלה שטייט. איך מיין יעדער פארשטייט אז שלאגן א ריכטער פאר א פסק זיינער איז הארבער ווי סתם שלאגן מענטשן. אט אזוי איז עס ביים תשובות הרא"ש. ועי' חזו"א בענין מורידין ולא מעלין, והדברים פשוטים עד למאד.
אזא סארט פסק ווענדט זיך אויף די אומשטענדן.
ווען מ'פרעגט מיר, וואלטן מיר געדארפט אנמקל'ן די ביינער פון די וואס מאכן מניינים פאר שחרית נאך זמן תפלה. וואס וואלט דאס אבער אויפגעטון? גארנישט, נאר געמאכט א שלעגער פון מיר. דון מינה ואוקי באתרה.
 
אט דאס איז די רעסעפי פון אויפציען א דור פון טעראריסטן.
 
דאס איז פונקט ווי זאגן 'קלאפן הושענות מאכט א דור פון טרוריסטן'.

וואס מיר דארפן ארויס נעמן פון די שו"ת הרא"ש איז אז גייען צו די רעגירונג איז אויסגעהאלטן הלכה'דיג. נישט אז מ'זאל ערפינדן אן ארגאניזאציע פון ליידיגייערס, און קיין שום אויפזיכט, וואס זאל קענן שלאגן און טעראריזירן בהסכמת הקהל. אדרבא, משמרת הצניעות איז ענדליך צו די פרוי וואס איר נאז מוז אפגעהאקט ווערן.
 
ליידער, האבן מיר אסאך מענטשן ביי אונז, מאנכע גאר פוסקים, וואס לערנן תשובות און הלכות און דערגייען נישט די סברא אונטער די הלכות. זיי נעמן אלס אן ווי טרוקענע הלכות און ווייסן נישט וויאזוי מדמה צו זיין מילתא למילתא.

ווען די ציבור פירט זיך אונטער א קהלה, נישט די פאוני פעיק קהלות וואס מענטשן מאכן אפ צו קאנטראלירן די מענטשהייט נאר אן אמת'ע קהלה ווי מ'ווערט נישט ארויס געווארפן פאר מינדערוויכטיגע שטותים, און איינער שטעלט זיך אויף און שלאגט די דיין, הייסט'ס אז ער ברענגט אונטער די יסודות אויף וואס די קהלה שטייט. איך מיין יעדער פארשטייט אז שלאגן א ריכטער פאר א פסק זיינער איז הארבער ווי סתם שלאגן מענטשן. אט אזוי איז עס ביים תשובות הרא"ש. ועי' חזו"א בענין מורידין ולא מעלין, והדברים פשוטים עד למאד.
אזא סארט פסק ווענדט זיך אויף די אומשטענדן.
ווען מ'פרעגט מיר, וואלטן מיר געדארפט אנמקל'ן די ביינער פון די וואס מאכן מניינים פאר שחרית נאך זמן תפלה. וואס וואלט דאס אבער אויפגעטון? גארנישט, נאר געמאכט א שלעגער פון מיר. דון מינה ואוקי באתרה.
קיינער טראכט נישט אז ס'זאל נישט זיין הארבער, אודאי וועט זיך עס ווענדן אין די קאנטעקסט והכל לפי המכה והמוכה.
איך האב זיך באצויגן צום עצם געדאנק פון אפהאקן איברים פון מענטשן, א זאך וואס מען טרעפט נישט ביי אנדערע פוסקים (אויסער מוחמד), איז עס מער שאלה אויף דעם פוסק ווי תשובה פארן כלל.
 
לערן חו"מ סי' שפ"ח.
טאקע שפח האב איך געמיינט קוועטש אהער קוועטש אהין עס שטייט נישט דארט אזא זאך.
ליידער, האבן מיר אסאך מענטשן ביי אונז, מאנכע גאר פוסקים, וואס לערנן תשובות און הלכות און דערגייען נישט די סברא אונטער די הלכות. זיי נעמן אלס אן ווי טרוקענע הלכות און ווייסן נישט וויאזוי מדמה צו זיין מילתא למילתא.
ריכטיג הלכה איז געבויעט אויף מדמה זיין מלתא למלתא. אבער עס דארף זיין דומה
.
ועי' חזו"א בענין מורידין ולא מעלין, והדברים פשוטים עד למאד.
וואס מיינט מורידין ולא מיליאן אין אונזער פאל מיט מסירה ?
וואס מיר דארפן ארויס נעמן פון די שו"ת הרא"ש איז אז גייען צו די רעגירונג איז אויסגעהאלטן הלכה'דיג
ווי אזוי דארפן מיר דאס (אז מסירה איז מותר) ארויס נעמען פון די תשובות הרא''ש ?
 
איך האב דערמאנט דער חזו"א ביי מורידין ולא מעלין, נישט דער דין פון מורידין ולא מעלין.
דער חזו"א שרייבט אז מורידין ולא מעלין איז א וועג אפצושטעלן מענטשן פון זינדיגן. ד.ה. אז א ציבור פירט זיך אויף עפ"י תורה, און פלוצלונג גייט איינער און שטעכט דער ציבור אין די רוקביין, אדער איז ער פורק עול תורה ברבים, דארף מען זען דאס אפצושטעלן באצייטענס דורך מורידין ולא מעלין, וכל העם ישמעו ויראו. ווען אבער ליידער דער וועלט איז אנגעפיקעוועט מיט פריקת עול, וועט דער מורידין ולא מעלין גארנישט אויפטון, און דעמאלס איז דאס נישט מותר. וכן אמר הגר"ח מבריסק לגבי ראטעוון א בונדיסט פון הריגה, ווען ער האט געצווינגן די קהלה צו צאלן טבין ותקילין, און ער האט אפגעשטעלט כל נדרי ביז ווילאנג דער בחור איז נישט אהיים געקומן.

וויאזוי איך האב דאס ארויס גענומן פון דער תשובות הרא"ש איז פשוט. די טענה נישט איינצוזעצן גנבים, מאלעסטערס, און אנדערע פאבליק ניוסענצעס, איז ווייל די תורה הייסט נישט די עונש פון תפיסה, מיט אלס וואס קומט מיט. אויב מ'דארף יענעם אפשטעלן, ווער האט מתיר געווען די שלעגעריי וואס יענער וועט באגייען? אויף דעם האט מען געברענגט דער שו"ת הרא"ש אז דאס איז נישט קיין טענה.

סימן שפ"ח איז קלאר, איך ווייס נישט וואס 'קוועטש אהין און אהער' מיינט. פונקט וועלכע הלכה פארשטייסטו נישט דארט?
 
איך בין מאלעסטעט געווארן פון די 8 יאר ביז די 18+ שוין 100דערטע מאל געטראכט א שאד זיי האבן מיר נישט געהארגעט אפילו יעצט 20 יאר שפעטער מיט יארן טערעפי האב איך נישט קיין אינטערעסע אין לעבן
 
איך בין מאלעסטעט געווארן פון די 8 יאר ביז די 18+ שוין 100דערטע מאל געטראכט א שאד זיי האבן מיר נישט געהארגעט אפילו יעצט 20 יאר שפעטער מיט יארן טערעפי האב איך נישט קיין אינטערעסע אין לעבן
🫂
 
איך בין מאלעסטעט געווארן פון די 8 יאר ביז די 18+ שוין 100דערטע מאל געטראכט א שאד זיי האבן מיר נישט געהארגעט אפילו יעצט 20 יאר שפעטער מיט יארן טערעפי האב איך נישט קיין אינטערעסע אין לעבן
💔
ליבער ברודער, מיין הארץ גייט אויס פאר דיר.

אומגלויבלעך, אומגלויבלעך, כ'קען זיך נישט פארשטעלן וואס דו ביסט דורך. ס'איז א שאנדע, א שוידער, א פחד.

נישט דא קיין ווערטער
 
איך בין מאלעסטעט געווארן פון די 8 יאר ביז די 18+ שוין 100דערטע מאל געטראכט א שאד זיי האבן מיר נישט געהארגעט אפילו יעצט 20 יאר שפעטער מיט יארן טערעפי האב איך נישט קיין אינטערעסע אין לעבן
דאס הארץ טריפט דאס צו הערן,

איך האב נאכנישט צוריק געטראפן מיין באקוועמע פאזיציע אויפן בענקל,

אבער דאך ביסטו א @מאמין ...
 
סאיז אביסעל שווער זיך צו עפנען אבער איך בין אויך אביסעל מער ווייניגער און אזא מצב
בד''א וועסטו פארשטיין מיין ניק נאמען
איך האב שוין אמאל אנגעהויבן שרייבן מיין סטארי אויף א פרייועט שנירעל ס'איז נישט אפראוועט געווארן אפשר אן אנדרעס מאל

נאר פאר א זייטיגע שפיטץ און מיאחורי איז געווען א וואוט וועגן דעם ענין מ האט געמאכט דארט באשלאסען סהאט זיך געטוהן
איך האב מיך געדראפעט פאר געלעכטער נאר 20/25 חברה קענען דארט שרייבן רוב עולם קען נישט וואטען און די outcome איז קלאר .......
מאך אן אפענעם וואוט ווי יעדער קען צוקומען און נאכדעם זאג וויפיל היימישע זענען גאוורן מאלעסטיט

אנטשלדיגט פארן פרדרייען די שמועס צריק צום ענין איז וועבערמאן באפרייט?
 
לעצט רעדאגירט:
איך בין מאלעסטעט געווארן פון די 8 יאר ביז די 18+ שוין 100דערטע מאל געטראכט א שאד זיי האבן מיר נישט געהארגעט אפילו יעצט 20 יאר שפעטער מיט יארן טערעפי האב איך נישט קיין אינטערעסע אין לעבן
ישר כח איך באווינדער דיין שטארקייט
נאך מער פון דעים בין איך דיר מכיר טובה פאר נישט ארויף קומען אנאעמיס
מענטשען מיינען אסאך מאל אז ס'איז בעלאני
חזק ואמץ
I'm really feeling your pain , i'm really understanding you stay strong,
 
עס איז דא היינט א ארגענעזעישן rayofhope
פאר סעקסשועל אביוז סורווייווערס וואס טיט אויף גדולות ונצורות בעיקר ביי פרויען זיי האבן אבער אויך א מענער אפטיילונג
נ אר דורך זיי האב איך באקומען די שטארקייט to embrace my past
 
ווען נישט מיינע 5 נשמות וואס איך פיהל א אחריות נישט איבערצילאזן אליין און זיין אויסגעשטעלט צי פרעדעטארס וואלט איך שוין לאנג נישט דא געווען
 
סאיז אביסעל שווער זיך צו עפנען אבער איך בין אויך אביסעל מער ווייניגער און אזא מצב
בד''א וועסטו פארשטיין מיין ניק נאמען
איך האב שוין אמאל אנגעהויבן שרייבן מיין סטארי אויף א פרייועט שנירעל ס'איז נישט אפראוועט געווארן אפשר אן אנדרעס מאל

נאר פאר א זייטיגע שפיטץ און מיאחורי איז געווען א וואוט וועגן דעם ענין מ האט געמאכט דארט באשלאסען סהאט זיך געטוהן
איך האב מיך געדראפעט פאר געלעכטער נאר 20/25 חברה קענען דארט שרייבן רוב עולם קען נישט וואטען און די outcome איז קלאר .......
מאך אן אפענעם וואוט ווי יעדער קען צוקומען און נאכדעם זאג וויפיל היימישע זענען גאוורן מאלעסטיט

אנטשלדיגט פארן פרדרייען די שמועס צריק צום ענין איז וועבערמאן באפרייט?
דעמאלט געטראכט די זעלבע
 
טאמער דער עולם קומט דא מיר אפצוענטפרען, כאילו איך האב געזאגט אז די פיין איז גארנישט, וויל איך דא פעסשטעלן אז איך האב נאר געמיינט אז אפילו ווען נישט פאר די אלע זאכן איז עס פשוט אז מ'דארף פארטרייבן א מאלעסטער פון די גאסן, אין וועלכע וועג מעגליך. אפילו ווען עס פאראורזאכט נישט אזויפיל פיין און ליידונג, וואלטן מיר געדארפט אזוי טון עפ"י דין.

כ"ש ווען אזא ריזיגע פערצענט פון די וויקטימס ליידן אזוי פיל אגאנץ לעבן.
 
Back
Top